سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

    مراحل انجام نقاشی ساختمان

 

      دیوار های گچی

    1 - اولین کار تیغ کشیدن بر روی دیوار گچی و سنباده کشیدن است برای صاف شدن سطح کار .
    2 - زدن روغن زیر کار بر روی دیوار گچی که این روغن ها انواع مختلفی دارد و باعث سفت شدن گچ و جلوگیری از ترک خوردن دیوار میشود.
    3 - پس ار خشک شد روغن در این مرحله باید دیوار بتونه شود که بسته به نوع کار (متوسط و خوب) یک یا دو دست بتونه می شود هم سقف هم دیوار.
    4 - در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.
    5 - سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.
    6 - اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی ووو) .
    7 - در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتون? مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحل? پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنباد? نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.
    8 - مرحل? 8 و 9 جزء مراحل اساسی هستند که تغییر نوع رنگ و یا طرح رنگ برای افراد غیر ممکن است در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.
    9 - مرحل? پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان می رسد .

     دیوار های رنگی

    1 - در این مرحله کلیه ترکها رو باز می کنیم
    2 - کلیه دیوارها را سنباده کاری می کنیم تا ناصافی های آن از بین رود
    3 - ترکها و سوراخ ها و در کل لکه ها را بتونه کاری می کنیم
    4 - در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.
    5 - سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.
    6 - اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی ووو) .
    7 - در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتون? مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحل? پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنباد? نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.
    8 - در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.
    9 - مرحل? پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان رسیده .
 اجرای و رنگ آمیزی انواع رنگ های پلاستیک ، روغنی و آکرولیک رنگ بدون بو* بلکا – کاغذ دیواری – پتینه کاری – رنگ آمــــیزی انواع درب های چوبــــی و فلزی – اجـــــرای پوشش صنعتی اپوکسی – اجــــرای رنگ های فوری مخصوص چوب / سیلروکیلر / پلی استر / نیم پلی اســتر – اجرای رنگ های نما /رنگ نما / رولکس / کنیتکس – اجرای رنگ آمیزی استخر ها / رنگ استخر – رنگ آمیزی انواع چهارچوب های فلزی / با شیشه و بدون شیشه – اجرای انواع پوشش های ضد زنگ برای اسکلت ساختمان ها و غـــــیره * آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقتتماس با ما : 7680354 – 0912 * بابک قلی پوربرچسب نقاشی ساختمان در تهران 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/12/9:: 1:0 صبح     |     () نظر

 

 
         محاسبه مقدار رنگ برای هر ساختمان

اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار منزل تان را خودتان رنگ‌آمیزی کنید ،‌ این مقاله را بخوانید تا اندازه لازم برای خرید رنگ را بدانید.

اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار منزل تان را خودتان رنگ‌آمیزی کنید،‌ این مقاله را بخوانید تا اندازه لازم برای خرید رنگ را بدانید. برای محاسبه مقدار رنگ لازم در رنگ‌آمیزی،‌ ابتدا باید مساحت سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید بر حسب متر مربع و با استفاده از فرمولهای مناسب سطوح مورد رنگ آمیزی، محاسبه و تعیین کنید. البته باید در نظر داشت که بسیاری از دیوارها و سطوح؛ مسطح و منظم نیستند و شما ملزم هستید آنها را به صورت مجزا اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد:
• سطوح فرسایش یافته رنگ بیشتری نسبت به سطوح نو جذب می‌کنند. بنابراین باید رنگ بیشتری از میزان محاسبه شده تهیه کنید.
• سطوح گچی نیازمند دو نوع پوشش رنگ (ابتدا پوشش آستر و سپس پوشش رویه) هستند.

مرحله اول:
مساحت سطوح مختلف هندسی را بر اساس فرمول‌های زیر به دست آورید:



مرحله دوم:
مساحت مترمربع را بر پوشش تئوری هر گالن که بر روی برچسب رنگ نوشته شده تقسیم می‌کنیم. عدد حاصله، تعداد تقریبی گالن رنگ موردنیاز است. پوشش تئوری هر گالن رنگ، 19 تا 38 متر مربع بر گالن است. با این حال، پوشش اولیه یا آستری روی سطوح فرسایش یافته یا گچی 19 تا 14متر مربع بر گالن بر‌آورد می‌شود.
مثال: برای رنگ‌آمیزی کلی یک اتاق که دارای ابعاد 6در 4 و ارتفاع 3 متر است از جدول زیر استفاده می‌کنیم. پوشش تئوری رنگ انتخابی 30 مترمربع در هر گالن است که بر روی درپوش ظرف رنگ نوشته شده است.4 مترمربع را تقسیم بر 30 (متراژ اتاق) می‌کنیم، عدد به دست آمده 8/2 گالن است یعنی باید 3 گالن رنگ برای رنگ‌آمیزی این اتاق خریداری شود.
اگر دیوار تازه ساز و گچی بود و هنوز روی آن رنگی نیامده بود، باید یک دور رنگ آستری نیز بر روی دیوار بزنیم، برای این کار می‌توانیم رنگی با پوشش تئوری 17 مترمربع بر گالن را انتخاب کنیم که در چنین صورتی طبق جدول فوق، 84 مترمربع تقسیم بر 17 مساوی با 9/4 گالن رنگ آستری می‌شود یعنی شما باید 5 گالن رنگ نیز برای آستر خریداری کنید.
برای محاسبه مقدار رنگ لازم برای دیگر سطوح منزل نیز می‌توانید به روش زیر عمل کنید:
1 - مساحت کل دیوارها: مجموع عرض همه دیوارها ضربدر درازای اتاق
2 - مساحت پنجره: درازای پنجره ضربدر عرض پنجره
3 - تکرار ردیف 2 برای هر پنجره و جمع مساحت آنها با یکدیگر
4 - مساحت در: ارتفاع در ضربدر عرض در
5 - تکرار ردیف 4 برای هر در و جمع مساحت آنها با یکدیگر
6 - سطوحی که رنگ‌آمیزی نمی‌شوند: مساحت حاصل از ردیف 3 به علاوه مساحت حاصل از ردیف 4
7 - مساحت کلی سطح رنگ‌آمیزی شونده: مساحت حاصل از ردیف 6 منهای مساحت حاصل از ردیف 1
8 - مقدار رنگ لازم برای هر پوشش: پوشش رنگ(برحسب مترمربع برگالن) تقسیم‌بر عدد حاصل از ردیف 7

رنگ ها ی جدید ساختمانی
رنگ عاملی است نیرومند که می‌تواند برانگیزد یا تحسین بخشد؛ به هیجان آورد یا آرامش دهد؛ حسی از گرمی یا سردی ایجاد کند و حتی خوشایند یا ناخوشایند باشد.
رنگ‌های ساختمانی یکی از عوامل زمینه دکوراسیون هستند که آگاهی درباره آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب نوع و اثر به جامانده از آنها داشته باشد. از جمله رنگ‌های ساختمانی، می‌توان به رنگ‌های (Water Base) یا پایه آب اشاره کرد که به دلیل زود خشک شدن طرفداران بیشتری دارد.
حلال‌ها و مواد نفتی از تشکیل‌دهنده‌های اصلی رنگ‌ها هستند که اغلب به عنوان مواد خطرناک و آلوده‌کننده محیط زیست از آنها یاد می‌شود. در سال‌های اخیر، حذف حلال‌ها از سیستم رنگ و جایگزین کردن آن با آب، هدف اصلی تکنولوژیست‌ها قرار گرفته و استفاده از محصولات پایه آب در حال گسترش است.  از مجموعه وسیعی از رنگ‌ها و پوشش‌های پایه آب که به بازار عرضه شده، بد نیست با چند نمونه بسیار کاربردی آشنا شویم.

- پوشش‌های اکرلیک پایه آب ساختمانی
این رنگ‌ها بر پایه پلیمر اکرلیک امولشن، با بالاترین کیفیت و مخصوص سطوح داخلی و خارجی ساختمان طراحی شده‌اند.

- پوشش‌های ضدزنگ پایه آب مخصوص سطوح فلزی داخل و خارج ساختمان
ضدزنگ اکرلیک، محصول جدید دیگری از دسته دیگری از دسته رنگ‌های دوست‌دار محیط زیست است که بر پایه پلیمر اکرلیک امولشن صنعتی و پیگمنت‌های ضدخوردگی طراحی شده است و جهت محافظت سطوح فلزی از زنگ‌زدگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ضدزنگ قابل پوشش به وسیله رنگ‌های آلکیدی و نیز رنگ‌های اکرلیک ساختمانی است و از چسبندگی عالی نسبت به این پوشش‌ها برخوردار است.

-پوشش‌های آکرلیک پایه آب مخصوص چوب
بعد از تولید موفقیت‌آمیز رنگ‌های ساختمانی اکرلیک، هم‌اکنون سیلر و کیلر اکرلیک بر پایه آب مخصوص چوب نیز برای اولین بار در ایران همگام با تکنولوژی روز اروپا و امریکا توسط متخصصین تولید و عرضه شده است.  این پوشش در شرایط مختلف جوی (آفتاب، بارندگی و رطوبت) از چوب حفاظت می‌کند و برای سطوح چوبی خارجی ساختمان نیز قابل استفاده است.

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/12/9:: 12:47 صبح     |     () نظر

             آشنایی با حرفه نقاشی ساختمان

معرفی

نقاش ساختمان کسی است که بتواند از عهده نقشه خوانی – مترکردن کار– اندازه گیری و محاسبه برآورد میزان رنگ و مواد اولیه مورد نیاز – ساختن گچ و کشیدن گچ زنده و کشته – آماده سازی سطوح گچی – ساختن بتونه و بتونه کاری – سمباده کاری سطوح بتونه کاری شده – زدن رنگ نیمه پلاستیک روی سقف – آستر کاری با رنگ پلاستیک – تعمیر بتونه پلاستیک و روغنی – زدن رنگهای نهایی پلاستیک – روغن اندود کردن سطوح گچی – زدن رنگهای روغنی روی سطوح گچی زیر سازی شده – زدن رنگ روغنی مات و براق روی سطوح چوبی و صفحات مصنوعی – زدن رنگهای روغنی سطوح فلزی – همرنگ سازی براساس رنگ مورد نظر ساخت و رنگ آمیزی با رنگهای ورنی – رنگ پاشی با پیستوله و پمپ رنگ پاش – رنگ آمیزی استخر – رنگ آمیزی تزئینی و چوب سازی و سنگ سازی – رنگ آمیزی انواع گیتی های ساخته شده و لندئی های گچی – ترکیب رنگها – ایجاد هماهنگی در محیط کار – اجرای مقررات و آئین نامه های شغلی برآید
 

نمونه وظایف

آشنایی با پوشش رنگ پلاستیکی
آشنایی با اصول برآورد مواد مورد لزوم زیر کار
آشنایی با روش های افزایش پوشش رنگها
آشنایی با برآورد روغن های مورد نیاز جهت روغن اندود کردن دیوار گچی
آشنایی با اصول برآورد سایر مواد مورد نیاز جهت رنگ آمیزی ساختمان
شناسایی اصول اندازه گیری برآورد میزان رنگ و مواد اولیه مورد نیاز
توانایی اندازه گیری و محاسبه و برآورد میزان رنگ و مواد اولیه مورد نیاز
آشنایی با سیستم متریک و واحدهای اندازه گیری طول و سطح و اجزاء آن
آشنایی با ابزار و وسایل اندازه گیری متر جیبی- متر بلند- متر تاشویی وغیره
آشنایی با اوزان و واحدهای مربوط در سیستم متریک
شناسایی انواع رنگهای مورد استفاده در نقاشی ساختمان
آشنایی با پوشش رنگ روغنی

تواناییهای نقاش

توانایی کار کردن با متر
آشنایی با اصول محاسبه نظری از روی مساحت زیربنا
شناسایی اصول محاسبه سطوح نرده و درب های شیشه خور
شناسایی اصول متر کردن کار
آشنایی با علائم و اختصارات نقشه های معماری
شناسایی اصول محاسبه سطوح افقی، قائم و مورب نقشه ها

ابزار و وسایل

انواع متر
ماشین حساب
نوشت افزار
وسایل ایمنی و حفاظتی
متر بلند
متر کوتاه
لباس کار
نقشه های مختلف ساختمان
خط کش
میز کار
شرایط ارتقاء شغل

مانند بسیاری از مشاغل و شاید همه آنها ظاهر کار افراد بسیار تاثیر گذار در جذب مشتری است، دوام عمر رنگ، لکه گیری دقیق و سرعت عمل در اجرای کار نقاش می تواند شرایط ارتقاء کاری و افزایش دستمزد وی را به صورت چشمگیری افزایش دهد ساختن رنگ و ترکیب بندی صحیح آنها نیز بسیار اثربخش است

ویژگی های شخصیتی


این رشته در مجموعه عمران جا گرفته است و جزء رشته هایی است که جدای از سختی و زحمات فراوانش. کاری است که با هنر آمیخته شده است
بطور قطع و یقین دستان نیرومند و سلامتی جسمی در این شغل حرف اول را می زند
شما در نقاشی ساختمان واقعاً باید حوصله و دقت فراوان داشته باشید، زیرسازی های سطحی و نداشتن دقت در آن باعث فروافتادن سریع رنگ ها می شود
 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/12/9:: 12:32 صبح     |     () نظر

همگان می دانیم که افراد مختلف به رنگ های خاصی تمایل نشان می دهند.

استفاده از این تمایل اشخاص به عنوان وسیله ای برای تشخیص شخصیت آنها موضوع بحث انگیزی است.چرا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند.

هر یک از ما خصوصیات شخصی خاص خود را داراست و احساساتمان را به سبک و سیاق خاص خود بیان می کنیم. در جهان نمی توان دو نفر را یافت که در ابراز احساساتشان پیرو شیوه یکسانی باشند.

از طرف دیگر احساسات افراد به طرق مختلف قابل تضعیف و تحریک است و مثلا با تغییر محیط ای که در آن زندگی می کنند،

 

 به سبب الگوهای روانشناسی به نتایج بهتری در ایجاد شادابی، صمیمیت، آرامش افراد خانواده دست یافت.

ویژگی های خیابان و کوچه ای که خانه ما قرار دارد، ترکیب حجمی، نورگیری، تقسیم بندی فضاهای داخلی، مبلمان داخلی، نحوه رنگ بندی و حتی مقیاس به کار رفته ذر نقاشی ساختمان همه و همه به عنوان فاکتورهای مهمی برای تعریف یک مسکن مناسب عمل می کنند.. ویژگی های فرهنگی، نوع روابط خانوادگی و حریم های اجتماعی و غیره از جمله عواملی هستند که نیاز های روحی و جسمانی ساکنین را تعریف می کنند و وظیفه یک طراح داخلی است که تعاملی محکم بین موارد یاد شده با جنبه های عملکردی فضا، برقرار سازد.

 

 

 

 

رنگ عاملی مهم در طراحی فضا و نقاشی ساختمان:

 

رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند.

جهانی تک رنگ ،با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی.

استفاده از چرخه رنگ در نقاشی ساختمان،روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست..

 

 

 

چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند.هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند.

استفاده از رنگ های هم خانواده در نقاشی ساختمان که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود.

استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

چنین عواملی در انتخاب رنگ برای بناها، دکوراسیون داخلی و نقاشی ساختمان، رویکرد های مختلفی را در طراحی ایجاد می کند. رنگ یکی از عوامل تعیین کنند سبک و سیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم و بیشتر از هر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانی روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یا حتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد.تا کنون خانه های بسیاری به رنگ بژ و کرمی و تنالیته های آن رنگ آمیزی شده اند و رنگ استاندارد معمول برای خانه های جدید مگنولیایی است اما باید تصور نمود که در شرایط مختلف اجتماعی و به خصوص اقلیمی، چگونه باید از این رنگ ها استفاده کرد و یا دیوار هایی به رنگ های ملایم و نامحسوس مثل استخوانی، برای زندگی کردن بسیار مناسبند؛ اما ایجاد کنتراست در آنها با انتخاب رنگ های خاص در لوازم جانبی منزل و روکش ها و رومبلی ها باعث روح بخشی به فضا می شود.

برای آنکه بتوانیم ارتباطی درست میان طبیعت خود با دکوراسیون داخلی خانه برقرا سازیم، باید بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین را از خود برانیم؛ مشکلی که امروزه بسیار با آن در گیریم و بسیاری از طراحی های معماری و داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد. نمی توان در جامعه ای سیاه و سفید، تفکری رنگی داشت و فردایی بهتر را تصور کرد. غالبا خود را در حصاری از رنگ هایی به تحمیل عرف و جامعه «معقول» و «بی روح» و بی رمق قرار می دهیم، رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردد.به منظور کمک برای ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین در محیط زندگی خود و بهره گیری هر چه بهتر از رنگ ها، لازم است اطلاعات گسترده تری درباره ارتباطات فردی خویش با رنگ ها نایل شویم و مواردی را درک کنیم که علاقه مندی یا بیزاری به رنگ های خاص را در مورد ما آشکار می سازد.

با بذل توجه بیشتر به قدرت رنگ ها در خانه های خود ممکن است از آنچه به واسطه این کار نمایان می شود به شکلی خوشایند یا ناخوشایند غرق حیرت شویم. رسیدن به ترکیب رنگ مناسب در اتاق، لباس و یا هر مورد دیگر، نه فقط جلب توجه می کند که حالتی از اطمینان و آرامش را نیز القا می کند. کار موثر با رنگ بیش از همه به تحریک حس خلاقیت نیازمند است. به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف فرد، منطبق باشد خود به نوعی «آفرینش» محسوب می شود.برای بدست آوردن چیدمانی مناسب از رنگ ها در فضاهای داخلی گام های اولیه زیر ضروری است:

به کاربردن رنگ در فضاها و نقاشی ساختمان یا مبلمانی ساده معمولا نیازمند مهارت زیاد و گران قیمت نیست.

یک طراح معماری خوب ،می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف کنند گان به کار گیرد؛ مخصوصابه وسیله گوناگونی و اجتناب از تک رنگ بودن.

معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است. مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود؛ تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی فضاهای شهری در بین هنرمندان مطرح شده است. هماهنگی در رنگ مثل هماهنگی در نت های موسیقی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد هارمونی مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسیقی برخوردار است. برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنی‎دار و زیبا از عناصر طراحی است.

در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‎بعدی فضا دارد.تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند و یا برعکس ناهموان و متضاد یکدیگرند.

شاید تصور کنید که نارنجی و سرخ متضاد همند، در حالی که در دایره رنگ کنار هم قرار می گیرند و دارای هارمونی هستند. خریدن یک دایره رنگ، که در آن نحوه ارتباط رنگ ها و چیدمان آنها و رنگ های مکمل مشخص شده است و در اکثر فروشگاه های لوازم هنری وجود دارد، با ارزش است تا قبل از خریدن زرد گریپ فوروتی و سبز زیتونی برای رنگ کردن اتاق خواب، نگاهی به آن بیندازیم.

رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛ کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم.

به عنوان مثال مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی یک اتاق بسیار مهم است ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد.  آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید در اندیشه خود آماده داشته باشید

یک رنگ اصلی که سخنگوی پرقدرتی برای بیان باشد را بیابید

رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، باید در هماهنگی کامل باشد

آنگاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شده و این بار سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزار های فنی دخالت دهید.

اجرای و رنگ آمیزی انواع رنگ های پلاستیک ، روغنی و آکرولیک رنگ بدون بو * بلکا – کاغذ دیواری – پتینه کاری – رنگ آمــــیزی انواع درب های چوبــــی و فلزی – اجـــــرای پوشش صنعتی اپوکسی – اجــــرای رنگ های فوری مخصوص چوب / سیلروکیلر / پلی استر / نیم پلی اســتر – اجرای رنگ های نما /رنگ نما / رولکس / کنیتکس – اجرای رنگ آمیزی استخر ها / رنگ استخر – رنگ آمیزی انواع چهارچوب های فلزی / با شیشه و بدون شیشه – اجرای انواع پوشش های ضد زنگ برای اسکلت ساختمان ها و غـــــیره   09127680354 بابک قلی پور


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/12/9:: 12:9 صبح     |     () نظر

 اتاق خواب

 

مهمترین مسئله در فضای اتاق خواب و نقاشی آن، گرد آوری امکانات برای ایجاد آرامش است .در ضمن باید بدانیم که  عملکردهای دیگری غیر از خوابیدن مانند مطالعه ، نشستن و گفتگو نیز در این فضا صورت می گیرد. بهتر است هر یک از اعضای خانواده دارای اتاق خواب جداگانه ای باشند   .

ارتباط اتاق خواب باید با فضاهای دیگر خانه به خصوص حمام،نزدیک وراحت باشد.

 

 

نور در اتاق خواب

 

تابش مستقیم خورشید و وجود نور کافی در این فضا اهمیت فراوانی دارد . بهتر است اتاق خواب به دلیل رعایت مسائل بهداشتی در نمای جنوبی ساختمان احداث شود . معمولاً پنجره اتاق خواب دارای دو پرده است :

 

پرده توری:زمانی که فضا از نور خورشید برخوردار نیست از آن استفاده می شود.

پرده ضخیم : که مانع عبور نور شدید می شود و لذا باعث ایجاد آرامش در این فضا می شود.

 

 تخت خواب

 

به دلیل رعایت مسائل پزشکی در سلامت بدن، بهتر است سطح تختخواب محکم باشد و از تخت خواب نرم کمتر استفاده شود.همچنین بهتراست ابعاد تختخواب دو نفره، 2? متر وابعاد تختخواب یک نفره 1?مترباشد .نوع فلزی تختخواب استقاوت بیشتری نسبت به نوع چوبی آن دارد . ملحفه ها و بالش هامحفاظ خوبی برای پوشاندن بدنه تختخواب هستند . جنس این وسایل بهتر است عمدتاً از مواد اولیه طبیعی باشد نه مواد مصنوعی .

 

دراور

 

وجود میز آرایش و آینه تقریباً بزرگ در اتاق خواب بسیار ضروری است . بهتر است وسایل مورد استفاده در اتاق خواب از وسایلی باشند که به راحتی قابل تعویض هستند. 

 

  

کمد

  

کمد از وسایل وملزومات دیگر اتاق خواب است که باید فضای لازم جهت نگهداری البسه ، کیف ، کفش و غیره را داشته باشد .

  

رنگ‌های مناسب برای یک اتاق خواب

 

 

 از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و نقاشی ساختمان و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت، با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانوادههای رنگی بر روی روح و روان ما به جا می گذارد، غافل شد. ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.

هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگهای درخشان پرهیز کنیم. چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگها آزاردهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگهای زنده را بیشتر می پسندید، سایه های مختلف رنگ آجری در کنار کرمهای غنی و سیاه میتواند انتخابی مناسب باشد. اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است. رنگهای گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به کار رفته در طرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و کتان طرحدار، تابلوها و مجسمه های زینتی شرقی، پارچه های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرحدار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

 

 

 

همچنین آویزهای پارچهای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل کند. در مقابل دکوراسیون های سنتی دکوراسیونهای تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می آورند. رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند

 

 

 

ترکیب رنگهای زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگهای مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد. انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است.

 

اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی آرایش کنیم. اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژیتر زینت دهیم. استفاده از ترکیب رنگهای هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می آفریند.

 

 آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون و نقاشی یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعههای از رنگها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس، حاشیه های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.

 

نقاشی ساختمان بابک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/12/8:: 11:52 عصر     |     () نظر

<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب