سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

دنیای هنر رنگ و نقاشی

 

قدرت رنگ در دکوراسیون

رنگ زرد:


ویژگی:درخشندگی,حس خوش بینی و دلگرمی. رنگ زرد باعث بهبود فعالیت های ذهنی و بیشتر شدن اشتها نیز می شود .

کاربرد: در آشپزخانه, اتاق کارو اتاق نشیمن هم چنین به ندرت و بصورت خیلی ناچیز در اتاق خواب بزرگسال می توان از رنگ زرو استفاده کرد اما استفاده از این رنگ در اتاق نوزادان توصیه نمی شود.

 

رنگ نارنجی:

ویژگی: رنگیست بسیار گرم, محرک و شادی آور که گرمابخش محیط می باشد. کاربرد:در ورودی و راهروها, اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن. رنگ نارنجی رنگی محرک است بنابراین می‌توان از آن به مقدار کم و بصورت ملایم در اتاق خواب و اتاق کار نیز استقاده نمود.

رنگ قرمز:

ویژگی: قرمز رنگ عشق,تحرک و انرژی است. قرمز ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث نشاط و سرزندگی می‌شود. کابرد: در اتاق غذاخوری,آشپزخانه, راهروها و اتاق بازی کودکان. از آنجا که قرمز میزان ضربان قلب را افزایش می‌دهد توصیه می‌شود از این رنگ بصورت محتاطانه در اتاق خواب و اتاق کار استفاده شود.


رنگ صورتی:

ویژگی: رنگ آرامش,احساس قوت قلب و لطلفت است. صورتی رنگی است که احساس آرامش و تکامل را القا می‌کند. کاربرد:در اتاق خواب,اتاق کودک, اتاق نشیمن,سرویس های بهداشتی و هال . صورتی تا حدودی باعث کم شدن اشتها می گردد بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

رنگ بنفش تیره:

ویژگی: رنگی الهام بخش و موقر است حی هدف مندی و انگیزه را در فرد القا می‌کند. کاربرد: در اتاق خواب و اتاق نشیمن. هم چنین از طیف ملایم آن مثلا بنفش یاسی نیز برای اتاق نشیمن ,اتاق خواب و سرویس های بهداشتی مناسب می‌باشد.


رنگ آبی:

ویژگی:رنگ آرامش,التیام و رهاییست. آبی یک محبوبیت جهانی دارد که همواره در همه جا سمبل رفع تنش و خستگی است و باعث ارتقای روابط می‌گردد. کاربرد:در اتاق کار و اتاق مطالعه, سرویس بهداشتی , اتاق نشیمن و اتاق خواب. آبی رنگ آرامش است بنابراین از آن بصورت هوشمندانه و بسیار کم در هال و آشپزخانه و جاهایی که در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد استفاده کنید.

رنگ سبز:

ویژگی: رنگ سبز رنگ آرامش و نشاط است هم‎‌چنین سبز رنگ هماهنگی و عدالت است. کاربرد:این رنگ در اکثر فضاها قابل استفاده است و چون رنگ هماهنگی است می توان آن را با رنگ های دیگر ترکیب کرد.

رنگ قهوه ای:

ویژگی: رنگ راحتی و رنگ طبیعت است. با اینکه رنگ قهوه‌ای جزو رنگ های اصلی چرخه رنگ نیست اما دارای قدرت فوق العاده ای می‌باشد.کاربرد: در بسیاری از اتاق ها  مخصوصا در اثاثیه و مبلمان .

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/7/2:: 4:30 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب