سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

آموزش نقاشی ساختمان (کامل و به زبان ساده)

 

نقاشی در کرج , خدمات ساختمانی در کرج , رنگ آمیزی در کرج , رنگ کردن در کرج , نقاشی خانه در کرج , نقاشی ساختمان در کرج , نقاشی آپارتمان در کرج , نقاشی اتاق در کرج

 

پیش از آغاز کار ابزار مورد نیاز نظیر سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و سایر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در ابتدا با استفاده از سنباده کشیدن و تیغ زدن بر سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی نمایید.

 

اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه ای و یا باد کرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمایید . سپس روی ان را با کاردک بکشید تا تکه های اضافی ریخته شود.

 

سپس روغن زیر کار بر سطح دیوار می زنیم اینکار موجب می شود گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند همچنین دیوار اماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر روغن زیر کار ایجاد انسجام در لایه های رنگ بر دیوار است.

 

بعد از خشک شدن روغن زیر کار در این مرحله باید دیوار بتونه شود که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می شود.

 

 

طرز تهیه بتونه:

 

کلا دو نوع بتونه داریم.نخست بتونه معمولی که مخصوص دیوارهای رنگ پلاستیک است که ساخت آن بدین صورت است که ابتدا مقداری پودر مل را روی تخت می ریزیم سپس مقداری آب ریخته و با هم مخلوط می کنیم . دوم بتونه روغنی که در ساخت ابتدا روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنیم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه می کنیم. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن الیف به آن الزامی نیست اما حتما باید رنگ روغن براق در بتونه روغنی استفده کنیم و گرنه بتونه به صورت چروک در آید.و اگر می خواهید بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه کنید .آموزش ساخت بتونه در ساختمان

 

بعد از آنکه بتونه آماده را خوب ترکیب کردید خرابی و شیارهای روی دیوار را با استفاده از بتونه پرنمایید و با کاردک مخصوص بتونه را از بالا به پایین روی شیارها بکشید . شیارهای کوچک را با همین روش بتونه کاری نمایید ولی شیارهای بزرگتر را از ابتدا تراشیده و از ذرات گچ و رنگ پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید و باکاردک بتونه را در جهت شیار روی آن بکشید و در صورتی نیاز چند بار تکرار کنید چرا که بتونه ها پس از خشک شدن در شیار یا حفره اندکی جمع می شود. لذا بایستی پس از حدود یک ساعت مجدد بتونه کاری شود در آخر پس از خشک شدن بتونه روی آن را با سنباده نرم هموار کنید تا سطح سنباده بسیار صاف و عاری از لکه شود.

 

سنباده کاری دیوارهای بتونه شده ایجاد گردو خاک بر روی دیوار می کند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوارو یا آستر با یک دستمال نمناک سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

 

آستر زدن:

 

پس از هموار سازی بتونه و پاک سازی آن نوبت به آستری می رسد که معمولا پیش از رنگ کاری بر سطوح دیوار زده می شود . دقت نمایید، ممکن است آستری از رنگ آستر مخصوص استفاده گردد و یا از همان رنگ اصلی استفاده گردد که در هر دو صورت به آن آستر می گویند رنگ آستر سطح بسیار خوبی را برای رنگ آمیزی نهایی بوجود می اورد و قصور در استفاده ازآستری به چسبندگی نامناسب رنگ نهایی منجر می شود و ممکن است مجبور شوید آن را مجدد رنگ بزنید.پتینه کاری روی شومینه و ابزار ها گچبری شده

 

رنگ آستری سایه های ناشی از روی هم افتادن چند دست رنگ را کاهش می دهد و رنگ یکنواخت تری را بوجود می آورد. رنگهای آستری باید تا هنگام نزدیک شدن به رنگ اصلی روشن شوند.

 

پس از رنگ استری نوبت به لکه گیری و موج گیری می رسد که این مرحله با بتونه مخصوصی صورت می گیرد این مرحله از اصلی ترین مراحل رنگ امیزی است که هر چقدر به انجام رسد نقاشی با کیفیت و زیباتری نمایان خواهد شد. پس از لکه گیری باید یک سنباده کاری نرم روی دیوارها کشیده شود و مجددا گردو خاک دیوارها توسط پارچه مرطوب گرفته شود تا سطح کار آماده آستر دوم شود.تغییر نوع رنگ از این مرحله به بعد ناممکن است.

 

و مرحله پایان نقاشی – رنگ رویه یا دست سوم- را بروی دیوار می زنند و مراحل کار نقاشی به پایان می رسد.

 

رنگ آمیزی با دو روش با قلم مو و غلطک انجام می گیرد که به شرح هر یک بطور جداگانه می پردازند در روش اول در استفاده از قلم، ابتدا موهای قلم مو را روی انگشتانتان به جلو عقب بکشید این کار موها را باز و بسته کرده و ذرات یا گرد و خاک را پاک می کند. قلم مو را به راحتی از نزدیک قاعده دسته در دست بگیرید و نصف طول موهای قلم را در ظرف رنگ فرو کنید و با قلم مو به آرامی به کناره ظرف بدنه ضربه بزنید. هنگامی که قلم مو را روی سطح دیوار می کشید فشار فقط باید به اندازه ای باشد که موها کمی به طرف نوگ قلم خم شوند . با ضربات ثابت و یکنواخت رنگ کنید از قلم مو… برای رنگ زدن استفاده نکنید و نگذارید قلم مو روی نوک موهای خود در قوطی نیمه خالی رنگ یا حلال باقی بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلال های مربوطه کاملا تمیز بماند. پس از هر بار مصرف باید قلم موها را با حلالهای مربوطه کاملا تمیز کنید. برای کسب پرداختهای واقعا صاف چند دست رنگ لازم است. به هر حال، روش کار آن است که هر دست رنگ را پس از خشک شدن کامل صاف کنید که این کار با سنباده زدن (پشم فولاد-پوست آب) انجام گیرد.پتینه کاری و طراحی دکوراسیون

 

روش دوم نگ آمیزی با غلتک است که این روش از استفاده قلم مو بهتر است در انتخاب غلتک سعی نمایید از غلتک نقاشی مرغوب (ب ااهرم دسته تلسکوپی ) که از پشم طبیعی گوسفند است استفاده نماییید چرا که این نوع غلتک رنگ را به خود بهتر جذب می نماید و کار با آن راحت تر و مناسبتر است البته در مورد گوش ه ها که غلتک امکان پوشش ندارد قلم مو کاربد بهتری دارد اگر چه غلتک های کو تاهتر مخصوصی برای استفاده از زهنوارها، قاب پنجره و گوشها ساخته شده است که در موارد فوق قابل استفاده است.

 

در این روش موهای غلتک نقاشی را از درازا به اندازه نصفیا کمتر در داخل رنگ نمایید و رنگهای اضافی را نیز مرتبا با توری مشبک مخصوص داخل ظرف تخلیه کنید نحوه رنگ زدن باید پشت سر هم و یکنواخت انجام گیرد و بایستی غلتک را روی دیوار از بالا به سمت پایین به حرکت درآورید. جهت حرکت دست ها باید به شکلی باشد که رنگ غلتک را به حالت یکپارچه روی سقف یا دیوارها قرار گیرد. بهتر است جهت رنگ امیزی ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا از سمت پنجره ها به طرف فضای داخلی انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ابتدا سقفها را رنگ بزنید، زیرا احتمال پاشیدن دانه های رنگ به دیوارها وجود دار.

 

هرگز غلتک را پی دیر پی در یک مسیر حرکت ندهید زیرا همان لایه نازک ابتدایی کفایت می کند.

 

 * * * * *

 

 اصول نقاشی بر دیوار گچی( خلاصه):

 

1 – سنباده کاری (یا تیغ کشیدن) ملایم روی گچ

 

2 – روغن زیر کار مناسب گچ

 

3 – ماستیک با بتونه مناسب

 

4 – سنباده بعد از خشک شدن بتونه

 

5- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

 

6- رنگ آمیزی (آستری – دست اول) با قلمو و غلتک مرغوب

 

7- لکه گیری دیوار با بتونه مخصوص پس از خشک شدن رنگ اولیه (آستر)

 

8- سنباده کاری با سنباده نرم

 

9- گردگیری از گرده ها و ذرات

 

10- رنگ دوم

 

11- رنگ سوم (رنگ رویه)


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/5/30:: 10:4 عصر     |     () نظر

آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ اکریلیک

 

طریقه رنگ کردن رنگ اکرولیک

 

نقاشی ساختمان در کرج و پل فردیس

 

 

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می کنیم

1- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان.

2- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال های آلی.

3 – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .

روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب

الف- سطوح گچی

1- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت 30 روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد .

2- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد .

3- حدود 5/0 کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید .

4- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود .

5- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

1- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی 1 به 3 با آب مخلوط کنید .

2- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید)

3- حدود 15 دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند .رنگ پتینه و طراحی ساختمان

4- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید .

5- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد .

6- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

ج- سطوح بتونی یا سیمانی

1- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت 30 روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آنها صورت گیرد.

2- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد .

3- شوره های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی رامی توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

4- اسید کلریدریک 37 % را به نسبت وزنی 15 به 85 با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت استفاده نمایید).

5- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود 15 دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد .

6- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد .

7- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

روش مصرف

1- پرایمر آکریلیک را فقط با آب رقیق نمائید .

2- بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقـد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.

3- صبر کنید تا پرایمر آکریلیک خشک گردد. ( بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است 6-4 ساعت به طول بیانجامد ).

4- رنگ آکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید زیرا پس از رقیق کردن قابلیت نگهداری را ندارد .

5- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پیستوله بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید .

6- حداقل 4 ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

تذکرات عمومیپتینه کاری روی شومینه و ابزار ها گچبری شده

1- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً باهم مخلوط کنید .

2- بهتر است رنگ های آکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید به کار نبرید ولی در صورت نیاز از نوع مخصوص آن (سیلیکونی) استفاده نمایید.

3- اگر احتمال می دهید که در4-3 ساعت آینده باران خواهد بارید از رنگ های آکریلیک مصارف داخلی استفاده نکرده و در صورت لزوم از رنگ مصارف بیرونی استفاده کنید .

4- رنگهای آکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید .

5- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای آکریلیک از 10 تا 35 درجه سانتیگراد می باشد .

6- در رطوبت نسبی بیش از 80% رنگ آمیزی نکنید .

7- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شسته و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید .

8- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر این صورت پس از خشک شدن غیر قابل پاکسازی و برگشت خواهند بود .

9- از مادر رنگهای آکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک (پلی وینیل استات) یا روغنی الکیدی استفاده نکنید .

10- از نگهداری رنگ در محیطهای سرد و از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید .پتینه کاری روی شومینه و ابزار ها گچبری شده

لازم بذکر است رنگ آکریلیک ایرانی با تنوع فراوان رنگی و کیفیت مطلوب نیزدر بازار موجود میباشد.

 

رنگ آمیزی ساختمان

*** رنگ آمیزی دیوار , رنگ آمیزی سقف , رنگ آمیزی اتاق , رنگ آمیزی اتاق خواب , رنگ آمیزی اتاق کودک , رنگ آمیزی پارکینگ , رنگ آمیزی راه پله , رنگ آمیزی در و پنجره , رنگ آمیزی اتاق نشیمن , رنگ آمیزی اتاق پذیرایی , رنگ آمیزی نمای ساختمان

*** رنگ آمیزی خانه , رنگ آمیزی منزل , رنگ آمیزی مسکن , رنگ آمیزی آپارتمان , رنگ آمیزی مغازه , رنگ آمیزی دفتر کار , رنگ آمیزی مسکن مهر , رنگ آمیزی محل کار , رنگ آمیزی اداره , رنگ آمیزی انبوه ساز

*** رنگ آمیزی مناسب , رنگ آمیزی ارزان , رنگ آمیزی فوری , رنگ آمیزی با کیفیت


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/5/30:: 9:48 عصر     |     () نظر

آشنایی با 10 نکته برای رنگ زدن خانه

 

نقاشی ساختمان در گلستان ها

 

پتینه کاری و طراحی دکوراسیون

 

آنچه باید در رنگ زدن خانه یا نقاشی ساختمان خود بدانید

آیا می‌خواهید خانه‌تان را خودتان رنگ کنید؛ پس قبل از شروع به کار نقاشی منزل خود به نکات زیرتوجه کنید که حتما به کارتان می‌آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- قبل از شروع آن چه می‌خواهید در ذهن مجسم کنید

رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

 

 

 

 

نقاشی ساختمان

,نقاشی دیوار , نقاشی سقف , نقاشی اتاق , نقاشی اتاق خواب , نقاشی اتاق کودک , نقاشی پارکینگ , نقاشی راه پله , نقاشی در و پنجره , نقاشی اتاق نشیمن , نقاشی اتاق پذیرایی , نقاشی نمای ساختمان ,

,نقاشی خانه , نقاشی منزل , نقاشی مسکن , نقاشی آپارتمان , نقاشی مغازه , نقاشی دفتر کار , نقاشی مسکن مهر , نقاشی محل کار , نقاشی اداره

, نقاشی انبوه ساز , رنگ کاری نمای ساختمان , نقاش خانه , نقاش ساختمان

,نقاشی مناسب , نقاشی ارزان , نقاشی فوری , نقاشی با کیفیت

رنگ‌ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد.

رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.

 

 

2- از رنگ‌های جدید نترسید

نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل‌کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. اگر از رنگی که زدید خوشتان نیامد کافیست روی آن را دوباره رنگ کنید.

3- ابتدا از نمونه‌های کوچک رنگ استفاده کنید

نمونه‌های کوچک رنگ مانع تعجب شما می‌شوند. اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برایتان سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

4- چه مقدار رنگ مورد نیاز است؟

هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر‌مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوارها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آستر در نظر بگیرید.

 5- زیرسازی کنید

 

نقاشی ساختمان در کرج

زمانی را برای آماده کردن اختصاص دهید. حدود 80 درصد وقت خود را صرف زیرسازی کنید. رنگ به تنهایی نواقص یک دیوار را برطرف نمی‌کند. دیوار را تا جای ممکن با بتونه صاف کنید، درزها و ترک‌ها را بگیرید. از تمیز بودن سطح دیوار قبل از رنگ مطمئن شوید. هرگونه غبار یا ذرات ریز روی دیوار کار را خراب می‌کند.

6- سنباده بزنید

سنباده در کار نقاشی نقش اساسی دارد. سنباده باعث جذب رنگ و مانع از ریزش آن شده، به کار جلا می‌دهد.

7- از روغن مخصوص استفاد کنید

قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. استفاده از روغن مخصوص در زیر کار باعث روان‌تر و یکنواخت رنگ‌ شدن می‌شود.

8- الیاف روی غلطک را بگیرید

اگر غلطک تمیز نشود، الیاف آن معمولا روی دیوار باقی می‌ماند. با استفاده از یک چسب ساده الیاف اضافه غلطک را قبل از رنگ کردن بگیرید.

9- از قلم‌مو یا غلطک دسته‌بلند استفاده کنید

استفاده از قلم‌مو یا غلطک مخصوص رنگ با دسته‌های‌بلند در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. به جای آن که دست خود را تا جای ممکن بکشید و یا بارها از نردبان بالا و پایبن بروید از این وسیله اهرم مانند، استفاده کنید. مزایای آن از قیمتش بیشتر است.

10- رنگ را یکجا درست کنید و داخل ظرف دربسته نگه دارید

 

با داشتن رنگ به صورت کلی دیوارها یکنواخت رنگ شده، لازم نیست به جنگ لکه‌ها بروید. می‌توان رنگ را با کامپیوتر انتخاب کرد و یا از رنگ‌های ترکیبی آماده استفاده نمود. رنگ‌های ترکیبی کمی با هم فرق دارند. کافیست دو طیف از یک رنگ را روی یک دیوار تست کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

یک‌جا درست کردن رنگ باعث می‌شود در طول نقاشی، رنگی ثابت داشته باشید. اگر حرفه‌ای نیستید قبل از شروع، دستگیره‌های در، لولاهای کابینت، پریزهای برق یا چراغ‌ها را باز کنید، هر کدام را داخل کیسه‌های جداگانه قرار دهید و برچسب بزنید. روی برچسب اسم و جای آن‌ها را بنویسید. در نهایت لباس‌ها را داخل پارچه تمیز قرار دهید و از پاشیده شدن رنگ روی آن‌ها جلوگیری کنید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/5/30:: 9:29 عصر     |     () نظر

 استفاده از ترکیب رنگ ها در تزیین خانه 

نقاشی ساختمان در ایران 

نقاشی ساختمان در کرج

بلکا در کرج و تهران

مراحل نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان در فردیس کرج

 رنگ ابزار و گچ بری ها به صورت پتینه

چگونه از ترکیب رنگ های مختلف برای خانه استفاده کنیم؟

شما می‌توانید خانه‌تان را به‌سلیقه خودتان و به شکلی کاملا متفاوت با خانه‌های دیگر رنگ‌آمیزی و نقاشی کنید تا حس متفاوت بودن داشته باشید. از تجربه‌کردن آن نترسید. 

از بین رنگ‌های یک جعبه مداد رنگی کدام را بیشتر دوست دارید؟ نخستین رنگی که برای لباس‌های‌تان انتخاب می‌کنید چیست؟ چقدر در خانه خود به رنگ‌‌ها اهمیت می‌دهید؟

بعضی‌‌ها از کودکی با یک رنگ خاص پیوند خورده‌اند و برای خرید هر وسیله‌ای به‌دنبال همان رنگ هستند.در اطراف‌مان دیده‌ایم افرادی را که طیف‌های مختلف رنگ صورتی را در لباس، کفش، کیف، تلفن همراه و… به کار می‌برند.

علاقه به یک رنگ دلیل به کار بردن آن به تنهایی یا استفاده بیش از حد آن نیست. هر چقدر هم یک رنگ شما را به وجد بیاورد، دیدن آن به کرات و بدون ترکیب شدن با رنگ‌های دیگر شما را خسته خواهد کرد. بهتر است برای تکراری نشدن رنگ دلخواهتان و رسیدن به نتیجه ایده‌آل، از ترکیب چند رنگ هارمونیک و هماهنگ استفاده کنید. یادتان باشد برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه لزوما احتیاجی ندارید که راه‌های پرهزینه و زمان بر را انتخاب کنید، درحالی‌ که می‌توانید با یک تغییر کوچک فضایی نو و متفاوت خلق کنید. درنظر گرفتن رنگ‌های جدید برای فضا، بهترین راه تغییر دکور با صرف مبلغ ناچیزی است. بهتر است انتخاب این رنگ‌ها متناسب با روحیه و شرایطی که در آن هستید صورت بگیرد.

برای مثال اگر منزل‌تان کوچک است سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به‌نظر بیاید. حتی اگر درصدد تغییر دکوراسیون کلی خانه نیز هستید، نخستین قدم را در جهت تعیین رنگ‌های مذکور بردارید، مطمئنا انتخاب وسایل و مبلمان با دانستن قطعی رنگ‌های مورد نظر بسیار ساده‌تر و نتیجه کار دلچسب‌تر خواهد بود. کمی خلاقیت داشته باشید! شاید برخی رنگ‌‌ها را به تنهایی دوست نداشته باشید ولی همین رنگ‌‌ها در همنشینی با رنگ‌های دیگر جلوه بسیاری برایتان خواهد داشت. می‌توانید از ترکیب‌های زیر نیز ایده بگیرید.

سفید، نارنجی و قهوه‌ای

زیاد گرمایی نباشید

پتینه کاری-رنگ کردن دیوار ترکیه ای

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به رنگ سفید علاقه دارید، یک پیشنهاد خوب برای شما، استفاده از ترکیب نارنجی و قهوه‌ای روی زمینه سفید است. نارنجی و قهوه‌ای از جمله رنگ‌های بسیار گرم محسوب می‌شوند پس در استفاده از آنها زیاده روی نکنید به‌خصوص اگر کف‌پوش خانه‌‌تان چوب، پارکت یا سرامیک تیره است. کف تیره احتیاج به مبلمان روشن دارد و روی کف روشن، مبلمان تیره و رنگی بیشتر خودنمایی می‌کند. برای تزئین مبلمان روشن و ساده تعداد زیادی کوسن رنگی تهیه کنید و از تنوع رنگی آن‌ها لذت ببرید. گزینه دیگر این‌ است که رویه تشک یک یا 2 مبل تک‌نفره‌‌تان را نارنجی یا قهوه‌ای درنظر بگیرید و این‌بار آن‌ها را با کوسن‌های سفید ساده بیارایید. فقط دقت داشته باشید که در استفاده از یک رنگ و به‌خصوص یک رنگ گرم افراط نکنید، زیرا به مرور زمان باعث خستگی‌‌تان می‌شود.

زیتونی، بژ، سفید و قهوه‌ای

طبیعت آرامش بخش

بژ روشن یا سفید به‌عنوان رنگ غالب در کنار سبز زیتونی و قهوه‌ای ترکیبی آرامش بخش و دکوراتیو به شما می‌دهد. طیف‌های مختلف رنگ بژ و زیتونی را در کوسن‌‌ها واکسسوری‌‌ها به کار برید. اگر می‌خواهید با این سبز ترکیبی گرم‌تر داشته باشید از کمی رنگ نارنجی یا صورتی به جای رنگ بژ استفاده کنید. تلفیق سبز و قهوه‌ای طبیعت را تداعی می‌کند و کسانی که به این رنگ‌ها کنار هم علاقه دارند ذاتا طبیعت‌گرا هستند. این ترکیب رنگی برای هر اتاقی از خانه قابل استفاده است، بنابراین آزادانه تصمیم بگیرید که این آرامش و زیبایی را در کدام بخش خانه می‌خواهید. اگر تنوع رنگی را زیاد نمی‌پسندید، می‌توانید از قهوه‌ای و سفید به‌طور عمده استفاده کنید و رنگ‌های مکمل را کمتر به کار برید.

سفید و صورتی

محبوب خانم‌ها

اکثر خانم‌‌ها به رنگ صورتی و طیف‌های آن بسیار علاقه‌مندند، اگر شما هم جزو این دسته‌اید، گزینه‌های نسبتا متنوعی دارید. اگر کف خانه‌‌تان روشن است (برای مثال سفید، شیری یا بژ و حتی کف‌پوش‌های چوبی روشن) می‌توانید مبلمان‌تان را صورتی چرک انتخاب کرده و برای زیباتر شدن کار از چند کوسن سفید و سرخابی استفاده کنید. فراموش نکنید که انتخاب یک یا 2 مبل تک‌نفره با رنگی متفاوت از کاناپه‌‌ تان گزینه‌ای بی‌نهایت دکوراتیو محسوب می‌شود پس می‌توانید یک مبل سفید با کوسن‌های صورتی نیز در مجموعه مبلمان‌تان قرار دهید. برای میز وسط یکی از بهترین گزینه‌ها میزهای چوبی کوتاه و ساده هستند که در کنار صورتی و سفید جلوه فوق‌العاده‌ای دارند.

سفید و رنگ‌های خنثی

برای مدرن‌ها

رنگ کردن ابزار ها

علاقه به رنگ سفید و القای حس تمیزی و سبکبالی در بعضی‌‌ها باعث می‌شود که فضایی بدون رنگ‌های اضافی در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی استفاده از رنگ‌های خنثی مانند شیری، خاکی، کافی کرم، بژ، طوسی روشن و… در کنار رنگ سفید نه تنها این رنگ را نمی‌پوشاند بلکه باعث بروز زیبایی بیشتر آن خواهد بود. اگر این اتاق‌‌ها همواره تمیز نگه داشته شوند اتاق‌هایی دکوراتیو و ساده در اختیار دارید. استفاده از این فضا برای سبک مدرن توصیه می‌شود.

سرمه‌ای، سفید، طوسی و قهوه‌ای

نشانگر اقتدار

رنگ پتینه و طراحی ساختمان

سرمه‌ای رنگی رسمی و سنگین است، این رنگ به عبارتی حس حکومت و سلطنت را می‌رساند بنابراین هرچقدر هم که مبل راحتی را انتخاب کنید با استفاده از این رنگ می‌توانید کمی آن‌را رسمی نشان دهید. طوسی یا خاکی به‌عنوان رنگ غالب مناسب است فقط سعی کنید تا حد امکان آنها را به‌عنوان رنگ دیوار‌ها یا کف به کار ببرید، زیرا کمی تیرگی اضافی در این رنگ‌ها فضا را دلگیر و خسته‌کننده می‌کند. آشپزخانه با این ترکیب معمولا توصیه نمی‌شود زیرا این رنگ تا حدی از اشتهای شما می‌کاهد.

سفید و رنگ‌هایی که دوست دارید!

پتینه کاری و طراحی دکوراسیون

تزریق هیجان به فضا

اگر تمیز نگه‌‌داشتن مبلمان و فرش برای‌تان خیلی دشوار نیست و به رنگ‌های سفید و روشن علاقه دارید، می‌توانید از این ایده خلاقانه برای دکور خانه و به‌ ویژه ناهارخوری تان استفاده کنید. در یک فضای کاملا روشن که دیوار‌‌ها و کف یک‌پارچه به‌نظر می‌رسند، چند رنگ مختلف ولی هماهنگ (برای مثال سبز مغزپسته‌ای، آبی زنگاری، زرد و سرخابی) بسیار هیجان انگیز خواهد بود. میز ناهار‌خوری تان را سفید انتخاب کنید و تعدادی صندلی با ترکیب رنگی متفاوت برای آن درنظر بگیرید. خواهید دید که به یک‌باره فضایی بی‌نهایت زیبا و دکوراتیو در اختیار دارید! برای کامل شدن کار می‌توانید از وسایل جانبی به رنگ صندلی‌‌ها مثل دستمال سفره، شمع و … برای تزئین میز‌تان استفاده کنید. فقط اگر به‌دنبال ایجاد فضایی رسمی و کلاسیک هستید این دکور به هیچ وجه مناسب نیست.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/5/30:: 9:14 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب