سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

طریقه ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک

طریقه ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک

ساخت بتونه روغنی :



ابتدا رنگ همرنگ را انتخاب کرده و پس از ریختن رنگ شروع به ریختن مقداری مل ( پودر بتونه ) می کنیم

و با حرکت کاردک درون ظرف، رنگ را با مل مخلوط می کنیم و پس از اینکه کاملا مخلوط کردیم به روی تخته بتونه ریخته و با کاردک و تیغ شروع به عمل آوردن آن می کنیم.

نکته: چون بتونه روغنی حالت مایع دارد، در پوشاندن سوراخها ممکن است مشکلاتی پیش آید. یکی از این مشکلات این است که بتونه به طرف پایین حرکت می کند و خود بتونه، تکه تکه می شود. برای جلوگیری از تکه-تکه شدن بتونه، در روی کار، مقدار بسیار کم، آب سرد به بتونه اضافه می کنیم تا هم بتونه سریعا سفت و سخت شود و هم از فروریختن آن جلوگیری شود.

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ باید معلوم شود. سپس، برای اینکه غلظت روغن روی پوشش روغن الف (که به عنوان آستر زده می شود) و چسبندگی و پوشش بیشتر، رنگ اصلی سفید را از هر کدام یک پیمانه، مخلوط می کنیم، سپس با مخلوط کردن تینر، رنگ را شل و روان می سازیم و با استفاده از رنگها، به رنگ دلخواه خود می رسیم.

سعی کنید برای تبدیل رنگ، ماده رنگ را ابتدا در ظرفی جدا شل کرده و بسیار آرام و به مقدار کم، آن را با رنگ اصلی مخلوط کنیم و نیز توجه داشته باشید در هر بار ریختن قطره ای از ماده، رنگ آن را با چوب رنگ ، که به عنوان مخلوط کن استفاده می شود ، هم زده شود و دقت کنید که به هیچ عنوان ، ماده رنگ در کف ظرف شما یک جا به شکل گلوله نماند

ساخت بتونه پلاستیک:

رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزودن چسب چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/4/13:: 6:13 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب