سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

  
  
رنگ چیست؟ 
در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.

آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

تاثیرات رنگ‌ها از نظر روان‌شناسی 
با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.

رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی‌تفاوتی را به ذهن آورند.

روان‌شناسی رنگ‌ها به عنوان روش درمان 
در برخی از فرهنگ‌های قدیمی، از جمله مصری‌ها و چینی‌ها، از رنگ‌ها برای درمان استفاده می‌شده است. این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته می‌شود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش:

از رنگ قرمز برای تحریک بدن و ذهن و افزایش تمرکز استفاده می‌شود.
از رنگ زرد برای تحریک اعصاب استفاده می‌شود.
از رنگ نارنجی برای بالا بردن سطح انرژی استفاده می‌شود.
از رنگ آبی برای کاهش درد و تسکین بیمار استفاده می‌شود.
از رنگ نیلی برای تسکین ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود.
اغلب روان‌شناسان به رنگ درمانی به دیده شک و تردید می‌نگرند و می‌گویند که درباره تاثیرات احتمالی رنگ‌ها اغراق شده و رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف، معانی متفاوتی دارند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در بسیاری از موارد، تاثیرات رنگ‌ها در تغییر حالت افراد، تاثیراتی زودگذر و موقتی بوده است. برای مثال، قراردادن افراد در اتاق آبی ممکن است در ابتدا احساس آرامش در آن‌ها به وجود آورد امّا این اثر پس از آن که آن‌ها آرامششان را بازیافتند، به تدریج کاهش خواهد یافت.

روان‌شناسی رنگ‌های مختلف

  • 1- روان‌شناسی رنگ سیاه 

    سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.
    سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد امّا به عنوان نشانگر قدرت نیز شناخته می‌شود. از رنگ سیاه برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک مثل دراکولا و یا جادوگران استفاده می‌شود.
    رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است.
    در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولّد دوباره بود.
    رنگ سیاه معمولاً به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش‌های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    2- روان‌شناسی رنگ سفید 

    رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.
    رنگ سفید می‌تواند در انسان احساس فضای بیشتر به وجود آورد.
    رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است. اتاقی که کاملاً به رنگ سفید نقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید امَا خالی و سرد است. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می‌کنند.
    3- روان‌شناسی رنگ قرمز 

    رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.
    رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.
    رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.
    رنگ قرمز، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.
    4- روان‌شناسی رنگ آبی 

    آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است.
    رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است.
    رنگ آبی، می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.
    رنگ آبی معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق‌های آبی کارآیی بیشتری دارند.
    رنگ آبی با وجودی که از محبوبترین رنگ‌هاست امّا یکی از رنگ‌هایی است که کمترین اشتها را بر می‌انگیزد. در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که غذای خود را در بشقاب‌های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی درخوراکی‌ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می‌شود.
    رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.
    5- روان‌شناسی رنگ سبز 

    رنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است.
    رنگ سبز، نشانگر آرامش، خوشبختی، سلامتی و حسادت است.
    پژوهشگران دریافته‌اند که رنگ سبز می‌تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد. برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان با قراردادن یک برگه شفاف سبز رنگ بر روی صفحه کتاب، می‌توانند مطالب را با سرعت بیشتری از حدّ معمول بخوانند و درک کنند.
    رنگ سبز، از دیر باز نماد باروری بوده و در قرن پانزدهم برای لباس عروسی به کار می‌رفته است.
    از رنگ سبز در دکوراسیون به دلیل اثر آرام بخشی آن استفاده می‌شود.
    رنگ سبز باعث کاهش استرس می‌شود. کسانی که در فضای کاری سبز رنگ کار می‌کنند، کمتر دچار دردهای دستگاه گوارش می‌شوند.
    6- روان‌شناسی رنگ زرد 

    رنگ زرد، رنگی گرم وشاد است.
    رنگ زرد به دلیل مقدار زیاد نوری که منعکس می‌کند، بیشتر از بقیه رنگ‌ها چشم را خسته می‌کند. استفاده از رنگ زرد برای پس زمینه کاغذ یا نمایشگر کامپیوتر می‌تواند باعث چشم درد یا در حالت‌های خاص از دست دادن بینایی گردد.
    رنگ زرد می‌تواند احساس رنجیدگی و خشم را به وجود آورد. با وجودی که رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد شناخته می‌شود اما بیشتر مردم در اتاق‌های زرد رنگ، هیجانشان را از دست می‌دهند و بچه ها نیز در اتاق‌های زرد رنگ بیشتر گریه می‌کنند.
    رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن انسان می‌گردد.
    چون رنگ زرد، از بقیه رنگ‌ها زودتر دیده می‌شود، بیشتر از بقیه برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    7- روان‌شناسی رنگ ارغوانی 

    رنگ ارغوانی نماد وفاداری و ثروت است.
    رنگ ارغوانی نشانگر عقل و معنویت است.
    رنگ ارغوانی خیلی کم در طبیعت وجود دارد و به همین دلیل ممکن است به عنوان نشانه مصنوعی یا غیر عادی بودن در نظر گرفته شود.
    8- روان‌شناسی رنگ قهوه‌ای 

    رنگ قهوه‌ای، رنگی طبیعی است که برانگیزاننده حس قدرت و اطمینان‌پذیری است.
    رنگ قهوه‌ای همچنین می‌تواند حس غم و انزوا را به وجود آورد.
    رنگ قهوه‌ای، حس گرما ، محبت، آسایش و امنیت را به ذهن می‌آورد.
    رنگ قهوه‌ای معمولاً بیانگر طبیعی بودن، زمینی بودن و متفاوت بودن است اما گاهی می‌تواند نشانگر پیچییدگی نیز باشد.
      9- روان‌شناسی رنگ نارنجی 

    رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی‌زا در نظر گرفته می‌شود.
    رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد.
    رنگ نارنجی، معمولاً برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
      10- روان‌شناسی رنگ صورتی 

    رنگ صورتی، در واقع همان رنگ قرمز کم رنگ است و معمولاً نشانگر عشق است.
    رنگ صورتی اثر آرام‌بخشی دارد. در ورزشگاه‌ها معمولاً رختکن تیم حریف را به رنگ صورتی نقاشی می‌کنند تا بازیکنان آن‌ها کم انرژی و منفعل شوند.
    با وجودی که اثر آرام بخشی رنگ صورتی مشخص شده است ولی پژوهشگران دریافته‌اند که این اثر تنها در خلال مواجهه اولیه به وجود می‌آید. مثلاً هنگامی که از این رنگ در زندان‌ها استفاده شد، زندانیان پس از عادت کردن به آن، حتی نا آرامتر از قبل شدند.
      ترجمه: کلینیک الکترونیکی روان یار

    آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت
    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور


    کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/7/25:: 10:52 عصر     |     () نظر

      نحوه پاک کردن رنگ

    نقاشی خانه یکی از کارهایی است که احتمال کثیف و رنگی شدن محیط در حین کار زیاد است و هیچ ارتباطی به اینکه شما سعی می‌کنید چقدر کارتان را با دقت انجام بدهید ندارد؛ زیرا خواه ناخواه این اتفاق خواهد افتاد و احتمال رنگی شدن پوست یا لباس شما، زمین و قسمت‌های دیگر در حین نقاشی زیاد است. اگرچه برخی از لکه‌های خاص به سختی پاک می‌شود و نیاز به محلول‌های پاک‌کننده خاص دارد، اما پاک کردن بسیاری از لکه‌های رنگی با به کارگیری راهکارهای ساده به راحتی صورت می‌پذیرد .

     

     

  • لکه‌های روی لباس

     

    چنانچه رنگی که روی لباس شما ریخته است بر پایه آب باشد کار شما بسیار راحت می‌شود. در این صورت به محض لکه شدن لباس‌تان می‌توانید آن را با آب بشویید. اگر این امکان برای شما وجود دارد که چنین لکه‌ای را قبل از خشک شدن برطرف کنید، آب‌کشی کردن آن بهترین و ساده‌ترین راه است. زیرا این کار لکه رنگی را که هنوز خشک نشده به مقدار زیادی پاک می‌کند و اثر لکه نیز با شستشوهای مکرر دیگر توسط ماشین لباس‌شویی برطرف خواهد شد. اما اگر با رنگ روغنی سرو کار دارید و لباس شما به وسیله این نوع رنگ لک شده، کار شما سخت‌تر می‌شود. در این صورت اگر قبل از خشک شدن لکه اقدام کنید ممکن است لکه با مقداری الکل یا سوهان ناخن برطرف شود. این کار ممکن است سبب از بین رفتن رنگ پارچه لباس شما نیز شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم ابتدا این کار را روی قسمت داخلی لباس خود تست کرده و بعد برای پاک کردن لکه اقدام کنید.

     

    لکه رنگی ایجاد شده روی پوست

     

    حتی دقیق‌ترین و ماهرترین نقاش‌ها نیز هنگام کار ممکن است قسمتی از پوست صورت و دستان خود را رنگی کنند. در اکثر موارد شستن پوست با آب و صابون قبل ار خشک شدن لکه سبب می‌شود لکه از بین برود. اما اگر لکه روی پوست شما خشک شد، مقداری مارگارین روی پوست‌تان بمالید؛ این کار سبب می‌شود پوست شما مرطوب و چرب شده و از جذب لکه جلوگیری خواهد شد. پس از چرب کردن پوست با مارگارین، لکه فورا از پوست جدا می‌شود و باقیمانده اثر لکه با کمک آب و صابون بر طرف خواهد شد.

     

    لکه رنگ بر روی کف اتاق

     

    هنگام نقاشی دیوارها، رنگی شدن کف اتاق ممکن است برای شما یک فاجعه به نظر برسد در حالی که پاک کردن این لکه‌های رنگ از روی زمین به هیچ وجه کار دشواری نیست. چنانچه کف اتاق شما با رنگی که بر پایه آب است لک شده، توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای از بین بردن لکه جای آن را با یک حوله خیس بخیسانید و لکه را پس از خیس خوردن از سطح جدا کنید؛ سپس اثر باقیمانده را با کمک آب و صابون بشویید تا تمیز شود. اگر اثر باقیمانده از لکه سماجت کرد، آن را با مالش پارچه آغشته به الکل برطرف کنید.

     

    از بین بردن لکه‌های ناشی از رنگ روغنی را از ابتدا با مالش پارچه آغشته به الکل شروع کنید و برای چند دقیقه پارچه را روی لکه بمالید تا لکه از بین برود. اغلب لکه‌های رنگ روغنی با این روش از بین می‌رود اما اگر این اتفاق نیافتاد و لکه بر جای خود باقی ماند، با کمک سیم ظرفشویی که آغشته به واکس مایع است این کار را انجام دهید؛ در نهایت اثررنگ را با شستشوی آن با آب و صابون برطرف کنید. اگر لکه ایجاد شده کاملا خشک شده است، قبل از اینکه این اقدامات را انجام دهید ابتدا لکه را تا جایی که امکان دارد با یک شیء نوک نیز یا سوهان ناخن بتراشید و از سطح جدا کنید.

  • * آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت
    تماس با ما : 7680354 – 0912 * بابک قلی پور

  • کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/7/23:: 11:22 عصر     |     () نظر

      نحوه پاک کردن رنگ

    نقاشی خانه یکی از کارهایی است که احتمال کثیف و رنگی شدن محیط در حین کار زیاد است و هیچ ارتباطی به اینکه شما سعی می‌کنید چقدر کارتان را با دقت انجام بدهید ندارد؛ زیرا خواه ناخواه این اتفاق خواهد افتاد و احتمال رنگی شدن پوست یا لباس شما، زمین و قسمت‌های دیگر در حین نقاشی زیاد است. اگرچه برخی از لکه‌های خاص به سختی پاک می‌شود و نیاز به محلول‌های پاک‌کننده خاص دارد، اما پاک کردن بسیاری از لکه‌های رنگی با به کارگیری راهکارهای ساده به راحتی صورت می‌پذیرد .

     

     

  • لکه‌های روی لباس

     

    چنانچه رنگی که روی لباس شما ریخته است بر پایه آب باشد کار شما بسیار راحت می‌شود. در این صورت به محض لکه شدن لباس‌تان می‌توانید آن را با آب بشویید. اگر این امکان برای شما وجود دارد که چنین لکه‌ای را قبل از خشک شدن برطرف کنید، آب‌کشی کردن آن بهترین و ساده‌ترین راه است. زیرا این کار لکه رنگی را که هنوز خشک نشده به مقدار زیادی پاک می‌کند و اثر لکه نیز با شستشوهای مکرر دیگر توسط ماشین لباس‌شویی برطرف خواهد شد. اما اگر با رنگ روغنی سرو کار دارید و لباس شما به وسیله این نوع رنگ لک شده، کار شما سخت‌تر می‌شود. در این صورت اگر قبل از خشک شدن لکه اقدام کنید ممکن است لکه با مقداری الکل یا سوهان ناخن برطرف شود. این کار ممکن است سبب از بین رفتن رنگ پارچه لباس شما نیز شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم ابتدا این کار را روی قسمت داخلی لباس خود تست کرده و بعد برای پاک کردن لکه اقدام کنید.

     

    لکه رنگی ایجاد شده روی پوست

     

    حتی دقیق‌ترین و ماهرترین نقاش‌ها نیز هنگام کار ممکن است قسمتی از پوست صورت و دستان خود را رنگی کنند. در اکثر موارد شستن پوست با آب و صابون قبل ار خشک شدن لکه سبب می‌شود لکه از بین برود. اما اگر لکه روی پوست شما خشک شد، مقداری مارگارین روی پوست‌تان بمالید؛ این کار سبب می‌شود پوست شما مرطوب و چرب شده و از جذب لکه جلوگیری خواهد شد. پس از چرب کردن پوست با مارگارین، لکه فورا از پوست جدا می‌شود و باقیمانده اثر لکه با کمک آب و صابون بر طرف خواهد شد.

     

    لکه رنگ بر روی کف اتاق

     

    هنگام نقاشی دیوارها، رنگی شدن کف اتاق ممکن است برای شما یک فاجعه به نظر برسد در حالی که پاک کردن این لکه‌های رنگ از روی زمین به هیچ وجه کار دشواری نیست. چنانچه کف اتاق شما با رنگی که بر پایه آب است لک شده، توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای از بین بردن لکه جای آن را با یک حوله خیس بخیسانید و لکه را پس از خیس خوردن از سطح جدا کنید؛ سپس اثر باقیمانده را با کمک آب و صابون بشویید تا تمیز شود. اگر اثر باقیمانده از لکه سماجت کرد، آن را با مالش پارچه آغشته به الکل برطرف کنید.

     

    از بین بردن لکه‌های ناشی از رنگ روغنی را از ابتدا با مالش پارچه آغشته به الکل شروع کنید و برای چند دقیقه پارچه را روی لکه بمالید تا لکه از بین برود. اغلب لکه‌های رنگ روغنی با این روش از بین می‌رود اما اگر این اتفاق نیافتاد و لکه بر جای خود باقی ماند، با کمک سیم ظرفشویی که آغشته به واکس مایع است این کار را انجام دهید؛ در نهایت اثررنگ را با شستشوی آن با آب و صابون برطرف کنید. اگر لکه ایجاد شده کاملا خشک شده است، قبل از اینکه این اقدامات را انجام دهید ابتدا لکه را تا جایی که امکان دارد با یک شیء نوک نیز یا سوهان ناخن بتراشید و از سطح جدا کنید.

  • * آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت
    تماس با ما : 7680354 – 0912 * بابک قلی پور

  • کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/7/23:: 11:22 عصر     |     () نظر

     اصول و مبانی رنگ شناسی کاربردی

      


    رنگ و نور همواره در قالب بخش هایی اساسی از حیات ما بر روی کره ی خاکی مطرح بوده اند.یکی از نخستین آثار ثبت شده از نیروهای جادویی رنگ ها را می توان در غرهای لاسکاکس و آلتی مارا مشاهده کرد. در این نمادها نقاشی هایی تزیینی از انواع حیوانات، زینت بخش دیوارهای داخلی شده است. نقاشان این تصاویر، نقاشی های خود را با دست ترسیم نموده و با استفاده از ساده ترین رنگ های طبیعی که در کف غارها در دسترس بود، همچون سنگ آهن قرمز و زرد، منگنز و گل سیاه، تنوع قابل ملاحظه ای از رنگ ها را در هنر خود به کار گرفته اند  .

      


     بر دیواره ی غارهای لاسکاکس و آلتی مارا ، رگه های درخشانی از بلور های کربنات آهک ، رنگ سفیدی را برای نقاشان پیش از تاریخ فراهم آورده بود که می توانستند به کمک آن سایه های محو و عمق میدان های جالب توجهی خلق کنند  .

    انسان ما قبل تاریخ با مشاهده دگرگونی رنگ های طبیعت، خیلی زود به اهمیت رنگ ها پی برد، در چرخه ی شبانه روز، به هنگام غروب خورشید، افق قرمز رنگ، پایان فعالیت روزانه را نشان می داد و نیاز برای فرو رفتن در امنیت غارها را به منظور دور بودن از خطرات تاریکی - شب سیاه اعلام می کرد. قرمز و سیاه (مشکی!!) نیز همواره به عنوان رنگ های نمادین حیات و مرگ به شمار می آمدند و نخستین بار انسان های غار نشین از این دو رنگ برای تزیین گور مردگان خود استفاده می کردند و بعد ها اخلافشان آن ها را جهت آراستن آثار هنری خویش به کار بردند  .

      


    با پیشرفت انسان، کشیدن تصاویر در دوران غارنشینی و تزیین دیوارها، در میان جوامع قبیله ای جایش را به خود آرایی بر سطح بدن داد. در ابتدا، برای این کار از انواع اشیاء طبیعی مانند برگ، پر، صدف و رنگ استفاده می کردند. در هر قبیله و اجتماعی تمامی اعضاء سطح بدنشان را مطابق با طرح به خصوصی رنگ آمیزی می کردند تا موقعیت خاص خود را در جامعه پیرامونشان نشان دهند  .

    این گونه رنگ آمیزی ها را معمولاً در زمان های مهمی از حیات فرد یعنی به هنگام آغاز دوره ی جدیدی از زندگی او (تولد، بلوغ، ازدواج، مرگ) انجام می دادند. رنگ بدن و شیوه ی خود آرایی، نشان گر هویت و تعلق هر فرد به جامعه ای خاص بود و در عین حال موقعیت او را در میان سایر اعضا تعیین می کرد و مبین نقش اجتماعی وی بود. رنگ ها و طریقه های مختلف رنگ آمیزی، به افراد یک قبیله به خصوص یا قبایل دیگر، امکان می داد تا اشخاص را از یکدیگر تمیز دهند و در نتیجه به مثابه مدل های خاص لباس (درست مانند لباس های متحد الشکل افراد پلیس، کارمندان، پرستاران، پزشکان و در برخی از مدرسه ها و دانشکده ها و کالج ها) عمل می کردند  .

      


    امروزه، رنگ آمیزی بدن به اشکال مختلفی صورت می گیرد. افراد از انواع رنگ های آرایشی (معمولاً برای صورت) استفاده می کنند. خانم ها به منظور ایجاد تغییر در قیافه ی خود، با پر رنگ تر کردن رنگ های طبیعی صورت، چهره شان را می آرایند و بازیگران به منظور ایجاد مؤثرترین و بهترین تاثیر گذاری حین اجرای نقش، از رنگ های قوی ترین نورها بهره می گیرند.

    مصریان باستان از ترکیبی آبی رنگ (که به احتمال زیاد حاصل آزمایش هایی بوده که برای ساخت شیشه انجام میدادند) به عنوان نمادی از حقیقت و کمال استفاده می کردند.

     


    این ویژگی های رنگ آبی، خصوصیت نمادینی بود که بعدها در تمثال مریم عذرا نیز ظهور کرد.

    در هندوستان عروسک های هندو به مدت 6 روز قبل از مراسم ازدواج،‌ لباس کهنه زرد رنگی بر تن می کنند تا ارواح پلید را از خود برانند. در مراسم ازدواج نیز عروسک و کاهنی که عقد را جاری می سازد، هر دو لباس هایی به رنگ زرد می پوشند، در حالی که در چین دختری که قرار است ازدواج کند لباسی قرمز رنگ در بر می کند، چرا که قرمز برای چینی ها نماد زندگی تازه و آینده ای خوب و شاد است. سفید برای پاراتنون های یونانی (به معنای «باکرگی» و پیکره آتنا اصلی ترین رنگ به شمار می رفته، و هنوز هم رنگی است که اکثر عروس های غربی بر تن می کنند (همارد و دوروتی، 1378). ارغوانی، مقدس ترین رنگ نزد یونانیان و رومیان بوده است. این رنگ را از نوعی صدف حلزونی تهیه و برای آراستن خدایان و امپراطوران ذخیره می کردند.

    چینی ها از دیر باز نقاشانی ورزیده و کار آموز بودند. چنین ثبت شده است که امپراطوری از سلسله ی «هان» در 80 سال قبل از میلاد مسیح مجموعا ای از نقاشی هایی را که گفته می شود از زیبایی رنگین و با عظمتی برخوردار بودند، در انبارهایی نگهداری می کردند که امروزه به آنها موزه می گویند.

    در عصر تانک، در سال های 1618-1907 پس از میلاد مسیح نقاشی های دیواری و لوحه های نقاشی که با قدرت رنگ آمیزی شده بودند، ترسیم گردیده است. همان زمان سرامیک های جدیدی با رنگ های زرد، قرمز، سبز و آبی ساخته شده و در سلسله ی «سونگ» ذوق و سلیقه ی افراد در زمینه ی یرنگ به نحوی خارق العاده پرورده شد، رنگ های تصویری تنوع بیشتری یافت و جنبه ی واقع گرائی آن نیز افزایش یافت. سرامیک ها با لعاب های فراوان جدیدی به رنگ هایی نظیر سبز بیدی و مهتابی که از بی مانندی برخوردار بودند، آراسته شدند.

     


     

     


     


    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

     


    کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/7/23:: 10:6 عصر     |     () نظر

     









    کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/7/23:: 9:58 عصر     |     () نظر

       1   2   3   4      >
    درباره
    صفحه‌های دیگر
    لینک‌های روزانه
    پیوندها
    لیست یادداشت‌ها
    آرشیو یادداشت‌ها
    نقاشی ساختمان

    پیغام ورود و خروج

    کد کج شدن تصویر

    جلوگیری از کپی کردن مطالب