سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

نقاشی پلاستیک | رنگ پلاستیک ساختمان – دیوار و قابل شستشو

رنگ پلاستیک

اجرای انواع نقاشی رنگ پلاستیک ساختمان در طرح و مدل های مختلف

انواع رنگ پلاستیک و نقاشی پلاستیک

قیمت نقاشی پلاستیک و رنگ پلاستیک – کاتالوگ پلاستیک

رنگ پلاستیک ساختمانی – رنگ پلاستیک قابل شستشو – رنگ سقف پلاستیک

رنگ پلاستیک دیوار – رنگ پلاستیک سحر – رنگ پلاستیک چیست

برای ارسال رایگان کاتالوگ رنگ پلاستیک و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

 

شما علاوه بر این که می توانید برای نقاشی منزل یا رنگ آمیزی ساختمان خود از نقاشان حرفه ای ما در زمینه نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی خانه یا ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

نقاشی پلاستیک

اجرای انواع رنگ پلاستیکی, رنگ پلاستیک قابل شستشو, رنگ پلاستیک ساختمانی, رنگ سقف پلاستیک, رنگ پلاستیک روی گچ, رنگ پلاستیک سحر, رنگ نیمه پلاستیک, رنگ پلاستیک دیوار, رنگ زدن پلاستیک, رنگ آمیزی پلاستیک, بتونه رنگ پلاستیک

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی رنگ پلاستیک ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک در رنگ های مختلف و همچنین اطلاع از قیمت نقاشی رنگ پلاستیک و نیز دریافت کاتالوگ رنگ پلاستیک و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم برای آشنایی بیشتر با آموزش نقاشی ساختمان می توانید از صفحات دیگر سایت نقاشی ساختمان ایران بازدید نمایید تا بتوانید اطلاعات کامل تری در مورد نقاشی ساختمان بدست بیاورید و اطلاعات و آگاهی خود را در زمینه رنگ آمیزی ساختمان و منزل خود افزایش دهید

logo.gif (368Ã?86)

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

 

 

شما در مطلب زیر با انواع رنگ پلاستیک ساختمانی – مزایا و معایب رنگ پلاستیک – آموزش رنگ پلاستیک – نکات قبل از رنگ آمیزی رنگ پلاستیک – دستور عمل اجرای نقاشی پلاستیک – انواع بسته بندی رنگ های پلاستیک ساختمانی – مقایسه رنگ روغنی و پلاستیک به طور کامل آشنا می شوید، شما می توانید در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ پلاستیک ساختمانی

انواع رنگ پلاستیک

مزایای رنگ پلاستیک

معایب رنگ پلاستیک

آموزش رنگ پلاستیک

نکات قبل از رنگ آمیزی رنگ پلاستیک

دستور عمل اجرای نقاشی پلاستیک

انواع بسته بندی رنگ های پلاستیک ساختمانی

مقایسه رنگ روغنی و پلاستیک

قیمت رنگ پلاستیک و نقاشی پلاستیک

کاتالوگ نقاشی پلاستیک و رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ های پلاستیک از قدیمی ترین نوع رنگ بوده و در کیفیت های مختلفی در بازار موجود می باشد که بسا کیفیت بعضی از رنگ ها واقعا قابل قبول نبوده ولی بخاطر سود جویی بعضی افراد ناوارد و استفاده شخصی در بازار هر نوع رنگی به خصوص در مورد رنگ پلاستیک یافت می شود. تنوع این رنگ ها در بازار بسیار زیاد است و معمولا بر روی محصولات شرکت های مختلف درجه کیفی رنگ مشخص شده است ولی اینکه چه مقدار قابل اطمینان است موضوعی است که باید از یک رنگ فروش یا نقاش معمتد سوال کنید!

رنگ کردن با این نوع بسیار لذت بخش است فقط باید دقت کنید که رنگی را که می خواهید آماده کنید غلیظ یا رقیق نباشد. در صورت غلظت بالا رنگ به خوبی بر روی سطوح پخش نمی شود و پس از خشک شدن اثر قلم یا غلطک نقاشی برروی دیوار به جا می ماند. همچنین در صورت رقیق بودن بیش از حد، برای آنکه اثر رنگ قبلی از اصلا دیده نشود شاید مجبور باشید تا 7 سری سطوح را نقاشی کنید که آن موقع از انجام رنگ آمیزی خود را سرزنش خواهید کرد!

رنگ پلاستیک باید از لاتکس تهیه شده باشد و قابلیت شستشو و کهنه مرطوب کشیدن داشته باشد ولی از آنجایی که این رنگ کاملا سطحی فلات و غیر روان تولید می کند مناسب برای شستشو نبوده و اکثر از یک کیفیت پائین تر این رنگ استفاده می شود که به نیمه پلاستیک معروف هست

ولی در کل این رنگ بیشتر مناسب سقفها بوده و برای مکانهایی که از دسترس دور است مناسب می باشد و در کیفیت استاندارد ، نیمه پلاستیک درجه یک ، نیمه پلاستیک درجه 2 و متاسفانه این نیمه پلاستیک ها تا درجه 20 هم ادامه داره . روی همین اصل در قیمت گذاری ها کار مرغوب با نیمه پلاستیک درجه یک مد نظر می باشد و حتما از نوع رنگی که خریداری یا اجرا می کنید مطمئن شوید که کیفیت مطلوب را دارا باشد .در ادامه مطلب به قیمت خدمات رنگ آمیزی پلاستیک توجه فرمایید

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.

رنگ پلاستیک ساختمانی

یکی از پرمصرف ترین رنگ های ساختمانی گروه رنگ های پلاستیک (امولسیون) میباشد. ماده اصلی این رنگ لاتکس میباشد و در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک عرضه میشود.

نوع تمام پلاستیک به ادعای کارخانجات رنگ سازی قابل شستشو میباشد ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفا تبلیغات است و کلا رنگ های حلال آب قابلیت شستشو100% را ندارند و کارفرمایانی که مایل به شستشوی منزل خود هستند تنها به رنگ های روغنی میتوانند اطمینان کنند.

پرمصرف ترین رنگ در این نوع، نیم پلاستیک میباشد که رنگ نیم پلاستیکی که استاندارد باشد در مقابل آب مقاوم هستند (قابل شستشو نیستند) و هزینه پائین تر و سرعت اجرای بالاتر و نداشتن بو و شیک بودن و…. باعث شده است که استقبال زیادی از این نوع رنگ بشود.

دیده شده که حتی در ساختمان های گران قیمت هم به لحاظ شیک بودن رنگ پلاستیک (نیم پلاستیک) مصرف میشود وکارفرما بعد از 2 یا 3 سال با صرف زمان وهزینه کمتر نسبت به رنگ روغنی، دیوارهای ساختمان خود را تغییر رنگ می دهند و روحی تازه به فضای زندگی خود می دهند.

رنگ پلاستیک (طبق عرفی که معمول شده نقاشان و کارفرمایان رنگ نیم پلاستیک را رنگ پلاستیک می نامند وکارفرمائی که قصد سفارش رنگ پلاستیک داشته باشد سفارش رنگ پلاستیک قابل شستشو میدهد) هم مانند رنگ روغنی سازگاری بالائی نسبت به اجرا بوسیله غلطک دارد.

رنگ پلاستیکی که بوسیله قلم اجرا شود دارای رش قلم میشود که سلیقه اکثر کارفرمایان رش قلم را نمیپسندد و رنگ پلاستیکی که بوسیله غلطک یا اسپری گان اجرا شود حالت مخملی زیبا و شکیل دارد که مورد پسند هر نوع سلیقه ای قرار میگیرد.

رنگ پلاستیک برای اجرا بر روی گچ نو: نیاز به بتونه کشی کامل سطح (ماستیک) ندارد و در صورتی که سطح کار ناصاف و دارای تعمیرات زیاد باشد و یا در صورت درخواست کارفرما (به هر دلیل) باید سطح کار روغن الف درجه 1 (سطح کاری که گچ است) اجرا شود وسپس 1 یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) اجرا شود وهزینه روغن زدن و بتونه کشی جداگانه محاسبه شود.

 رنگ پلاستیک فاقد بو میباشد و سرعت خشک شدن بالائی دارد.

کلا در منازل ایرانیان رنگ پلاستیک برای سقف ها استفاده می شود که علاوه بر کاهش هزینه به واسطه عبور راحت گرما و رطوبت هوا از رنگ پلاستیک، این نوع رنگ برای سقف مناسبتر از رنگ روغنی میباشد.

در سالهای گذشته که رنگ پلاستیک استاندارد عرف نبود کارفرمایان سفارش رنگ کردن منزل بوسیله گل سفید میدادند که عبارت بود از تکه های گلی سفید رنگ که باید خرد میشد وچند روز در آب خیس میخورد و بعد از حل شدن (به سختی حل میشد) و گذشتن رنگ از صافی با لعاب (سریش حل شده در آب) مخلوط می شد و باز هم از صافی عبور میکرد و بعد بوسیله قلم و یا پمپ های سمپاشی بر روی سقف و دیوار اجرا میشد.

logo.gif (368Ã?86)

البته استفاده از گل سفید تا حدود زیادی منسوخ شده و وقت و انرژی که صرف آماده کردن گل میشود و نیز کیفیت پائین و در ضمن قیمت بالای گل سفید استفاده از این پوشش را منسوخ کرده (البته بعضی از کارفرمایان مسن هنوز هم سفارش گل زدن برای ساخت های قدیمی را دارند)

مطالبی هرچند خلاصه در مورد رنگ پلاستیک بود که امیدوارم برای شما اطلاعات مفیدی داشته باشد.

نرخ رنگ پلاستیک با مصالح استاندارد از قرار هر متر مربع متغیر میباشد (برای اطلاع از قیمت انواع نقاشی پلاستیک ساختمان با ما تماس بگیرید)

انواع رنگ پلاستیک

این رنگها به صورت تمام پلاستیک و نیم پلاستیک در بازار موجود می باشد. به دلیل پائین بودن کیفیت رنگهای پلاستیک علی الخصوص نیم پلاستیک، این رنگ غیر قابل شستتسو بوده و بیشتر در مکانی دور دست که دسترسی به انجا سخت می باشد مورد استفاده قرار می گیرد، مثل سقفها، بالکنها. زیرا موقع کشیدن دستمال نرم بر روی این رنگها آب موجود در دستمال نرمدار را بخود جذب نموده و در اثر اب گریز نبودن این نوع رنگها مواد موجود در رنگ شل شده و جذب دستمال می شود .از دیگر خصوصیات این نوع رنگ این است که نور را منعکس نمی کند وهمچنین رنگ خشک شده بر روی دیوار روشنتر از رنگ ساخته شده می باشد.

رنگ های پلاستیک شامل موارد زیر می باشند :

- پوشرنگ پلاستیک مات

- پوشرنگ نیم پلاستیک مات

پوشرنگ پلاستیک مات رنگی قابل شستشو برای مصارف داخل ساختمان و برروی سطوح مختلف گچی، سیمان و غیره قابل استفاده است.

انواع بسته بندی رنگهای پلاستیک : کوارت – سطل  - دبه2.5گالنی

از مرغوبترین مواد اولیه ساخته شده و دارای قابلیت شستشو و چسبندگی فوق العاده و کیفیت عالی می باشد .

مزایا رنگ پلاستیک:

این نوع رنگ با آب مخلوط شده و نیاز به حلالهای نفتی نیست.

رنگهای پلاستیک نیز مثل دیگر رنگها از تنوع رنگی زیادی برخوردار می باشد

این نوع رنگ ها از معلق کردن رنگ دانه ها در آب مخلوط با یک چسب محلول در آب تهیه می شوند.رنگهای پلاستیک درجه یک و قابل شستشو نیز می باشند .

از مزایای این رنگ می توان به حلال شدن با آب و وقت کمتر در انجام و اتمام کار اشاره کرد

این رنگها بوی زننده ای مثل رنگهای روغنی ندارد.

این رنگها زود خشک شده واز نظر زمانی برای زودتر تمام شدن کار مفید می باشد .

این رنگ مات بوده و ایرادات گچکاری را از لحاظ موج بودن سقف و دیوار تا اندازهای از بین می برد.

معایب رنگ پلاستیک:

اب گریز نبودن آن زیرا آب را به خود جذب می کند.

زود چرک می شود .

قابل شستشو نمی باشد .

قابل استفاده بر روی اهن الات مثل در و پنجره و نرده نمی باشد .

روش مصرف :

ابتدا سطح مورد نظر را قبل از رنگ آمیزی از هرگونه گرد و خاک ، پوسته ، چربی ، رطوبت و هرگونه آلودگی پاک نمایید و قسمتهای ناصاف را با بتونه مناسب ، آماده کرده و سپس محتوی ظرف را کاملا مخلوط نموده و رنگ را به اندازه نیاز با 50 درصد آب معمولی رقیق و با استفاده از قلمو ، پیستوله و یا غلطک اعمال نمایید .

آموزش رنگ پلاستیک

در ابتدا باید ذکر کنیم که رنگ پلاستیک ارزانترین رنگ می باشد و از نظر اجرا نیز راحت می باشد

1-رنگ پلاستیک معمولا بصورت نیم پلاستیک وتمام پلاستیک در بازار عرضه می شود که رنگ تمام پلاستیک کیفیت بالاتری دارد و مقدار ناچیزی هم قابلیت شستشو دارد

2-اگر زیر کار شما گچ میباشد ابتدا باید یک دست رنگ بعنوان استر بزنید تا قابل بتونه کاری بشود ولی اگر زیرکار رنگ شده باشد میتوانید بتونه کاری بکنید

3-درست کردن بتونه پلاستیک برخلاف بتونه روغنی خیلی خیلی آسونه و مثل گچ درست کردن است و ابتدا کمی مل (گل بتونه) را در ظرفی بریزید و مقداری رنگ پلاستیک و آب به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید. بتونه آماده هست فقط اگر بتونه شل شد به آن مل اضافه کنید و اگر سفت شد رنگ یا آب اضافه کنید

4-زیرکاری: ترکها را باز کنید و اگر عمقی بود با گچ و اگر سطحی بود با بتونه (قابلیت پر کنندگی بتونه پلاستیک خیلی ضعیف است و زود ترک میخورد) دیوار را لکه گیری کنید (از تیغ و کاردک مناسب استفاده شود تا بتونه صاف کشیده شود

5-سنباده کاری: برای سنباده کاری اگر دیوارتان خیلی زبر است از سنباده100 یا120 و اگر خرابی زیادی ندارد از120 یا150 استفاده کنید

6-رنگ کاری: برای رنگ سقف که معمولا و تقریبا95% سفید پلاستیک میزنند به رنگ سفیدی که دارین برای افزایش جذابیت و پوشش کمی لاجورد اضافه کنید

نکته مهم: هیچوقت لاجورد را مستقیم بر روی رنگ نریزید زیرا حل نمیشود، برای اینکار لاجورد را در ظرفی دیگر با حدود نیم الی یک لیتر آب بخوبی حل کنید و بعدا آنرا با رنگ مخلوط کنید ، رنگ سقف شما آماده هست و با افزودن حدود 40 الی 70درصد آب (با در نظر گرفتن آبی که به لاجورد اضافه کردید)آنرا شل کنید وبا استفاده از قلم (50%) غلطک(35%) و پیستوله(15%) آنرا رنگ آمیزی کنید

7-رنگ دیوار: معمولا رنگ دیوار را کرم رنگ یا استخوانی میزنند برای اینکار گل ماش اندازه یک نخود مشکی را در ظرفی جداگانه کاملا شل کنید و سپس به رنگ سفید اضافه کنید و سپس مصرف کنید

logo.gif (368Ã?86)

 نکات قبل از رنگ آمیزی پلاستیک

1. قبل از کار کردن بهتر است دستهای خود را با وازلین یا روغن چرب کنید و بعد از اتمام کار با آب گرم بشویید .

2. فاصله زمانی بین هر دست رنگ بهتر است بیشتر از 2 ساعت باشد .

3. زمان خشک شدن اولیه 24 ساعت و خشک شدن کامل 7 روز است .

4. اگر رنگ به جایی مالیده شد برای پاک کردنش میتوان از دستمال خیس استفاده کرد ( البته قبل از خشک شدن رنگ)

 زیر کار رنگ بسیار مهم است :

بهتر است قبل از رنگ آمیزی هر سطح ابتدا تمیز شود که اصولا این کار با سنباده زدن صورت میگرد .

اگر زیر کار رنگ پلاستیک نا مرغوب یا گچ مرده باشد احتمال پوسته کردن هست در این صورت باید روی سطح سنباده نرم زده شود و سپس یک دست پرایمر اکرلیک زده شود در این صورت سطح زیر کار برای رنگ زدن آماده میشود .

اگر سطح کار رنگ روغنی باشد باید روی آن سنباده زده شود تا سطحی مناسب به وجود آید.

نکته : اگر سطح زیر کار توانایی جذب رنگ را داشته باشد رنگ هیچ وقت پوسته نمی کند .

نکته : بهتر است برای سنباده زدن از سنباده 150 استفاده شود .

دستور عمل اجرا نقاشی پلاستیک:

میزان رنگ موردنیاز : برای سطح خوب به ازاء هر 6 متر مربع یک کیلو گرم و برای سطح بد به ازاء هر 3 تا 4 متر مربع یک کیلو گرم است .

نسبت ترکیب رنگ به آب حدوداً هر 10 کیلو گرم رنگ به حداقل 6 کیلو آب نیاز دارد .

· این رنگ دارای غلظتی بالاست که برای حل شدن کامل آن با آب حدوداً دو ساعت زمان نیاز است .

· پس از ترکیب رنگ با آب محلول را خوب هم بزنید سپس از صافی ( جوراب زنانه یا پارچه صدفی ) عبور دهید و لرد های باقی مانده را به سطل اصلی بگردانید و این عمل را آنقدر انجام دهید تا رنگ کاملا باز شود سپس رنگ آمیزی را با رنگ صاف شده آغاز کنید.

نکته: این رنگ هیچگونه دور ریزی ندارد و کاملا قابل استفاده است .

برای ساختن مایه رنگ ابتدا کمی از رنگ رقیق شده را در ظرفی بریزید سپس مایه رنگ را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید تا کاملا یکنواخت شود سپس مایه رنگ رقیق شده را به رنگ اصلی اضافه کنید .

برای بتونه کاری بهتر است از ترکیب رنگ اکرلیک خالص (رنگین بام) با10 کیلو استفاده شود.

قلم مو آغشته به رنگ باید به راحتی و روان بر روی سطح حرکت کند که این نشانه غلظت مناسب است.

رنگ در اولین دست باید رقیق باشد تا بخوبی به سطح نفوذ کند .

پس از اتمام کار قلم مو یا غلطک را با آب بشویید، در غیر این صورت رنگ به آن خشک شده و دیگر تمیز نمیشود .

در صورت استفاده از پیستوله یا دستگاه ایرلس بهتر است غلظت رنگ بالا باشد .

انواع بسته بندی رنگ های پلاستیک ساختمانی

1- مشخصات فنی

رنگ نیمه پلاستیک سوپر استاندارد

باقدرت پوشش دهی بسیار بالا

kkkkkk.gif (400Ã?150)

مناسب برای سطوح داخلی و خارجی

 نوع بسته بندی

پنج کیلوگرم و دوازده کیلو پانصد گرمی

2-  مشخصات فنی

رنگ نیمه پلاستیک ممتاز استاندارد

با پوشش دهی بالا مناسب برای

کلیه سطوح داخلی ساختمان

 نوع بسته بندی

پنج کیلوگرم و دوازده کیلو پانصد گرمی

3-  مشخصات فنی

رنگ نیمه پلاستیک ممتاز استاندارد

با پوشش دهی بالا مناسب برای

کلیه سطوح داخلی ساختمان

 نوع بسته بندی

پنج کیلوگرم و دوازده کیلو پانصد گرمی

Ù?Ù?اشÛ?-ساختÙ?اÙ?-Ù?Ù?Û?-Ù¾Ù?ر.gif (594Ã?135)

4-  مشخصات فنی

رنگ نیمه پلاستیک درجه یک

با پوشش دهی متوسط مناسب برای

کلیه سطوح داخلی و سقف

 نوع بسته بندی

پنج کیلوگرم و دوازده کیلو پانصد گرمی

مقایسه رنگ پلاستیک یا روغنی

برای رنگ زدن دیوارها کدام نوع رنگ مناسب است، روغنی یا پلاستیک؟

برای مقایسه بین رنگ های پلاستیک و روغنی می توانید از مطالب موجود در رنگ روغنی و نقاشی روغنی استفاده کنید تا با مقایسه با رنگ پلاستیک بتوانید مقایسه کامل تری نسبت به این دو رنگ داشته باشید

قیمت رنگ پلاستیک و نقاشی پلاستیک

برای آگاهی از قیمت انواع پتینه کاری ساختمان و پتینه کاری دیوار و سقف یا منزل خود می توانید با شماره های ما تماس حاصل نمایید، تا علاوه بر راهنمایی و مشاوره رایگان کارشناسان ما ، خانه یا منزل خود را در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت رنگ آمیزی کنید

کاتالوگ انواع نقاشی پلاستیک و رنگ پلاستیک

شما برای دیدن هر گونه کاتالوگ پتینه کاری در انواع و رنگ های مختلف کافیست با ما تماس بگیرید و با ارسال رایگان کاتالوگ به منزل شما ، کاتالوگ مورد نظر را مشاهده کنید و هر رنگ و هر مدلی که مد نظر شماست را انتخاب کنید و خانه خود را نقاشی کنید

هر گونه نظر و دیدگاهی در مورد این مطلب دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید، مطمئن باشید که از هرگونه نظر و دیدگاهی استقبال می کنیم، شما می توانید دیدگاه تان را در صفحه تماس با ما در میان بگذارید


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/6/23:: 5:40 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب