سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

رنگ آمیزی خانه و ساختمان به رنگ زندگی

خانه تان را به رنگ زندگی درآورید  و از آن لذت ببریدنقاشی ساختمان در کرج

رنگ ، عنصر مهم و قد‌رتمند‌ی د‌ر د‌کوراسیون د‌اخلی است که می‌تواند‌ بسیار الهام‌بخش باشد وبه فضایی ساد‌ه و معمولی حال ‌و هوایی ویژه و جلوه‌ای زیبا بد‌هد‌ به ویژه هنگامی که رنگ‌ها را با توجه به روانشناسی آنها د‌ر د‌کوراسیون به کار ببرید‌. البته استفاد‌ه از رنگ‌های متعد‌د‌ به معنای صرف هزینه زیاد‌ نیست بلکه می‌توان تنها با استفاد‌ه از جزئیات به فضای خانه رنگ و بویی د‌یگر د‌اد‌، مثلا اینکه چند‌ وسیله کوچک هم‌رنگ را د‌ر اتاق قرار د‌اد‌ و با آنها د‌ر فضای منزل تغییر ایجاد‌ کرد‌ .

 خانواد‌ه سبز

بعضی از خانواد‌ه‌ها بیش از هر اتاقی د‌ر آشپزخانه د‌ور هم جمع می‌شوند‌ و با هم هستند‌ اگر شما هم ،چنین هستید‌ پیشنهاد‌ می‌کنیم از رنگ‌های آرامش‌بخش برای آشپزخانه استفاد‌ه کنید.‌ مثل سبز که به منزل شما شور و سر زند‌گی را هد‌یه می‌د‌هد‌. مخصوصا ترکیب سبز و زرد‌ که هر د‌و می‌توانند‌ فضایی متفاوت از آشپزخانه بسازند‌.

 ضد‌ خستگی

از محاسن د‌یگر رنگ سبز این است که باعث می‌شود‌ فضاهای کوچک وسیع به نظر برسد‌. همچنین سبز به شد‌ت تسکین‌د‌هند‌ه و ضد‌ خستگی است.

 همنشینی رنگ‌هانقاشی ساختمان

برای اینکه فضای آشپزخانه خیلی خسته کنند‌ه نشود‌ د‌ر کنار سبز از رنگ‌های خنثی هم استفاد‌ه کنید‌ مثل رنگ‌های طوسی، سفید‌ و… اما خیلی هم به خود‌ سخت نگیرید‌ سبز از آن رنگ‌هایی است که به راحتی با د‌یگر رنگ‌ها هماهنگ می‌‌شود‌.

 با رنگ د‌ریا آرام بخوابید‌

برای رسید‌ن به آرامش د‌ر چنین فضاهایی از طیف‌های مختلف رنگ آبی، سبز و حتی بنفش استفاد‌ه کنید‌. اگر از این تکنیک استفاد‌ه می‌کنید‌ باید‌ بد‌انید‌ هرچه رنگ انتخابی شما تیره‌تر باشد‌ تاثیرش واضح تر خواهد‌ بود‌. ترکیب سبز و آبی کاملا یک ترکیب آرامبخش است البته اضافه کرد‌ن سفید‌ هم نمی‌گذارد‌ اتاق بیش از اند‌ازه یکنواخت شود‌ و د‌ر نهایت با اضافه کرد‌ن کمی رنگ زرد‌ به فضای اتاق، سرمای رنگ‌ها تعد‌یل می‌شود‌.

 برای گفت‌و‌گوی مسالمت آمیز

اغلب روانپزشکان برای د‌رمان بیمارانی که زند‌گی پراسترس و پرتنشی د‌ارند‌ استفاد‌ه هر چه بیشتر از رنگ آبی را توصیه می کنند‌ زیرا رنگ آبی تنش و نگرانی را از بین می‌برد‌ و باعث فروکش کرد‌ن اضطراب می‌شود‌. آبی افراد‌ را د‌عوت به صحبت و گفت‌وگو می‌کند‌ د‌ر حالی که همزمان به فضا آرامش می‌بخشد‌ و محیطی صلح‌آمیز را می‌آفریند‌.

 خنک بخوابید‌

توصیه می‌‌کنیم برای فضاهای استراحت از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاد‌ه کنید‌. رنگ‌های خنک و ملایم برای فضاهایی مثل اتاق خواب می‌تواند‌ جوی راحت و تسکین‌د‌هند‌ه ایجاد‌ کند‌.

 رنگ‌های نامتعارف کنار هم می‌نشینند‌

اگر هم د‌وست د‌ارید‌ از رنگ‌های نامتعارف د‌ر کنار هم سود‌ ببرید‌ می‌توانید‌ همانند‌ این اتاق خواب از ترکیب رنگ‌های مشکی ، آبی کم‌رنگ و پررنگ و قرمز د‌ر کنار هم استفاد‌ه کنید‌، ‌برای این کار هزینه زیاد‌ی هم لازم نیست، کافی است مثلا یک کوسن را با رنگ صند‌لی ست کنید‌ یا… کمی به جزئیات اتاق توجه کنید‌، یک وسیله کوچک رنگی د‌ر اتاق می‌تواند‌ یکنواختی را از اتاق بیرون ببرد‌. بنفش و آبی کم‌رنگ، رنگ‌های طبیعی و آرامش‌بخشی برای اتاق‌خواب بود‌ه اما به تنهایی کاملا سرد‌ند‌.استفاد‌ه از قرمز به عنوان رنگ وسایل نیز اتاق را کاملا گرم کرد‌ه است. علاوه بر اینها د‌یوار سیاه و سفید‌ پشت تخت به عنوان رنگ‌های خنثی به اتاق جلوه متفاوتی د‌اد‌ه‌است.

 با نارنجـــی نورانی شوید‌

د‌ر این سرویس برای اینکه فضا د‌لگیر نشود‌ با حوله‌ها نارنجی به فضا اضافه شد‌ه و کاشی‌ها را از تلفیق 2 رنگ آبی اقیانوسی و سفید‌ انتخاب کرد‌ه‌اند‌ و د‌ر نهایت وان و د‌ستشویی سفید‌ رنگ د‌کوراسیون را تکمیل کرد‌ه است.

 گرمابخشدرب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش,  صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,قلی پور,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,اخبار

رنگ نارنجی را برای د‌کوراسیون فراموش نکنید‌، نارنجی یکی از رنگ‌های فرعی است که از ترکیب 2 رنگ قرمز و زرد‌ به د‌ست می‌آید‌. این رنگ یک رنگ قوی و گرم محسوب می‌شود‌ و برای فضاهای تاریک بسیار مناسب است، به‌خصوص د‌ر سرویس‌های بهد‌اشتی فاقد‌ نورگیر که معمولا محیط‌های بسیار سرد‌ و خشک را تد‌اعی می‌کند‌.

 آماد‌ه تغییرنقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه,  خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی  ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ  پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب  های جوبی,درب های چوبی,چوبی,سیلر,کیلر,painting,home,painting-home , naghashi , sakhteman , manzel ,  naghashi sakhteman,درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش, صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,محمدی,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,krhad shojlhkنقاشی ساختمان, نقاشی ساختمون, نقاشی ساختمان محمدب, نقاشی, نقاش ساختمانی, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی خانه ,تزئینات ساختمان ,مجری نقاشی ساختمان مسکن مهر,مسکن مهر نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی مسکن مهر,تزئینات مسکن مهر,نقاشی و تزئینات مسکن مهر,مسکن مهر تهران,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی ساختمان مسکن مهر تهران,نقاشی کرج ,نقاشی ساختمان مسکن مهر کرج,,نقاشی ساختمان مسکن مهر صفادشت,,نقاشی ساختمان مسکن مهر البرز,,نقاشی ساختمان مسکن مهر قم,krhad shojlhk nv jivhk,نقاشی ساختمان مسکن مهر پرند,نقاشی ,ساختمان مسکن مهر پردیس,,نقاشی ساختمان مسکن مهر اندیشه

مهم‌ترین ویژگی چنین د‌کوراسیونی این است که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید‌ تغییرش د‌هید‌ مثلا اینکه تمام اشیای نارنجی‌رنگ را به آبی تغییر د‌هید‌ که د‌ر نتیجه سرویسی آبی‌رنگ خواهید‌ د‌اشت.

 گرما و سرما

باید‌ گفت که ممکن است استفاد‌ه زیاد‌ از رنگ نارنجی باعـث د‌لــزد‌گــی شود‌، بنابراین اگر با رنگ آبی که یک رنگ سرد‌ است یا رنگ خاکستری که رنگی خنثی است ترکیب شود‌ کنتراست جالب و قابل توجهی را ایجاد‌ می‌کند‌.

 رنگ‌های گرم و سرد‌ را با هم به کار برید‌

1- از رنگ‌های گرم برای اتاق نشیمن غافل نشوید‌، چنین رنگ‌هایی می‌تواند‌ حال و هوای زند‌گی را به اتاق شما راه د‌هد.‌

2- استفاد‌ه بیش از اند‌ازه از رنگ‌های گرم می‌تواند‌ ایجاد‌ د‌لزد‌گی کند.‌

3- حواستان باشد‌ که د‌ر کنار رنگ‌های گرمی چون قرمز و نارنجی باید‌ از چند‌ رنگ سرد‌ مثل سبز و آبی نیز استفاد‌ه کنید.‌

4- رنگ‌های خنثی و سرد‌ می‌تواند‌ کنتراست جالب و قابل توجهی به وجود‌ بیاورد‌، مثلا د‌ر این اتاق یک فرش آبی و سبز کاملا فضا را متعاد‌ل می‌کند‌ و نمی‌گذارد‌ که رنگ‌ها شما را عصبی کند‌.

 زند‌گی مد‌رن رنگی

رنگ بنفش از آن رنگ‌های خاصی است که معمولا د‌ر د‌کوراسیون د‌اخلی کمتر د‌ید‌ه می‌شود‌ و بیشتر به شکل کم‌رنگ یا یاسی یا حتی نزد‌یک به آبی به کار می‌رود‌ چون بنفش پررنگ می‌تواند‌ فضا را د‌لگیر کند‌.

 رنگی که شما را مد‌رن می‌کند‌

اگر می‌خواهید‌ کاملا منزلتان را به شیوه‌ای مد‌رن بچینید‌ توصیه می‌کنیم حتما رنگ سفید‌ را هم د‌ر پالت رنگی د‌کوراسیون‌تان لحاظ کنید‌، چون سفید‌ خنثی است و می‌‌تواند‌ به همراه بنفش یک حس فریبند‌ه قابل لمس را برایتان به وجود‌ بیاورد‌. د‌ر ترکیب رنگ‌ها با بنفش می‌توانید‌ از رنگ‌های خنثی هم استفاد‌ه کنید‌. (سیاه، خاکستری، سفید‌، کرم و بژ)

 اتاقی به رنگ باد‌مجان

معمولا بنفش را برای اتاق‌های نورگیر انتخاب می‌کنند‌ چون بنفش خود‌ ایجاد‌ سایه می‌کند‌ و کمی اتاق را تیره‌تر نشان می‌د‌هد‌. بنفش‌کم‌رنگ با رنگ‌های آبی، صورتی و سبز و سفید‌ ترکیبی زیبا ایجاد‌ می‌کند‌. البته رنگ‌های مختلفی را می‌شود‌ با بنفش ترکیب کرد‌، بستگی د‌ارد‌ شما از چه بنفشی استفاد‌ه کنید‌. باد‌مجانی را می‌توانید‌ با سبز، آبی، قرمز یا زرد‌ هماهنگ کنید‌. بنفش کم‌رنگ هم گاهی د‌ر اتاق خواب استفاد‌ه می‌شود‌، این رنگ د‌ر عین حال که اتاق‌تان را با نشاط نشان می‌د‌هد‌، آرامش را هم با خود‌ به ارمغان می‌آورد‌. رنگ یاسی هم با صورتی، خاکستری و آبی محشر می‌شود‌!

 یک ترکیب متفاوت با رنگ‌های عجیب و غریب

ممکن است د‌وست د‌اشته‌باشید‌ تنوع رنگی د‌ر اتاق‌تان بیشتر باشد‌ د‌ر این صورت باید‌ به جزئیات توجه کنید‌ مثلا اینکه چند‌تا کوسن رنگی را با گل‌های روی میز هماهنگ کنید‌ یا آباژوری انتخاب کنید‌ که تمام رنگ‌های جزئی اتاق د‌ر آن گنجاند‌ه شد‌ه‌ باشد‌. د‌ر این صورت فضا از یکنواختی و یک‌رنگی د‌رمی‌آید‌. حتی یک فرش با رنگی متضاد‌ می‌تواند‌ کاملا اتاق را متحول کند‌، به ترکیب‌ رنگ‌هایی که د‌ر این اتاق استفاد‌ه شد‌ه ‌است توجه کنید‌، شاید‌ خارج از اتاق بی‌ربط‌‌ترین رنگ‌ها باشد‌ اما د‌ر این اتاق همان‌طور که می‌بینید‌ ترکیبی خارق‌العاد‌ه ایجاد‌ کرد‌ه‌اند‌.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/10:: 1:19 عصر     |     () نظر

رعایت نکاتی در رنگ کردن خانه

http://naghashi.org/

آیا از رنگ دیوارهای خانه‏ تان خسته شده‏اید؟ دلتان می‏خواهد در و دیوار رنگ جدیدی داشته باشد؟

شاید با خودتان بگویید: «خب اینکه کاری ندارد. رنگ و قلمو را می‏بردارم و یک تغییر دکوراسیون حسابی انجام می‏دهم.» اما کارشناسان توصیه می‌کنند که این کار را با دقت و توجه بیشتری انجام دهید و مراقب سلامت خود، افراد خانواده و همسایه‌هایتان باشید.نقاشی ساختمان در کرج

چه نکاتی را باید موقع رنگ زدن خانه رعایت کنیم

بیشتر رنگ‌ها حاوی حلال‌هایی هستند که موجب نرمی ‌و روانی رنگ شده و هنگام خشک شدن رنگ، تبخیر می‌شوند. این مواد می‌تواند به سلامت آسیب برساند.

تماس کوتاه‌ مدت با این مواد می‌تواند علایمی‌ مانند تحریک و قرمزی پوست، خستگی و تهوع، سردرد و سرگیجه ایجاد کند.

تماس طولانی‌ مدت می‌تواند مشکلات بهداشتی بیشتری مانند آسیب سیستم اعصاب مرکزی، کبد و کلیه ایجاد کند.

کودکان، زنان باردار، افرادی با مشکلات تنفسی و ریوی و افرادی که به دلیل نوع شغل‌شان بیشتر با این مواد تماس دارند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

نکات هنگام خرید رنگ

1- هنگام انتخاب و خرید رنگ، بهتر است رنگ‌هایی را که در آب حل می‌شوند، انتخاب کنید. رنگ‏هایی که در آب حل می‌شوند، برای پاک کردن به حلال‌های شیمیایی که به پوست و سیستم تنفسی آسیب می‌رسانند، نیازی ندارند.

از اسپری کردن رنگ پرهیز کنید، زیرا ذرات رنگ به اطراف پخش می‌شوند

2- هنگام خرید رنگ با پرسش از فروشنده و مطالعه اطلاعات روی برچسب محصول، رنگ سالم‌تری را انتخاب کنید. برخی رنگ‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناک هستند.

3- نگهداری از باقی‌مانده رنگ کار آسانی نیست. از همان ابتدا به اندازه‌ای که می‌خواهید، خرید کنید و در صورت لزوم، قوطی‌های کوچک رنگ را انتخاب کنید.

نکات قبل از رنگ کردن خانهنقاشی ساختمان در کرج

1- اطلاعات و راهنمای برچسب قوطی رنگ را به دقت بخوانید.

2- اگر در خانه‏های آپارتمانی زندگی می‌کنید، همسایه‌ها را از این کار مطلع کنید و به مدیر ساختمان اطلاع دهید.

3- اگر این کار را با برنامه‌ریزی انجام دهید، بهتر است. ممکن است دیگران هم تصمیم بگیرند هم‌ زمان با شما این کار را انجام دهند.

نکات هنگام رنگ کردن خانه

1- از اسپری کردن رنگ پرهیز کنید. هنگام اسپری کردن رنگ، ذرات رنگ به اطراف پخش می‌شوند.

2- در و پنجره‌ها را باز بگذارید و از تهویه مناسب هوا استفاده کنید.

3- سیستم‌های خنک‌کننده برای این کار کافی نیستند و هوای آلوده داخل خانه را خارج نمی‌کنند.

4- همیشه هنگام رنگ و نقاشی، تهویه مناسب داشته باشید.

5- اگر نمی‌توانید تهویه مناسب ایجاد کنید از ماسک دهان استفاده کنید.

6- برای پیشگیری از آسیب‌های پوستی مراقب باشید، رنگ و حلال‌ها به‌ طور مستقیم با پوست دستتان تماس نداشته باشند.

7- از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش و عینک و ماسک استفاده کنید.

8- ماسک مناسب تهیه کنید و توجه داشته باشید که ماسک‌های گرد و غبار، حلال‌ها را عبور می‌دهند.

9- در فواصل مشخصی به خودتان استراحت کوتاهی بدهید و چند دقیقه در هوای آزاد تنفس کنید.

10- کودکان و خانم‌های باردار را از محل دور نگه دارید.

بهتر است پنج تا شش روز پس از رنگ کردن هم، خانه را خالی بگذارید. حلال‌ها و ذرات رنگ و مواد سمی ‌و محرک تا چند روز در فضا باقی می‌ماند و استنشاق این مواد سبب سردرد و حالت تهوع می‌شود

11- برای پیشگیری از اینکه بخارات و آلودگی‌ها وارد خانه همسایه‌ها نشود، مدیر ساختمان را مطلع کنید و از تهویه بیشتر و بهتری استفاده کنید.

12- اگر از رنگ‌های روغنی استفاده می‌کنید، بیشتر دقت کنید. این رنگ‌ها مخاطرات سلامتی بیشتری دارند و خطر حریق و آتش‌سوزی‌شان هم بیشتر است.

13- مراقب منابع آتش و شعله باشید و کهنه‌ها و پارچه‌های آغشته به رنگ و حلال را در ظروف فلزی دربسته بگذارید.

14- هنگام رنگ زدن خانه سیگار نکشید. سیگار علاوه بر بیشتر کردن خطر حریق، موجب تشدید علایم مسمومیت با مواد شیمیایی و حلال‌های رنگ هم می‌شود.

15- درب قوطی‌های رنگی را که از آنها استفاده نمی‌کنید، بسته نگه دارید و آنها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

نکات بعد از رنگ کردن خانه

1- پس از اتمام کار، مواد باقیمانده را بردارید و لکه‌های رنگ را پاک کنید.

2- رنگ را از دیواره قوطی پاک کنید.

3- درب قوطی را بگذارید و با ضربه چکش آن را محکم ببندید و جایی دور از گرما و سرما ذخیره کنید. برخی رنگ‌ها حاوی حلال‌ها و مواد قابل اشتعال و انفجار هستند که می‌توانند سمی‌ هم باشند.

4- برای ذخیره کردن و نگهداری طولانی‌مدت رنگ، طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی عمل کنید.

5- بهتر است در صورت امکان، اضافه رنگ را به فردی که لازم دارد، بدهید.

6- مدت دو تا سه روز پس از تمام شدن رنگ خانه، در و پنجره‌ها را باز بگذارید و تهویه مناسب داشته باشید تا رنگ زودتر خشک شود.

7- بهتر است پنج تا شش روز پس از رنگ کردن هم، خانه را خالی بگذارید. حلال‌ها و ذرات رنگ و مواد سمی ‌و محرک تا چند روز در فضا باقی می‌ماند و استنشاق این مواد سبب سردرد و حالت تهوع می‌شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/10:: 1:7 عصر     |     () نظر

دکوراسیون و فضاهای عمومی آپارتمان

مبحث دکوراسیون و اهمیت پرداختن به آن، تنها به فضای داخل هر خانه محدود نمی شود. اگر در یک مجموعه آپارتمانی زندگی می کنید، همان طور که برای داشتن مطلوب ترین فضا در داخل چهاردیواری محیط زندگی تان، در انتخاب پوشش های سطوح، لوازم کاربردی و دکوراسیونی و در نهایت ، چیدن آنها با دقت و بررسی می کنید، دکوراسیون فضاهای عمومی ساختمان را نیز که همزمان به کلیه اهالی ساکن در آپارتمان تعلق دارد مورد اهمیت قرار دهید؛ زیرا اولین صحنه هایی که نظر بیننده را در وهله اول ورودش به داخل یک ساختمان، حتی با هدف ورود به خانه شما، به خود جلب می کند، شرایط ظاهری و همچنین دکوراسیون آن است. در واقع این مشخصات ظاهری، هویت یک ساختمان و ساکنین آن را نشان می دهد.

ما با توجه به میزان اهمیت موضوع، و با هدف کمک به هر چه زیباتر و راحت تر شدن محیط ساختمان محل زندگی تان، به ارائه پیشنهادهایی با موضوع معماری داخلی و دکوراسیون فضاهای عمومی می پردازیم.

همان طور که می دانید، آپارتمان ها به جهت وسعت، تعدد طبقات و واحدهای هر طبقه، به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

1- آن دسته از آپارتمان هایی که دارای طبقات و واحدهای بسیار بوده و به آنها برج و یا مجتمع مسکونی اطلاق می شود.

2- دسته دیگر از آپارتمان ها که تعداد طبقات کمتری داشته (معمولاً کمتر از 7 طبقه) و در هر طبقه نیز حداقل یک واحد و حداکثر 3 تا 5 واحد وجود دارد. این قبیل آپارتمان ها در شهری مانند تهران و با این جمعیت کثیر، درهر کوچه و پس کوچه ای به وفور دیده می شود. در واقع امروزه درصد زیادی از خانواده ها در این گونه آپارتمان ها زندگی می کنند.

هنگامی که به فضاهای عمومی یک ساختمان اشاره می شود، منظور محیط هایی شامل حیاط، پارکینگ، راهروها، راه پله ها و در برخی آپارتمان ها مکان هایی که تسهیلات ویژه ای مانند استخر، سونا، جکوزی و غیره در آن واقع شده اند و همچنین در برج ها و مجتمع های بزرگ ، فضاهایی هال مانند به نام لابی است .

توجه: فضاهای عمومی مورد نظر در این مبحث، راه پله ها، راهروها و پاگردها در آپارتمان های معمولی هستند.نقاشی ساختمان در کرج

به طور کلی اولین گام در طراحی دکوراسیون هر مکانی، انتخاب پوشش ها است که در فضاهای یاد شده در فوق، این مسئله به جهت جابه جایی و مشکلات ناشی از اسباب کشی ساکنین، از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا در این قبیل آپارتمان ها، حتی با وجود سیستم آسانسور در ساختمان، آسانسورها به جابه جایی افراد تعلق دارند و با توجه به محدودیت هایی که برای حمل بار در نظر گرفته شده، جابه جایی لوازم و اثاثیه باید از همین مکان های گذر (راه پله ها، پاگردها و راهروها) انجام گیرد؛ لذا مهم ترین مشخصه ای که به لحاظ معماری، یک راه پله و پاگرد باید دارا باشد، وسعت کافی برای جابه جایی و حمل بار است.

نکتهنقاشی ساختمان در کرج

: براساس استانداردهای معماری ساختمان، در خانه هایی که هر مجموعه از پلکان برای رسیدن به یک پاگرد به موازات دیگری در سطح کمی بالاتر و پایین از آن واقع شده است، عرض پله ها حداقل یک متر، عرض پاگرد حداقل یک متر تا یک متر و بیست سانتی متر و طول پاگرد حداقل دو متر و ده سانتی متر باید در نظر گرفته شود. ولی در شرایطی که آسانسور در میان پلکان واقع شده و یا چنین فضایی خالی در نظر گرفته شده باشد، وجود پاگردی با طول حداقل سه متر و شصت سانتی متر و عرض حداقل یک متر نیاز است.

 پوشش دیوارها

با توجه به موارد یاد شده در فوق، به جهت شرایط راه پله ها، بیشترین صدمات در هنگام جابه جایی لوازم مربوط به دیوارهای راه پله ها و پاگردها است؛ در نتیجه بهترین مواد برای پوشش دیوار چنین مکان هایی، استفاده از سنگ در سطح کلی و یا لااقل نیمه بیشتری از دیوار است. به این ترتیب، در اثر برخورد لوازم با دیوار دیگر ضایعه ای به آن وارد نمی شود.

خاصیت دیگری که برای پوشش دیوارهای چنین فضاهایی ضروری است، قابل شست وشو بودن آنها است که در این راستا سنگ علاوه بر مقاومت به راحتی قابل شست وشو نیز است.

حال اگر به جهت مصلحت مالی ، سازنده یک ساختمان برای پوشش دیوار این فضاها، از سنگ، تنها در قسمت پایین دیوار و یا نیمه آن استفاده کرده باشد، قسمت های باقی مانده باید با رنگ روغنی پوشیده شوند. اگرچه به این طریق مقاومت دیوار حفظ نمی شود ولی لااقل پوششی قابل شست وشو بر روی آن قرار می گیرد.

کفپوش

برای کفپوش فضاهای یاد شده نیز سنگ بهترین انتخاب محسوب می شود. زیرا همان طور که در بالا اشاره شد، سنگ هم مقاومت بسیاری دارد و هم شست وشوی آن بسیار راحت است؛ در صورتی که سرامیک با توجه به آن که، به جهت وجود لعابی بر روی سطح آن نسبت به سنگ بهتر پاک و تمیز می شود ولی مقاومت پایین تری داشته و امکان شکستن، ترک خوردگی و لب پریدگی آن به خصوص در هنگام اسباب کشی و برخورد لوازم بسیار وجود دارد. لذا کفپوش مناسبی برای این منظور محسوب نمی شود.

کفپوش های چوبی نیز از آنجا که نیازمند مراقبت های ویژه و بیشتر نسبت به سنگ هستند و در واقع دوام زیادی برای استفاده پی در پی و بدون توجه ندارند، توصیه نمی شود.

مناسب ترین رنگ ها

با توجه به آن که راهروها، پاگردها و راه پله ها فضای بسته و کوچکی هستند، بهترین رنگ ها ی انتخابی برای آنها رنگ های روشن است. همان طور که می دانید رنگ های روشن فضا را بزرگتر و پر نورتر جلوه می دهند ولی در این مسئله وجود نور و میزان بهره مندی از آن ، به خصوص نور طبیعی نیز بی تأثیر نیست. در برخی از ساختمان ها ، راه پله ها دارای پنجره بوده و از میزان کافی نور طبیعی به هنگام روز بهره مند هستند ولی در بعضی دیگر فضای راه پله ها دارای هیچ گونه پنجره ای نبوده و تنها با نوری مصنوعی روشن می شوند. لذا در شرایطی که میزان بهره مندی از نور طبیعی وجود دارد، شما می توانید در انتخاب پوشش ها از رنگ های کمی تیره تر و با تنوع رنگی بیشتر استفاده کنید ولی در صورت وجود نداشتن این نعمت، تنها رنگ های روشن مناسب هستند.

 نورپردازی

نورپردازی فضای راهروها وراه پله ها، علاوه بر جنبه کاربردی و دکوراسیونی، به لحاظ مسائل ایمنی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین وجود نور کافی، از احتمال بروز خطر افتادن افراد بر روی زمین می کاهد.

این مسئله در ساختمان هایی که از نور طبیعی در فضای راه پله ها برخوردار نیستند، به هنگام روز نیز به همان میزان شب حائز اهمیت است.

نکته:

به جهت صرفه جویی در مصرف برق، کلیدهای روشن و خاموش کردن منابع نورزای مورد استفاده در راهروها و راه پله ها باید تایمردار باشند ولی از آنجا که فاصله زمانی میان روشن و خاموش شدن چراغ ها به صورت دستی قابل تنظیم است، این فاصله را با توجه به گروه سنی موجود در خانواده های ساکنین و همچنین تعداد پله ها و طبقات محاسبه ، و در نهایت تنظیم کنید.

لوازم کاربردی ـ دکوراسیونی

مهمترین وسیله کاربردی دکوراسیونی در این محیط ها، جاکفشی است. در صورتی که برای در ورودی داخل فضای هر واحد (خانه) تدبیری جهت قرار دادن جاکفشی و جالباسی اندیشیده نشده و یا محدودیت مکانی موجود این اجازه را نمی دهد، اهالی یک خانه مجبور خواهند بود کفش های خود را بیرون از هر واحد درآورده و سپس وارد خانه شان شوند، لذا این مسئله باعث ایجاد شلوغی، بی نظمی و خلل در دکوراسیون فضای پاگردها می شود. برای جلوگیری از این وضع تهیه جاکفشی ، بهترین و رایج ترین راهکار است ولی هدف از طرح این موضوع و نقش آن در مسائل دکوراسیونی محیط این است که:

1- جاکفشی انتخابی باید دردار باشد تا نمای کفش های چیده شده در طبقات آن، فضای موجود را نازیبا نکند.

2- برای کلیه واحدهای موجود در یک ساختمان یک مدل جاکفشی تهیه شود، زیرا مهمترین موضوعی که در فرهنگ آپارتمان نشینی مطرح است، اتحاد، یکپارچگی و هماهنگی در همه زمینه ها است. از روابط میان افراد ساکن گرفته تا دکوراسیون محیط های عمومی ساختمان.

این مسئله در مورد انتخاب رنگ برای درهای هر واحد، پنجره ها، فرم و رنگ، حفاظ های در و پنجره و شکل و طرح پادری های مقابل هر واحد نیز صدق می کند.

با وجود چنین هماهنگی در میان پوشش ها و لوازم مربوط به این مکان ها، دکوراسیونی مطلوب تر و زیباتر پدید می آید.

عناصر دکوراسیونی

برای تزیین فضاهای یادشده عناصر گوناگونی وجود دارند که مهمترین آنها گل ها و گیاهان طبیعی و یا مصنوعی و همچنین تابلوها و عناصر تزیینی از این قبیل هستند. در ساختمان هایی که از نور طبیعی کافی برای پرورش گل و گیاه بهره مند هستند، می توان از گلدان های متعدد آپارتمانی با توجه به نوع و شرایط مورد نیاز آنها استفاده کرد ؛ در غیر این صورت کاربرد گل ها و گیاهان مصنوعی، جایگزین خوبی برای انواع طبیعی بوده و محیطی زیبا و باصفا را ایجاد می کند.

نصب تابلوها و عناصر دکوراسیونی مانند آنها برروی دیوارهای محیط نیز از جمله تزئینات مناسب فضاهای عمومی ساختمان ها محسوب می شود. البته تصمیم گیری و انتخاب این عناصر و کلیه لوازمی که به یک شکل بودن آنها توصیه شده، به عهده مسئول ساختمان است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/10:: 1:0 عصر     |     () نظر

رنگ بلکا |نقاشی ساختمان با بلکا – معایب و مزایای رنگ بلکا

رنگ بلکاقیمت نقاشی ساختمان

اجرای انواع نقاشی رنگ بلکا ساختمان در طرح و مدل های مختلف

انواع رنگ بلکا و نقاشی بلکا

قیمت نقاشی و رنگ بلکا – کاتالوگ بلکا

رنگ ساختمانی بلکا – پوشش سلولزی بلکا – آلبوم و عکس بلکا

برای ارسال رایگان کاتالوگ رنگ بلکا و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

09127680354

شما علاوه بر این که می توانید برای رنگ آمیزی ساختمان یا نقاشی ساختمان خود از نقاشان حرفه ای ما در زمینه نقاشی ساختمان با رنگ بلکا یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی خانه یا ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان باشگاه قلی پور مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

نقاشی بلکا

اجرای انواع بلکا منزل, بلکا خانه, رنگ بلکا, پوشش الیافی, پوشش های الیافی, پوشش سلولزی, نقاشی بلکا ساختمان, نقاشی بلکا آپارتمان, نقاشی بلکا دیوار, نقاشی بلکا اتاق, رنگ بلکا-رنگ کردن بلکا, رنگ آمیزی بلکا,نقاشی ساختمان در کرج

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی بلکا ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ بلکا در رنگ های مختلف و همچنین اطلاع از قیمت نقاشی نقاشی بلکا و نیز دریافت کاتالوگ رنگ بلکا و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

چه با آموزش نقاشی ساختمان و چه با انجام خدمات نقاشی ساختمان باشگاه قلی پور

——————————————*-*-*——————————————

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه بلکا می توانید به صفحه بلکا مراجعه نمایید

در صفحه بلکا به مواردی از قبیل چگونگی بلکا و نقاشی بلکا – مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا و همچنین ویژگی های مهم بلکا – پوشش سلولزی و الیاف سلولزی آشنا می شوید، همچنین با نحوه اجرای بلکا در ساختمان و خانه و مزایای استفاده از پوشش سلولزی در دیوار و سوالات متداول در مورد رنگ و نقاشی بلکا و قیمت نقاشی ساختمان با بلکا و انواع کاتالوگ رنگهای بلکا مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند

——————————————*-*-*——————————————

شما در مطلب زیر با رنگ بلکا و نقاشی بلکا در طی زمان – مواد تشکیل دهنده  بلکا و ساختار پوشش های سلولزی آشنا می شوید و همچنین آشنا خواهید شد که چگونه با بلکا منزل خود را زیبا کنیم و چگونگی اجرای بلکا در سطوح مختلف و نیز مزایای پوشش سلولزی و نیز مواد و مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (پتینه – بلکا – رومالین – روپاد) آشنا خواهید شد، شما می توانید در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

رنگ بلکا و نقاشی بلکا در مرور زمان

بررسی اقتصادی بودن بلکا

مواد تشکیل دهنده در رنگ بلکا چیست؟

ساختار پوشش های سلولزی – بلکا

چگونه با بلکا منزل خود را زیباتر کنیم!؟

نحوه اجرای رنگ بلکا بر روی سطوح مختلف

مزایای نقاشی بلکا

مزایای پوشش های سلولزی (بلکا)

مواد تشکیل دهنده پوشش سلولزی (بلکا – پتینه – رومالین – روپاد)

مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (بلکا – رومالین – روپاد)

رنگ بلکا و نقاشی بلکا در مرور زمان

طبق آخرین آمار، رنگهایی که در بیشتر کشورهای جهان سوم و در حال توسعه استفاده می شوند، در کشورهای پیشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند، زیرا در آنها اکسید سرب که سرطان زایش ثابت شده، در آن به کار رفته است و باعث مضرات بسیار زیادی برای کارکنان کارخانجات رنگ سازی می شود. همچنین برای مصرف کنندگانی که در معرض استنشاق مواد فرار می باشند، مضر است و پس از گذشت حدود 70 سال از تولید رنگ هنوز عیوب فراوانی برای رنگ شیمیایی موجود می باشد. لذا به دلایل دانش ایرانی بدین فکر افتاد که لااقل برای رنگ آمیزی اماکن و ساختمانها شالوده ای از تفکر قدیمی که مبتنی بر استفاده مواد طبیعی بود و همچنین خلاقیت مدرنیسم را به عنوان پوششهای سلولزی به بازار ارائه دهد. با در نظر گرفتن تاریخ پیدایش بلکا به عنوان پوشش سلولزی این نتیجه گیری می شود که بلکا صنعتی است که با مرور زمان جایگزین رنگهای ساختمانی می شود و در عین حال زیبایی و سلامت بهداشتی و صرفه جویی منابع نفتی را به ارمغان می آورد.

بررسی اقتصادی بودن بلکا؟

امروزه مصالح ساختمانی سنتی، توان پاسخگوئی به نیازهای امروزی بشر را ندارد. نیـازهـای عمومـی صنعت سـاختمـان در سـالهـای اخـیـر، به دلیـل حجـم گسـتـرده اطـلاع رسـانی و دستیابی به ابزارهای ارتباط جمعی نوین مانند اینترنت فزونی یافته و آگاهی از وجود محصولات جدید و کم هزینه، تمایل مصرف کنندگان را به استفاده از اینـگونـه مصـالـح و تـولیـدات مـدرن و شیـک را افـزایـش داده اسـت. در ایـن میـان دسـت اندرکاران صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده، با آگاهی از این مهم و در نظر گرفتن صرفه اقتصادی و موارد فنی خاص استفاده از این محصولات، رویکرد وسیعی به استفـاده از ایـن نوع محصولات داشته اند.

مبـاحث مهـمی مـانند بهیـنه سازی مصرف انرژی، سبک سازی ساختمان ها، عوامل جوی و زلزله، سرعت اجرای بسیار بالا در بهره برداری هر چه سریعتر از منافع سرمایه گذاری در این صنعت، از جمله مواردی است که طی سالهای اخیر توجه شایانی بدان شده است. در این بین تولید کنندگان مصالح ساختمانی با توجه به مطالب فوق از دقت نظر بالائی در تولید این گونه از محصولات ساختمانی برخوردار بوده و با استفاده از دانش بالای علمی، اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، زیبائی شناسی در این راه قدم گذاشته و پیش می روند.

مواد تشکیل دهنده در رنگ بلکا چیست؟

مخلوطی از پنبه سلولز در رشته های الیاف و رزین سلولزی با انواع متنوعی از افزودنیهای تزئینی و آب بسته و ساختار بلکا به نوع طرح نرم، دانه دار و رشته دار می باشد. مردم ژاپن به علت سرمای زیاد منطقه ژاپن برای اولین بار سبوس برنج را بعد از کوبیدن با چسب ترکیب نموده و به صورت لایه‌ای روی درها می‌مالیدند که از آن به عنوان عایقی در برابر سرما استفاده می‌کردند. بعدها این پوشش شکل کامل‌تری گرفت و در اروپا استفاده شد و به جای سبوس و ساقه برنج از مواد دیگری استفاده شد. یعنی ماده اولیه سلولز بود و افزودنی‌های فراوانی به آن اضافه شد که تنوع این محصول را بسیار زیاد نمود و کم‌کم به صورت یک پوشش شناخته شده در آمد که در تمام دنیا کاربرد دارد.

 ساختار پوشش های سلولزی – بلکا

این نوع پوشش تشکیل شده از الیاف پنبه ای، رزین های سلولزی، آراینده های معدنی، پیگمنتهای مقاوم، روان کننده ها و سایر افزودنیهایی که به صورت خمیر و با استفاده از ماله های فلکسی گلاس بر روی سطح کار اجرا می شود. این پوشـش دارای خـواص بسیاری بوده و در واقع می توان از آن به عنوان بهتـرین و زیبـاتـریـن جایگزین برای رنگ و کاغذ دیواری نام برد. این نوع محصولات معمولاً به نام پوشش بلکا معرفی می شوند.

چگونه با بلکا جلوه منزل خود را زیباتر کنیم!؟

چگونه با صرف هزینه و زمان کم دیوارهای منزل و یا محل کارمان را زیباتر کنیم؟

زمانی که در میهمانی هستید بلافاصله رنگ دیوارها شما را محو تماشا می کند، رنگ دیوار عالی است! چگونه به چنین نتیجه ای می رسید؟

نمی خواهم صدای اتاق خواب و یا پذیرایی منزلمان به گوش همسایه برسد! چه کار باید بکنم؟

بلکا سریع اجرا می شود و باعث می شود تا شما زمان زیادی را مثل نقاشی از دست ندهید بلکا قابل ترمیم است که باعث می شود شما خودتان اینکار را به راحتی انجام دهید بلکا ترک نمی خورد که باعث می شود دیوارهای شما زیبایی خود را از دست ندهند بلکا قابل شستشو می باشد که باعث می شود شما دیوار خود را با شامپو فرش و بخار شو آن را تمیز کنید بلکا نیاز به زیر سازی ندارد که باعث می شود شما در هر محیطی آنرا اجرا کنید – قابلیت اجرا بر روی کچ خاک، سیمان، کاشی، سرامیک، چوب و انواع رنگ هزینه اجرای آن بسیار ارزانتر از رنگ است شماره هفت بلکا عایق برودتی و حرارتی می باشد که باعث می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و یارانه ها را صرف خودتان کنید تا پول گاز و برق!

نحوه اجرای رنگ بلکا بر روی سطوح مختلف

از آنجا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زیر سازی را حل کند تا جایی که این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کرده به ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا منجر شود .

سطح آهن سیاه : از آنجا که آهن سیاه به سرعت زنگ می زند اکیدا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی پوشش داده شود .

آهن گالوانیزه – شیشه – آلومینیوم : در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد محدودیتی جهت اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر بلکا را کمی سفت تر انتخاب نمایید .

گچ نرمه – گچ سفید – سیمان نرم : گچ نرمه یا گچ سفید مناسبترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت .

چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آنها با تترونیوم رزین آغشته و سپس خشک شود این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت .

سطوح گچ و خاک : تنها مشکل این سطوح خالی بودن دور دربها و پنجره ها و همچنین شمشه گیری نشدن نبش و کنج ها می باشد که برای اجرای پوشش بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند .

کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس : این پوشش ها معمولا چسبندگی مناسبی به سطح زیرین خود ندارند و همچنین حلال آنها آب می باشد لذا با اجرای بلکا بر روی آنها تمام سطح یک جا کنده خواهد شد لذا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتما سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملا آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند .

کنیتکس روغنی – رنگ روغنی : اجرای بلکا بر روی این سطوح در صورتی که دارای پوسیدگی نباشند به سهولت امکان پذیر خواهد بود .

سیمان زبر : تنها مشکل پیش رو در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر وجود سطح متخلخل و نا تراز آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود

مزایا نقاشی بلکا:

تنوع نامحدود رنگ

سرعت اجرای بالا

قابلیت اجرا روی سطوح مختلف

قابلیت طراحی در اشکال مختلف

عایق و جاذب صوت

عایق حرارت(کاهش قابل توجه مصرف انرژی) – دوام بالا

بدون بو و ایجاد حساسیت

مقاوم در برابر ضربه و آتش

آنتی استاتیک (عدم جذب گرد و غبار معلق در هوا)

پوشاننده ترکها و عیوب زیرکار

عدم ترک خوردگی به دلیل پیوستگی بین الیاف

ترمیم پذیری آسان

قابلیت شستشو طبق دستورالعمل

مزایای پوشش های سلولزی (بلکا)

پوشاندن عیوب زیر کار:

این نوع پوشش نیازی به زیرسازی نداشته و تا حد زیادی ایرادات ناشی از وجود ترکهای موضعی و ناهمواریهای سطح کار را مخفی می نماید .

 عایق حرارتی و برودتی:

به علت بافت الیاف گونه عایق بسیار مناسبی جهت حفظ گرمای محیط می باشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد .

 عایق صوت:

سطح بافت دار این پوشش عایق بسیار مناسبی جهت کاهش حجم صداهای مزاحم و مانع از انعکاس امواج صوتی به میزان قابل ملاحضه ای ( 30% الی 50 % ) می باشد و اصطلاحا محیط را اکوستیک می نماید .

 سبکی:

وزن این پوشش در هر متر مربع 400 تا 700 گرم می باشد که در مقایسه با وزن گچ و رنگ در هر متر مربع ( 17kg الی 25 kg ) بسیار سبک تر بوده که این امر باعث کاهش وزن مرده ی ساختمان می باشد .

 تنوع بسیار بالای رنگ:

این پوشش دارای تنوع بسیار بالای رنگ بوده و نیز می توان از آن برای رنگهای ترکیبی استفاده نمود .

 ایجاد آرامش محیطی:

که به علت سطح بافت دار و زیبا و سازگار با محیط زیست فضایی بسیار گرم و جذاب و همراه با آرامش به فضای داخلی ساختمان می بخشد .

 قابلیت شستشو:

این پوشش را می توان به کمک کف شامپو فرش به آسانی تمیز نمود . البته در صورت تمایل می توان این پوشش را با استفاده از رزین های مخصوص ضد آب نمود .

 نداشتن بو و حساسیت:

این پوشش چه در زمان اجرا و چه بعد ازآن فاقد هرگونه بو می باشد .

 عایق رطوبت:

این پوشش رطوبت محیط را جذب نموده و باعث تعدیل رطوبت می گردد و رطوبت جذب شده در شرایط معکوس جوی به محیط بازگردانده می شود. بسیار مناسب جهت فضاهایی که از کولر های آبی در آنها استفاده می گردد .

 عدم ترک خوردگی:

به دلیل خاصیت ارتجاعی مواد سلولزی، ترکهایی که در اثر نشست ساختمان و یا زلزله های خفیف در دیوار یا سقف ایجاد می شود را مخفی نگه می دارد .

 مقاوم در برابر ضربه:

بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری این پوشش به دلیل خاصیت ارتجاعی موضعی خود در برابر ضربات مقاوم است .

 خاصیت آنتی استاتیک:

گرد و غبار، دوده و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمی کند (فاقد الکتریسیته ساکن).

 سرعت اجرای بالا:

هر کارگر ماهر می تواند در حدود 15 مترمربع از این پوشش را در هر ساعت اجرا نماید .

 قابلیت ترمیم سریع و آسان:

این پوشش بر خلاف رنگ و کاغد دیواری در کمترین زمان و قابل ترمیم به بهترین شکل می باشد .

قابلیت اجرا به روی هر نوع زیر کار:

اعم از سنگ، گچ خاک، گچ، رنگ روغن، رنگ پلاستیک، رنگ های پایه آب، شیشه، چوب، کاشی، سرامیک، انواع فلز و …

و سایر ویژگی های بلکا که نیازی به توضیح ندارند و عنوان آن ، خود گویای ویژگی بلکاست:

مقاوم در برابر آتش

کاهش بازتاب نور

طول عمر بالا

مواد تشکیل دهنده پوشش سلولزی (بلکا – پتینه – رومالین – روپاد)

پوشش سلولزی از الیاف مصنوعی که صرفا برای اینکار تولید شده است، استفاده می گردد این محصول دارای چسب پودری CMC می باشد و زمانی که با آب مخلوط می شود چسب پودری فعال می گردد همچنین این محصول دارای یکسری الیاف های ابریشمی است که به محصول اضافه می شود که از آن به بلکا ابریشمی یاد می شود برخی از مواد از اکلیل و میکا (نوعی سنگ تزئینی) به محصول اضافه می گردد، این محصول کاملا از مواد طبیعی تشکیل شده و هیچ نوع مواد شیمیایی در آن وجود ندارد به همین علت فاقد بو و مواد فرار می باشد و تنها آب به محصول اضافه شده و اجرا می گردد

مزایای پوششهای سلولزی و ابریشمی (بلکا – روپاد – رومالین):

1: بهترین جایگزین برای رنگ ، کاغذ دیواری دیوار پوش و جایگزین همزمان رنگ و گچ در ساختمانهای تازه ساخت که تا مرحله گچ و خاک پیش رفته است می باشد(نیازی به گچ کاری ندارد)

2: دارای صرفه اقتصادی .

3: سرعت اجرای بالا.

4 : قابل جرا روی همه سطوح صاف مثل گچ یا گچ و خاک ، سیمان و حتی چوب و شیشه میباشد.

5:با جابجائی اندک کمد و وسایل منزل قابل اجراست.

6:در برابر آتش ، ضربه شدید و رطوبت مقاومت بالایی دارد.

7: حالت آنتی استاتیک دارد و گرد و غبار روی آن نمی شیند. و تازگی خود را سالها حفظ می کند.

8: طول عمر بسیار بالائی دارد.

9:ترکها و عیوب زیر کار را از بین می برد.

10:به راحتی قابل ترمیم است.

11: زیبائی بی نظیری به محیط میبخشد.

12: با پرکردن حفره ها و سوراخهای ریز حشرات موزی مثل سوسک را نابود میکند .

13:عایق صوتی بشمار میرود و رفلکس صدا را تا حد زیادی کاهش میدهد.

13: عایق حرارتی میباشد و با حفظ دمای محیط باعث صرفه جوئی در مصرف انرژی میگردد.

14:مانند رنگ پلاستیک یا روغنی و گچ ترک نمی خورد و پوسیده نمی شود.

15:حین و بعد از اجرا بو و مواد فرار ندارد.

16: قابل شستشو با دستمال نمناک و شامپو فرش.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/10:: 12:30 عصر     |     () نظر

دکوراسیون داخلی ساختمان و نقاشی

الگوهای انتخاب و کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان

نخستین نکته ای که باید به هنگام انتخاب الگوی رنگی مد نظر داشته باشید، شخصیت خود شماستنقاشی ساختمان در کرج

سایر سوالات مقدماتی عبارت اند از :

1 – چه نوع فعالیتی قرار است در این مکان انجام گیرد ؟

2 – چه نوع رنگ های طبیعی در این مکان وجود دارد ؟

3 – به چه مقدار نور احتیاج است؟ این فضا اساسا مکانی است روشن یا تاریک ؟

4 – در این جا اساسا مایل به داشتن فضایی گرم یا سرد هستید ؟

5 – آیا در پی ایجاد محیطی برانگیزاننده و شاد یا فضایی ساکت و آرام هستید ؟

6 – آیا مایلید فضای اتاق بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه ی واقعی آن به نظر برسد ؟

7 – شکل اصلی اتاق چیست؟ باریک و طویل یا کوتاه و پهن است ؟

♦ رنگهای قوی ، درخشان و انگیزاننده موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اطاق می شود ( قرمز ، سرخابی نارنجی ، زرد ) مناسب جهت فضاهایی که فعالیت و جنب و جوش فراوانی در آنها انجام می پذیرد مانند اتاق بازی بچه ها ، تمام یا بخشی از آشپزخانه ، اتاق غذاخوری

♦ برای محیط ها و فضاهای آرامتر و راحت تر و ساکت ترمانند اتاق مطالعه واتاق خواب رنگهای سبز ، فیروزه ای ، بنفش تیره و آبی باعث فزونی انبساط خاطر و وسعت فکر می گردند.

♦ جهت رنگ آمیزی سقفها بهتر است از رنگهای سفیدیا سفید مایل به خاکستری یا زرد استفاده نمود ، چرا که رنگها معمولا در فضاهای وسیع ، غلیظ تر و تیره تر به نظر میرسند.

در صورتیکه مایل باشید سقف ، کوتاهتر از ارتفاع واقعی اش به نظر برسد ، می توانید از رنگی تیره تر از رنگ سایر بخش های اتاق استفاده نمود .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/10:: 11:39 صبح     |     () نظر

<   <<   6   7      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب