سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

نکاتی که باید قبل از نقاشی ساختمان رعایت کنیم

شاید شما هم تصمیم به رنگ آمیزی منزلتان گرفته باشید.شش مرحله پیش از نقاشی مناسب ترین موقعیت برای انجام پروژه رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان، هنگامی است که شرایط آب و هوایی موجود امکان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهیا کرده و در نتیجه بتوان مرحله خشک شدن سریع لایه رنگی را به جریان هوا و گرمای آن سپرد.درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش,  صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,قلی پور,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,اخبار

حال اگر شما نیز فرصت را غنیمت شمرده و مهم تر از همه قصد دارید این پروژه را خودتان انجام دهید، نقاشی ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید ولی دارای چندین مرحله بوده و رعایت نکاتی در هر مرحله می تواند با سرعت بیشتر به نتیجه بهتری منجر شود. این مراحل و نکات آنها عبارتند از:

1) جمع آوری لوازم کاربردی و دکوراسیونی و همچنین پوشش آنها: پس از جمع کردن لوازم در گوشه ای از فضا، آنها را با لایه ای پلاستیکی خوب پوشش دهید. برای این منظور شما می توانید این لایه های پلاستیکی را به صورت متری تهیه کنید.

2) محدود کردن نواحی مورد نظر برای نقاشی و پوشش قسمت های هم جوار برای محافظت از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشی ماسکه کردن: به عنوان مثال پوشاندن کلیدها و پریزهای برق و تلفن، شیشه های پنجره ها، دستگیره های درها و غیره از جمله این اقدامات هستند. برای انجام این کار از نوارچسب های کاغذی به تنهایی و یا به همراه روزنامه می توانید استفاده کنید. حتی ممکن است شما بخواهید تنها قسمت هایی از یک دیوار را آن هم با رنگی متفاوت پوشش دهید که در چنین شرایطی نیز چسب های نواری کاغذی ابزار اصلی محسوب می شوند.

نکته: در صورتی که چسب نواری کاغذی را برای ماسکه کردن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید تا خشک شدن کامل لایه رنگی، هرگز بر کندن آن اصرار نورزید زیرا امکان برداشته شدن لایه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشک شدن رنگ کندن چسب به راحتی انجام نمی گیرد، کافی است پنبه ای را به تینر روغنی آغشته کرده و بر روی چسب بمالید سپس آن را به آرامی از روی سطح رنگ جدا سازید.

توجه: به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.

3) مرحله زیرسازی: کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.نقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه,  خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی  ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ  پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب  های جوبی,درب های چوبی,چوبی,سیلر,کیلر,painting,home,painting-home , naghashi , sakhteman , manzel ,  naghashi sakhteman,درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش, صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,محمدی,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,krhad shojlhkنقاشی ساختمان, نقاشی ساختمون, نقاشی ساختمان محمدب, نقاشی, نقاش ساختمانی, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی خانه ,تزئینات ساختمان ,مجری نقاشی ساختمان مسکن مهر,مسکن مهر نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی مسکن مهر,تزئینات مسکن مهر,نقاشی و تزئینات مسکن مهر,مسکن مهر تهران,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی ساختمان مسکن مهر تهران,نقاشی کرج ,نقاشی ساختمان مسکن مهر کرج,,نقاشی ساختمان مسکن مهر صفادشت,,نقاشی ساختمان مسکن مهر البرز,,نقاشی ساختمان مسکن مهر قم,krhad shojlhk nv jivhk,نقاشی ساختمان مسکن مهر پرند,نقاشی ,ساختمان مسکن مهر پردیس,,نقاشی ساختمان مسکن مهر اندیشه

4)مرحله انتخاب و ساخت رنگ : ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود.دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.

نکته 1) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.

نکته 2) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

نکته 3) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.

5) انتخاب ابزار رنگ آمیزی: برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رایج وجود دارد

الف) قلم مو

ب) غلتک

ج) پیستولهhttp://naghashi.org/

http://naghashi.org/

http://naghashi.org/

http://naghashi.org/

http://naghashi.org/

http://naghashi.org/

 

که باتوجه به شرایط سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی باید از یک و یا ترکیبی از چند تای آنها استفاده کرد.

6) مرحله رنگ آمیزی: پس از انتخاب نوع رنگ و ابزار، برای رنگ آمیزی اقدام کنید ولی پیش از آن ابتدا رنگ ها را صاف کنید. به این ترتیب رنگی صاف و بدون ناخالصی حاصل می شود. این کار در مورد استفاده از رنگ های باقی مانده از پروژه های قبلی نقاشی ساختمان الزامی است زیرا رنگ به مرور زمان و در مجاورت با هوا رویه بسته و در نتیجه ناخالصی هایی در آن به وجود می آید.http://naghashi.org/

http://naghashi.org/

http://naghashi.org/

http://naghashi.org/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/23:: 5:1 عصر     |     () نظر

نورپردازی در آشپزخانه، حمام و هال ورودی

در آشپزخانه های قدیم که مانند امروز دارای کابینت های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند ، نورپردازی اغلب به وسیله یک چراغ آویز سقفی که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می شد انجام می گرفت. چرا که اغلب فعالیت های داخل آشپزخانه ( مانند آماده سازی مواد غذایی ) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می شد. اما آشپزخانه های امروزی با ردیفی از کابینت ها ، اجاق و یخچال جاسازی شده به موازات و در کنار دیوارهای آشپزخانه نیازمند شیوه دیگری از نورپردازی هستند. در آشپزخانه های امروزی قسمت اعظم کار در آشپزخانه بر روی سطح کابینت ها در کنار اجاق گاز و یا شیر آب و سینک ظرفشویی انجام می شود که در اغلب آشپزخانه ها همگی در کنار دیوار قرار دارند اما هنوز چراغ های سقفی از وسط سقف آشپزخانه آویزان هستند ، در نتیجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زیر سایه خود مشغول به کار هستند و هنگام کار از نور کافی برخوردار نیستند. با توجه به تغییرات ساختار آشپزخانه های امروزی نسبت به گذشته ، ما در بخش هایی از آشپزخانه که اغلب محل انجام کار محسوب می شود به نور کافی نیاز داریم. مانند سطح روی اجاق گاز، سینک ظرفشویی و سطوح روی کابینت ها که برای آماده سازی وسایل آشپزی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نیاز به روشنایی در این اماکن، فضای کلی آشپزخانه نیز باید از نور کافی برخوردار باشد. همچنین در بسیاری از آشپزخانه ها بعضی از کابینت ها با درهای شیشه ای و به صورت ویترین ساخته شده اند تا از آنها برای به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و تزئینی استفاده شود. این کابینت ها نیز نیاز به نورپردازی داخلی دارند. به این ترتیب ما نیاز به یک مجموعه منابع نوری داریم که هریک به صورت جداگانه قابل کنترل باشند.نقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه,  خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی  ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ  پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب  های جوبی,درب های چوبی,چوبی,سیلر,کیلر,painting,home,painting-home , naghashi , sakhteman , manzel ,  naghashi sakhteman,درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش, صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,محمدی,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,krhad shojlhkنقاشی ساختمان, نقاشی ساختمون, نقاشی ساختمان محمدب, نقاشی, نقاش ساختمانی, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی خانه ,تزئینات ساختمان ,مجری نقاشی ساختمان مسکن مهر,مسکن مهر نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی مسکن مهر,تزئینات مسکن مهر,نقاشی و تزئینات مسکن مهر,مسکن مهر تهران,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی ساختمان مسکن مهر تهران,نقاشی کرج ,نقاشی ساختمان مسکن مهر کرج,,نقاشی ساختمان مسکن مهر صفادشت,,نقاشی ساختمان مسکن مهر البرز,,نقاشی ساختمان مسکن مهر قم,krhad shojlhk nv jivhk,نقاشی ساختمان مسکن مهر پرند,نقاشی ,ساختمان مسکن مهر پردیس,,نقاشی ساختمان مسکن مهر اندیشه

نور کافی برای سطح روی اجاق گاز در آشپزخانه هایی که دارای یک هواکش یا هود در بالای اجاق گاز هستند به راحتی توسط چراغ هواکش تأمین می شود. اگر بالای اجاق گاز، هواکش مجهز به چراغ وجود ندارد باید یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود. همچنین بالای سینک ظرفشویی نیز به یک چراغ نیاز تا شب هنگام نور کافی برای شست و شوی ظروف و مواد غذایی را برای ما فراهم کند. ترجیحاً هر یک از این چراغ ها باید دارای کلید کنترل مجزا باشند تا فقط در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

برای تأمین نور کافی در سطح روی کابینت ها از آنجا که اغلب این سطوح در زیر کابینت های دیواری قرار دارند به راحتی می توان از چراغ های مهتابی که در زیر کابینت ها نصب می شوند بهره گرفت. به این ترتیب چراغ های نصب شده در زیر کابینت های دیواری بی آنکه دیده شوند و یا موجب آزار چشم باشند نور کافی را بر سطح روی کابینت ها می تابانند. چنانچه کابینت های زمینی عمیق باشند و نور محیط به اندازه کافی درون آنها را روشن نکند برای دسترسی راحت به وسایل داخل این نوع کابینت ها می توان چراغ های کوچکی در آنها نصب کرد که با کلیدهای اتوماتیک کنترل شوند و با باز و بسته شدن در کابینت ها روشن و خاموش شوند.درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش,  صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,قلی پور,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,اخبار

اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا نیز هست استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاعشان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است. این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند.

نورپردازی در فضای حمام و دستشویی از اهمیت کمتری برخوردار است و به سادگی با نصب چراغ های سقفی قابل اجرا است. در حمام و دستشویی علاوه بر چراغ های سقفی که برای تأمین روشنایی محیط مورد استفاده قرار می گیرند نصب یک چراغ دیواری در بالای آینه نیز ضروری است اما توجه داشته باشید که برای این منظور از چراغ های فلوئورسنت استفاده نکنید زیرا نور این چراغ ها موجب تغییر برخی از رنگ ها شده و تصویر شما را با رنگ های غیرواقعی در آینه منعکس می کنند.

نورپردازی قسمت های مختلف خانه ، هال ورودی، راهروها و راه پله ها را نیز فراموش نکنید. این اماکن در هر خانه ای باید از نور فراوان برخوردار باشند به خصوص راه پله ها که در حفظ ایمنی و سلامتی خانواده و میهمانان اهمیت به سزایی دارد. در اینجا ایمنی مهم تر از زیبایی است و بهترین روش نورپردازی روشن کردن مسیر حرکت و سطح روی پلکان با چراغ هایی است که به دیوار نصب می شوند و نور را به طرف پایین می تابانند. استفاده از چراغ های دیواری کار تعویض لامپ را نیز ساده تر می کند.

آنچه تاکنون بیان شد در جهت تأمین نور کافی و روشنایی لازم برای انجام فعالیت های گوناگون در هر یک از اتاق ها بود ؛ اما نورپردازی می تواند در جهت زیباسازی و جلب توجه بیننده به سوی اشیای تزئینی و ویژگی های زیبای یک اتاق نیز باشد. برای این منظور بهترین انتخاب چراغ های قابل تنظیمی هستند که به صورت تک، دوتایی و سه تایی در بازار موجودند و پس از نصب در یک نقطه از دیوار می توان هر یک از آنها را به سمت دلخواه تنظیم کرد به صورتی که محل مورد نظر ما را روشن کند. نور این چراغ ها را می توان به راحتی بر روی یک دیوار، یک تابلو و یا یک مجسمه دلخواه تنظیم کرد و یا حتی بخشی خاص از اتاق ( مانند محل قرارگیری شومینه و یا یک آرک در سقف ) را به وسیله آنها روشن کرد.

طبقات داخل کابینت های در شیشه ای را نیز می توان با استفاده از روش های گوناگون روشنایی بخشید. اما یکی از بهترین راه ها نصب چراغ های کوچک در زیر هر یک از طبقات ، و یا در مواقعی که طبقات شیشه ای هستند نصب یک لامپ در قسمت بالا و یا پایین کابینت است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/23:: 4:47 عصر     |     () نظر

ویژگی رنگ های مولتی کالر و متالیک مولتی کالر

ویژگی های رنگ های مولتی کالر و متالیک مولتی کالر پارسه

1- قابلیت شستشوی بی نظیر به طوری که با آب و شوینده ها و اسید های خانگی به راحتی قابل شستشو می باشند .

2- مقاومت در مقابل نفوذ چربی ها و روغن های گیاهی و حیوانی رنگ های پارسه را از سایر رنگهای مشابه متمایز ساخته و نشان از طول عمر بسیار زیاد آنها می باشد طوری که رنگهای پارسه را می توان حتی با تینر روغنی تمیزکاری کرد.نقاشی ساختمان

3- بدون ترکیبات فلزات سنگین مانند سرب و جیوه می باشند و سطحی کاملا بهداشتی بوجود می آورند.

4- برخلاف رنگ های سنتی و رایج نیازی به حلال ندارند رایج نیازی به حلال ندارند.

5- آنتی باکتریال می باشند و زمینه رشد باکتری ها در آن وجود ندارد.

6- مقاومت در مقابل سایش باعث می شود که رنگ های پارسه قابلیت سمباده خوری و پالیش شدن را داشته باشد.

7- رنگ های پارسه در یک مرحله به راحتی توسط اسپری و به سرعت اجرا می شوند .

8- امتزاج پذیری طرح های مختلف رنگ پارسه این امکان را فراهم می سازد تا بطور نامحدود طرح ها و رنگ های گوناگون مطابق با هرنوع سلیقه ای قابل دسترس باشد .

9- گوناگون مطابق با هرنوع سلیقه ای قابل دسترسی باشد .

10- فیلم فورمیشن رنگهای پارسه دارای قدرت تنفس بوده و انعطاف پذیر می باشد و در مقابل پوسته شدن مقاومت می کنند .نقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه,  خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی  ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ  پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب  های جوبی,درب های چوبی,چوبی,سیلر,کیلر,painting,home,painting-home , naghashi , sakhteman , manzel ,  naghashi sakhteman,درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش, صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,محمدی,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,krhad shojlhkنقاشی ساختمان, نقاشی ساختمون, نقاشی ساختمان محمدب, نقاشی, نقاش ساختمانی, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی خانه ,تزئینات ساختمان ,مجری نقاشی ساختمان مسکن مهر,مسکن مهر نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی مسکن مهر,تزئینات مسکن مهر,نقاشی و تزئینات مسکن مهر,مسکن مهر تهران,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی ساختمان مسکن مهر تهران,نقاشی کرج ,نقاشی ساختمان مسکن مهر کرج,,نقاشی ساختمان مسکن مهر صفادشت,,نقاشی ساختمان مسکن مهر البرز,,نقاشی ساختمان مسکن مهر قم,krhad shojlhk nv jivhk,نقاشی ساختمان مسکن مهر پرند,نقاشی ,ساختمان مسکن مهر پردیس,,نقاشی ساختمان مسکن مهر اندیشه

11- ضد گرد و غبار می باشد و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمی کنند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/23:: 4:42 عصر     |     () نظر

نقاشی روغنی

اجرای انواع نقاشی روغنی ساختمان در طرح و مدل های مختلف

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی – نقاشی روغنی برای دیوار

قیمت نقاشی روغنی و کاتالوگ نقاشی روغنی

رنگ روغنی مات – رنگ روغنی بدون بو – رنگ روغنی براق

برای ارسال رایگان کاتالوگ نقاشی روغنی و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

 

شما علاوه بر این که می توانید برای نقاشی خانه یا ساختمان خود از نقاشان حرفه ای و مجرب ما در زمینه نقاشی روغنی ساختمان یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید و می توانید مطالب آموزشی در مورد نقاشی ساختمان و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در وبسایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید

رنگ روغنی

اجرای انواع نقاشی روغنی, نقاشی روغنی ساختمان, نقاشی روغنی خانه, نقاشی روغنی منزل, نقاشی روغنی آپارتمان, نقاشی روغنی مسکن, نقاشی روغنی دیوار, نقاشی روغنی اتاق, رنگ روغنی, رنگ کردن روغنی, رنگ آمیزی روغنی

برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی روغنی ساختمان و نقاشی ساختمان با رنگ روغن در رنگ های مختلف و اطلاع از قیمت نقاشی روغنی و همچنین دریافت کاتالوگ رنگ

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه نقاشی روغنی می توانید به صفحه رنگ روغنی مراجعه نمایید

در صفحه رنگ روغنی مواردی از قبیل انواع رنگ روغنی (رنگ روغنی براق – مات – نیمه مات) – مزایا و معایب رنگ روغنی – کاتالوگ و قیمت نقاشی رنگ روغنی و بسته بندی و رنگ بندی رنگ های روغنی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

 

 

شما در این مقاله با نحوه اجرا نقاشی ساختمان با رنگ روغنی و دلایل و فواید استفاده از روغن الف  موارد استفاده و طریقه استفاده از رنگ روغنی – قابلیت شستشوی نقاشی رنگ روغنی و نقاشی در فصول مختلف به طور کامل آشنا می شوید.نقاشی,نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمون,نقاش,ساختمان,ساختمون,خانه,خونه,تزئینات,شرکت,دفتر,کارخانه,گروه,  خدمات,تزئیناتی,گروه خدمات تزئیناتی محمدی,محمدی,کادر مجرب نقاشی ساختمان,کادر,مجرب,اکیپ فعال نقاشی  ساختمان,اکیپ,تعمیرات,تغییرات,ساختمانی,تعمیرات و تغییرات ساختمانی,نقاشی,بازسازی,رنگ آمیزی,رنگ روغنی,رنگ  پلاستیک,آکرولیک,رنگ آکرولیک,رنگ بدون بو,روغنی,پلاستیک,رنگ آمیزی رنگ,اجرا,پتینه,پتینه دیواری,پتینه تابلویی,درب,درب  های جوبی,درب های چوبی,چوبی,سیلر,کیلر,painting,home,painting-home , naghashi , sakhteman , manzel ,  naghashi sakhteman,درب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش, صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,محمدی,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,krhad shojlhkنقاشی ساختمان, نقاشی ساختمون, نقاشی ساختمان محمدب, نقاشی, نقاش ساختمانی, نقاشی ساختمان در تهران, نقاشی خانه ,تزئینات ساختمان ,مجری نقاشی ساختمان مسکن مهر,مسکن مهر نقاشی ساختمان,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی مسکن مهر,تزئینات مسکن مهر,نقاشی و تزئینات مسکن مهر,مسکن مهر تهران,نقاشی ساختمان مسکن مهر,نقاشی ساختمان مسکن مهر تهران,نقاشی کرج ,نقاشی ساختمان مسکن مهر کرج,,نقاشی ساختمان مسکن مهر صفادشت,,نقاشی ساختمان مسکن مهر البرز,,نقاشی ساختمان مسکن مهر قم,krhad shojlhk nv jivhk,نقاشی ساختمان مسکن مهر پرند,نقاشی ,ساختمان مسکن مهر پردیس,,نقاشی ساختمان مسکن مهر اندیشه

شما در ادامه با مطالب ذیل آشنا می شوید (که می توانید بر روی هر یک کلیک کنید)

چگونگی اجرا نقاشی روغنی ساختمان

فواید استفاده از روغن الف

نقاشی در فصول مختلف

طریقه مصرف رنگ روغنی

موارد استفاده از نقاشی رنگ روغنی

قابلیت شستشوی رنگ های روغنی

برای کاتالوگ نقاشی روغنی و قیمت نقاشی روغنی ساختمان می توانید به صفحه رنگ روغنی مراجعه نمایید، برای اطلاع بیشتر نیز می توانید با شماره های ما تماس حاصل نمایید

چگونگی اجرا نقاشی روغنی ساختماندرب فلزی,رنگ آمیزی درب فلزی,رنگ آمیزی درب چوبی,کنتکس,کنیتکس,کنتکس پلاستیک,کنتکس با زیرسازی,پوشش,  صنعتی,پوشش صنعتی,اپوکسی,چهارچوب فلزی,متری,متر مربع,رنگ آمیزی چهارچوب فلزی,شیشه,مشاوره,مشاوره در  زمینه نقاشی ساختمان,مشاور نقاش ساختمان,مشاوره با نقاش ساختمان,بنایی,کاشی کاری,گچ کاری,قیرکاری,  جوشکاری,داخل,خارج,رنگ آمیزی استخرها,رنگ,رنگ استخر,رنگ های فوری,پلی استر,مولتی کالر,اجرای مولتی کالر,رنگ  مولتی کالر,اجرای مولتی کالر خوب,ارزان,قیمت,مناسب,جدول,جداول,رنگ آمیزی جدول,رنگ آمیزی جدول ها,رنگ آمیزی  جدول های کنار خیابان,خیابان,ضدزنگ,ضد زنگ آهن,ضد زنگ اسکلت ساختمان ها,اسکلت,اسکلت ساختمان ضد زنگ,بهترین  رنگ,رنگ خوب , رنگ هادی ,رنک سحر ,رنگ سحرو هادی,رنگ درجه یک , رنگ درجه 1 , سفارش,سفارش نقاشی ساختمان,  اتحادیه,اتحادیه نقاشان,اتحادیه نقاشان وزارت کار,اتحادیه نقاشان تهران,عضو اتحادیه نقاش ها,عضویت,سامانه پیام کوتاه  نقاشی ساختمان,سامانه پیامکی,قلی پور,نقاش ساختمان محمدی,کارشناس,کارشناس نقاشی ساختمان,قیمت رنگ,اخبار

ابتدا باید زیر کار را آماده کرد. این کار با زدن بتونه یا انجام ماستیک انجام می شود. ماستیک برای صافی و یکنواختی دیوار است.

ماستیک چیست؟ نوعی کار با بتونه است. در این حالت بتونه شل تر استفاده می شود. و روش کشیدن روی دیوار به صورت یک تکه و یکنواخت است. این کار با تیغ ( وسیله است که برای کشیدن بتونه روی دیوار استفاده می شود ) و کاردک ( برای نگهداری بتونه استفاده می شود ) انجام می شود.

ابتدا از روغن الف استفاده می شود. روغن الف به عنوان زیر کار استفاده می شود.

فواید و دلایل استفاده از روغن الف:

1- برای حرکت روان قلم است .

2– باعث مصرف کمتر رنگ می شود که اصطلاحا می گویند دیوار رنگ را نخورد.

3– پستی و بلندی کار( دیوار ) معلوم شود.

سپس با سنباده های نرم دیوار را می سابیم تا صاف و لیز شود. به گونه ای که با کشیدن دست روی کار ، هیچ برجستگی یا فرورفتگی احساس نشود.

نقاشی در فصول مختلف (مناطق با آب و هوای گرم و سرد ):

نقاشی در فصول گرم به خاطر خشک شدن سریع رنگ باید دوخت خط ها سریع و پیوند آنها کامل باشد تا حرکت قلم روی کار نماند. در فصول سرد به خاطر شکنندگی رنگ سعی کنید بعد از کشیدن خط های عمودی با دقت بیشتر برای جلوگیری از شکسته شدن باز باید آن را جلا داد یا خط های عمودی را محکم تر کشید.

طریقه مصرف رنگ روغنی

محتویات ظرف را قبل از مصرف ابتدا کاملا مخلوط نمایید و با توجه به وسیله کاربرد رنگ اعم از قلم مو، پیستوله و یا غلطک آنرا با تینر روغنی کافی رقیق نموده ، سطح کار را از هر گونه آلودگی نظیر گرد و غبار، چربی، دوده و احیانا رنگ پوسته شده قبلی پاک و کاملا خشک و سپس رنگ آمیزی نمایید .

این رنگ با بهترین مواد اولیه ساخته شده و با پوشش و چسبندگی عالی برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان اعم از گچ ، فلز، چوب مناسب و با گذشت 24 ساعت کاملا خشک می شود .

این رنگ را با رنگ های روغنی براق به نسبت دلخواه مصرف نمائید . از مصرف آن به تنهایی خودداری نمائید .

موارد استفاده از نقاشی رنگ روغنی در ساختمان

این نوع رنگ در بازار به دو حالت مات و براق موجود است که نقاشان با تلفیق این دو با به هم حالت های مختلفی بین حالت های مات و براق (که بیشتر به نام نیمه مات یا نیمه براق مشهور است) می رسند.

این رنگ را در داخل قوطی های فلزی نگه داری می کنند و حلال آن تینر میباشد و پس از رنگ آمیزی سطوح مورد نظر 24 ساعت در تابستان و 48 ساعت در زمستان طول میکشد تا کامل و عمیق خشک شود.

از رنگ براق که شفافیت و براقی بالایی برخوردار است برای رنگ آمیزی فلزاتی نظیر نرده ? فرفورژه? درب? پنجره و… استفاده می شود که باعث می شود مواردی که ذکر شد بهتر و خوش رنگ تر دیده شوند.

از رنگ مات برای رنگ آمیزی سطوحی استفاده می شود که نمی خواهیم جزئیات آن سطح به خوبی دیده شود مثل سقف و دیوارهایی که زیاد موج دارند? این رنگ پس از خشک شدن مانند رنگ پلاستیک می شود و قابل ششتشو نیز هست.

رنگ نیمه مات یا نیمه براق رنگی است که از مخلوط دو رنگ مات و رنگ براق بدست می آید که اکثر منازل را با این رنگ ? رنگ آمیزی می کنند علت آن است که هم موج دیوار را نشان نمی دهد و این که به اندازه کافی براق است که دیواری که رنگ شده خوب به چشم بیاد.

رنگ روغنی از هر نوع که باشد قابل شستشو به کرات میباشد و از این رو طرفدار زیادی دارد و اکثر دیوار? سقف حمام? توالت و آشپز خانه ها را با این رنگ، رنگ آمیزی می کنند تا زمانی که چرک شد و به خصوص در زمان خانه تکانی آخر سال آن را تمیز کنند .

موارد استفاده از رنگ روغنی در ساختمان:

آشپزخانه ، کامل. سقف و دیوار همگی روغنی رنگ می شود. تا قابل شستشو شود.

در و پنجره ها رنگ روغنی زده می شود تا از پوسیدگی و خرابی آن در مقابل آب و هوا کاسته شود. و مهم نیست در آهنی یا چوبی باشد.

ولی اتاق ها چون مانند آشپزخانه بخار چرب ندارد ، فقط دیوارها رنگ روغنی زده می شود تا در صورت کثیف شدن قابل شستشو باشد ولی سقف ها به خاطر زیبایی بیشتر از رنگ پلاستیک استفاده می شود.

اگر سقف روغنی زده شود، نور چراغها را به شکل آزار دهنده منعکس می کند.

قابلیت شستشوی رنگ‌های روغنی پس از اجرای نقاشی روغنی ساختمان

رنگ‌های روغنی برای شستشو تقریباً با هیچ مشکلی مواجه نیستند و به راحتی با هر شوینده ضعیف قابل شستشو هستند اما این یک حسن برای رنگ‌های روغنی به شمار نمی رود

رنگ‌ها باید دارای خواصی باشند که کمتر نیاز به شستشو داشته باشند یکی از این خواص خاصیت آنتی‌استاتیک بودن رنگ‌ ساختمان است . این ویژگی باعث می‌گردد که تا پس از اتمام نقاشی ساختمان با رنگ‌های آنتی استاتیک کیفیت و دوام رنگی قابل قبولی را شاهد باشیم

آنتی استاتیک بودن رنگ‌ها باعث می‌شوند که بعد از نقاشی ساختمان ذرات معلق در هوا مانند دوده و گرد و غبار جذب رنگ نشود و رنگ های استفاده شده جهت نقاشی ساختمان تا سالهای سال همان طراوت و شادابی را داشته باشند

متأسفانه به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب سطح زیر کار جهت نقاشی ساختمان در ایران همیشه مجبور هستیم از رنگ‌های روغنی مات استفاده کنیم . این رنگ‌ها رنگ‌های چرک پذیری هستند و به راحتی لکه‌ها و آثار کثیفی از روی آنها برداشته نمی شوند

اما به دلیل اینکه فقط قابلیت شستشو دارند همیشه مجبور بوده‌ایم جهت نقاشی ساختمان از همین رنگ‌ها استفاده کنیم

فراموش نکنیم هر رنگی که قابلیت شستشو دارد نمی تواند به طور کامل تمیز گردد و ما همیشه به این مسئله توجه نمی‌کنیم همیشه بانوان ایرانی طبق عادت و رسم و رسومات ما ایرانی ها در شب عید و ایام نزدیک به سال نو اقدام به شستشوی رنگ دیوار منازل می‌کنند

اما آیا دقت کرده‌اید که رنگ‌های دیوار منازل ما حتی پس از شستشو رنگ های مات و کدر و مرده‌ای هستند

حال باید چه کار کنیم تا رنگ ساختمان مدتها پس از نقاشی ساختمان همیشه شادابی و طراوت روز اول را داشته باشد خیلی ساده است استفاده از رنگ‌های اکریلیک جهت نقاشی ساختمان این مشکل را برای همیشه از بین خواهد برد

تالیف قسمت هایی از این نوشته توسط استاد سفیدبری که در صفحه آموزش رنگ روغنی ساختمان نوشته شده است

 

خدمات این گروه علاوه بر اجرا انواع نقاشی ساختمان در طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلف ، دارای کادری مجرب و متعهد در زمینه تهیه و فروش و نصب انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی (قابل شستشو) – طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی منزل نیز می باشد

برای اطلاع از قیمت خدمات نقاشی ساختمان می توانید با شماره های تماس ما ارتباط برقرار کنید تا علاوه بر بهترین راهنمایی ها و مشاوره در زمینه نقاشی ساختمان – کاغذ دیواری و طراحی و اجرا دکوراسیون ساختمان از قیمت های ما نیز آگاهی یابید

مطمئن باشید که هرگونه خدمات نقاشی ساختمان – کاغذ دیواری – طراحی و اجرا دکوراسیون را بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت برای شما مشتریان عزیز انجام می دهیم

فقط کافیست تلفن را بردارید و با شماره های ما تماس حاصل نمایید


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/23:: 4:30 عصر     |     () نظر

نقاشی رنگ بلکا در ساختمان

نقاشی ساختمان با رنگ بلکا

طبق آخرین آمار در حال حاضر، رنگهایی که در بیشتر کشورهای جهان سوم و در حال توسعه استفاده می شوند، در کشورهای پیشرفته از چرخه استفاده خارج شده اند زیرا در آنها اکسید سرب که سرطان زاییش ثابت شده به کار رفته است و باعث مضرات بسیار زیادی برای کارکنان کارخانجات رنگ سازی می شود و همچنین برای مصرف کنندگانی که در معرض استنشاق مواد فرار می باشند مضر است پس از گذشت حدود 70 سال از تولید رنگ هنوز عیوب فراوانی برای رنگ شیمیایی موجود می باشد. لذا به دلایل دانش ایرانی بدین فکر افتاد که لااقل برای رنگ آمیزی اماکن و ساختمانها شالوده ای از تفکر قدیمی که مبتنی بر استفاده مواد طبیعی بود و همچنین خلاقیت مدرنیسم را به عنوان پوششهای سلولزی به بازار ارائه دهد.

با در نظر گرفتن تاریخ پیدایش بلکا به عنوان پوشش سلولزی این نتیجه گیری می شود که بلکا صنعتی است که با مرور زمان جایگزین رنگهای ساختمانی می شود و در عین حال زیبایی و سلامت بهداشتی و صرفه جویی منابع نفتی را به ارمغان می آورد.

 ویژگیهای خاص بلکا عبارتند از :

* عایق حرارت

* عایق برودتقیمت نقاشی ساختمان

* عایق صوت

* بی نیاز از زیرسازی

* نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

* قابلیت شستشو

* خاصیت آنتی استاتیک: به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و مولکولهای سوخته در هوا را جذب نمیکند.

* مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

* ترک ها را می پوشاند

* مقاومت در برابر ضربه

* کاهش بازتاب مستقیم نور

* قابلیت ترمیم

 1- عایق حرارت و برودت

خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست که پذیرفته شده است و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است که همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساکن می گردد. دیوار پوشیده از بلکا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می کاهد. همه ساختمانها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند که بلکا کاملا این فضاها را پر می کن. همچنین بلکا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین میکند. هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساکن بین الیاف بالا رفته و از میان سوراخ ها ی رو کاری به بیرون جریان می یابد. در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان کاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود. بدین صورت هوای گرم و سرد پس از برخورد با دیوارهای پوشیده شده توسط بلکا به یک سد انتقال حرارتی برخورد می کند این خود مطلبی است که مورد توجه سازمان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

 2- کاهش محسوس رفلکس صدا

یکی از آلودگیهای محیط زیست که برای انسان نیز بسیار مضر است آلودگی صوتی می باشد.مخصوصاً صداهای مداوم که ناشی از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود می آیند. این صداها حساسیت گوش را نسبت به انواع صداها تقلیل می دهد اگر مدت ده دقیقه درمحیطی که این صداها موجود باشند حضور داشته باشیم نیازبه استراحتی به مدت بیست دقیقه در محیطی کاملاً آرام داریم تا اثر آن را جبران نماییم .اثرات غیر مستقیم صداهای ناخواسته بر روی انسان عبارت از حساسیت عصبی، تحریک پذیری شدید، گرفتگی عضلانی و خستگی روحی و جسمی و حتی در مواقعی سرگیجه است.

بلکا به عنوان پوششی با تخلخلهای فراوان و غیر همگون که به ضخامت mm4 -2 روی دیوارها اجرا می شود حدود 41 درصد رفلکس صدا را کاهش می دهد و بطوریکه کاملاً محسوس آلودگی صوت را تقلیل می دهد.

 3- عدم نیاز به زیرسازی

عدم نیاز به زیر سازی جدی و اجرا شدن این محصول بر روی کلیه سطوح اعم از گچ و خاک، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستی، کاشی و… باعث سرعت عمل این کار و در ضمن کاهش جدی هزینه می گردد.

بطور مثال روند کلی ساخت در ساختمانهای بیشتر نقاط ایران بدین صورت است که ابتدا بعد از آجر چینی، گچ وخاک ساختمان انجام می شود که این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب کشور به جای گچ وخاک، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ و خاک یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می کنند. با بلکا مرحله سفید کاری کاملا حذف می شود. در مرحله گچ و خاک یا سیمان بلافاصله بلکا که جایگزین رنگ ساختمانی است اجرا می شود بدین ترتیب علاوه بر سرعت اجرای کار، راحتی و همچنین صرفه اقتصادی را به همراه می آورد در مواردی که فضای داخلی به منظور استفاده برای آشپزخانه یا آزمایشگاه از کاشی پوشیده شده باشد و بعد از مدتی مصرف کننده تمایل داشته باشد به عنوان اتاق دیگری از آن استفاده نماید بلکا به راحتی بر روی کاشی اجرا می شود و نیاز به برداشتن کاشی نمی باشد.

 4- دوستدار محیط زیست

همانطور که در بخش آلودگیهای صوتی ذکر شد صوت های ناهنجار یکی از آلاینده های محیط زیست می باشد از زوایای دیگر عدم استفاده از مواد نفتی و مواد فرار در ساختار بلکا که چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع تولید، پسابی در این زمینه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا که مسئله آلودگی مواد نفتی به صورت تاثیرات دراز مدت یا کوتاه مدت نمایان می شود. کاهش در انتقال نور که موجب ممانعت عمل فتوسنتز گیاهان می شوند حاصل پسابهای نفتی می باشد. ترکیبات هیدرو کربنی اشباع شده با نقطه جوش بالا و آرو ماتیکها می توانند اثرات فجیعی بر روی انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت ترکیبات آلی که وارد زنجیره غذایی موجودات شده اند ( ورود در زنجیره غذایی از طریق آبیاری سبزیجات امکان پذیر می باشد ) مطالعه شده است. نتایج نشان می دهند که هیدرو کربن صنعتی زمانی که یکبار به درون بدن یک موجود زنده رفته باشند نیز پایدار می مانند.

یکی دیگر از آلوده کنندگان محیط زیست فلزات سنگین می باشند. فلزات جزو مفید ترین مواد و اولین عناصری هستند که توسط انسان شناخته شدند و مهم ترین نقش را در توسعه تمدن ایفا کرده اند. امروز یک فلز اورانیوم راه حلی برای مبرم ترین مشکل بشر یعنی کمبود انرژی شناخته شده است که بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن هر چه در صنایع دیگر امکان استفاده کمتر از این فلزات سنگین که بطور کل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد. آلودگیهای زیست محیطی به حداقل خواهد رسید با این هدف بلکا بدون استفاده از حتی یک فلز سنگین تهیه می شود که از این بابت تامین کننده سلامت مصرف کنندگان می باشد. یکی از موارد مطرح در جوامع مدرن بشری باز یافت محصولات پس از پایان دوره مصرف می باشد که از این جهت نیز بلکا به راحتی به چرخه طبیعت باز می گردد.

 5- خاصیت قابلیت شستشو

این خاصیت مربوط به رزین نهایی است که این نوع رزین شیمیایی مخصوص شرکت می باشد.

نحوه شتستشو: با ابر و شامپوی فرش قابل شستشو می باشد پس از شستشو مدتی صبر کنید تا دوباره بلکا خشک شود.

 6- عدم جذب گرد وغبار

یکی از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است که الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود که الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشکیل الکتریسیته ساکن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار بلکا که تشکیل شده از رزینهای سلولزی و الیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچکدام از اجزا تشکیل این محصول دارای الکتریسیته ساکن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

 7- مقاومت در برابر آتش

طول زمان حفاظت در مقابل آتش یا تحمل آتش برای ساختمان می تواند متفاوت باشد و بستگی به فاصله آنها از مراکز آتش نشانی، وجود تجهیزات اطفاء حریق مستقر در ساختمان و یا وجود مــواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش برای ساختمانهای مسکـونی و اداری باید ســه ربع تا یک ساعت باشدو این زمانی است که معمولاً برای تخلیه ساختـمان لازم است. ساختمانهای بلند، بیمارستانها، تئاتر و سینما 2 ساعت و اماکن تجاری و صنعتـی حداقل باید سه ساعت تحــمل آتش را داشته باشد و در این زمـان آسیب نبیند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخــامت آن برای ساختمانها بستگی به جنس آنها و همچنین زمانی دارد که برای تحمل آتش، برای آنها در نظر گرفته شده است. در شرایـط ثابت، ضخامت لایة پوشش مقاوم آتش نسبت مستقیم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزایش ضخامت، زمان تحمل افزایش می یابد.استاندارد شمارة DIN4102 آلمـان، ناظر به عکس الـعمل مصالح ساختمانی در مقابل آتش است. پوشش دیوار« بلکا » بر اسـاس داده های این استاندارد در رابطه با آتش سوزی، مورد آزمـــایش قرارگرفت و نتیجتاً به عنوان یک مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، طبقه بندی شده و می توان این پوشش دیواررا به عنوان مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، به کار برد. ضمناً تأییدیه عدم اشتعال بلکا را از NWTA استرالیا و دانشکده امیر کبیر اخذکرده ایم.

 8- خاصیت ارتجاعی

این خاصیت باعث می شود ترک دیوارها پوشانده شود و همچنین از ایجاد ترک احتمالی در سقف و دیوارها جلوگیری کند. این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمانهای قدیمی نمود پیدا می کند.

 بلکا از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته است :

1) از لحاظ سمی برای کشت گیاهانی که بعداً تولید فیبر می نماید آزمایش شده و میزان آن در حد نرمال می باشد.

2) : PH PH بلکا به دلیل حلال آب برابر با 7 می باشد.

3) فاقد فرمالدئید می باشد.

4) میزان فلزات سنگین مانند Pb ـ Hg ـ Zn ـ A ـ Co ـ Cu ـ CI ـ Cd که سرطان زا هستند تقریباً در حد صفر می باشد.

5) بلکا فاقد هر گونه مواد فرار میباشد.

مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا :

مخلوطی از پنبه سلولز در رشته های الیاف و رزین سلولزی با انواع متنوعی از افزودنیهای تزئینی و آب بسته و ساختار بلکا به نوع طرح نرم، دانه دار و رشته دار می باشد.

پوشش :

هرکیلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.

 توضیح :

بلکا به دلیل داشتن رطوبت در حین اجرا، می بایست کلیه سطوحی که در مقابل آب از خود رفلکس نشان میدهند را قبلاً توسط رنگ روغنی براق و تترونیوم رزین پوشش داد و میزان مصرف وغلظت رنگ روغن و یا تترونیوم رزین، بستگی به فرسودگی و قطر فلز یا سطح زیرکار دارد.

 نحوه اجرا :

برای این که بلکا خواص و مزایای خود رادر حد ماکزیمم داشته باشد لازم است ضخامت مناسب را داشته باشیم برای این منظور باید در هر متر مربع 280گرم بلکا ( خشک ) به ضخامت 1/5mm ـ 0/5mm اجرا شود.

بلکا روی سطوح رنگ روغنی ـ رنگ پلاستیک ـ سیمان سیاه ـ سیمان سفید ـ گچ و خاک و … اجرا میشود.

برای کارکردن سطوحی که ازرنگ پلاستیک استفاده شده بایدقبل از شروع کار روی سطح را با محلول روغن الیف و (حلال: تینر یا نفت) بپوشانیم و پس از خشک شدن کامل شروع به اجرای بلکا نماییم. اگر در محلی دود سیگار ( نیکوتین ) و یا دوده زیاد باشد برای بالا بردن چسبندگی بهتر است آن قسمت از سطح قبل از اجرا شستشو شو.

زمان خشک شدن :

بسته به نوع کار و رطوبت محیط متفاوت میباشد برای زیر کار گچ و خاک 24ساعت خشک می شود. و برای بقیه بین24 تا72 ساعت زمان طول میکشد تا خشک شود.

جهت ترمیم بلکا :

می بایست محل صدمه دیده را از هر طرف، حداقل به میزان 10 سانتی متر توسط آبپاش خیس نمود و پس از 10 دقیقه از همان مواد و رنگ بلکا بر محل صدمه دیده اجرا گردد.

نحوه اجرای بلکا بر روی سطوح مختلف

 1- سطوح گچی

گچ نرمه یا گچ سفید

این نوع سطح کار جزء بهترین دسته سطوح جهت اجراء بلکا میباشد و نیاز به هیچ گونه زیر ساخت و یا زیر سازی ندارد و مستقیماً بلکا بر روی آن انجام میشود.

 سطح گچ و خاک

معمولاً در این سطوح نبشهــای دیوار به دلیل عدم نظــارت و یا عدم نیاز شمشــه گیری نمی شوند و دور پنجره ها و دربها خالی می ماند که در این صــورت می بایست نبشـهـا شمشمه گیری شود بعـد از انجام این کار مانند بند 1 ماده الف، بلکا قابل اجراء میباشد.

 2- سطوح سیمانی

الف)سطح سیمان زبر

معمولاً سطوح سیمان زبر از ناصافی و تخلخل بالا بر خوردار است و نبشها شمشه گیری درستی نگردیده ودر این صورت بعد از ترمیم نبشها می بایست جهت کیفیت بهتر، بلکا دو بار به صورت آستر و رویــه اجراء شود که طبعاً هزینـه اجراء بلکـا فزایش می یابد و از لحاظ چسبندگی هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

ب)سطح سیمان نرم

سطوح سیمان نرم که طبق استاندارد های معمول منطقه ای اجراء شده است، هیچ گونه مشکلی جهت اجراء بلکا ندارد و بستر بسیار مناسبی جهت اجرا، این محصول می باشد.

ج)سطح سیمان تگری

این سطوح در صورتی که از سطح یکسانی بر خوردار باشد، بلکا به راحتی بر روی آن اجراء می شود .

 3- کنیتکس

کنیتکس روغنی

در صورتی که این سطوح دارای طبله و پوسیدگی نباشد به راحتی بلکا بر روی آن اجرا، میشود.

 کنیتکس آبی ( پلاستیک )

این سطــوح معمولاً به دلـیل عدم قدرت چسبندگی به سطوح زیرین و حلالیــت در آب می بایست کلیه سطح به مواد تترونیـوم رزین آغشته شود، به اندازه ای که دیگر آب داخل آن نفوذ نکند و سپس بلکا بر روی آن اجرا، شود.

 رولکس

مانند کنیتکس آبی رفتار شود.

 4- رنگها

رنگ روغن

سطوح رنگ روغن بستر مناسبی جهت اجرا، بلکا می باشد و می بایست به دلیل لغزنده بودن سطوح رنگ روغن، خمیر بلکا کمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.

 رنگ روغن کهنه و خراب

معمولاً این سطوح به دلیل پوسیدگی در اثر مرور زمان و یا عدم کیفیت رنگ و اجراء از سطح نا برابری برخوردار است که جهت جلوگیری از تناقض رفتار بلکا در این سطوح کلیه سطح را میبایست توسط تترونیوم رزین آغشته کرد و یک برابری کلـی در روی سطح ایجاد نمود و پس از خشک شدن کامل، بلکا را بر روی آن اجرا گردد .

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک به دلیل عدم مقـاومت در برابر آب ، میبایست کاملاً توسط تتـرونیوم رزین و تینر آغشته شود و پس از خشک شدن، بلکا بر روی آن اجراء گردد.

 5- چــوب

چـــوب

برای این سطوح، قبل از اجراء باید سطح چوب به تترونیوم رزین آغشته شود در این صورت کیفیت مطلوبتری بدست می آید.پتینه کاری روی دیوار

نئوپان

سطح نئوپان، می بایست حداقل دوبار توسط تترونیوم رزین آغشته شود و در غیر اینصورت می بایست حتماً از رنگ روغن خوب استفاده شود.

 6- شیشه

سطح شیشه محدودیتی جهت اجراء ندارد، اما در صورت آلوده بودن به دوده می بایسـت توسط ابر یا دستمال تمیز گردد و خمیر بلکا از حد معمول کمی سفت تر تهیه شود.

 7- آهن

آهن سیاه

آهن سیاه به دلیل سـرعت بالای زنگ زدگی مـی بایست حتماً توسط رنگ روغن خـوب آغشته می شود.

 آهن گالوانیزه و یا آلومینیوم

این سطوح در صورت چرب نبودن محدودیتی جهت اجـراء بلکا ندارد و خمیرمی بایست کمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 93/11/23:: 3:33 عصر     |     () نظر

   1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب