سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

شما چه رنگی را دوست دارید و احساستان نسبت به آن رنگ چیست؟

شما در زندگی به چه رنگی علاقه مند هستید ؟

nemone-kar-001-68.jpg (447×316)

 

سعی می کنید در لباس هایی که می پوشید و همچنین در دکوراسیون منزل و اطاق خود از چه رنگهایی بیشتر استفاده کنید ؟ آیا می دانید انتخاب رنگ ارتباط بسیار نزدیکی با شخصیت افراد دارد ؟ آنچه در زیر می خوانید می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد اما فراموش نکنید که نتیجه آن در رابطه با شخصیت شما صد در صد نیست و نوع شخصیت شما را یک روانشناس با تست های تخصصی تعیین خواهد کرد ولی مطلب ذکر شده در زیر کمک زیادی به شما در این رابطه خواهد کرد


رنگ ها بر نیازهای روحی – روانی، شرایط یادگیری، کنترل رفتارهای خشمگینانه، احساسات، درمان افسردگی و اختلالات یادگیری و سطح انرژی اثر دارند. رنگها در کنترل نبض، تپش قلب، فشار خون، اشتها و حتی خواب مفید هستند و همچنین در درمان بیماریهایی مثل میگرن، سرطان، اعتیاد و امراض پوستی و حتی تومورهای مغزی اثر دارند.

DSC006251-e1504687131448.jpg (440×330)

رنگها در هر جا از دنیا و به تناسب فرهنگ و عرف هر جامعه معانی متفاوت و حتی متضاد دارند.برای مثال سفید در کشوری مثل ایران نشان شادی، پاکدامنی است و برای مراسم جشن و عروسی استفاده می شود، در حالیکه در کشوری دیگر نشان روحانیت است و در مراسم عزاداری کاربرد دارد.

شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید که چرا کشتی و یا هواپیمای سیاه نداریم؟ و یا چرا هیچ جعبه شکلاتی سبز نیست؟ شاید در این مطلب جوابهایتان را پیدا کنید.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

متأسفانه به دلیل جذابیت روانشناسی رنگها، این شاخه از علم مورد سوء استفاده قرار گرفته است. در هر سایت، مجله، روزنامه و یا وبلاگی از این مطالب زیاد دیده می شود ولی درست یا غلط بودنشان مشخص نیست.

پروفسور لوشر از دانشمندانی است که حدود بیست سال و اندی در این مورد تحقیق کرده است.

حال بد نیست از نظر این محقق در مورد روانشناسی رنگها برای بعضی از رنگهای پر طرفدار نگاهی بیاندازیم.

رنگ مورد علاقه ی خود را انتخاب کردید؟

و سپس با توجه به توضیحات ارائه شده ، ویژگی های رنگ مورد علاقه خود را بیابید

سیاه:

سیاه رنگی مطلق است که در فراسوی آن، زندگی تمام می‌شود. سیاه یعنی نه، که نشانه‌ای از ترک عشق و انصراف از فعالی‌های جمعی است. به معنی نیستی، ناامیدی به آینده و سکوتی ابدی است و حس سنگینی را به افراد القا می‌کند. تأثیر خوبی بر مزاج ندارد و در کودکان هم اثرات منفی دارد. دوستداران رنگ سیاه معمولا خسته و افسرده‌اند. ا گر خسته نباشند، ناراضی‌اند. اگر ناراضی نباشند، مغرورند. اگر مغرور نباشند، انکار می‌کنند. اگر انکار نکنند هم ناراضی‌اند، هم مغرور، هم خسته و هم انکار می‌کنند اما احتمالا خودشان هم خبر ندارند. طرفداران سیاه زیاد هم ناامید نشوند چون از طرفی دیگر سیاه نمادی از آبرومندی و شرافت است (دیده‌اید ماشین‌های شیک و کلاس بالا معمولا سیاه و براق اند).

قهوه ای:

naghashi.org-4.png (355×200)

آدم‌های قهوه‌ای را بدون قسم خوردن می توان باور کرد، یعنی حرفشان سند است. اما طرفداران این رنگ معمولا آواره اند (جالب است بدانید که رنگ مورد علاقه‌ ی آوارگان جنگ جهانی دوم، قهوه ای بوده است). قهوه‌ای ها یا یک بیماری جسمی جدی دارند و یا مشکلی که به نظر آن‌ها غیر قابل حل است، پس این افراد از نظر جسمی و روحی در خطرند.

خاکستری:

خاکستری را در کهن‌سالان و خانه‌ سالمندان باید پیدا کرد. این افراد معمولا غمگین‌اند و محافظه کار و حتی اگر آهنگی گوش کنند (اگر خجالت نکشند)، غمگین است (مثلا مثل اینکه ایرانی‌ها داریوش گوش کنند)، مثل اینکه به آنها گفته اند خوشی بی خوشی.

قرمز:

قرمز پسندها پر از شوق زندگی، عاشق و مبارزه طلب، پرتکاپو و شجاع، اهل معاشرت، شلوغ و پر سرو صدا هستند. ظاهرا” نیرویشان تمام نشدنی است، خوب مشت می‌زنند و کتک خورهای خوبی هم هستند. در مجموع و خلاصه اینکه برون گرا هستند. قرمز باعث افزایش نبض و فشار خون می‌شود.

 

آبی:

آبی‌ها خلاقند و همیشه فکرهای تازه می‌کنند، مورد احترام، آرام و دوست داشتنی هستند و احساساتشان را خوب کنترل می‌کنند. عاشق تنهایی، احساساتی و ملایم اند. نماد ابدیت و عمق و کمال گرایی است. از ویژگی‌های افراد آبی دوست صلح، مهربانی و هماهنگی است. خودشون نگیرند، این رنگ سبب کاهش نبض و فشار خون می‌شود.

سبز:

آدم‌های سبز مذهبی اند. در انجمن‌های خیریه یا بیمارستان یافت می‌شوند!!! مضطرب و انعطاف پذیرند. اگر دنبال شریک (البته شریک تجاری نه زندگی) می‌گردید سعی کنید سبز باشد (نه اینکه رنگ پوستش سبزه باشد). رنگی مقدس است. سبزها اصلاح گرند و بسیار علاقه به نصیحت کردن دارند. کوشش و پشتکار عجیبی دارند.

زرد:

آدم‌های زرد بر خلاف نظر عموم بیمار و رنجور نیستند و منتظر خوشبختی‌های بزرگند. آرام و قرار ندارند. توسعه طلب و اهل اختراعند. گاهی حسود و معمولا بلند پرواز.

بنفش:

بنفش‌ها دوست‌ها‌ی صمیمی و حساسند وذوق عارفانه دارند. گاهی آنقدر صمیمی می‌شوند که قضاوت و تصمیم درست نمی‌توانند بگیرند.

نارنجی:

نارنجی پسندها اهل مسابقه و سلطه طلبند و سرشار از آرزوهای دور و درازند.

ارغوانی:

ارغوانی‌ها پایشان روی زمین است و سر و فکرشان در ابرها پرواز می کند (البته فکر بد نکنید!). عاشق دین و عرفان اند. اندیشمند و عاشق مناظره و اثبات حقایق، اما هنوز معلوم نیست که چرا یک دفعه از این رو به آن رو می‌شوند و بنابراین اصلا به فکر پیش‌بینی آن‌ها نباشید.

تغییر رنگ محبوب با گذشت زمان امری طبیعی است اما اگر ناگهانی باشد گاهی خطرناک و بحث برانگیز و عجیب است.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 96/9/17:: 7:58 عصر     |     () نظر

مشکلات رنگ کاری و کار با پیستوله در نقاشی ساختمان

 مشکلات رایج در رنگ کاری و کار با پیستوله

nemone-kar-001-68.jpg (447×316)

مشکل,استفاده,از,پیستوله,رنگ,رنگ کاری,آموزش,سوال,ایراد,رفع,چگونه,نقاشی,خرابی,انواع,

با توجه به سوالات زیادی که از سوی بازدیدکنندگان در مورد استفاده از پیستوله مطرح شده است ، تصمیم گرفتیم آموزشی در زمینه ی مشکلات رایج در زمان استفاده از پیستوله و رفع آن، ارائه دهیم. شما هم اگر تجربه ای در این زمینه دارید ، در نظرات ما را همراهی کنید.

مشکلات متداول رنگ کاری با پیستوله :

beelka-3.png (550×192)

شره کردن :

شره کردن چه به صورت پایین آمدن یک قطره و چه به صورت ریزش یک سطح باشد دلیل آن جمع شدن بیش از حد رنگ در یک محل می باشد شره کردن به علت های زیر می تواند باشد

1- حرکت پیستوله رنگپاش با سرعت پایین یا نا متوازن صورت بگیرد

2- رنگ بیش از حد رقیق باشد

3- فاصله پیستوله تا سطح کار بیش از حد نزدیک باشد

4- زاویه نگه داشتن پیستوله نسبت به کار اشتباه باشد

5- ضخامت رنگ پاشیده شده بر روی سطح زیاد باشد

راه بر طرف کردن عیب : بعد از خشک رنگ قسمتهای شره کرده را سنباده زده و مجددا رنگ می پاشیم

خشک شدن رنگ با ظاهری پودری :

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

1- فاصله زیاد پیستوله رنگپاش تا کار در موقع پاشیدن که باعث میشه رنگ قبل از رسیدن به کار خشک شده باشه

2- پاشیدن با فشار هوای زیاد

3- نشستن گرد رنگ قسمت های در حال رنگ بر روی قسمت های رنگ شده

تف کردن پیستوله :

این عیب که اصطلاحا به تف کردن پیستوله معروف است به علتهای زیر می تواند باشد

1- رنگ بیش از حد غلیظ استnaghashi.org-4.png (355×200)

2- مجاری پیستوله کثیف و یا گرفته است

3- فشار باد ورودی به پیستوله خیلی کم است

پوست پرتقالی شدن :

در این عیب رنگ بعد از خشک شدن ظاهری ناهموار شبیه پوست پرتقال پیدا خواهد کرد که به علتهای زیر می تواند باشد

1- فاصله پیستوله تا سطح کار بسیار نزدیک است

2- رنگ به مقدار مناسب رقیق نشده است

نشت کردن رنگ از نازل :

نشت رنگ از نازل بدون فشار دادن ماشه می تواند به علتهای زیر باشد

1- آسیب دیدن سوزن مایع پیستوله

2- به علت وجود آشغال در نوک نازل سوزن درست در جای خود ننشسته است

اقدامات احتیاطی برای رنگ کاری با پیستوله :

1- به علت به وجود آمدن گرد رنگ و بخارات خطرناک که می تواند مشکلات شدید تنفسی ایجاد کند مطلوبترین جا برای رنگ کاری با اسپرهای رنگپاش اتاقک مخصوصی است که فن تخلیه و سیستم آبشار رنگ باشد

2- در صورت نبودن اتاقک چاره بعدی انجام عملیات رنگ کاری در فضای باز می باشد فضای باز این مزیت را دارد که جریان هوا علاوه بر ایجاد حالت تهویه باعث دور کردن گرد رنگ می شود و از نشستن آن بر روی قسمتهای رنگ شده تا حد زیادی جلوگیری می کند

3- برای محافظت از دستگاه تنفسی در هنگام کار کردن با اسپری های رنگپاش به علت به وجود آمدن بخارات خطرناک و گرد رنگ باید از ماسکهای تنفسی استفاده کرد در هنگام نصب این ماسکها بر روی صورت باید دقت شود که طوری در روی صورت نصب شوند که از هر گونه نشت گرد رنگ و بخارات خطرناک به داخل ماسک جلوگیری کنند

نحوه تنظیم پیستوله :

پیستوله از چند قسمت قابل تنظیم تشکیل شده که با تنظیم درست آنها می توان رنگ مطلوبی را بر روی سطح پاشید در قسمت جلوی پیستوله یک درپوش هوا وجود دارد که به وسیله آن می توان چگونگی پخش کردن ذرات رنگ را تغییر دهیم پترن نرمال خروجی از پیستوله حالت بیضی دارد یک اصل کلی برای تنظیم طرح رنگ بدین صورت است که درازای پترن بیضی شکل باید با راستای حرکت پیستوله زاویه 90 درجه بسازد به عنوان مثال اگر حرکت پیستوله در راستای افقی است باید شاخکهای درپوش هوا در راستای افقی قرار بگیرد تا درازای طرح رنگ بیضی آن عمود بر راستای حرکت باشد

اگر بخواهیم عرض پاشش رنگ را کم و زیاد کنیم به فرض مثال برای یک سطح پهن به عرض زیاد پاشش و برای یک سطح باریک مانند پایه یک صندلی به عرض کم پاشش نیازمندیم برای این منظور پیچی در کنار پیستوله قرار دارد که با بازکردن آن عرض پاشش افزایش می یابد و با بستن آن عرض پاشش کاهش می یابد

پیچی که در قسمت پشت پیستوله قرار دارد به وسیله آن می توان میزان رنگ خروجی را افزایش یا کاهش داد هر چه پیچ فوق را ببندیم میزان رنگ خروجی کاهش می یابد وبرعکس آن یعنی با باز کردن پیچ میزان رنگ خروجی افزایش می یابد

در بعضی از پیستوله ها پیچی برای تنظیم هوا تعبیه شده که با باز و بسته کردن این پیچ می توان میزان فشار هوا را تنظیم کرد

کمپرسور:

از کمپرسور به منظور تامین هوای مورد استفاده پیستوله استفاده می شود نکاتی که در مورد کمپرسورها باید رعایت شود

1- سیستم هوای فشرده کارگاه بایستی خارج از اتاق رنگ پاشی بوده و فاصله آن با اتاق رنگ پاشی حداکثر 8 متر باشد

2- پس از پایان کار روزانه هوای مخزن به وسیله پیچ خروسک تخلیه و آب لوله های هوای فشرده تا روز بعد تخلیه شود

3 هوای فشرده مورد مصرف در رنگ پاشی بایستی تمیز و عاری از هر گونه مواد روغنی و گرد و غبار و رطوبت باشد به این منظور کمپرسور باید مجهز به رگولاتور باشد این دستگاه هم فشار هوا را یکسان نگه می دارد وهم از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل لوله های هوا جلوگیری می کند

هوا به طور معمول حاوی مقداری بخار آب می باشد. ضمن فشردن هوا و ذخیره آن در مخزن کمپروسور، هوا مجددا سرد شده و این تغییر دما باعث تقطیر بخار آب می گردد. در مخزن ذخیره ی هوا و همچنین در مسیر لوله یا شیلنگ عبور، هوا جمع شده و اگرخارج نشود به همراه رنگ به سطح رنگ آمیزی شونده نشسته و باعث دانه دانه شدن و نا یکنواختی سطح رنگ پس از خشک شدن می گردد. لذا به منظور جلوگیری از چنین نقیصه ای شیرهای مخصوصی برای تخلیه آب در مخزن کمپروسور و همچنین در بعضی از پیستوله ها تعبیه شده است.

نکاتی در رابطه با نحوه رنگ کاری کارهای چوبی با پیستوله :

1- تاحد امکان بزرگترین نواحی کار را به صورت خوابیده رنگ کنیم این کار امکان شره کردن را کاهش می دهد

2- با قرار دادن قطعاتی از چوب در زیر صفحه و بالا آمدن سطح آن از روی میز لبه های کار بهتر رنگ خواهند خورد همچنین در مورد کارهایی مثل صندلی با زدن میخ هایی در زیر پایه ها قسمتهای پایین پایه ها را بهتر می توانیم رنگ کنیم

3- به منظور رنگ کردن کارهایی که تمام سطوح آنها باید رنگ شوند می توانیم آنها را با سیم آویزان کرده و بعد اقدام به رنگ زدن آن بکنیم

4- کارهایی مثل قفسه کتاب ویا کابینت چوبی را فبل از سر هم کردن رنگ بزنیم این کار این مزیت را دارد که قسمتهای مختلف را به طور جداگانه خوابانیده و رنگ می کنیم و گرد رنگ هر قسمت بر روی قسمت دیگر نمی نشیند تا رنگ قسمتهای دیگر را خراب کند

5- اگر امکان جدا رنگ کردن هر قسمت از کار نبود سعی شود تا پشت بند از کار جدا شود این کار باعث می شود تا گوشه های کار راحت تر رنگ شده و گرد رنگ کمتری بر روی قسمتهای دیگر بنشیند

5- در مورد کارهایی که دارای یراق هستند قبل از رنگ کاری باید یراقها از کار باز شود


نوشته شده توسط بابک قلی پور 96/9/17:: 7:6 عصر     |     () نظر

رنگهای غیر شفاف

نقاشی ساختمان قلی پور

بابک قلی پور

09127680354

انواع رنگهای غیر شفاف

nemone-kar-001-68.jpg (447×316)

رنگ غیر شفاف عبارت است از مایع رنگینی که روی سطح چوب را می پوشاند که این مایع رنگین پس از خشک شدن به شکل یک قشر سخت و غیر شفاف روی چوب باقی می ماند و به کلی نقش چوب را می پوشاند و تشخیص چوب را غیر ممکن می کند .رنگهای غیر شفاف خود به دسته های زیر تقسیم می شوند :

beelka-3.png (550×192)

رنگ روغنی: رنگ روغنی ترکیبی است از پودر رنگ، حلال، روغن جلا، اسکاتیف، مواد انعطاف دهنده و غیره است که به نوع پودر رنگ دارای رنگهای متفاوتی است.رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم میشود.برای زدن رنگ روغنی لازم است سطح چوب را به روغن الف آغشته و سپس با بتونه روغنی پر نموده و آن را رنگ نمود.حلال این نوع از رنگها تینر روغنی می باشد.از این رنگ برای مصارفی که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان ، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود

DSC006251-e1504687131448.jpg (440×330)

1- انامل

نوعی جلای غیر شفاف است که بافت چوبی را مخفی می کند و در عوض رنگ مطلوبی به آن می دهد. انامل خیلی سخت و دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می باشد. این جلا در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است.انامل را می توان به وسیله تینر رقیق کرد.

2-  رنگ پلاستیک

ماده اصلی این رنگها مواد شیمیایی پلاستیکی است که در آب قابل حل است. این رنگها در مقابل رطوبت و حرارت دواوم ندارند. از این رنگها روی سطوح گچی و سیمانی و…. استفاده میشود.

بتونه به موادی گفته میشود که برای پر کردن خلل و فرجها، ترک خوردگیها، زدگیها، پوشاندن سر پیچها و میخها و به دست آوردن سطحی صاف و یکنواخت به کار میرود.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

به طور کلی در انتخاب بتونه یاید موارد زیر رعایت شود:

1- محلی که قرار است با بتونه پر شود

2- نوع چوبی که با بتونه پر شود

3- نوع رنگی قرار است با بتونه پر شود

4- نوع آستر همرنگی که قرار است تغییر رنگ در زمینه چوب به وجود آورد

بتونه های مورد مصرف در صنایع چوب :

1- بتونه چوب

2- بتونه همرنگی

بتونه چوب: این بتونه ماده ای است ژله مانند و شفاف که از ترکیب سلولز و مواد رقیق کننده به دست میاید . از این بتونه برای پر کردن زدگیهای کوچک و خلل و فرج چوبهایی درشت بافت استفاده میشود. حلال آن تینر فوری و رقیق شده آن میتواند کار سیلر را انجام دهد. شفافیت این بتونه باعث میشود که در زیر رنگهای شفاف تا عمق روزنه ها آشکار شود و زیبایی چوب را افزایش دهد. سطح مورد نظر را با تینر یا محلول رقیق شده نیترو سلولز میپوشانند. بعد از خشک شدن آن سطح بتونه شده باید سنباده شود تا فقط بتونه داخل روزنهای چوب باقی بماند. بعد از پرداخت کار میتوان سطح کار را آستری زد و یا رنگ کرد.

 بتونه همرنگی

naghashi.org-4.png (355×200)

این بتونه از مخلوط گلهای معدنی( رنکهای معدنی) آرد سریش یا سریشم و آب به دست میاید . از این بتونه برای پر کردن حفره ها و کنده کاریها ی چوبهایی که بر روی آنها رنگهای شفاف و یا آستری هم رنگی میخورد و به منظور همرنگ کردن آنها با قسمتهای دیگر چوب استفاده میشود

 

 رنگینه های معدنی که در تهیه این بتونه به کار میرود

- گل مل : که به رنگ سفید متمایل به زرد است و بیشترین سهم در تهییه بتونه را دارد .

- گل اخرا : یا اکسید آهن که به رنگ مایل به قهوه ای است .

- گل امرا : که به رنگ قهوه ای تیره است .

- گل ماشی : به رنگ متمایل به نارنجی است .

- لاجورد : که به رنگ آبی تیره ( لاجوردی ) است .

- گل زرد کرم: به رنگ زرد سیر است .

- گل سینکا : که پودر خیلی نرم و به رنگ سفید است .

در تهیه بتونه های همرنگی ازدوده نیز استفاده میشود . از دوده به عنوان رنگ سیاه استفاده میشود .بهترین نوع دوده یدون چربی است ( دوده سوئدی) . باید توجه داشت که در ساخت بتونه غلظت آن بسیار مهم است . هر چه رقت بتونه زیاد باشد چسبندگی آن نیز بیشتر خواهد شد ولی در عوض نشست آن بیشتر خواهد شد . و بعد از پرداخت در محل بتونه شده گودی به وجود میاید برای اینکه بتونه نشست بشتری داشته باشد میتوان بتونه را در دو مرحله بر روی کار زد .ابتدا بتونه را رقیق کرده بر روی کار میزنیم و پس از خشک شدن و در مرحله بعد میتوان از بتونه غلیظ استفاده کرد .

بتونه روغنی : این بتونه را میتوان به دو صورت رنگی و سفید تهیه کرد که نوع سفید آن همان بتونه شیشه است که برای محکم کردن شیشه از آن استفاده میشود .

بتونه های ذکر شده کلیه بتونه های مورد مصرف در چوب نمی باشد بلکه بتونه هایی میباشد که بسشترین کاربرد را دارند


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 96/9/17:: 6:48 عصر     |     () نظر

رنگ های زنده در دکوراسیون منزل یا ساختمان

با رنگ های زنده بیشتر آشنا شویم

نقاشی ساختمانی بابک قلی پور

09127680354

http://naghashi.org

nemone-kar-001-68.jpg (447×316)

تاثیر رنگ های زنده در دکوراسیون داخلی ساختمان یا منزل

رنگ های زنده همواره رنگ هایی دوست داشتنی هستند. این رنگ ها به نحوی اغراق آمیز جاذب نگاه و توجه بیننده هستند و هرگز از نظر بیننده دور نمی مانند. رنگ های زنده ای که انرژی و هیجان در فضا می پراکنند و برای افرادی که دوست دارند هر روز صبح در فضایی پر انرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز کنند ایده آل هستند.beelka-3.png (550×192)

از آنجا که اغلب ما بیشتر با رنگ های خاموش و خنثی در محیط زندگی مأنوس هستیم به کارگیری این رنگ ها نیازمند جسارت است. اما چنانچه این رنگ ها را در ترکیبی مناسب به کار گیرید این جسارت بی پاداش نخواهد ماند و نتیجه فضایی درخشان، زیبا و فوق العاده جذاب خواهد بود. پیش از انتخاب چنین پالت رنگی برای فضای منزلتان به سلیقه خود نیز توجه کنید زیرا برای بسیاری از مردم زندگی در چنین فضاهای رنگینی برای مدت طولانی ممکن است آزار دهنده باشد. یکی از روش های ارزیابی سلیقه واقعی شما در انتخاب رنگ دقت در کمد لباس های شماست. اگر لباس های کمد شما از رنگ های بـِژ، کرم، قهوه ای و سیاه و سفید است و یا از سایر رنگ های خنثی و ملایم تشکیل شده است در فکر استفاده از رنگ های زنده در فضای منزلتان نباشید. چون خیلی زود از آنها خسته می شوید اما اگر در میان لباس هایتان رنگ های شادی مثل قرمز، نارنجی و بنفش زیاد به چشم می خورند احتمالاً از زندگی در فضایی با دکوراسیون برگرفته از رنگ های زنده لذت خواهید برد.

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

 از نگاه طراحان دکوراسیون داخلی ، رنگ های زنده دارای ویژگی های فوق العاده ای هستند که می تواند ویژگی های حاکم بر یک فضا را تنها با چند قوطی رنگ تغییر دهد.

پس از آن که از تمایل و علاقه خود نسبت به این پالت رنگی مطمئن شدید نوبت به انتخاب رنگ های خاصی می رسد که در این گروه می پسندید. هنگام انتخاب پالت رنگ های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این گروه به معنی به کارگیری این رنگ ها در سطوح بزرگ مثل دیوارهاست که بلافاصله کاراکتر و حالت یک اتاق را دستخوش تغییری چشمگیر می سازد و نه تنها به معنی استفاده از یک کاناپه قرمز یا قفسه سبز در گوشه ای از یک اتاق نیست بلکه احاطه شدن در فضایی آکنده از رنگ های زنده و شاد در کلیه جوانب یک اتاق است.

فضاهایی که با رنگ های زنده آراسته می شوند نیاز به نور فراوان دارند، به ویژه نور طبیعی. در شب نیز نور چراغ های هالوژن برای چنین فضاهایی مناسب تر است. ممکن است تصور کنید که پالت رنگ های زنده فقط برای اتاق های بزرگ مناسب است در این صورت در اشتباه هستید. یک اتاق بسیار کوچک نیز می تواند با رنگ های زنده از نمایی ویژه برخوردار شود حتی اگر این رنگ ها رنگ هایی تیره باشند مثل آبی نیلی یا حتی سیاه. نکته جالب توجه دیگر درباره پالت رنگ های زنده این است که شما می توانید این رنگ ها را در دکوراسیونی کاملاً مدرن و یا در دکوراسیون های سنتی و قدیمی با موفقیت به کار بگیرید.

از آنجا که قدرت و ویژگی رنگ های زنده در سطوح رنگی بزرگ و ساده است هنگام کار با این پالت رنگی نیازی به استفاده از بافت اضافی بر روی دیوارها یا باقی سطوح وجود ندارد. در حقیقت در چنین دکوراسیونی هرچه سطح صاف تر و یک دست تر باشد نمای زیباتری خواهد داشت دیوارهایی که با رنگ های زنده پوشانده می شوند باید از زیرسازی بسیار خوبی برخوردار باشند همه چیز در اتاق پیرو رنگ دیوارهاست و در طراحی یک دکوراسیون با این مجموعه رنگی دیوارها نقطه شروع هستند و سپس باید این رنگ ها در سایر اجزای اتاق تکرار شوند. تکرار این رنگ ها در اجزای دکوراسیونی، این رنگ ها را تکمیل می کند و به حداکثر میزان خود می رساند. در گروه رنگ های زنده ، تضاد رنگی و کنتراست های شدید نقشی اساسی ایفا می کنند و نتیجه ای جذاب و چشمگیر می آفرینند چنان که تیره ترین سیاه در کنار درخشان ترین رنگ سفید یکی از ترکیب های ویژه این گروه است. همچنین اتاق هایی که با این رنگ ها تزیین می شوند باید متشکل از دکوراسیونی ساده با اجزایی معدود باشند. شلوغ کردن چنین فضایی با وسایل تزیینی متعدد از تأثیر مورد نظر رنگی خواهد کاست.

 رنگ های زنده گرم جذاب ترین رنگ ها در این گروه هستند. سرخابی، نارنجی تند و زرد درخشان از گرم ترین رنگ های این پالت رنگی هستند که در کنار یکدیگر یا هر یک به تنهایی همراه با سیاه چنان پرانرژی هستند که احساس واقعی از هیجان را در بیننده زنده می کنند. جالب است بدانید این رنگ ها حتی رنگ سیاه را نیز تحت الشعاع قرار می دهند و سیاه در واقع همچون قابی این رنگ ها را که از خودش قوی تر هستند در برمی گیرد چنان که در کمتر رنگی چنین ویژگی وجود دارد. این رنگ های گرم و تند در کنار سفید خالص نیز جذاب و زیبا خواهند بود آن هم با نمایی تمیز که حس پاکی و طراوت را به بیننده القا می کند. در حالی که کمی رنگ طلایی جذابیت این ترکیب را دوچندان خواهد کرد. به کارگیری تزیینات فلزی طلایی و نقره ای بر درخشش و زیبایی رنگ های این پالت می افزاید.

رنگ قرمز در این گروه رنگی درخشان و برجسته است که از بارزترین ویژگی های این گروه رنگی است. بسیاری از مردم از به کارگیری این رنگ در دکوراسیون پرهیز دارند اما کمتر رنگی می تواند هیجانی برابر با تأثیر این رنگ ایجاد کند. تأثیرات این رنگ چنان چشمگیر و قوی هستند که حتی نیازی به در برگرفتن سطوح بزرگی مثل دیوارها نیست. تنها به کارگیری آن در بخش هایی از دکوراسیون یک اتاق تأثیر به سزایی در نمای آن خواهد داشت. استفاده از رنگ قرمز در قالب اجزای دکوراسیونی مانند گل ها، فرش و یا انواع قاب عکس و از این قبیل ، روشی مناسب برای معرفی این رنگ قوی در یک دکوراسیون است.

قرمز در کنار سیاه یا خاکستری نمایی جذاب می یابد و همراه با سبز و کمی نقره ای نیز تأثیری خاموش تر خواهد داشت اما این رنگ چنان قوی و تأثیرگذار است که همواره بیشترین اثر را بر بیننده دارد. آگاهی از تأثیرهای رنگ قرمز بر روی فضای یک اتاق می تواند سودمند باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز در واقع مقداری از نور محیط را جذب می کند از این رو باید اتاق مورد نظر برای دکوراسیونی با این رنگ از نور کافی برخوردار باشد. همچنین دیوارهایی به رنگ قرمز جلوتر از فاصله واقعی خود به نظر می رسند و موجب می شوند اتاق کوچک تر به نظر برسد به همین دلیل استفاده از این رنگ برای دیوارهای اتاقی با ابعاد کوچک مناسب نیست بلکه در چنین فضاهایی اگر به جای رنگ آمیزی دیوارها با رنگ قرمز از این رنگ در سطوح کوچک تری مثل قاب پنجره ها و درهای اتاق بهره بگیریم نتیجه بهتری در بر خواهد داشت و به این ترتیب بدون قربانی کردن فضا ، از تأثیرهای مثبت این رنگ بهره مند خواهید شد.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 96/9/17:: 5:57 عصر     |     () نظر

طریقه ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک

نقاشی ساختمان بابک


DSC00469-e1504689362515.jpg (263×350)

طریقه ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک

ساخت بتونه روغنی :

beelka-3.png (550×192)

ابتدا رنگ همرنگ را انتخاب کرده و پس از ریختن رنگ شروع به ریختن مقداری مل ( پودر بتونه ) می کنیم

naghashi.org-4.png (355×200)

و با حرکت کاردک درون ظرف، رنگ را با مل مخلوط می کنیم و پس از اینکه کاملا مخلوط کردیم به روی تخته بتونه ریخته و با کاردک و تیغ شروع به عمل آوردن آن می کنیم.

نکته: چون بتونه روغنی حالت مایع دارد، در پوشاندن سوراخها ممکن است مشکلاتی پیش آید. یکی از این مشکلات این است که بتونه به طرف پایین حرکت می کند و خود بتونه، تکه تکه می شود. برای جلوگیری از تکه-تکه شدن بتونه، در روی کار، مقدار بسیار کم، آب سرد به بتونه اضافه می کنیم تا هم بتونه سریعا سفت و سخت شود و هم از فروریختن آن جلوگیری شود.

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ باید معلوم شود. سپس، برای اینکه غلظت روغن روی پوشش روغن الف (که به عنوان آستر زده می شود) و چسبندگی و پوشش بیشتر، رنگ اصلی سفید را از هر کدام یک پیمانه، مخلوط می کنیم، سپس با مخلوط کردن تینر، رنگ را شل و روان می سازیم و با استفاده از رنگها، به رنگ دلخواه خود می رسیم.

سعی کنید برای تبدیل رنگ، ماده رنگ را ابتدا در ظرفی جدا شل کرده و بسیار آرام و به مقدار کم، آن را با رنگ اصلی مخلوط کنیم و نیز توجه داشته باشید در هر بار ریختن قطره ای از ماده، رنگ آن را با چوب رنگ ، که به عنوان مخلوط کن استفاده می شود ، هم زده شود و دقت کنید که به هیچ عنوان ، ماده رنگ در کف ظرف شما یک جا به شکل گلوله نماند

نقاشی-ساختمان-قلی-پور.gif (594×135)

ساخت بتونه پلاستیک:

رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزودن چسب چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 96/9/17:: 5:28 عصر     |     () نظر

   1   2   3   4   5      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب