سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

دنیای هنر رنگ و نقاشی

 

قدرت رنگ در دکوراسیون

رنگ زرد:


ویژگی:درخشندگی,حس خوش بینی و دلگرمی. رنگ زرد باعث بهبود فعالیت های ذهنی و بیشتر شدن اشتها نیز می شود .

کاربرد: در آشپزخانه, اتاق کارو اتاق نشیمن هم چنین به ندرت و بصورت خیلی ناچیز در اتاق خواب بزرگسال می توان از رنگ زرو استفاده کرد اما استفاده از این رنگ در اتاق نوزادان توصیه نمی شود.

 

رنگ نارنجی:

ویژگی: رنگیست بسیار گرم, محرک و شادی آور که گرمابخش محیط می باشد. کاربرد:در ورودی و راهروها, اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن. رنگ نارنجی رنگی محرک است بنابراین می‌توان از آن به مقدار کم و بصورت ملایم در اتاق خواب و اتاق کار نیز استقاده نمود.

رنگ قرمز:

ویژگی: قرمز رنگ عشق,تحرک و انرژی است. قرمز ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث نشاط و سرزندگی می‌شود. کابرد: در اتاق غذاخوری,آشپزخانه, راهروها و اتاق بازی کودکان. از آنجا که قرمز میزان ضربان قلب را افزایش می‌دهد توصیه می‌شود از این رنگ بصورت محتاطانه در اتاق خواب و اتاق کار استفاده شود.


رنگ صورتی:

ویژگی: رنگ آرامش,احساس قوت قلب و لطلفت است. صورتی رنگی است که احساس آرامش و تکامل را القا می‌کند. کاربرد:در اتاق خواب,اتاق کودک, اتاق نشیمن,سرویس های بهداشتی و هال . صورتی تا حدودی باعث کم شدن اشتها می گردد بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

رنگ بنفش تیره:

ویژگی: رنگی الهام بخش و موقر است حی هدف مندی و انگیزه را در فرد القا می‌کند. کاربرد: در اتاق خواب و اتاق نشیمن. هم چنین از طیف ملایم آن مثلا بنفش یاسی نیز برای اتاق نشیمن ,اتاق خواب و سرویس های بهداشتی مناسب می‌باشد.


رنگ آبی:

ویژگی:رنگ آرامش,التیام و رهاییست. آبی یک محبوبیت جهانی دارد که همواره در همه جا سمبل رفع تنش و خستگی است و باعث ارتقای روابط می‌گردد. کاربرد:در اتاق کار و اتاق مطالعه, سرویس بهداشتی , اتاق نشیمن و اتاق خواب. آبی رنگ آرامش است بنابراین از آن بصورت هوشمندانه و بسیار کم در هال و آشپزخانه و جاهایی که در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد استفاده کنید.

رنگ سبز:

ویژگی: رنگ سبز رنگ آرامش و نشاط است هم‎‌چنین سبز رنگ هماهنگی و عدالت است. کاربرد:این رنگ در اکثر فضاها قابل استفاده است و چون رنگ هماهنگی است می توان آن را با رنگ های دیگر ترکیب کرد.

رنگ قهوه ای:

ویژگی: رنگ راحتی و رنگ طبیعت است. با اینکه رنگ قهوه‌ای جزو رنگ های اصلی چرخه رنگ نیست اما دارای قدرت فوق العاده ای می‌باشد.کاربرد: در بسیاری از اتاق ها  مخصوصا در اثاثیه و مبلمان .

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/7/2:: 4:30 عصر     |     () نظر

دنیای هنر رنگ و نقاشی

 

افکت‌های رنگی

افکت‌های رنگی

در حال حاضر علاقه افراد به استفاده از افکت‌های رنگی افزایش پیدا کرده است. این افکت‌ها دارای مصارف دکوراتیو بیشماری در منازل هستند. رنگ‌ها تاثیر شگرفی بر روی زیبایی محیط داخلی خانه‌ها دارند. در حقیقت رنگی که ما برای محیط پیرامون خود انتخاب می‌کنیم حرف‌های زیادی در مورد شخصیت واقعی ما می‌زند. همانطور که می‌دانید قرمز، زرد، و آبی جزء رنگ‌های اصلی هستند. رنگ‌های اصلی رنگ‌هایی هستند که با ترکیب رنگ‌های دیگر به دست نمی‌آیند.

چگالی رنگ

میزان رنگی که در یک اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد و محکی که به رنگ خاصی درمی‌آید می‌تواند تاثیر مهیج و نمایشی روی محیط بگذارد. استفاده هوشمندانه از رنگ می‌تواند تناسب و تقارن موجود در یک اتاق را دگرگون سازد. اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهد و اتاق بزرگ را نیز کوچک جلوه دهد. به خاطر داشته باشید که مبلمان و سایر اسباب و اثاثیه نیز بخشی از این ساختار هستند.

رنگ و نور

زمانی که می‌خواهید رنگ بخصوصی را برای قسمتی از خانه خود در نظر بگیرید حتما آن رنگ را در مقابل نور طبیعی در زمان‌های مختلف روز در نظر بگیرید تا ببینید در برابر نور طبیعی به چه شکلی بازتاب داده می‌شوند. در اثر تابش نور خورشید رنگ تازگی و شادابی اولیه خود را از دست می‌دهد. این در حالی است که همان رنگ در یک اتاقی که در برابر تابش نور خورشید قرار ندارد برای سالیان دراز سازگار و ثابت باقی خواهد ماند. توجه داشته باشید که رنگ‌ها جلوه‌های متفاوتی در برابر نورهای مصنوعی از خودشان می‌دهند. تغییر فصول و موقعیت جغرافیایی نیز بر روی رنگ‌ها موثر هستند به عنوان مثال شاید رنگ دیوارهای ویلایی در شمال کشور برای اتاق نشیمن شما مناسب نباشد.

رنگ و بافت

بافت‌های موجود در فضا نیز می‌تواند برروی تاکید، شدت، و کثرت رنگی تاثیرگذار واقع نشوند. هرچقدر بافت‌ها درشت‌تر باشند فضا را گرم‌تر می‌کنند و رنگ‌ها را قوی‌تر جلوه می‌دهند. اصولا بافت بیانگر اعتماد و کهنسالی است و به شدت می‌تواند تاثیر رنگی قرمز، نارنجی و قهوه‌ای را افزایش دهد.

رنگ‌های مونوکروماتیک

شما می‌توانید با استفاده از تنالتیه‌های رنگ مونوکروم و استفاده از تن‌های متفاوت یک رنگ مثل مشکی و خاکستری و طوسی یا کرم و قهوه‌ای و ... افکت‌های رنگی خیره‌کننده‌ای را بوجود آورید. تن‌های مختلف رنگی قهوه‌ای نیز زیبایی بصری بالایی را ایجاد می‌کند چرا که جزء رنگ‌دانه‌های طبیعی زمین هستند. رنگ‌های خانواده قهوه‌ای مناسب استفاده در سبک روسنایی «روستیک» هستند.

نوشته شده در سه شنبه بیست و سوم شهریور 1389ساعت 3:37 توسط مَیسا| 4 نظر |

همه چیز در مورد رنگ قهوه‌ای

به مطالعه طبیعت بپرداز، طبیعت را دوست بدار و همراه با آن صمیمی باش... طبیعت هیچ گاه با تو دشمنی نخواهد کرد.

هر چیز در مورد رنگ قهوه‌ای


قهوه‌ای رنگ شکوفایی و روشنی است. رنگ زمین و خاک است. قهوه‌ای به ما یادآوری می کند که فطرتاً چه رابطه تنگاتنگی با طبیعت داریم. همانگونه که زمین زیر پایمان برای ایستادن و راه رفتن به ما اطمینان می دهد رنگ قهوه‌ای نیز حس استحکام و امنیت را القا می‌کند.

قهوه‌ای دارای طیف های رنگی بسیاری می باشد که هر کدام از این طیف ها دارای نام‌هایی می باشند. که برخی از این نام ها : خرمایی، خاکی ، فندقی و .... می‌باشد.

هم چنین اگر به رنگ شکلات، قهوه ، نسکافه ، دارچین و پودر کاکائو توجه کنید در می یابید که قهوه‌ای رنگی است که در آشپزخانه زیاد دیده می شود. قهوه‌ای سیر که بسیار به رنگ مشکی نزدیک می باشد نیز کاربرد زیادی در هند دارد و می توان قهوه‌ای و نداک معروف است که این نام را آنتونی و نداک نقاش معروف قرن 7 بدلیل علاقه‌ای که به این رنگ داشت برای این رنگ انتخاب کرد.


هر کدام از طیف‌های رنگ قهوه‌ای حالات و ویژگی‌های مخصوص خرد را دارا می‌باشند. از جمله ویژگی های رنگ قهوه‌ای قدرت ، ثبات ، گرما و تکامل است. از لحاظ علم انرژی درمانی ، قهوه‌ای سمبل رویش تکامل است. یکی از عناصر پنج گانه انرژی چوب است و چوب از زمین می‌روید و بسوی آسمان قد می‌کشد. همانگونه که انسان ها رشد می کنند و قد می‌کشند. به همین دلیل است که قهوه‌ای رنگ رویش ، انرژی و سرزندگی است و اشیاء چوبی و قهوه‌ای رنگ ، نقش مکمل را در طراحی داخلی دارند.

تاریخ و فرهنگ‌های کهن همراه دید روشنی ( مثبتی ) نسبت به رنگ قهوه‌ای داشته اند. روانشناسان رنگ بر این باورند که رنگ قهوه‌ای رنگ حس کردن احساسات است ! بر اساس این نظریه روانشناسان رنگ زمانی که ما احساس آسیب پذیر بودن می‌کنیم خود را پشت این رنگ که ترکیبی از سه رنگ قرمز- زرد و سیاه است پنهان می‌کنیم . ما از قهوه‌ای استفاده می‌کنیم تا از خود محافظت کنیم. جالب است بدانید که آقایان بیشتراز خانم ها زنگ قهوه‌ای را رنگ مورد علاقه خود می‌دانند. قهوه‌ای رنگ طبیعت است و با استفاده از آن می‌توان طبیعت را به خانه آورد.

قهوه‌ای در خانه

قهوه‌ای در اکثر اتاق ها کاربرد دارد برای خلق هر حالتی در هر فضا می توانید به نحوی از قهوه‌ای کمک بگیرید برای مثال در یک اتاق شمالی و بی روح حضور رنگ قهوه‌ای ملایم و گرم احساس آرامش و راحتی را به  آن اتاق می بخشد و یا در یک اتاق جنوبی یا آفتاب گیر به کار بردن یک قهوه‌ای تیره و شفاف می‌تواند جلوه بی‌نظیری داشته باشد.

رنگ قهوه‌ای بخصوص در طیف های سردتر آن و یا رنگ دارچینی و شکلاتی از جمله رنگ هایی می‌باشند که به شدت مناسب آشپزخانه هستند و با ابراز و وسایل استیل و گرانیتی بخوبی کامل می شوند. طیف‌های رنگ قهوه‌ای در آشپزخانه به فضا عمق و جلوه بی‌نظیری می‌بخشد.

رنگ قهوه‌ای در اتاق نشیمن حرف اول را می‌زند قهوه‌ای نه تنها با تمام رنگ هایی که در اتاق نشیمن هستند هماهنگی و تناسب دارد بلکه سبب هماهنگ جلوه کردن رنگ های دیگر نیز با هم می‌شود.

ترکیب رنگ قهوه‌ای گردویی با بافت‌های طبیعی مثل قالیچه‌های پوستین و یا حصیرهای فندقی رنگ جلوه ای بسیار شیک و چشم نواز را خلق می‌کنند .


هم‌چنین طیف های خنثی و ملایم رنگ قهوه‌ای مثل گندمی برای سرویس های بهداشتی می تواند بسیار جذاب و آرامبخش باشد. توصیه می‌کنیم برای دعوت طبیعت به خانه‌های خود علاوه بر استفاده از رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون اتاق از سنگ‌های زیبا ، وسایل حصیری ، پوستین ها و ریگ های زیبا استفاده نمائید.

قهوه‌ای در هارمونی

قهوه‌ای نماینده طبیعت است و رنگ کرم هم نشین جذاب رنگ قهوه‌ای ست همانطور که سفید هم نشین مناسب رنگ سیاه است! قهوه‌ای در اکثر ترکیب ها مانند سیاه عمل می کند اما با این حاصل توصیه می شود از قهوه‌ای سوخته با جای مشکی استفاده شود. یک درخت قهوه رنگ را در فصل پاییز تصور کنید می بینید کنار هم قرار گرفتن نارنجی روشن ، حنایی ، زرد ملایم و مقداری سبز چه تصویر گرم ، با شکوه و زیبایی را خلق می کنند؟! ترکیب سه رنگ قهوه‌ای ، نارنجی و سبز هر کدام در طیف های مختلف همراه از جمله ترکیباتی هستند و بسیار زیبا کنار هم می نشیند و الهام بخش زیبایی های پایدارند.


از طرف دیگر طیف های مختلف قهوه‌ای با یکدیگر نیز بسیار تناسب و هماهنگی دارند. هیچ گاه در یک اتاق تنها از طیف قهوه‌ای استفاده نکنید زیر اتاق بی روح و کسل کننده می شود اگر قصد دارند رنگ غالب در اتاق قهوه‌ای باشد حتماً از طیف های تیره و روشن ، گرم و سرد قهوه‌ای در کنار هم بهر ببرید.  یکی دیگر از راه های خلق فضایی گرم در دکوراسیون داخلی نصب ورقه های چوبی به دیوار است هم مانند کفپوش های چوبی!


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/7/2:: 4:3 عصر     |     () نظر

نقاش ساختمان قلی پور تهران - کرج

 

قابل توجه شهرداریها

نوشته شده توسط:نقاش نقاشی ساختمان

فعالیت های عمرانی معابر


قابل توجه شهرداریها

اجرای طرحهای عمرانی و مشارکت در زمینه مرمت و بازسازی معابر شهری از جمله خدمات گروه تزئیناتی می باشد. به برخی از موضوعات این بخش در ادامه  توجه فرمایید:

 

فعالیت های عمرانی معابر

1- بازسازی و رنگ آمیزی معابرشهری ( رنگ آمیزی جداول – پل ها – مانع ها – ترانس ها – نرده ها و غیره ... .)

2.پیمانکاری و  رنگ آمیزی در حد هزار متر به بالا(7 در صد تخفیف)

3:پیمانکاری و رنگ آمیزی انواع اسکلت ها(ضد زنگ جهت عدم پوسیدگی و زنگ زدن ...  .)

4:رنگ آمیزی دفاتر و ساختمان های شهرداری و سایر ارگان ها

5:آماده همکاری با شهرداری های سراسر کشور

 

به امید  بهره مندی از نظرات ارزشمند شما...

کامیاب و کامروا باشید .

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/7/2:: 3:37 عصر     |     () نظر

قابل توجه شهرداریها

نقاشی ساختمان

فعالیت های عمرانی معابر

قابل توجه شهرداریها


اجرای طرحهای عمرانی و مشارکت در زمینه مرمت و بازسازی معابر شهری از جمله خدمات گروه تزئیناتی شهر?ار می باشد. به برخی از موضوعات این بخش در ادامه  توجه فرمایید:

 

فعالیت های عمرانی معابر

1- بازسازی و رنگ آمیزی معابرشهری ( رنگ آمیزی جداول – پل ها – مانع ها – ترانس ها – نرده ها و غیره ... .)

2.پیمانکاری و  رنگ آمیزی در حد هزار متر به بالا(20 در صد تخفیف)

3:پیمانکاری و رنگ آمیزی انواع اسکلت ها(ضد زنگ جهت عدم پوسیدگی و زنگ زدن ...  .)

4:رنگ آمیزی دفاتر و ساختمان های شهرداری و سایر ارگان ها

5:آماده همکاری با شهرداری های سراسر کشور

 

به امید  بهره مندی از نظرات ارزشمند شما...

کامیاب و کامروا باشید .

 

 

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/7/2:: 1:50 عصر     |     () نظر

قابل توجه شهرداریها

نقاشی ساختمان

فعالیت های عمرانی معابر


قابل توجه شهرداریها

اجرای طرحهای عمرانی و مشارکت در زمینه مرمت و بازسازی معابر شهری از جمله خدمات گروه تزئیناتی شهریار می باشد. به برخی از موضوعات این بخش در ادامه  توجه فرمایید:

 

فعالیت های عمرانی معابر

1- بازسازی و رنگ آمیزی معابرشهری ( رنگ آمیزی جداول – پل ها – مانع ها – ترانس ها – نرده ها و غیره ... .)

2.پیمانکاری و  رنگ آمیزی در حد هزار متر به بالا(20 در صد تخفیف)

3:پیمانکاری و رنگ آمیزی انواع اسکلت ها(ضد زنگ جهت عدم پوسیدگی و زنگ زدن ...  .)

4:رنگ آمیزی دفاتر و ساختمان های شهرداری و سایر ارگان ها

5:آماده همکاری با شهرداری های سراسر کشور

 

به امید  بهره مندی از نظرات ارزشمند شما...

کامیاب و کامروا باشید .

 

 

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/7/2:: 1:16 عصر     |     () نظر

<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب