سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

 چگونه منزل خود را با در و پنجره تزئین کنیم؟

چگونه می توان با تزیین در و پنجره ها به خانه ی خود جلوه ببخشیمپتینه کاری روی دیوار

بیشتر از هر عامل دیگری، پنجره ها در بیان معماری منازل موثر هستند. پنجره های یک خانه می توانند در اشکال مختلف باشند: بلند، باریک و وسیع و حتی یک آرک در بالا سر داشته باشند. یک تزئین مناسب برای پنجره ها می تواند زیبایی های یک اتاق را چند برابر افزایش دهد. یک پرده مناسب قادر است یک اتاق بی روح را به مکانی آرامش بخش و روح پرور تبدیل کند. همچنین عاملی برای کنترل گرما و سرما و نور باشد. پرده ها جذاب ترین نقطه دید در یک اتاق هستند. بعضی از پنجره ها به خودی خود بسیار زیبا بوده و بنابراین پرده ها و تزئینات آن باید مکمل این زیبائی باشند، نه پوشاننده آن! پنجره های شما چه معمولی، چه زیبا و یا کاربردی، عامل بسیار مهمی در بیان سلیقه و معماری هر ساختمان می باشند.

 

هنگامی که کسی برای بار اول وارد اتاقی می شود چشمانش بی اراده به سمت پنجره ها کشیده می شوند، صرف نظر از اینکه پوشش پنجره ها از پرده سنتی، کرکره ، پارچه ای و یا حتی گیاهان زنده باشند. در اینجا اولین کاری که باید کرد نگاه دقیق به پنجره های خالی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آن است. صرف نظر از شکل و اندازه ، یک پنجره باید به بهترین وجه ممکن تزئین و دکور شود. اندازه و مقیاس پنجره های ناهنجار را می توان با استفاده از چوب پرده های بزرگ تر از عرض پنجره، یا پرده های پهن تر و بلندتر، البته با در نظر گرفتن اندازه های یک اتاق تناسب داد. در برخی اتاقها رادیاتور یا فنکوئل در زیر پنجره قرار گرفته است. در این مواقع استفاه از تور یا حریر عملی ترین و مناسب ترین کار است. مواردی دیگر مثل اینکه آیا پنجره به داخل گشوده می شود و یا به خارج، یا اینکه پنجره بالا رونده است و یا بطور افقی باز می شود نیز باید در طراحی پرده در نظر گرفته شود. در ابراز سلیقه خود آزاد باشید و از اینکه گوشه ای از شخصیت خود را در طرح پرده نمودار کنید واهمه ای نداشته باشید. اما در نظر داشته باشید که این پرده ها هستند که حالت و احساس اتاق را بیان می کنند. پرده های کلاسیکی که والان و کناره طراحی شده دارند صحبت از رسمی بودن می کنند. بالاروهای پفکی و والان های لَخت و ملایم ، فضایی رمانتیک برای مبلمان شما به وجود می آورند.

 نوع و جنس

پارچه و تور بیشتر از هرعاملی در نمای پرده های شما تحول ایجاد می کند. در واقع درجه رسمی بودن پرده ها را طرح و جنس پارچه تعیین می کند. انواع تور و حریر از نوع نازک و و یا ضخیم، بی آنکه نور یا منظره بیرون را کور کنند، قادر هستند نور مستقیم را ملایم کنند و به آرامش اتاق بیفزایند. همزمان با ایجاد یک محیط خلوت ، پرده توری برای جلوگیری دید از بیرون و پوشاندن مناظر نامطلوب بسیار مؤثر می باشند. تورها از انعطاف قابل توجهی برای تزئین پنجره ها برخوردارند.

پرده توری را می توان با چین های ظریف و ملایم آراست. با استفاده از شگردهای تزئینی و طراحی مناسب ، نواقص یک پنجره را می توان برطرف کرد. به عنوان مثال:

1- یک پنجره بلند و باریک را می توان به توسعه دادن و پهن تر گرفتن کناره های پرده عریض جلوه داد و با شروع کردن پرده از نقطه بالاتر از پنجره به آن ارتفاع داد.

2- می توان دو پنجره ناهمگون که در کنار هم واقع شده اند را به وسیله استفاده از تنها یک کناره پرده برای هر کدام و با تزئین و جمع کردن آن در جهت مخالف یکدیگر، به صورت جالبی همگون جلوه داد.

3- و یا برای یکنواخت کردن پنجره های یک اتاق که به اندازه اشکال مختلف هستند از این روش استفاده کرد: اگر که یکی از پنجره ها کوتاه تر از دیگری باشد، چوب پرده و یا والان را به بلندی پنجره دیگر نصب کنید تا هر دو یک قد به نظر بیایند.

سلیقه خود را ابراز کنیدنقاشی ساختمان در کرج

اتاقهای نشیمن و ناهارخوری منازل که معمولاً بیشتر از دیگر اتاقها مورد استفاده هستند بیانگر سبک و سلیقه دکوراسیون شما هستند. اگر مدلهای ساده تر و اسپرت را می پسندید از پرده های سبک، تور یا حریراستفاده کنید. اگر مایلید فضا رسمی و مجلسی تر جلوه کند از والان دراپه یا کرواتی، و یا کناره های آسترشده استفاده نمایید. این مدلها مناسب اکثر پنجره ها می باشند. نوع پارچه و تور، مفصل بودن طرح و یراق و آلات همگی میزان رسمی بودن طرح را بیان می کنند. پرده از نوع کلاسیک یا پارچه های متین و سنگین همراه با تور و طرحی متنوع بیانگر شخصیتی رسمی و سنتی است. امروزه از نظر دکوراسیون ، به اتاق ناهارخوری بیشترین توجه را باید معطوف داشت. این اتاق می تواند عملکردهای متفاوتی در یک خانه داشته باشد . برای مثال به جهت اتاق کار و یا حتی قسمتی از اتاق نشیمن استفاده شود. اگر اتاق ناهارخوری شما فقط برای مواقع رسمی و مهمانی است پرده های شفاف و تورهای مرغوب و کیفیت بالا زیبائی بخش اتاق شما خواهند بود. بخصوص این که این گونه پارچه ها در مجاورت نور چلچراغها و یا نور آفتاب جذاب و درخشنده جلوه می کنند. اگر اتاق ناهارخوری شما قسمتی از اتاق نشیمن شما را تشکیل می دهد، پارچه هایی که خاصیت کنترل نور خورشیدی را داشته باشند و در عین زیبائی و جذابیت بتوانند دید از بیرون به داخل منزل را محدود کنند، توصیه می شوند. به هر حال از هر موقعیتی برای بیان احساس و سلیقه دکوراسیون خود استفاده کنید، حتی در مورد نقاط پر رفت و آمد خانه!

 سرویسهای بهداشتی منزل

مهمترین نکته در مورد پنجره دستشویی های منازل، ممنوعیت و کنترل دید از خارج به داخل توالت می باشد. برای این فضاها پرده ای که در مواقع لزوم بشود آن را کنار زد و یا بالا برد قابل استفاده می باشد. شید و تور می تواند مناسب باشد. به خاطر وجود رطوبت هرگز از پارچه ابریشمی استفاده نکنید. به طور کلی سادگی در نوع پارچه پرده، طراحی پرده و دکور مناسب ترین راه حل است.

آشپزخانه

به طور کلی فضای آشپزخانه، به نور فراوانی احتیاج دارد، چه نور طبیعی و چه نورغیرطبیعی، تورهای حاشیه ای مخصوص آشپزخانه به اندازه های 30الی 90 سانت با کناره های هماهنگ، پرده های نیمه که با رنگ و نقوش خود صمیمیت و شادی به فضا می دهند مناسب می باشند ولی از ورود نور جلوگیری نمی کنند. به دلیل این که پرده های آشپزخانه زود کثیف می شوند” بهتر است پرده ها از جنس پارچه های قابل شستشو و با طرح های ساده باشند. این فضا معمولا مملو از وسائل شفاف و درخشنده و سطوح سنگی و سرد می باشد . بنابراین سعی کنید برای افزودن به گرمی و صمیمیت ، از رنگهای شاد و فانتزی استفاده کنید.

اتاق کار و اتاق نشیمن یا تلویزیون

در این اتاقها اغلب کامپیوتر، قفسه کتاب، تلویزیون، اسباب بازی کودکان و مبلمان نرم و راحت مرکزیت و اهمیت بیشتری را دارند. تزئینات و دکوراسیون ، پرده ها را متین و ملایم و در عین حال قابل باز و بسته شدن انتخاب فرمایید. شید، تور یا حریر با یک والان ساده فضائی راحت و گرم برای اتاق کار ایجاد می کنند. برای اتاق نشیمن یا تلویزیون هر نوع پرده کرکره و یا پرده پارچه ای با طرح ملایم و ساده به خوبی انجام وظیفه می کند.

راه حل هایی برای کنترل گرما و سرما:نقاشی ساختمان در کرج

پنجره های بزرگ و زیبا بسیار به چشم دلپذیر می آیند، اما از طرفی هم مشکلات زیادی برای گرم و یا خنک کردن اتاق ایجاد می کنند. با کمک پرده ها و دیگر تزئینات می توان به این مشکل فائق آمد. بعضی از انواع پارچه ها طبیعتا عایق های خوبی هستند.پارچه های مقاوم در برابر آفتاب:

هیچ چیز به سرعت آفتاب پارچه ها را از بین نمی برد! اگر در مناطق پرآفتاب زندگی می کنید، یا پنجره ای دارید که دائماً آفتاب گیر است، بهتر است از پارچه هایی استفاده کنید که کمرنگ بوده و نور آفتاب را دفع می کنند و در نتیجه کمتر رنگ خود را از دست می دهند. از طرفی پارچه های تیره نور خورشید را جذب کرده و رنگ خود را می بازند. برای محافظت پرده ها از نور خوررشید و اشعه ماورای بنفش بهتر است که پرده را آستری سفید بدهید و یا پشت آنها از تور یا شید استفاده کنید. مواد مصنوعی و پلی استر بیشتر در مقابل نور آفتاب مقاوم هستند و هر دوی آنها رنگشان را ثابت نگاه می دارند. الیاف استتات را در بعضی موارد با ابریشم و کتان مخلوط می کنند تا مقاوم تر باشند.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که بخواهید پرده های منزل را خود طراحی کنید و بدوزید. قبل از اینکه به چنین کاری دست بزنیدچند نکته زیر را در نظر بگیرید: اول طرح و نقشه و اندازه پرده ها را کاملاً مشخص کنید. سپس محل کار خود را از قبل تعیین کنید و اندازه کافی سطح مناسب را برای کار در نظر بگیرید.

سپس مناسب ترین نوع و جنس پارچه و تور را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که آیا به آستر نیاز دارید یا خیر. با اندازه گیری و برش دقیق، پروژه دکوراسیون شما حتی پر از لذت و موفقیت خواهد بود!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/10/14:: 1:29 عصر     |     () نظر

نقاشی ساختمان به صورت مدرن و جدید در تهران و کرج 

 چگونه بتونه درست کنیم؟

روش ساخت بتونه

برای پتینه برجسته روی دیوار، بتونه را چگونه درست کنیم که ترک نخورد؟

برای ساخت بتونه ای که ترک نخورد بهتر است به مواد بتونه شکر و سفیده تخم مرغ اضافه کنید . هم بسیار محکم می شود و هم ترک نمی خورد.

همه کارهایی که در بالا گفته شده را می توان انجام داد، اما راحت تر است که بتونه را آماده تهیه کنید.

برای رفع لکه هایی که به صورت ترک های ریز هستند باید از بتونه استفاده کنیم که در ادامه به روش ساخت بتونه و نحوه ترمیم ترک می پردازیم.

انواع بتونهنقاشی ساختمان در استان تهران

ما دو نوع بتونه داریم 1- بتونه روغنی 2- بتونه معمولی

1- بتونه روغنی برای دیوارهایی که رنگ روغنی دارند استفاده می شوند.

2- بتونه معمولی برای دیوارهایی که رنگ پلاستیک دارند استفاده می شوند.اکنون روش ساخت بتونه روغنی را مشاهده می کنید

مقداری روغن الف و پودر مل اضافه میکنیم که البته در ادامه باید رنگ روغنی به آن اضافه کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید از رنگ روغن براق استفاده کنیم. در غیر اینصورت بتونه حالت چروک مانند می شود

اضافه کردن روغن الف الزامی و حتمی نیست. در این مرحله دیگر بتونه ی روغنی آماده است.

ترکی را که بر روی دیوار مشاهده می کنید و اینکه با رنگ روغنی به وجود آمده ، برای رفع آن باید ابتدا با نوک کاردک مقداری آن ار تراش داد. این درز برای آن است که بتونه به دیوار نفوذ کند.

در مرحله بعد باید بگذاریم بتونه خشک شود و بعد دیوار برای نقاشی آماده است.رنگ کردن ابزار های روی دیوار و سقف در ساختمان

حال روش ساخت بتونه رنگ پلاستیک را می بینید.

همانطور که می بینید ابتدا پودر مل را روی تخته در مرحله بعد مقداری آب ریخته و آن را با آب مخلوط می کنیم ریخته در این مرحله بتونه رنگ پلاستیک آماده است که این بتونه برای دیوارهای با رنگ پلاستیک کاربرد دارد که بیشتر هم سقف را با آن رنگ پوشش می دهند برای رفع آن باید با ملات گچ آن را پوشاند و در مرحله بعد باید بتونه روی گچ کشید.

 روش ساخت ملات گچ :قیمت نقاشی ساختمان

ابتدا مقداری آب داخل استانبولی ریخته و بعد گچ را به آب اضافه می کنیم و حدود 10 الی 15دقیقه صبر می کنیم تا خودش را بگیرد.

حال باید با ملات روی لکه را بپوشانیم پس از کشیدن بعد از 24 ساعت روی ان را با سمباده ساب می زنیم ، بعد بتونه درست می کنیم.

ملات گچ باید به مدت 1 روز صبر کنید تا ملات خشک شود پودر مل را روی تخته ریخته

وسط پودر را باز کرده بعد رنگ روغنی براق را به آن اضافه و بعد آب را اضافه کرده و آن ها را مخلوط می کنیم و اضافه می کنیم، در مرحله بعد باید با کاردک بتونه را روی ملات گچی که خشک شده بکشیم

بعد از بتونه هم باید 1 شبانه روز صبر کنیم تا بتونه خشک شود.

در مرحله بعد روی بتونه ار سمباده می زنیم و سپس روی آنرا با یک پارچه تمیز پاک می کنیم تا گرد و خاک آن گرفته شود و وقتی رنگ روی بتونه می آید حالت زبری نداشته باشد و دیوار آماده رنگ زدن است. بد نیست که در خاتمه لکه هایی را مشاهده کنید که با ملات گچ پوشانده شده

ابتدا مواد مورد نیاز برای بتونه کاری (پودر مل، روغن بتونه و رنگ) را تهیه نمایید و سوراخ های روی دیوار را با استفاده از یک کاردک مناسب با بتونه پر کنید. پس از خشک شدن بتونه، روی سطح دیوار را سمباده ای نرم کشیده و کاملا صیقلی نمایید. اکنون زمینه کار آماده است و می توانید آن را با رنگ بپوشانید. روش بسیار ساده و در عین حال هنری پتینه کاری می تواند سطح دیوار را به طرز خاص و متفاوتی پوشش دهد. برای اجرای این روش نیازی به داشتن تجربه نیست. فقط کافی است مقداری رنگ (کار با رنگ پلاستیک بسیار راحت تر است) از رنگ های مورد نظرتان تهیه نمایید و با تکه اسفنج مرطوبی کار رنگ آمیزی را شروع کنید.

این همه نکاتی جالب درباره بتونه ها:

بتونه‌ها، خمیرهای نرم و چسبناکی‌اند که به کندی در هوا خشک می‌شوند و برای پرکردن شکاف‌ها و منافذ، به ویژه در بخاری مصرف می‌شود. مهم‌ترین انواع بتونه‌ها عبارت است از :

بتونه شیشه: که از مخلوط پودر کربنات کلسیم و روغن کتان تهیه می‌شود و در هوا نسبتاً به سرعت خشک و سخت می‌شود. اما پس از سخت شدن، دوباره در روغن کتان به صورت خمیر نرم و قابل استفاده در می‌آید.

بتونه آبی: که در تهیه آکواریم مصرف دارد و از مخلوط کردن پودر اکسید سرب (Pbo) با روغن کتان بدست می‌آیند. بتونه گلسیرین و اکسید سرب: از اختلاط اکسید سرب و گلسیرین تهیه می‌شود و در مقابل آب، اسید و قلیا مقاوم است و پس از 45 دقیقه سفت می‌شود و برای بتونه کردن چوب، شیشه، چینی، سرامیک و اشیای سنگی مصرف دارد.

گرد بتونه: که به صورت آرد سفید رنگی شامل چهار قسمت گچ پخته و یک قسمت صمغ عربی است و در موقع استفاده، آن را در آب و یا محلول اسید بوریک به صورت خمیر در می‌آورند و با آن اشیای ظریف ساخته شده از سنگ سفید، چینی، و شاخ سفید را بتونه می‌کنند.

برای ساخت بتونه، پودر مل و پودر سینکا و روغن الف را با هم مخلوط می کنید. برای اینکه بتونه شما سفت تر باشد مقدار پودر ها را زیاد میکنید و برای اینکه بتونه ی شما شل تر بشود مقدار روغن الف را اضافه تر میکنید….. اول بتونه رو از بازار میخرید بعد تو یه سطل به اندازه آب میریزید بعد کم کم داخل آن بتونه میریزید و خوب هم میزنید تا مثل خمیر بازی یکم شل شود، بعد استفاده میکنید

بهتره از گچ استفاده کنید چون بهتر است اول جای مورد نظر رو بزنید تا کامل بریزد و بعد اگر از گچی که کمی باقی مانده است، تا سفت شود، استفاده کن و بعد از بتونه رنگ کاری استفاده کن

خدمات نقاشی ساختمان در سراسرایران به صورت مدرن

نقاشی ساختمان

, نقاشی دیوار , نقاشی سقف , نقاشی اتاق , نقاشی اتاق خواب , نقاشی اتاق کودک , نقاشی پارکینگ , نقاشی راه پله , نقاشی در و پنجره , نقاشی اتاق نشیمن , نقاشی اتاق پذیرایی , نقاشی نمای ساختمان

, نقاشی خانه , نقاشی منزل , نقاشی مسکن , نقاشی آپارتمان , نقاشی مغازه , نقاشی دفتر کار , نقاشی مسکن مهر , نقاشی محل کار , نقاشی اداره

, نقاشی انبوه ساز , رنگ کاری نمای ساختمان , نقاش خانه , نقاش ساختمان

, نقاشی مناسب , نقاشی ارزان , نقاشی فوری , نقاشی با کیفیت


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/10/14:: 1:5 عصر     |     () نظر

 چگونه بتونه درست کنیم؟

روش ساخت بتونه

برای پتینه برجسته روی دیوار، بتونه را چگونه درست کنیم که ترک نخورد؟

برای ساخت بتونه ای که ترک نخورد بهتر است به مواد بتونه شکر و سفیده تخم مرغ اضافه کنید . هم بسیار محکم می شود و هم ترک نمی خورد.

همه کارهایی که در بالا گفته شده را می توان انجام داد، اما راحت تر است که بتونه را آماده تهیه کنید.

برای رفع لکه هایی که به صورت ترک های ریز هستند باید از بتونه استفاده کنیم که در ادامه به روش ساخت بتونه و نحوه ترمیم ترک می پردازیم.

انواع بتونه

ما دو نوع بتونه داریم 1- بتونه روغنی 2- بتونه معمولی

1- بتونه روغنی برای دیوارهایی که رنگ روغنی دارند استفاده می شوند.

2- بتونه معمولی برای دیوارهایی که رنگ پلاستیک دارند استفاده می شوند.اکنون روش ساخت بتونه روغنی را مشاهده می کنید

مقداری روغن الف و پودر مل اضافه میکنیم که البته در ادامه باید رنگ روغنی به آن اضافه کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید از رنگ روغن براق استفاده کنیم. در غیر اینصورت بتونه حالت چروک مانند می شود

اضافه کردن روغن الف الزامی و حتمی نیست. در این مرحله دیگر بتونه ی روغنی آماده است.

ترکی را که بر روی دیوار مشاهده می کنید و اینکه با رنگ روغنی به وجود آمده ، برای رفع آن باید ابتدا با نوک کاردک مقداری آن ار تراش داد. این درز برای آن است که بتونه به دیوار نفوذ کند.

در مرحله بعد باید بگذاریم بتونه خشک شود و بعد دیوار برای نقاشی آماده است.

حال روش ساخت بتونه رنگ پلاستیک را می بینید.

همانطور که می بینید ابتدا پودر مل را روی تخته در مرحله بعد مقداری آب ریخته و آن را با آب مخلوط می کنیم ریخته در این مرحله بتونه رنگ پلاستیک آماده است که این بتونه برای دیوارهای با رنگ پلاستیک کاربرد دارد که بیشتر هم سقف را با آن رنگ پوشش می دهند برای رفع آن باید با ملات گچ آن را پوشاند و در مرحله بعد باید بتونه روی گچ کشید.

 روش ساخت ملات گچ :نقاشی ساختمان در کرج

ابتدا مقداری آب داخل استانبولی ریخته و بعد گچ را به آب اضافه می کنیم و حدود 10 الی 15دقیقه صبر می کنیم تا خودش را بگیرد.

حال باید با ملات روی لکه را بپوشانیم پس از کشیدن بعد از 24 ساعت روی ان را با سمباده ساب می زنیم ، بعد بتونه درست می کنیم.

ملات گچ باید به مدت 1 روز صبر کنید تا ملات خشک شود پودر مل را روی تخته ریخته

وسط پودر را باز کرده بعد رنگ روغنی براق را به آن اضافه و بعد آب را اضافه کرده و آن ها را مخلوط می کنیم و اضافه می کنیم، در مرحله بعد باید با کاردک بتونه را روی ملات گچی که خشک شده بکشیم

بعد از بتونه هم باید 1 شبانه روز صبر کنیم تا بتونه خشک شود.

در مرحله بعد روی بتونه ار سمباده می زنیم و سپس روی آنرا با یک پارچه تمیز پاک می کنیم تا گرد و خاک آن گرفته شود و وقتی رنگ روی بتونه می آید حالت زبری نداشته باشد و دیوار آماده رنگ زدن است. بد نیست که در خاتمه لکه هایی را مشاهده کنید که با ملات گچ پوشانده شدهنقاشی ساختمان در کرج

ابتدا مواد مورد نیاز برای بتونه کاری (پودر مل، روغن بتونه و رنگ) را تهیه نمایید و سوراخ های روی دیوار را با استفاده از یک کاردک مناسب با بتونه پر کنید. پس از خشک شدن بتونه، روی سطح دیوار را سمباده ای نرم کشیده و کاملا صیقلی نمایید. اکنون زمینه کار آماده است و می توانید آن را با رنگ بپوشانید. روش بسیار ساده و در عین حال هنری پتینه کاری می تواند سطح دیوار را به طرز خاص و متفاوتی پوشش دهد. برای اجرای این روش نیازی به داشتن تجربه نیست. فقط کافی است مقداری رنگ (کار با رنگ پلاستیک بسیار راحت تر است) از رنگ های مورد نظرتان تهیه نمایید و با تکه اسفنج مرطوبی کار رنگ آمیزی را شروع کنید.

این همه نکاتی جالب درباره بتونه ها:http://naghashi.org/

بتونه‌ها، خمیرهای نرم و چسبناکی‌اند که به کندی در هوا خشک می‌شوند و برای پرکردن شکاف‌ها و منافذ، به ویژه در بخاری مصرف می‌شود. مهم‌ترین انواع بتونه‌ها عبارت است از :

بتونه شیشه: که از مخلوط پودر کربنات کلسیم و روغن کتان تهیه می‌شود و در هوا نسبتاً به سرعت خشک و سخت می‌شود. اما پس از سخت شدن، دوباره در روغن کتان به صورت خمیر نرم و قابل استفاده در می‌آید.

بتونه آبی: که در تهیه آکواریم مصرف دارد و از مخلوط کردن پودر اکسید سرب (Pbo) با روغن کتان بدست می‌آیند. بتونه گلسیرین و اکسید سرب: از اختلاط اکسید سرب و گلسیرین تهیه می‌شود و در مقابل آب، اسید و قلیا مقاوم است و پس از 45 دقیقه سفت می‌شود و برای بتونه کردن چوب، شیشه، چینی، سرامیک و اشیای سنگی مصرف دارد.

گرد بتونه: که به صورت آرد سفید رنگی شامل چهار قسمت گچ پخته و یک قسمت صمغ عربی است و در موقع استفاده، آن را در آب و یا محلول اسید بوریک به صورت خمیر در می‌آورند و با آن اشیای ظریف ساخته شده از سنگ سفید، چینی، و شاخ سفید را بتونه می‌کنند.

برای ساخت بتونه، پودر مل و پودر سینکا و روغن الف را با هم مخلوط می کنید. برای اینکه بتونه شما سفت تر باشد مقدار پودر ها را زیاد میکنید و برای اینکه بتونه ی شما شل تر بشود مقدار روغن الف را اضافه تر میکنید….. اول بتونه رو از بازار میخرید بعد تو یه سطل به اندازه آب میریزید بعد کم کم داخل آن بتونه میریزید و خوب هم میزنید تا مثل خمیر بازی یکم شل شود، بعد استفاده میکنید

بهتره از گچ استفاده کنید چون بهتر است اول جای مورد نظر رو بزنید تا کامل بریزد و بعد اگر از گچی که کمی باقی مانده است، تا سفت شود، استفاده کن و بعد از بتونه رنگ کاری استفاده کن


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/10/11:: 12:12 عصر     |     () نظر

 چگونه از دیوار رنگی خود مراقبت کنیم؟

نگه داری از دیوار رنگ شده ساختمان در تهران و کرج

برای محافظت از دیوار های رنگی باید به نکات زیر توجه کنیم:

1 -همیشه سعی کنید اسباب ها و اثاثیه ها و کمد ها و میزها را از دیوار با فاصله نگه دارید چون ممکن است پس از مدتی این وسایل بر روی دیوار ایجاد لک و خش کنند.نقاشی ساختمان در کرج

2 – با کیفیت ترین دیوار ها، دیوار هایی هستند که حجم رنگ براق آنها نسبت به مات بیشتر باشد پس سعی کنید در هنگام نقاشی ساختمان خود میزان رنگ براق خود را افزایش دهید و یا از رنگهایی با کیفیت بالا استفاده کنید چون این کار باعث می شود شما در هنگام شستن دیوار خود بتوانید چندین مرحله این کار را انجام دهید، بدون آنکه بر روی دیوار شما آثار دستمال کشیدن بوجود آید.

به یاد داشته باشید که در نقاشی ساختمان هر وقت دیوار شما دارای موج باشد، استفاده از رنگ های براق باعث می شود که دیوار موج های خود را نمایان کند استفاده در چنین مواقعی پیشنهاد نمی شود، شما می توانید رنگ دیوار ها را به صورت نیمه براق استقاده کنید که براقیت رنگ، دست نقاش ساختمان می باشد. استفاده از رنگ های مات برای نمایان نشدن موج دیوار به کار می رود

اگر منزل یا محل کار شما فضای کمی دارد، شما میتوانید از رنگ های روشن استفاده کنید که این کار موجب جلوه دادن به نمای داخل ساختمان و نشان دادن نما بیشتر به خانه شما را فراهم می آورد

3- اگر رنگ دیوار کیفیت بالایی داشته باشد شما میتوانید بر روی دیوار پلیش بکشید که باعث براقیت و زیبایی زیاد منزل شما می شود.

4 – هیچ وقت سعی نکنید دیوار منزلتان را به مدت طولانی مرطوب نگه دارید، چون باعث پوسیدگی رنگ و طبله شدن می شود.پتینه کاری روی دیوار

5 – سعی کنید از چسباندن چسب های شیشه ای و کاغذی جداً خودداری فرمایید چون باعث لک بر روی دیوار و آسیب رسیدن به رنگ میشود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/10/11:: 5:44 صبح     |     () نظر

 چگونگی رنگ آمیزی دیوار آجری

چگونه دیوار آجری را رنگ آمیزی نماییم

نقاشی دیوار آجری سبک خاص خود را دارد و بیشتر برای زیبایی دیوار استفاده می شود و هدف دیگری را دنبال نمی کند.

اگر شما قصد نقاشی دیواری آجری دارید حتما قبل از شروع به کار ترک های دیوار را بپوشانید تا روند رنگ آمیزی بدون مشکل پیش برود.

قدم اول: تمیز کردن آجر

شما حتما باید دیوار را به وسیله ی فشار آب کاملا شستشو نمایید تا خیالتان از بابت گرد و خاک و کپک ها راحت باشد. در صورتی که دوست دارید دیوار در آینده کپک نزند می توانید از محلول آب و صابون برای این کار استفاده نمایید و آن را به فشار به دیوار بپاشید. برای ادامه ی کار باید چند روز صبر نمایید تا آجرها کاملا خشک شود و هیچ گونه نم و رطوبتی در آن باقی نماند.

قدم دوم: پاک کردن رنگ های قدیمی و ملاتhttp://naghashi.org/رنگ بدون بو یا اکرولیک

در صورتی که دیوار قبلا رنگ آمیزی شده و پوسته هایی از آن رنگ قدیمی باقی مانده است، به وسیله ی کاردک آنها را پاک نمایید تا هیچ گونه مواد اضافی و ملات بر روی دیوار باقی نماند.

قدم سوم: آستر کشی

 http://naghashi.org/

قبل از رنگ آمیزی باید آستر مورد نظرتان را بر روی دیوار بپاشید تا رنگ اصلی ایستادگی و دوام بالایی داشته باشد و در اثر رطوبت و آفتاب تغییر رنگ ندهد و یا اینکه به صورت پوسته در نیاید.

قدم چهارم: درزگیری و بتونه کاری

پس از آستر کشی بندها و سوراخ هایی که به مرور زمان به وجود آمده است را با بتونه پر کنید تا زیبایی و یک دست بودن دیوار کاملا حفظ شود.

قدم پنجم: رنگ آمیزی

حالا نوبت به رنگ نهایی است. بسته به سلیقه تان می توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.سپس با قلم مو 3/4 اینچی شروع به رنگ آمیزی دیوار کنید.به شما پیشنهاد می کنیم برای بهتر شدن رنگ حتما 2 بار فرایند رنگ آمیزی را تکرار نمایید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/10/11:: 5:38 صبح     |     () نظر

   1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب