سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

پوشش های سلولزی و کاربرد آن در پوشش ساختمانی

پوشش های سلولزی در پوشش های ساختمانی

پوشش های سلولزی طیفی از پوشش های ساختمانی هستند که علاوه بر جلوه ای زیبا مزایای زیادی دارند و در عین حال با استقبال زیادی از طرف مصرف کنندگان خانگی روبرو نشده اند. پوشش های سلولزی از الیاف مصنوعی /سلولز/رزین های ساختمانی/آراینده های معدنی /پیگمنتهای مقاوم /روان کننده های و سایر افزودنیها تشکیل شده که بوسیله ماله های فلکسی گلاس بر روی سطوح اجرا می شود.

این نوع پوشش دارای مزایائی است :

زیرسازی کمتری نسبت به سایر پوشش های ساختمانی نیاز دارد. بر روی سطوح گچ و خاک نیز مستقیما قابل اجراست. البته گچ و خاک باید با کیفیت مناسب و بدون پستی و بلندی و زدگی باشد.

قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح (تقریبا) را دارد.

سرعت اجرای مناسبی دارد.

بدون بو و ریخت و پاش است و در مواردی که کار فرما در محل کار ساکن است از ناحیه اجرای این پوشش اذیت نمی شوند.

تنها پوشش رفع کننده اغلب ترک های ساختمانی است و ترک ها وعیوب غیر قابل رفع (تقریبا) در زیر پوشش ضخیم خود پنهان می کند.

مهمترین مزیت این پوشش عایق بودن است.

با جذب صداهای داخلی و خارجی ساختمان که از طریق دیوارها وارد ساخت میشود (بین 30 تا 50درصد) تا حدود قابل قبولی محیط را اکوستیک می کند.

عایق بسیار مناسبی برای سرما و گرماست و باعث کاهش قابل توجه مصرف لوازم سرمایشی و گرمایشی ساختمان می شود.رنگ کردن دیوار به شیوه جدید ترکیه ای

موارد بالا مهمترین مزیت های این نوع پوشش است.

با وجود این مزایا استقبال بالایی از این پوشش برای مصارف خانگی نشده است. این استقبال کم احتمالا به دلایل زیر است.

به رغم ادعای سازندگان این نوع پوشش قابلیت شستشو همانند رنگ روغنی را ندارد. برای ضد آب کردن کامل این پوشش نیاز به مراحل اضافی و پرهزینه است که علاوه بر هزینه بالا تخصصی نیاز دارد که معمولا نصابان این پوشش از آن برخوردار نیستند. برای ضد آب کردن کامل این پوشش نیاز به اجرای یک لایه نیم پلی استر می باشد که هزینه تمام شده را بالا می برد و در محیط های بسته و دارای تهویه ضعیف اجرای نیم پلی استر خطرناک است.

البته اکثر رنگ های انتخابی این پوشش اصطلاحا چرک تاب است و شاید سالها نیاز به نظافت نداشته باشند و با ابر و شامپو فرش و با ملایمت می توان سطح این پوشش را نظافت کرد . سطح این نوع پوشش بعد از اجرا صاف نیست حالت پفکی دارد و شاید این حالت مورد پسند طیفی از مصرف کنندگان نباشد.

عده ای از مصرف کنندگان این نوع پوشش را در مغازه ها و یا مکان های عمومی دیده اند و با دیدن رنگ های تند و شلوغ این پوشش در مغازه ها تصور دارند که این نوع پوشش جلف است که این تصور غلطی است و این پوشش همانند دیگر پوشش های ساختمانی از رنگ سفید یک دست تا سیاه یک دست و انواع رنگ های ساده و ترکیبی و روشن و تیره را دارا می باشد و شاید از لحاظ گستردگی طیف رنگ در بالاترین سطح در پوشش های ساختمانی قرار دارد.

از دیگر مواردی که باعث بدبینی به این پوشش شده : وجود موارد تقلبی این پوشش (ضایعات پارچه آسیاب شده و چسب) و وجود نصابان ناشی و سود جویانی است که با مواد تقلبی و کیفیت پائین این پوشش را (با قیمت هائی کمتراز بازار) اجرا می کنند و بعد از مدتی مصرف کننده را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

شاید همت سازندگان این پوشش در تولید مواد با کیفیت (موادی با سطح صاف تر پس از اجرا و قابلیت بالاتر شستشو) و معرفی گسترده این نوع پوشش به مصرف کنندگان از طرف سازمانهای دولتی و مطبوعات (به عنوان پوششی سازگار با محیط زیست و کم کننده مصرف انرژی خانگی) باعث شناخت این نوع پوشش و استقبال گسترده از این نوع پوشش گردد.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 94/12/16:: 11:46 صبح     |     () نظر

بلکا|نقاشی بلکا با رنگهای متنوع بلکا-ارائه کاتالوگ و قیمت بلکا

بلکا

اجرای انواع نقاشی رنگ بلکا ساختمان در طرح و مدل های مختلف

انواع رنگ بلکا - قیمت بلکا و کاتالوگ بلکا

بلکا چیست – انواع بلکا – معایب بلکا – پوشش بلکا

برای ارسال رایگان کاتالوگ بلکا و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

 

شما علاوه بر این که می توانید برای رنگ آمیزی منزل یا نقاشی خانه خود از نقاشان حرفه ای ما در زمینه نقاشی ساختمان با بلکا یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی خانه یا ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

نقاشی بلکا

اجرای انواع نقاشی بلکا منزل, بلکا خانه, رنگ بلکا, پوشش الیافی, پوشش های الیافی, پوشش سلولزی, نقاشی بلکا ساختمان, نقاشی بلکا آپارتمان, نقاشی بلکا دیوار, نقاشی بلکا اتاق, رنگ بلکا, رنگ کردن بلکا, رنگ آمیزی بلکا

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی بلکا ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ بلکا در رنگ های مختلف و همچنین اطلاع از قیمت نقاشی نقاشی بلکا و نیز دریافت کاتالوگ رنگ بلکا و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

برای آشنایی بیشتر با آموزش نقاشی ساختمان می توانید از صفحات دیگر سایت نقاشی ساختمان بازدید نمایید تا بتوانید اطلاعات کامل تری در مورد نقاشی ساختمان بدست بیاورید و اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه رنگ آمیزی ساختمان و منزل خود افزایش دهید

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

چه با آموزش نقاشی ساختمان و چه با انجام خدمات نقاشی ساختمان

——————————————*-*-*——————————————

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه رنگ بلکا می توانید به صفحه رنگ بلکا مراجعه نمایید

در صفحه رنگ بلکا به مواردی از قبیل چگونگی رنگ بلکا و نقاشی بلکا در طی زمان – مواد تشکیل دهنده  بلکا و ساختار پوشش های سلولزی آشنا می شوید و همچنین آشنا خواهید شد که چگونه با بلکا منزل خود را زیبا کنیم و چگونگی اجرای بلکا در سطوح مختلف و نیز مزایای پوشش سلولزی و نیز مواد و مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (پتینه – بلکا – رومالین – روپاد)  مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند

——————————————*-*-*——————————————

شما در مطلب زیر با بلکا و نقاشی بلکا – مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا و همچنین ویژگی های مهم بلکا – پوشش سلولزی و الیاف سلولزی آشنا می شوید، همچنین با نحوه اجرای بلکا در ساختمان و خانه و مزایای استفاده از پوشش سلولزی در دیوار و و سوالات متداول در مورد رنگ و نقاشی بلکا و قیمت نقاشی ساختمان با بلکا و انواع کاتالوگ رنگهای بلکا آشنا خواهید شد، شما می توانید در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

بلکا و نقاشی بلکا چیست؟

مواد موجود در رنگ بلکا و ساختار بلکا

ویژگی های مهم بلکا

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مزایا و معایب استفاده از پوشش سلولزی در سقف و دیوار

ویژگی الیاف سلولزی (بلکا)

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلکا چیست؟ نقاشی بلکا چیست؟

نقاشی بلکا مناسبترین پوشش جهت دیوار و سقف ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، هتلها ، بیمارستانها ، مراکز تفریحی ، ورزشی ، استودیوهای صدا برداری و غیره میباشد . دارای قابلیتهای فراوانی بوده که آن را از هر نظر در برابر انواع پوشش ها صاحب برتری مینماید . ارایه گر بی نهایت رنگ برای سلایق گوناگون و نیز منطبق بر انواع دکوراسیون می باشد . از الیاف طبیعی و سلولوزی تولید گردیده و در حین و نیز بعد از اجرا بو و گرد و غباری به همراه نخواهد داشت . بلکا نیاز به زیر سازی نداشته و همچنین کاملا عیب زیر کار را می پوشاند و به راحتی بر روی کلیه سطوح قابل اجرا میباشد و سرعت اجرایی آن بسیار بالا است. پوشش بلکا دوده و ذرات معلق در هوا را از خود دور نموده و به راحتی قابل شستشو می باشد .

در برابر ضربات بسیار مقاوم بوده و در صورت صدمات احتمالی براحتی و تنها در عرض چند دقیقه قابل ترمیم است. با گذشت زمان تغییری نیافته و هیچگونه ترک خوردگی بر روی دیوار و یا سقف مشاهده نخواهد گردید. پوشش بلکا عایق حرارتی ، برودتی و رطوبتی بوده و دمای محیط را بطور مطلوبی حفظ مینماید . بلکا دارای خاصیت صدا گیری بوده و رفلکس صدا را بطور چشمگیری کاهش می دهد

طبق آخرین آمار در حال حاضر، رنگهایی که در بیشتر کشورهای جهان سوم و در حال توسعه استفاده می شوند، در کشورهای پیشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زیرا در آنها اکسید سرب که سرطان زاییش ثابت شده به کار رفته است و باعث مضرات بسیار زیادی برای کارکنان کارخانجات رنگ سازی می شود. و همچنین برای مصرف کنندگانی که در معرض استنشاق مواد فرار می باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از تولید رنگ هنوز عیوب فراوانی برای رنگ شیمیایی موجود می باشد. لذا به دلایل دانش ایرانی بدین فکر افتاد که لااقل برای رنگ آمیزی اماکن و ساختمانها شالوده ای از تفکر قدیمی که مبتنی بر استفاده مواد طبیعی بود و همچنین خلاقیت مدرنیسم را به عنوان پوششهای سلولزی به بازار ارائه دهد.

با در نظر گرفتن تاریخ پیدایش بلکا به عنوان پوشش سلولزی این نتیجه گیری می شود که بلکا صنعتی است که با مرور زمان جایگزین رنگهای ساختمانی می شود ودر عین حال زیبایی و سلامت بهداشتی و صرفه جویی منابع نفتی را به ارمغان می آورد.

مواد موجود در رنگ بلکا و ساختار بلکا :

مخلوطی از پنبه سلولز، رشته های الیاف و رزین سلولزی با انواع متنوعی از افزودنیهای تزئینی و آب . ساختار بلکا به انواع طرح های نرم و دانه دار می باشد.

پوشش :

هرکیلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.

توضیح :

بلکا به دلیل داشتن رطوبت در حین اجراء، می بایست کلیه سطوحی که در مقابل آب از خود رفلکس نشان میدهند را قبلاً توسط رنگ روغنی براق و تترونیوم رزین پوشش داد و میزان مصرف وغلظت رنگ روغن و یا تترونیوم رزین، بستگی به فرسودگی و قطر فلز یا سطح زیرکار دارد.

ویژگی های مهم نقاشی بلکا

بلکا پوششی است که از سلولز طبیعی تشکیل شده است.

بلکا عایق حرارت ، برودت و همچنین عایق صوت می باشد.

بلکا به زیرسازی نیازی ندارد و قابل ترمیم می باشد.

بلکا در برابر ضربه ، آتش سوزی و شعله ور شدن بسیار مقاوم است.

بلکا به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی استاتیک و ساختار فیبری ، گرد و غبار هوا را به خود جذب نمی کند.

بررسی کامل ویژگی های رنگ بلکا و نقاشی بلکا:

عایق حرارت و برودت

خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست که پذیرفته شده است و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است که همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساکن می گردد. دیوار پوشیده از بلکا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می کاهد. همه ساختمانها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند که بلکا کاملا این فضاها را پر می کن. همچنین بلکا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین می کند. هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساکن بین الیاف بالا رفته و از میان سوراخ های رو کاری به بیرون جریان می یابد. در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان کاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود. بدین صورت هوای گرم و سرد پس از برخورد با دیوارهای پوشیده شده توسط بلکا به یک سد انتقال حرارتی برخورد می کند این خود مطلبی است که مورد توجه سازمان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

کاهش محسوس صدا به عنوان عایق صوت

یکی از آلودگی های محیط زیست که برای انسان نیز بسیار مضر است آلودگی صوتی می باشد. مخصوصاً صداهای مداوم که ناشی از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود می آیند. این صداها حساسیت گوش را نسبت به انواع صداها تقلیل می دهد اگر مدت ده دقیقه در محیطی که این صداها موجود باشند حضور داشته باشیم نیاز به استراحتی به مدت بیست دقیقه در محیطی کاملاً آرام داریم تا اثر آن را جبران نماییم .اثرات غیر مستقیم صداهای ناخواسته بر روی انسان عبارت از حساسیت عصبی، تحریک پذیری شدید، گرفتگی عضلانی و خستگی روحی و جسمی و حتی در مواقعی سرگیجه است. بلکا به عنوان پوششی با تخلخلهای فراوان و غیر همگون که به ضخامت mm4 -2 روی دیوارها اجرا می شود حدود 30 تا50 درصد رفلکس صدا را کاهش می دهد و بطوریکه کاملاً محسوس آلودگی صوت را تقلیل می دهد.

عدم نیاز به زیرسازی جدی در مرحله اجرا

عدم نیاز به زیر سازی جدی و اجرا شدن این محصول بر روی کلیه سطوح اعم از گچ و خاک، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستی، کاشی و… باعث سرعت عمل این کار و در ضمن کاهش جدی هزینه می گردد. بطور مثال روند کلی ساخت در ساختمانهای بیشتر نقاط ایران بدین صورت است که ابتدا بعد از آجر چینی، گچ و خاک ساختمان انجام می شود که این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب کشور به جای گچ و خاک، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ وخاک یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می کنند. با بلکا مرحله سفید کاری کاملا حذف می شود. در مرحله گچ و خاک یا سیمان بلافاصله بلکا که جایگزین رنگ ساختمانی است اجرا می شود بدین ترتیب علاوه بر سرعت اجرای کار، راحتی و همچنین صرفه اقتصادی را به همراه می آورد در مواردی که فضای داخلی به منظور استفاده برای آشپزخانه یا آزمایشگاه از کاشی پوشیده شده باشد و بعد از مدتی مصرف کننده تمایل داشته باشد به عنوان اتاق دیگری از آن استفاده نماید بلکا به راحتی بر روی کاشی اجرا می شود و نیاز به برداشتن کاشی نمی باشد.

بلکا خاصیت قابلیت شستشو دارد

این خاصیت مربوط به رزین نهایی است که این نوع رزین شیمیایی مخصوص شرکت می باشد. نحوه شتستشو: با ابر و شامپوی فرش قابل شستشو می باشد پس از شستشو مدتی صبر کنید تا دوباره بلکا خشک شود.

شما می توانید بلکا را نیز با بخارشو تمیز کنید

عدم جذب گرد و غبار

یکی از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است که الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود که الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشکیل الکتریسیته ساکن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار بلکا که تشکیل شده از رزینهای سلولزی والیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچکدام از اجزا تشکیل این محصول دارای الکتریسیته ساکن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

مقاوم در مقابل آتش سوزی

طول زمان حفاظت در مقابل آتش یا تحمل آتش برای ساختمان می تواند متفاوت باشد و بستگی به فاصله آنها از مراکز آتش نشانی، وجود تجهیزات اطفاء حریق مستقر در ساختمان و یا وجود مــواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش برای ساختمانهای مسکـونی و اداری باید ســه ربع تا یک ساعت باشد و این زمانی است که معمولاً برای تخلیه ساختمان لازم است. ساختمانهای بلند، بیمارستانها، تئاتر و سینما 2 ساعت و اماکن تجاری و صنعتـی حداقل باید سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در این زمـان آسیب نبیند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخــامت آن برای ساختمانها بستگی به جنس آنها و همچنین زمانی دارد که برای تحمل آتش، برای آنها در نظر گرفته شده است. در شرایـط ثابت، ضخامت لایه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقیم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزایش ضخامت، زمان تحمل افزایش می یابد.استاندارد شماره DIN4102 آلمـان، ناظر به عکس الـعمل مصالح ساختمانی در مقابل آتش است. پوشش دیوار« بلکا » بر اسـاس داده های این استاندارد در رابطه با آتش سوزی، مورد آزمایش قرارگرفت و نتیجتاً به عنوان یک مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، طبقه بندی شده و می توان این پوشش دیوار را به عنوان مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، به کار برد. ضمناً تأییدیه عدم اشتعال بلکا را از NWTA استرالیا و دانشکده امیر کبیر اخذ کرده ایم.

بلکا ترک نمی خورد

این خاصیت باعث می شود ترک دیوارها پوشانده شود و همچنین از ایجاد ترک احتمالی در سقف و دیوارها جلوگیری کند. این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمانهای قدیمی نمود پیدا می کند.

خاصیت ارتجاعی

این خاصیت باعث می شود ترک دیوارها پوشانده شود و همچنین از ایجاد ترک احتمالی در سقف و دیوارها جلوگیری کند. این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمانهای قدیمی نمود پیدا می کند.

بلکا از نظر بهداشترنگ کردن دیوار به شیوه جدید ترکیه ای

از لحاظ سمی برای کشت گیاهانی که بعداً تولید فیبر می نماید آزمایش شده و میزان آن در حد نرمال می باشد.

PH بلکا به دلیل حلال آب برابر با 7 می باشد فاقد فرمالدئید می باشد. فرمالدئید : گازی با بوی تند است که سرطان زا می باشد و در دود سیگار و ماشین وجود دارد و بیشتر در ساخت رنگ و فوم از آن استفاده می شود. فلزات سنگین مانند Pb ـ Hg ـ Zn ـ A ـ Co ـ Cu ـ CI ـ Cd که سرطان زا هستند تقریباً در حد صفر می باشد. بلکا فاقد هر گونه مواد فرار می باشد.

دوستدار محیط زیست

همانطور که در بخش آلودگیهای صوتی ذکر شد صوت های ناهنجار یکی از آلاینده های محیط زیست می باشد از زوایای دیگر عدم استفاده از مواد نفتی و مواد فرار در ساختار بلکا که چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع تولید، پسابی در این زمینه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا که مسئله آلودگی مواد نفتی به صورت تاثیرات دراز مدت یا کوتاه مدت نمایان می شود. کاهش در انتقال نور که موجب ممانعت عمل فتوسنتز گیاهان می شوند حاصل پسابهای نفتی می باشد. ترکیبات هیدرو کربنی اشباع شده با نقطه جوش بالا و آروماتیکها می توانند اثرات فجیعی بر روی انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت ترکیبات آلی که وارد زنجیره غذایی موجودات شده اند ( ورود در زنجیره غذایی از طریق آبیاری سبزیجات امکان پذیر می باشد ) مطالعه شده است. نتایج نشان می دهند که هیدرو کربن صنعتی زمانی که یک بار به درون بدن یک موجود زنده رفته باشند نیز پایدار می مانند. یکی دیگر از آلوده کنندگان محیط زیست فلزات سنگین می باشند. فلزات جزو مفید ترین مواد و اولین عناصری هستند که توسط انسان شناخته شدند و مهم ترین نقش را در توسعه تمدن ایفا کرده اند. امروز یک فلز اورانیوم راه حلی برای مبرم ترین مشکل بشر یعنی کمبود انرژی شناخته شده است که بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن هر چه در صنایع دیگر امکان استفاده کمتر از این فلزات سنگین که بطور کل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد آلودگی های زیست محیطی به حداقل خواهد رسید با این هدف بلکا بدون استفاده از حتی یک فلز سنگین تهیه می شود که از این بابت تامین کننده سلامت مصرف کنندگان می باشد. یکی از موارد مطرح در جوامع مدرن بشری باز یافت محصولات پس از پایان دوره مصرف می باشد که از این جهت نیز بلکا به راحتی به چرخه طبیعت باز می گردد.

نحوه اجرای بلکا – پتینه یا پوشش های سلولزی در ساختمان و خانه

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین به مقدار مورد نیاز مواد بلکا را از کیسه خارج نموده و در درون ظرفی مناسب بریزید.

حدود پنج برابر وزن مواد، آب (ترجیحاً آب گرم) اضافه کنید تا یک خمیر سفت ایجاد شود.

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین خمیر بلکا را خوب هم زده، به طور کامل به مدت حداقل 10 دقیقه ورز دهید..

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین پس از 30 دقیقه، مجدداً خمیر بلکا را خوب ورز دهید…

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین اکنون مواد آماده‌ی اجرا با ماله‌ی مخصوص بلکا می‌باشد و می توانید آن را بر روی دیوار بکشید

مخلوط کردن مواد بلکا پتینه – رومالین برای استفاده‌ی بهینه از بلکا، لازم است آن را با ضخامت مناسب بر روی سطوح اجرا نمایید. برای این منظور، توصیه می شود در هر متر مربع حدود 280 گرم بلکا (خشک) و به ضخامت حدود 2 میلی متر اجرا شود.

تذکر 1 : بلکا بر روی سطوح گوناگون (رنگ روغنی، رنگ پلاستیک، سیمان، گچ، گچ و خاک، شیشه، چوب، فلز و …) قابل اجرا می باشد.

تذکر 2 اگر سطح زیر کار، رنگ پلاستیک، چوب، فلز و یا گچ کشته باشد باید قبل از اجرای بلکا، روی سطح را با رزین یا حتی با رنگ روغنی رقیق شده پوشانده، پس از خشک شدن کامل آن، شروع به اجرای بلکا نمایید.

مزایا و معایب استفاده از پوشش های سلولزی (بلکا) در سقف و دیوار :

1 – جهت اجرا نیازی به زیرسازی اولیه ندارد از این رو در وقت و هزینه صرفه جویی شده و برخلاف انواع دیوارکوب PVC و MDF فضای خالیی بین پوشش و دیوار اصلی ایجاد نخواهد شد .

2 – بلکا به دلیل پوشش دادن سطوح بطور کامل ? نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود .

3 – به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مواد اولیه بلکا ( پتینه – روپاد – رومالین )? این پوشش ها گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند

4 – به جهت استفاده از مواد با کیفیت ? پایداری زنگ و طرح خود را به مرور زمان از دست نمی دهند

5 – از آنجا که این مواد مستقیما بر روی دیوار قرار می گیرند در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته و در سطوح آن ترک خوردگی به وجود نخواهد آمد .

6 – در صورت کنده شدن به راحتی قابل ترمیم و بازسازی می باشد.

7 – جهت اجرای پوشش بلکا نیازی به تخلیه محل نبوده و به دلیل استفاده از مواد کاملا طبیعی در ترکیبات آن با محیط زیست سازگار بوده و هیچگونه حساسیت و آلرژیی ایجاد نمی کند .

8 – در اجرای بلکا به راحتی می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نموده و طرح های زیبایی بوجود آورد .

لازم به ذکر است که مواد اولیه پوشش های سلولزی ارائه شده توسط شرکت کیمیا دکور طبق استانداردهای بین المللی سلامت و بهداشتی کشورهای آلمان ? استرالیا و روسیه تهیه می شوند .

از آنجا که این پوشش ها از تنوع بالای طرح و رنگ برخوردارند به راحتی میتوان با مبلمان و سایر اثاثیه تناسب رنگ ایجاد نمود

ویژگی های الیاف سلولزی ( بلکا )

بلکا بر روی گچ، خاک و گچ ( شمشه کشی شده )، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و … قابل اجرا می باشد. لازم به توضیح است در ساختمان های در حال ساخت استفاده از بلکا بر روی خاک و گچ موجب افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه، به واسطه حذف کامل مراحل گچ کاری و رنگ می شود .

بلکا رطوبت محیط را جذب کرده و باعث تعدیل رطوبت محیط میگردد . رطوبت جذب شده در شرایط معکوس به محیط باز گردانده می شود

بلکا به دلیل خاصیت ارتجاعی، ترک هایی که معمولاً در اثر نشست ساختمان بعد از ساخت روی دیوارها و سقف ایجاد می شود را پوشش داده و از معرض دید برای همیشه حذف می نماید .

بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری مقاومت بلکا در برابر ضربه قابل توجه بوده و چنانچه پوشش بلکا صدمه ای وارد شود براحتی ظرف چند دقیقه توسط شخص قابل ترمیم است .

بلکا جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری است و پایه اصلی آن الیاف طبیعی است .

طرح تولیدی شرکت پارس رومالین ویژگی های منحصر به فردی دارد که عبارتنداز :

تنوع نامحدود در طرح و رنگ

سرعت اجرای بالا

وزن سبک در مقایسه با گچ

قابلیت شستشوی آسان

غیرقابل اشتعال و عایق صوت و صدا و حرارت

عدم جذب گرد و غبار به واسطه خاصیت آنتی استاتیک

بدون بو و ایجاد حساسیت

قابل ترمیم

سرعت اجرایی بالا

طول عمر بالا

صرفه اقتصادی

بلکا با توجه به مشخصات فوق از نظر کیفیت، زیبایی و اقتصادی کاملاً نسبت به محصولات مشابه صاحب برتری و امتیاز می باشد می توان آن را به عنوان بهترین پوشش ساختمانی جهت اجرا در دیوارها و سقف های ساختمان های مسکونی، هتل ها، اماکن عمومی، رستوران ها، بیمارستان ها، استودیوهای ضبط صدا و تصویر، دکورهای سینمایی، سالن های سینما، فروشگاه ها، ورزشگاه ها، ادارات و غیره استفاده نمود .

این پوشش به دلیل بهره مندی از طیف بالای رنگی و امکان اجرای آن به صورت طرح های مختلف (مانند: اشکال هندسی و اشکال طبیعی مانند: گل، درخت، ماه، ستاره و …) میتواند در فضاهای آموزشی مانند مهد کودک، مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و ضمن ایجاد فضایی آرامش بخش، محیطی زیبا و جذاب را بوجود آورد .

از این پوشش همچنین می توان داخل سالن های پذیرایی، سالن های سینمایی، اماکن عمومی پر رفت و آمد مانند: سالن مترو، ترمینال ها و فرودگاه ها استفاده نمود .

این مواد به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی می تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند: بیمارستان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و ضمن روحیه بخشی به بیماران محیطی کاملاً بهداشتی و آرامی را (به دلیل رفلکس پایین صدا) به وجود آورد .

بلکا توسط موسسه تحقیقات صنعتی شیمی مورد تائید قرارگرفته است . آزمونهای مقاومت در برابر رطوبت و قابل شستشو بودن توسط پژوهشکده صنایع رنگ ایران انجام شده است . آزمون مقاومت در برابر حرارت توسط پژوهشکده مواد و انرژی انجام پذیرفته است . آزمون جذب صوتی از طریق سازمان ساختمان تهران انجام پذیرفته است . این محصول در کشورهایی نظیر آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، فرانسه و مکزیک اجرا می شود

بلکا به عنوان پوشش سلولزی چیست؟

بلکا (belka) جایگزین مناسب رنگ و کاغذ دیواری، نوعی پوشش سلولوزی با الیاف طبیعی پنبه سلولز می‌باشد که توسط دستگاه‌های مخصوص در ابعاد بسیار ریز خرد شده و سپس با میزان مشخصی از رزین سلولزی وسنگهای تزئینی کاملا مخلوط شده است. این پوشش به دلیل برخورداری از مواد اولیه کاملا طبیعی می‌تواند در فضاهای بهداشتی و درمانی مانند بیمارستانها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بلکا بر روی گچ، خاک و گچ (شمشه کشی شده)، چوب، فلز، رنگ روغن، سیمان، شیشه و… قابل اجرا می باشد.

ویژگی های بلکا و پوشش سلولزی:

عایق حرارت

عایق برودت

عایق صوت

بی نیاز از زیرسازی

نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

قابلیت شستشو (با ابر و شامپوی فرش)

خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمی‌کند.

مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

ترک‌ها را می پوشاند

مقاومت در برابر ضربه

کاهش بازتاب مستقیم نور

قابلیت ترمیم

قیمت نقاشی بلکا و رنگ بلکا

شما برای اینکه از قیمت نقاشی ساختمان با رنگ بلکا و همچنین قیمت انواع رنگهای بلکا آشنا شوید کافیست با ما تماس حاصل نمایید تا ما قیمت انواع رنگ و نیز نقاشی ساختمان را به شما اطلاع دهیم

کاتالوگ بلکا در رنگ های مختلف

شما برای دیدن هر گونه کاتالوگ رنگ بلکا در انواع و رنگ های مختلف کافیست با ما تماس بگیرید و با ارسال رایگان کاتالوگ به منزل شما ، کاتالوگ مورد نظر را مشاهده کنید و هر رنگ و هر مدلی که مد نظر شماست را انتخاب کنید و خانه خود را نقاشی کنید

قرار است به زودی کاتالوگ های بلکا در سایت قرار داده شود، در صورت تقاضای شما کاتالوگ بلکا در اولویت بالاتری قرار می گیرید و سریع تر در سایت قرار داده می شود

مشاهده کاتالوگ بلکا

سوالات متداول در مورد بلکا و نقاشی بلکا

بلکا، پتینه، رومالین چیست؟

در واقع بلکا، پتینه، رومالین و… نام شرکت های تولید کننده پوشش سلولزی می باشند. محصول یکی هست فقط با طرح ها و رنگ های متفاوت.

بلکا چیست؟

بلکا مواد سلولزی می باشد که حاصل ترکیب سلولز پنبه ، کاغذ، چسب پودری (cmc)، وسنگ های تزئینی است. که به صورت پودر می باشد و اجرا کننده فقط به آن آب اضافه می کند و به صورت خمیر درمی آورد. و بوسیله ماله مخصوص بلکا با ضخامت 2 میلی متر بر روی دیوار اجرا می کند.

 

از بلکا برای سقف حمام و یا جایی که نم دارد می‌توان استفاده کرد؟

بله با اضافه کردن مقداری چسب رزین می‌توان استفاده نمود.

آیا بلکا قابلیت شستشو دارد؟

مانند رنگ روغنی نمیتوان بلکا را شست ولی در صورت لک شدن و کثیفی میتوان با کف شامپو فرش بوسلیه یک تکه ابر آنرا تمیز کرد.

بلکا قابل ترمیم است؟

بله. به شما نیز به راحتی می توانید ترمیم بلکا را انجام دهید.

آیا بلکا دارای بو می باشد ؟

خیر . بلکا به دلیل نداشتن مواد شیمیایی و نفتی هیچگونه بو و حساسیتی ایجاد نمی کند.

سرعت اجرای بلکا چگونه است؟

سرعت اجرای بلکا بسیار بالا بوده به طوری که هر نصاب حرفه ای روزانه تا 70 متر مربع را می‌تواند اجرا کند.

برخی از نوشته های این متن از صفحه اجرا بلکا نوشته شده است

——————————————*-*-*——————————————

هر گونه نظر و دیدگاهی در مورد این مطلب دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید، مطمئن باشید که از هرگونه نظر و دیدگاهی استقبال می کنیم، شما می توانید دیدگاه تان را در صفحه تماس با ما در میان بگذارید

——————————————*-*-*——————————————


نوشته شده توسط بابک قلی پور 94/12/16:: 11:13 صبح     |     () نظر

برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان چقدر رنگ نیاز است؟

چقدر رنگ لازم داریم - محاسبه مقدار رنگ برای هر ساختمان

اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار منزل تان را خودتان رنگ‌آمیزی کنید،‌ این مقاله را بخوانید تا اندازه لازم برای خرید رنگ را بدانید. برای محاسبه مقدار رنگ لازم در رنگ‌آمیزی،‌ ابتدا باید مساحت سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید بر حسب متر مربع و با استفاده از فرمولهای مناسب سطوح مورد رنگ آمیزی، محاسبه و تعیین کنید. البته باید در نظر داشت که بسیاری از دیوارها و سطوح؛ مسطح و منظم نیستند و شما ملزم هستید آنها را به صورت مجزا اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد:

• سطوح فرسایش یافته رنگ بیشتری نسبت به سطوح نو جذب می‌کنند. بنابراین باید رنگ بیشتری از میزان محاسبه شده تهیه کنید.

• سطوح گچی نیازمند دو نوع پوشش رنگ (ابتدا پوشش آستر و سپس پوشش رویه) هستند.

 مرحله اول:

مساحت سطوح مختلف هندسی را بر اساس فرمول‌های زیر به دست آورید:

 مرحله دوم:

مساحت مترمربع را بر پوشش تئوری هر گالن که بر روی برچسب رنگ نوشته شده تقسیم می‌کنیم. عدد حاصله، تعداد تقریبی گالن رنگ موردنیاز است. پوشش تئوری هر گالن رنگ، 19 تا 38 متر مربع بر گالن است. با این حال، پوشش اولیه یا آستری روی سطوح فرسایش یافته یا گچی 19 تا 14متر مربع بر گالن بر‌آورد می‌شود.

مثال: برای رنگ‌آمیزی کلی یک اتاق که دارای ابعاد 6در 4 و ارتفاع 3 متر است از جدول زیر استفاده می‌کنیم. پوشش تئوری رنگ انتخابی 30 مترمربع در هر گالن است که بر روی درپوش ظرف رنگ نوشته شده است.

4 مترمربع را تقسیم بر 30 (متراژ اتاق) می‌کنیم، عدد به دست آمده 8/2 گالن است یعنی باید 3 گالن رنگ برای رنگ‌آمیزی این اتاق خریداری شود.

اگر دیوار تازه ساز و گچی بود و هنوز روی آن رنگی نیامده بود، باید یک دور رنگ آستری نیز بر روی دیوار بزنیم، برای این کار می‌توانیم رنگی با پوشش تئوری 17 مترمربع بر گالن را انتخاب کنیم که در چنین صورتی طبق جدول فوق، 84 مترمربع تقسیم بر 17 مساوی با 9/4 گالن رنگ آستری می‌شود یعنی شما باید 5 گالن رنگ نیز برای آستر خریداری کنید.

نقاشی ساختمان در تهران

 برای محاسبه مقدار رنگ لازم برای دیگر سطوح منزل نیز می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1 – مساحت کل دیوارها: مجموع عرض همه دیوارها ضربدر درازای اتاق

2 – مساحت پنجره: درازای پنجره ضربدر عرض پنجره

3 – تکرار ردیف 2 برای هر پنجره و جمع مساحت آنها با یکدیگر

4 – مساحت در: ارتفاع در ضربدر عرض در

5 – تکرار ردیف 4 برای هر در و جمع مساحت آنها با یکدیگر

6 – سطوحی که رنگ‌آمیزی نمی‌شوند: مساحت حاصل از ردیف 3 به علاوه مساحت حاصل از ردیف 4

7 – مساحت کلی سطح رنگ‌آمیزی شونده: مساحت حاصل از ردیف 6 منهای مساحت حاصل از ردیف 1

8 – مقدار رنگ لازم برای هر پوشش: پوشش رنگ(برحسب مترمربع برگالن) تقسیم‌بر عدد حاصل از ردیف 7

نقاشی ساختمان در کرج

 رنگ ها ی جدید ساختمانی

رنگ عاملی است نیرومند که می‌تواند برانگیزد یا تحسین بخشد؛ به هیجان آورد یا آرامش دهد؛ حسی از گرمی یا سردی ایجاد کند و حتی خوشایند یا ناخوشایند باشد.

رنگ‌های ساختمانی یکی از عوامل زمینه دکوراسیون هستند که آگاهی درباره آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب نوع و اثر به جامانده از آنها داشته باشد. از جمله رنگ‌های ساختمانی، می‌توان به رنگ‌های (Water Base) یا پایه آب اشاره کرد که به دلیل زود خشک شدن طرفداران بیشتری دارد.

حلال‌ها و مواد نفتی از تشکیل‌دهنده‌های اصلی رنگ‌ها هستند که اغلب به عنوان مواد خطرناک و آلوده‌کننده محیط زیست از آنها یاد می‌شود. در سال‌های اخیر، حذف حلال‌ها از سیستم رنگ و جایگزین کردن آن با آب، هدف اصلی تکنولوژیست‌ها قرار گرفته و استفاده از محصولات پایه آب در حال گسترش است. از مجموعه وسیعی از رنگ‌ها و پوشش‌های پایه آب که به بازار عرضه شده، بد نیست با چند نمونه بسیار کاربردی آشنا شویم.

- پوشش‌های اکرلیک پایه آب ساختمانی

این رنگ‌ها بر پایه پلیمر اکرلیک امولشن، با بالاترین کیفیت و مخصوص سطوح داخلی و خارجی ساختمان طراحی شده‌اند.

- پوشش‌های ضدزنگ پایه آب مخصوص سطوح فلزی داخل و خارج ساختمان

ضدزنگ اکرلیک، محصول جدید دیگری از دسته دیگری از دسته رنگ‌های دوست‌دار محیط زیست است که بر پایه پلیمر اکرلیک امولشن صنعتی و پیگمنت‌های ضدخوردگی طراحی شده است و جهت محافظت سطوح فلزی از زنگ‌زدگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ضدزنگ قابل پوشش به وسیله رنگ‌های آلکیدی و نیز رنگ‌های اکرلیک ساختمانی است و از چسبندگی عالی نسبت به این پوشش‌ها برخوردار است.

پوشش‌های آکرلیک پایه آب مخصوص چوب

بعد از تولید موفقیت‌آمیز رنگ‌های ساختمانی اکرلیک، هم‌اکنون سیلر و کیلر اکرلیک بر پایه آب مخصوص چوب نیز برای اولین بار در ایران همگام با تکنولوژی روز اروپا و امریکا توسط متخصصین تولید و عرضه شده است. این پوشش در شرایط مختلف جوی (آفتاب، بارندگی و رطوبت) از چوب حفاظت می‌کند و برای سطوح چوبی خارجی ساختمان نیز قابل استفاده است.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 94/12/13:: 6:14 عصر     |     () نظر

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب