سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"
آموزش نقاشی ساختمان در کرج و تهران

naghashi.org-2.gif (992×850)

صنعت نقاشی ساختمان یکی از مهم ترین بخش های تزیین ساختمان می باشد. با توجه به اینکه این صنعت فعالان زیادی دارد و جوانان زیادی خواستار ورود به این صنعت هستند، گروه دیوار دیزاین تصمیم به ارائه یک مقاله در این زمینه گرفت. مراحل نقاشی ساختمان براساس اولویت بندی به طور مختصر زیر بیان می شود:

تمیز کردن سطوح
اجرای روغن الف
اجرای بتونه
پوسته زنی (سمباده کشی)
آستر اولیه
لکه گیری
سمباده زنی مجدد
آستر دوم
آستر سوم
رنگ رویه


انتخاب رنگ :

در مرحله رنگ آمیزی باید توجه داشت که بهترین رنگ انتخاب شود. انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان اولین مرحله است که شما باید انجام بدهید و برای آن باید با انواع رنگ و نقش و تاثیر آن در نقاشی ساختمان آن تا حدودی آشنا باشید. گاهی اوقات افراد برای رنگ‌آمیزی ساختمان شان از سلیقه‌های شخصی یا مدهای روز استفاده می‌کنند در حالی که بازی با رنگ‌ها اگر از روی آگاهی نباشد، فرد را در دراز‌ مدت با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهد کرد. در کشور مان به دلیل عقب مانده گی صنعتی افراد ساختار شکن نیستند و اصولا رنگ های همگان پسند را انتخاب میکنند این امر باعث شده در انتخاب رنگ از تنوع کمتری برخوردار باشیم، درصورتی که انسانها ذاتا در انتخاب رنگ متفاوتند همانطور که روح و روان آنها از هم متمایز است. در ایران رنگ‌های سفید، طوسی، آبی، استخوانی بیشترین انتخاب را در رنگ‌آمیزی ساختمان داشته و دارند، همانطور که در سالهای اخیر رنگ لباس ها تغییر کرده ودر نقاشی ساختمان هم به تازگی به سمت رنگ‌های خاص‌تری همچون، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی و زردچوبه‌ای …هم کشیده شده‌اند که بیشتر مربوط تاثیر فرهنگی و آداب خانه داری از کشورهای دیگر است. نقاشی ساختمان

با این حال این رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها کار نمی‌شوند بلکه اغلب در کنار یک رنگ از چند رنگ دیگر هم استفاده می‌شود تا تضاد یا همانندی‌اش سبب جلب توجه شود. نکته اساسی اینجاست که باید به چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها نور وروشنایی بیش از هر چیز دیگری توجه شود.علاوه بر این‌ها رنگ‌ها بر روح و روان و رفتار مان اثر می‌گذارند و اگر در دراز‌ مدت در پرتو رنگی خاص باشیم روحیاتمان به سمت انرژی‌های نهانی آن رنگ متمایل خواهد شد. نقاشی ساختمان

آماده‌ کردن خانه برای نقاشی ساختمان:

اگر تصمیم گرفته‌ اید خودتان قلم مو را بردارید و در کنار دوستان یا اعضای خانواده به کار نقاشی ساختمان بپردازید، ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره‌ها را باز کنید. با یک برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری کنید. اگر رنگ دیوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفید کننده را با اسفنج روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید. هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید (حداکثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز کنید تا لکه به جا نماند. نقاشی ساختمان
پس از این مرحله نوبت گرفتن لکه‌های احتمالی سطوح است. برای این کار شما به مقداری گچ درزگیری کناف یا گچ کشته و یک عدد کاردک نیاز دارید که همه در ابزار فروشی‌ها یافت می‌شوند. نقاشی ساختمان
گچ کشته را کف دست بگیرید و با کاردک آن را روی لکه‌ها و افتادگی‌های گچی دیوار بمالید. سطح را در پایان هر لکه گیری کاملا صاف کنید؛ چرا که اگر گچ خشک شود کندن آن بسیار مشکل خواهد بود. وقتی کلیه سطوح لکه‌ گیری شدند می‌توانید از یک سمباته نرم برای صیقل ناصافی‌های احتمالی استفاده کنید.

آماده سازی رنگ: نقاشی ساختمان

اگر تصمیم دارید رنگ روغنی به کار ببرید از باز بودن کامل پنجره‌ها مطمئن شوید؛ چرا که تینر افزوده شده به رنگ روغن بوی بسیار نامطبوع و ماندگاری دارد. دیوارهای اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستیک رنگ شوند، اما اگر بچه کوچکتان از دیوارها به عنوان دفترچه نقاشی استفاده می‌کند، رنگ روغن گزینه مناسب‌ تری است.
پس از انتخاب نوع، جنس و رنگ دلخواه نوبت به آماده‌ سازی رنگ می‌شود. رنگ را در یک ظرف جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان کنید. فراموش نکنید که رنگ خوب و یکنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ‌آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک یکسان باشد؛ نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند. برای پوشش بهتر، یک دست رنگ از یک جهت و دست بعدی عمود بر آن اجرا می‌شود.

از کجا شروع کنیم؟: نقاشی ساختمان

یکی از مطالبی که به تازگی در مورد رنگ‌آمیزی منزل ترجمه شده از گفته‌های دو نقاش و دکوراتور با تجربه به نام‌های دانیل هیرش(Danielle Hirsch) و برایان سانتوس (Brian Santos) بوده که در سایت تبیان قرار داشته و در آن به جزئی‌ترین نکات درباره رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف منزل اشاره شده است.
اولین قدم: سقف
hhhhh.gif (400×300)
بهترین کار این است که کار نقاشی سقف را قبل از رنگ‌آمیزی دیوارها انجام دهید. سانتوس برای این کار به جای قلم مو از غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده می‌کند (که اکنون در فروشگاه‌های رنگ و ابزار ایران نیز موجود است) و دو دست رنگ به سقف می‌زند که دست اول در جهت تابش نور منبع اصلی نور اتاق، مانند پنجره و دست دوم عمود بر جهت این نور است (با قلم مو نیز جهت رنگ‌آمیزی باید به همین صورت باشد). عده‌ای از تولید‌کنندگان رنگ، رنگ سفید را با ترکیبی تولید می‌کنند که هنگام نقاشی صورتی یا آبی است؛ اما پس از خشک شدن سفید می‌شود. این رنگ‌ها به خصوص برای نقاشان تازه کار بسیار کارآمد هستند، زیرا به آنها کمک می‌کنند تا در زمان نقاشی یک سطح سفید، کاملا از پوشیده شدن تمام سطح از رنگ مطمئن شوند.
به گفته سانتوس اگر سقف منزل شما بافت دارد، حدود 10 تا 15 درصد رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت. او پیشنهاد می‌کند که برای چنین سقفی از غلطک ابری استفاده کنید تا پوشش یکنواخت‌ تری داشته باشید: «به این ترتیب شما با صرف انرژی کمتر، رنگ بیشتری به سطح مورد‌نظر خواهید زد.»

دومین قدم: در‌ها چگونه رنگ می‌شوند؟ هرچند بیشتر معمول است که قبل از رنگ‌آمیزی یک در، آن را از چهارچوب خارج کنند؛ می‌توان آن را در جای خود هم رنگ کرد. به این ترتیب شما می‌توانید تمام اطراف آن را یکباره رنگ کنید و نیازی به نصب مجدد آن هم نخواهد بود. اما قبل از شروع کار باید دستگیره‌ها و قسمت‌های فلزی دیگر مانند ذره‌بین، جای کلید و.. را از در جدا کنید و لولاها را با یک ماده مناسب مانند دو- سه لایه چسب میسکیت (چسبی با پایه آمونیاک که با قلم موی نقاشی روی محل مورد‌نظر مالیده شده، پس از خشک شدن حالت لاستیکی پیدا کرده و می‌توان آن را پس از اتمام کار به راحتی از محل جدا نمود) بپوشانید. سپس از یک بتونه و آستری با پایه روغنی استفاده کنید تا رویه اولیه در را کاملا بپوشاند، سپس حداقل دو دست رنگ براق یا نیمه براق به در بزنید.
قدم سوم: کابینت و مقدمات مهم: به گفته هیرش، هنگام رنگ‌آمیزی کابینت «مقدمات کار، بیش از هر چیز اهمیت دارد.» ابتدا درها و کشوها و و ابزار یراق‌های دیگر داخل کابینت مانند سبدهای سیمی را بیرون بیاورید و سطح مورد‌نظر را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری که به کار می‌برید به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد یا لمینت.
اگر کابینت‌ها قبلا رنگ شده باشند، باید ببینید که این رنگ چه بوده است. اهمیت این نکته در این است که اگر رنگ نهایی قبلی دارای پایه روغنی بوده، اکنون برای بتونه‌ کاری و آستری آن هم باید رنگ روغنی به کار ببرید.
پس از زدن رنگ آستری مناسب، دو یا سه دست از رنگ مورد‌نظر خود را به سطوح بزنید تا مطمئن شوید که رنگ کابینت‌ها در مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد یافت. طبعا هرچه تعداد لایه‌های رنگ بیشتر باشد، دوام آن هم بیشتر خواهد شد. به گفته هیرش، «یک لایه رنگ پس از خشک شدن تنها به ضخامت یک دستمال کاغذی خواهد بود». سانتوس پیشنهاد می‌کند که برای نتیجه بهتر، رنگ را با غلطک ابری به کابینت بزنید، سپس با یک قلم مو رنگ را پخش کرده و لایه‌ای یکنواخت ایجاد کنید.

نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/12/30:: 11:59 عصر     |     () نظر

 

دانلود جزوه نقاشی ساختمان در شهریار

 

 

 

 آموزش نقاشی ساختمان

 

 

 

اگر برای عید قصد تغییر در فضای داخلی خانه را دارید اول از همه به رنگ کردن اتاق‌ها فکر کنید!

 

پیش رو بودن عید برای ما ایرانی‌ها که پابند رسم و رسومات هستیم همیشه با تب و تاب خاصی همراه است. در آیین باستانی ایران، نوروز فصل نو شدن و تازه شدن جهان است و ما ایرانی‌ها برای رفتن به پیشواز این پدیده شگرف طبیعی و الهی می‌خواهیم که همگام با دنیای اطرافمان نو شده و پو ست بیاندازیم. بچه‌ها در فکر خرید لباس نو هستند، خانم‌های خانه‌دار در فکر خانه تکانی و مردهای خانه در فکر سفر تا بلکه روح اعضای خانواده نیز در سال جدید تازه و نو شود.

در میان این همه فعالیت و این همه برنامه، خانه در مرکز توجهات همه قرار دارد و صحبت از خانه تکانی نقل محافل شب‌های قبل از عید است. خانه‌تکانی یکی از زنانه‌ترین و در عین حال مهم‌ترین آیین‌های نوروز است؛ ده پانزده روز مانده به نوروز خانه تکانی شروع می‌شود. در این آیین، همه وسایل خانه گردگیری و شست‌وشو می‌شود و پاک و پاکیزه می‌شود. در قدیم، زنان در روزهای آخر اسفند چنان زوایای خانه را می‌روفتند که اگر تا یک سال دیگر هم آن زوایا از چشم خانم خانه پنهان می‌ماند یا فرصت پاکیزه‌سازی آنها به دست نمی‌آمد، قابل تحمل بود. وسواس برای این پاکیزه‌سازی گاه تا به حدی بود که در و دیوار خانه اگر نه هر سال، هر چند سال یکبار نقاشی می‌شد.

اما شیوه زندگی جدید در کنار اشتغال اکثر زنان ایرانی، خانه تکانی را از مفهوم و معنای باستانی‌اش تا حدی دور کرده است. حالا جای خانم و دخترخانم‌های خانه، کارگران و خدمتکاران به تمیز کردن خانه می‌پردازند و به جای تاکید روی پاکیزه‌سازی، از رنگ‌آمیزی در و دیوار استفاده می‌کنند. مجال زندگی مدرن به حدی عرص ه را برای این‌گونه رعایت آیین‌ها کم کرده است که اکنون کمتر کسی را می‌یابید که به دنبال یک نقاش خوب برای آغاز به کار خانه تکانی نباشد، اما چرا خانه تکانی با نقاشی ساختمان آغاز می‌شود؟

بسیاری از خانواده‌ها که به خاطر سال نو به فکر تغییر دکوراسیون منزل، تعمیر و بازسازی ساختمان و متفاوت کردن فضای زیستشان کارشان را با نقاشی دیوارها یا هر سطح قابل رنگ شدن دیگر شروع می‌کنند، چرا که علاوه بر جلوگیری از اضافه کاری سبب کاهش در هزینه‌های خانوار نیز می‌شود. در ضمن اگر خودتان دست به کار نقاشی ساختمان شدید و در جایی از کار برایتان مشکلی پیش آمد یا به هر دلیل دیگر از ادامه آن دست کشیده یا از درست انجام دادن کار ناتوان شدید، می‌توانید از نقاشان حرفه‌ای کمک بگیرید و خیالتان راحت باشد که هزینه آن یا ضرر دوباره کاری به اندازه امور دیگر دکوراسیون بالا نخواهد بود.

 

مراحل رنگ‌آمیزی:

 

1-‌ انتخاب رنگ مناسب:

انتخاب رنگ برای رنگ‌آمیزی ساختمان نخستین قسمت از کاری است که شما باید انجام بدهید و برای آن باید با انواع خواص رنگ‌ها تا حدی آشنا باشید. گاهی اوقات بعضی‌ها برای رنگ‌آمیزی منزلشان از سلیقه‌های شخصی یا مدهای روز استفاده می‌کنند در حالی که بازی با رنگ‌ها اگر از روی آگاهی نباشد فرد را در دراز‌مدت با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهد کرد. در ایران، رنگ‌های سفید، توسی، آبی، استخوانی بیشترین استفاده را در رنگ‌آمیزی منازل داشته و دارند، اما به تازگی مردم به سمت رنگ‌های خاص‌تری همچون، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی و زردچوبه‌ای هم کشیده شده‌اند که بیشتر مربوط به تاثیر فرهنگی از آداب منزل‌داری کشورهای دیگر است. با این همه، این رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها کار نمی‌شوند بلکه اغلب در کنار یک رنگ از چند رنگ دیگر هم استفاده می‌شود تا تضاد یا همانندی‌اش سبب جلب توجه شود. نکته اساسی اینجاست که باید به چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها بیش از هر چیز دیگری توجه شود، مد به تنهایی کارساز نیست! علاوه بر این‌ها رنگ‌ها بر روح و روان ما اثر می‌گذارند و اگر در دراز‌مدت در پرتو رنگی خاص باشیم روحیاتمان به سمت انرژی‌های نهانی آن رنگ متمایل خواهد شد. رنگ‌ها اثرات درمانی نیز دارند که به نظر نگارنده معرفی اجمالی آن‌ها در اینجا می‌تواند در انتخاب یک رنگ خوب برای خواننده اثر گذار باشد. جعفر رضی‌پور، فوق‌لیسانس نقاشی و هنردرمانگر مدارس استثنایی تهران، بعضی از خواص رنگ‌ها را این‌گونه برمی‌شمرد:

 

رنگ سفید

 

رنگ سفید در بنیه تمامی طیف‌ها نهفته و موجود است. رنگ سفید متظاهر‌کننده احساسات‌ نبوغ و استعدادهای بالقوه فرد بوده و رنگی است که نبوغ و توانایی‌های فرد را تقویت کرده و برای تمامی بنیه رنگ‌ها مناسب تشخیص داده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ خانه‌تان در درمان عوارض روحی و جسمی‌تان موثر باشد، پیشنهاد ما این است که بهتر است با رنگ سفید کار خود را شروع کنید و با این رنگ نیز کار خود را پایان بدهید.

 

رنگ قرمز یا سرخ

 

رنگ سرخ بی‌نهایت روح افزا و جان بخش است. زمانی که در مکانی با این رنگ قرار می‌گیریم، احساسات ما غلیان می‌یابند و آماده بروز آن‌ها در شیوه‌ها و شکل‌های متفاوت هستیم شاید به همین خاطر است که از این رنگ در طراحی سالن‌های تئاتر، موسیقی و سینما بهره می‌برند، اما اگر رنگ قرمز بیش از حد معمول و به دور از تضاد رنگی با سایر رنگ‌ها مورد‌استفاده قرار گیرد منجر به ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌شود.

به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث می‌شود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر شود و گردش خون و جریان آن را سریعتر می‌سازد و برای افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند مفید است. برای تحریک اشتها، استفاده از این رنگ در آشپزخانه‌ها توصیه می‌شود.

 

رنگ نارنجی

 

این رنگ با مشخصه بسیار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادمانی و از طرفی نشانه دانش و آگاهی است. این رنگ احساسات اجتماعی بودن و شدت را افزایش داده و فعالیت‌های اجتماعی را در افراد قوت می‌بخشد.

موثرترین بخش بدن انسان، سیستم عضلانی و ماهیچه‌های انسان است که به سرعت از این رنگ تاثیر می‌پذیرد و به همین دلیل می‌توانید از آن در رنگ‌آمیزی اتاق نوجوانان و یا استخرهای خانگی بهره ببرید. بیاد داشته باشید که استفاده افراطی از رنگ نارنجی سبب نامتعادلی و ناهماهنگی در سیستم عصبی افراد می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود که این رنگ به همراه رنگ سبز یا آبی استفاده شود.

 

در ضمن ناراحتی و افسردگی‌های شدید نیز می‌توانند به وسیله رنگ نارنجی درمان شوند؛ برای رفع بیماری‌ها و ناملایمات گذرا در سیستم گوارشی نیز استفاده از رنگ نارنجی مفید است.

 

رنگ‌سبز

 

رنگ‌سبز از جمله رنگ‌هایی است که در جهان بیش از بقیه‌رنگ‌ها دیده می‌شود. رنگ سبز حالت آرامبخشی دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهربانی و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار می‌رود. رنگ سبز روشن که به طیف نوری آبی نزدیک‌تر است، در بسیاری از درمان‌ها مفید واقع می‌شود و بهترین رنگ برای درمان دردها محسوب می‌شود. کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که اگر جامعه‌ای بیشتر به این رنگ گرایش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتری برخوردار است. توصیه ما درباره نمای ساختمان شما، استفاده از رنگ سبز برای در و پنجره‌ها یا سقف‌های شیروانی است.

 

رنگ آبی

 

رنگ آبی حالت خنک‌کنندگی سیستم انرژی را دارد و به طور کلی رنگی است که حالت آرام‌بخشی و استراحت‌دهندگی را دارد. این رنگ در انتظام بخشی سیستم تنفسی نیز مفید واقع می‌شود. از طرفی رنگ آبی باعث می‌شود که فشار خون بالا کاهش یابد و در رفع ناراحتی‌ها و بیماری‌های گلو و حنجره نیز مفید واقع می‌شود.

استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ‌های گرم باعث می‌شود که احساسات هنری – فکری فرد افزایش یابد و منبع مربوط به آن به طرز بسیار وسیعی به حرکت در آید. معمولا در ایران این رنگ را برای اتاق‌خواب به کار می‌برند که استفاده به جا و منطقی می‌نماید.

 

رنگ صورتی

 

رنگ صورتی مطمئن‌ترین و مناسب‌ترین رنگی است که می‌تواند با انرژی خود، احساسات مربوط به مهربانی، صراحت، ع شق، اعتماد و ایمان را تقویت می‌کند. به طور خلاصه رنگ‌صورتی در رفع کدورت، ناراحتی‌های عصبی، خشم، آرامش بسیار مفید بوده و حالت موثری دارد. این رنگ می‌تواند به درد اتاق دختر شما نیز بخورد، چرا که علاقه دختران به این رنگ اظهر من الشمس است.

کلید زندگی با رنگ‌ها

اگر شما احساس می‌کنید که در خانه تعادل کافی برای لذت بردن از روزمرگی زندگی را ندارید باید برای تغییر رنگ خانه‌تان فکری بکنید. مشاوره گرفتن از یک طراح و یا یک دکوراتور با تجربه می‌تواند در این راه بیش از پیش به شما یاری رساند چرا که در حقیقت یک طراح داخلی یا یک دکوراتور در این حوزه به مردم کمک می‌کند تا نیاز خود به رنگ‌های خاص را بفهمند و به آنان یاد می‌دهد که چگونه می‌توانند از این رنگ‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند تا طعم حضور در فضای آرامش‌بخش زندگی را دریابند.

حتی کارفرمایان نیز می‌توانند از تنوع رنگی و خواص رنگ‌ها در تولید بیشتر و بازده کاری در محیط کارشان بهره گیرند. بر‌اساس یک تحقیق انجام گرفته در طراحی محیط کار کارگران در یک کارخانه در تهران از رنگ‌های شاد و مناسب استفاده شد و مشخص شد که استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی بخش در محیط کار نقش مضاعفی در تولید و کیفیت محصولات کارخانه داشته است.

 

2- آماده‌سازی فضاهای داخلی خانه:

 

اگر تصمیم گرفته‌اید خودتان قلم مو را بردارید و در کنار دوستان یا اعضای خانواده به کار نقاشی ساختمان بپردازید ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره‌ها را باز کنید. با یک برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری کنید. اگر رنگ دیوارها قابل شست‌وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفید کننده را با اسفنج روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید. هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید (حداکثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز کنید تا لکه به جا نماند.

پس از این مرحله نوبت گرفتن لکه‌های احتمالی سطوح است. برای این کار شما به مقداری گچ کشته و یک عدد کاردک نیاز دارید که همه در ابزار فروشی‌ها یافت می‌شوند.

گچ کشته را کف دست بگیرید و با کاردک آن را روی لکه‌ها و افتادگی‌های گچی دیوار بمالید. سطح را در پایان هر لکه گیری کاملا صاف کنید؛ چرا که اگر گچ خشک شود کندن آن بسیار مشکل خواهد بود. وقتی کلیه سطوح لکه‌گیری شدند می‌توانید از یک سمباته نرم برای صیقل ناصافی‌های احتمالی استفاده کنید.

 

3- آماده‌سازی رنگ:

 

اگر تصمیم دارید رنگ روغنی به کار ببرید از باز بودن کامل پنجره‌ها مطمئن شوید؛ چرا که تینر افزوده شده به رنگ روغن بوی بسیار نامطبوع و ماندگاری دارد. دیوارهای اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستیک رنگ شوند، اما اگر بچه کوچکتان از دیوارها به عنوان دفترچه نقاشی استفاده می‌کند، رنگ روغن گزینه مناسب‌تری است.

پس از انتخاب نوع، جنس و رنگ دلخواه نوبت به آماده‌سازی رنگ می‌شود. رنگ را در یک ظرف جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان کنید. فراموش نکنید که رنگ خوب و یکنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ‌آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک یکسان باشد؛ نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند. برای پوشش بهتر، یک دست رنگ از یک جهت و دست بعدی عمود بر آن اجرا می‌شود.

 

4- از کجا شروع کنیم؟

 

یکی از مطالبی که به تازگی در مورد رنگ‌آمیزی منزل ترجمه شده از گفته‌های دو نقاش و دکوراتور با تجربه به نام‌های دانیل هیرش(Danielle Hirsch) و برایان سانتوس (Brian Santos) بوده که در سایت تبیان قرار داشته و در آن به جزئی‌ترین نکات درباره رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف منزل اشاره شده است.

 

اولین قدم: سقف

 

بهترین کار این است که کار نقاشی سقف را قبل از رنگ‌آمیزی دیوارها انجام دهید. سانتوس برای این کار به جای قلم مو از غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده می‌کند (که اکنون در فروشگاه‌های رنگ و ابزار ایران نیز موجود است) و دو دست رنگ به سقف می‌زند که دست اول در جهت تابش نور منبع اصلی نور اتاق، مانند پنجره و دست دوم عمود بر جهت این نور است (با قلم مو نیز جهت رنگ‌آمیزی باید به همین صورت باشد). عده‌ای از تولید‌کنندگان رنگ، رنگ سفید را با ترکیبی تولید می‌کنند که هنگام نقاشی صورتی یا آبی است؛ اما پس از خشک شدن سفید می‌شود. این رنگ‌ها به خصوص برای نقاشان تازه کار بسیار کارآمد هستند، زیرا به آنها کمک می‌کنند تا در زمان نقاشی یک سطح سفید، کاملا از پوشیده شدن تمام سطح از رنگ مطمئن شوند.

به گفته سانتوس اگر سقف منزل شما بافت دارد، حدود 10 تا 15درصد رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت. او پیشنهاد می‌کند که برای چنین سقفی از غلتک ابری استفاده کنید تا پوشش یکنواخت‌تری داشته باشید: «به این ترتیب شما با صرف انرژی کمتر، رنگ بیشتری به سطح مورد‌نظر خواهید زد.»

در‌ها چگونه رنگ می‌شوند

هرچند بیشتر معمول است که قبل از رنگ‌آمیزی یک در، آن را از چهارچوب خارج کنند؛ می‌توان آن را در جای خود هم رنگ کرد. به این ترتیب شما می‌توانید تمام اطراف آن را یکباره رنگ کنید و نیازی به نصب مجدد آن هم نخواهد بود. اما قبل از شروع کار باید دستگیره‌ها و قسمت‌های فلزی دیگر مانند ذره‌بین، جای کلید و.. را از در جدا کنید و لولاها را با یک ماده مناسب مانند دو- سه لایه چسب میسکیت (چسبی با پایه آمونیاک که با قلم موی نقاشی روی محل مورد‌نظر مالیده شده، پس از خشک ش دن حالت لاستیکی پیدا کرده و می‌توان آن را پس از اتمام کار به راحتی از محل جدا نمود) بپوشانید. سپس از یک بتونه و آستری با پایه روغنی استفاده کنید تا رویه اولیه در را کاملا بپوشاند، سپس حداقل دو دست رنگ براق یا نیمه براق به در بزنید.

کابینت و مقدمات مهم

به گفته هیرش، هنگام رنگ‌آمیزی کابینت «مقدمات کار، بیش از هر چیز اهمیت دارد.» ابتدا درها و کشوها و و ابزار یراق‌های دیگر داخل کابینت مانند سبدهای سیمی را بیرون بیاورید و سطح مورد‌نظر را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری که به کار می‌برید به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد یا لمینت.

اگر کابینت‌ها قبلا رنگ شده باشند، باید ببینید که این رنگ چه بوده است. اهمیت این نکته در این است که اگر رنگ نهایی قبلی دارای پایه روغنی بوده، اکنون برای بتونه‌کاری و آستری آن هم باید رنگ روغنی به کار ببرید.

پس از زدن رنگ آستری مناسب، دو یا سه دست از رنگ مورد‌نظر خود را به سطوح بزنید تا مطمئن شوید که رنگ کابینت‌ها در مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد یافت. طبعا هرچه تعداد لایه‌های رنگ بیشتر باشد، دوام آن هم بیشتر خواهد شد. به گفته هیرش، «یک لایه رنگ پس از خشک شدن تنها به ضخامت یک دستمال کاغذی خواهد بود». سانتوس پیشنهاد می‌کند که برای نتیجه بهتر، رنگ را با غلتک ابری به کابینت بزنید، سپس با یک قلم مو رنگ را پخش کرده و لایه‌ای یکنواخت ایجاد کنید.

مواد افزودنی دکوراتیو که به تازگی به رنگ‌ها اضافه می‌شوند نیز می‌توانند امکانات جالبی برای شما ایجاد کنند. برای مثال افزودن ماده‌ای که موجب ترک خوردن رنگ می‌شود به رنگ قرمز و زدن لایه نهایی قرمز بر روی رنگ پایه خاکستری، جلوه زیبایی ایجاد می‌کند؛ زیرا ترک‌های ایجاد شده در رنگ قرمز موجب می‌شوند تا رنگ خاکستری زیری نمایان شده و کابینت‌های قدیمی جلوه تازه‌ای پیدا کنند.

 

شومینه هم رنگ می‌شود

 

ابتدا باید آجرها را کاملا تمیز کنید. برای این کار از یک برس سیمی و یک ماده شوینده بدون کف دارای تری‌سودیوم فسفات (TSP) استفاده کنید تا دوده‌ها و تیرگی‌ها به خوبی پاک شوند. سانتوس توصیه می‌کند که پس از این تمیزکاری کامل، دست نگه دارید و شومینه را یک مرتبه دیگر از نظر بگذرانید. شاید تنها چیزی که برای زیبا شدن نیاز داشته، تمیز شدن بوده است و شما دیگر تمایلی به رنگ کردن آن نداشته باشید.

در غیر این صورت، پس از این که آجرها تمیز و خشک شدند، یک دست رنگ آستری به آنها بزنید . هیرش رنگ آستری با مواد پوشاننده لکه را توصیه می‌کند تا هر لکه دوده را نیز بپوشاند. هنگام انتخاب رنگ توجه کنید که هرقدر براقی‌رنگ بیشتر باشد، بیشتر در مقابل دوده مقاومت می‌کند. سانتوس رنگ‌های پر جلا یا نیمه‌براق را توصیه می‌کند. برای رنگ‌آمیزی قطعات فلزی می‌توانید از رنگ‌های مقاوم در برابر حرارت نیز استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که به هیچ‌وجه داخل شومینه را رنگ نکنید.

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/12/14:: 7:35 عصر     |     () نظر

   

تجربیات نقاشی ساختمان در شهریار

 

    آموزش نقاشی ساختمان

 

 نقاش خانه خود باشید !

 

 

 

مراحل رنگ‌آمیزی

 

‌ انتخاب رنگ مناسب

 

 

انتخاب رنگ برای رنگ‌آمیزی ساختمان نخستین قسمت از کاری است که شما باید انجام بدهید و برای آن باید با انواع خواص رنگ‌ها تا حدی آشنا باشید. گاهی اوقات بعضی‌ها برای رنگ‌آمیزی منزلشان از سلیقه‌های شخصی یا مدهای روز استفاده می‌کنند در حالی که بازی با رنگ‌ها اگر از روی آگاهی نباشد فرد را در دراز‌مدت با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهد کرد. در ایران، رنگ‌های سفید، توسی، آبی، استخوانی بیشترین استفاده را در رنگ‌آمیزی منازل داشته و دارند، اما به تازگی مردم به سمت رنگ‌های خاص‌تری همچون، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی و زردچوبه‌ای هم کشیده شده‌اند که بیشتر مربوط به تاثیر فرهنگی از آداب منزل‌داری کشورهای دیگر است. با این همه، این رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها کار نمی‌شوند بلکه اغلب در کنار یک رنگ از چند رنگ دیگر هم استفاده می‌شود تا تضاد یا همانندی‌اش سبب جلب توجه شود. نکته اساسی اینجاست که باید به چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها بیش از هر چیز دیگری توجه شود، مد به تنهایی کارساز نیست! علاوه بر این‌ها رنگ‌ها بر روح و روان ما اثر می‌گذارند و اگر در دراز‌مدت در پرتو رنگی خاص باشیم روحیاتمان به سمت انرژی‌های نهانی آن رنگ متمایل خواهد شد. رنگ‌ها اثرات درمانی نیز دارند که به نظر نگارنده معرفی اجمالی آن‌ها در اینجا می‌تواند در انتخاب یک رنگ خوب برای خواننده اثر گذار باشد. جعفر رضی‌پور، فوق‌لیسانس نقاشی و هنردرمانگر مدارس استثنایی تهران، بعضی از خواص رنگ‌ها را این‌گونه برمی‌شمرد

 

رنگ سفید

 

رنگ سفید در بنیه تمامی طیف‌ها نهفته و موجود است. رنگ سفید متظاهر‌کننده احساسات‌ نبوغ و استعدادهای بالقوه فرد بوده و رنگی است که نبوغ و توانایی‌های فرد را تقویت کرده و برای تمامی بنیه رنگ‌ها مناسب تشخیص داده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ خانه‌تان در درمان عوارض روحی و جسمی‌تان موثر باشد، پیشنهاد ما این است که بهتر است با رنگ سفید کار خود را شروع کنید و با این رنگ نیز کار خود را پایان بدهی

 

رنگ قرمز یا سرخ

 

رنگ سرخ بی‌نهایت روح افزا و جان بخش است. زمانی که در مکانی با این رنگ قرار می‌گیریم، احساسات ما غلیان می‌یابند و آماده بروز آن‌ها در شیوه‌ها و شکل‌های متفاوت هستیم شاید به همین خاطر است که از این رنگ در طراحی سالن‌های تئاتر، موسیقی و سینما بهره می‌برند، اما اگر رنگ قرمز بیش از حد معمول و به دور از تضاد رنگی با سایر رنگ‌ها مورد‌استفاده قرار گیرد منجر به ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌شود

به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث می‌شود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر شود و گردش خون و جریان آن را سریعتر می‌سازد و برای افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند مفید است. برای تحریک اشتها، استفاده از این رنگ در آشپزخانه‌ها توصیه می‌شود

 

رنگ نارنجی

 

این رنگ با مشخصه بسیار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادمانی و از طرفی نشانه دانش و آگاهی است. این رنگ احساسات اجتماعی بودن و شدت را افزایش داده و فعالیت‌های اجتماعی را در افراد قوت می‌بخشد

موثرترین بخش بدن انسان، سیستم عضلانی و ماهیچه‌های انسان است که به سرعت از این رنگ تاثیر می‌پذیرد و به همین دلیل می‌توانید از آن در رنگ‌آمیزی اتاق نوجوانان و یا استخرهای خانگی بهره ببرید. بیاد داشته باشید که استفاده افراطی از رنگ نارنجی سبب نامتعادلی و ناهماهنگی در سیستم عصبی افراد می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود که این رنگ به همراه رنگ سبز یا آبی استفاده شود

در ضمن ناراحتی و افسردگی‌های شدید نیز می‌توانند به وسیله رنگ نارنجی درمان شوند؛ برای رفع بیماری‌ها و ناملایمات گذرا در سیستم گوارشی نیز استفاده از رنگ نارنجی مفید است

 

رنگ‌سبز

 

رنگ‌سبز از جمله رنگ‌هایی است که در جهان بیش از بقیه‌رنگ‌ها دیده می‌شود. رنگ سبز حالت آرامبخشی دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهربانی و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار می‌رود. رنگ سبز روشن که به طیف نوری آبی نزدیک‌تر است، در بسیاری از درمان‌ها مفید واقع می‌شود و بهترین رنگ برای درمان دردها محسوب می‌شود. کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که اگر جامعه‌ای بیشتر به این رنگ گرایش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتری برخوردار است. توصیه ما درباره نمای ساختمان شما، استفاده از رنگ سبز برای در و پنجره‌ها یا سقف‌های شیروانی است

 

رنگ آبی

 

رنگ آبی حالت خنک‌کنندگی سیستم انرژی را دارد و به طور کلی رنگی است که حالت آرام‌بخشی و استراحت‌دهندگی را دارد. این رنگ در انتظام بخشی سیستم تنفسی نیز مفید واقع می‌شود. از طرفی رنگ آبی باعث می‌شود که فشار خون بالا کاهش یابد و در رفع ناراحتی‌ها و بیماری‌های گلو و حنجره نیز مفید واقع می‌شود

استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ‌های گرم باعث می‌شود که احساسات هنری – فکری فرد افزایش یابد و منبع مربوط به آن به طرز بسیار وسیعی به حرکت در آید. معمولا در ایران این رنگ را برای اتاق‌خواب به کار می‌برند که استفاده به جا و منطقی می‌نمای

 

رنگ صورتی

 

رنگ صورتی مطمئن‌ترین و مناسب‌ترین رنگی است که می‌تواند با انرژی خود، احساسات مربوط به مهربانی، صراحت، عشق، اعتماد و ایمان را تقویت می‌کند. به طور خلاصه رنگ‌صورتی در رفع کدورت، ناراحتی‌های عصبی، خشم، آرامش بسیار مفید بوده و حالت موثری دارد. این رنگ می‌تواند به درد اتاق دختر شما نیز بخورد، چرا که علاقه دختران به این رنگ اظهر من الشمس است

کلید زندگی با رنگ‌ها

اگر شما احساس می‌کنید که در خانه تعادل کافی برای لذت بردن از روزمرگی زندگی را ندارید باید برای تغییر رنگ خانه‌تان فکری بکنی مشاوره گرفتن از یک طراح و یا یک دکوراتور با تجربه می‌تواند در این راه بیش از پیش به شما یاری رساند چرا که در حقیقت یک طراح داخلی یا یک دکوراتور در این حوزه به مردم کمک می‌کند تا نیاز خود به رنگ‌های خاص را بفهمند و به آنان یاد می‌دهد که چگونه می‌توانند از این رنگ‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند تا طعم حضور در فضای آرامش‌بخش زندگی را دریابند

حتی کارفرمایان نیز می‌توانند از تنوع رنگی و خواص رنگ‌ها در تولید بیشتر و بازده کاری در محیط کارشان بهره گیرند. بر‌اساس یک تحقیق انجام گرفته در طراحی محیط کار کارگران در یک کارخانه در تهران از رنگ‌های شاد و مناسب استفاده شد و مشخص شد که استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی بخش در محیط کار نقش مضاعفی در تولید و کیفیت محصولات کارخانه داشته است.

 

آماده‌سازی فضاهای داخلی خانه

 

اگر تصمیم گرفته‌اید خودتان قلم مو را بردارید و در کنار دوستان یا اعضای خانواده به کار نقاشی ساختمان بپردازید ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره‌ها را باز کنید. با یک برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری کنید. اگر رنگ دیوارها قابل شست‌وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفید کننده را با اسفنج روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید. هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید (حداکثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز کنید تا لکه به جا نماند.

پس از این مرحله نوبت گرفتن لکه‌های احتمالی سطوح است. برای این کار شما به مقداری گچ کشته و یک عدد کاردک نیاز دارید که همه در ابزار فروشی‌ها یافت می‌شوند.

گچ کشته را کف دست بگیرید و با کاردک آن را روی لکه‌ها و افتادگی‌های گچی دیوار بمالید. سطح را در پایان هر لکه گیری کاملا صاف کنید؛ چرا که اگر گچ خشک شود کندن آن بسیار مشکل خواهد بود. وقتی کلیه سطوح لکه‌گیری شدند می‌توانید از یک سمباته نرم برای صیقل ناصافی‌های احتمالی استفاده کنید.

 

آماده‌سازی رنگ

 

اگر تصمیم دارید رنگ روغنی به کار ببرید از باز بودن کامل پنجره‌ها مطمئن شوید؛ چرا که تینر افزوده شده به رنگ روغن بوی بسیار نامطبوع و ماندگاری دارد. دیوارهای اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستیک رنگ شوند، اما اگر بچه کوچکتان از دیوارها به عنوان دفترچه نقاشی استفاده می‌کند، رنگ روغن گزینه مناسب‌تری است.

پس از انتخاب نوع، جنس و رنگ دلخواه نوبت به آماده‌سازی رنگ می‌شود. رنگ را در یک ظرف جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان کنید. فراموش نکنید که رنگ خوب و یکنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ‌آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک یکسان باشد؛ نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند. برای پوشش بهتر، یک دست رنگ از یک جهت و دست بعدی عمود بر آن اجرا می‌شود.

 

از کجا شروع کنیم؟

 

یکی از مطالبی که به تازگی در مورد رنگ‌آمیزی منزل ترجمه شده از گفته‌های دو نقاش و دکوراتور با تجربه به نام‌های دانیل هیرش(Danielle Hirsch) و برایان سانتوس (Brian Santos) بوده که در سایت تبیان قرار داشته و در آن به جزئی‌ترین نکات درباره رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف منزل اشاره شده است

 

اولین قدم: سقف

 

بهترین کار این است که کار نقاشی سقف را قبل از رنگ‌آمیزی دیوارها انجام دهید. سانتوس برای این کار به جای قلم مو از غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده می‌کند (که اکنون در فروشگاه‌های رنگ و ابزار ایران نیز موجود است) و دو دست رنگ به سقف می‌زند که دست اول در جهت تابش نور منبع اصلی نور اتاق، مانند پنجره و دست دوم عمود بر جهت این نور است (با قلم مو نیز جهت رنگ‌آمیزی باید به همین صورت باشد). عده‌ای از تولید‌کنندگان رنگ، رنگ سفید را با ترکیبی تولید می‌کنند که هنگام نقاشی صورتی یا آبی است؛ اما پس از خشک شدن سفید می‌شود. این رنگ‌ها به خصوص برای نقاشان تازه کار بسیار کارآمد هستند، زیرا به آنها کمک می‌کنند تا در زمان نقاشی یک سطح سفید، کاملا از پوشیده شدن تمام سطح از رنگ مطمئن شوند

به گفته سانتوس اگر سقف منزل شما بافت دارد، حدود 10 تا 15درصد رنگ بیشتری نیاز خواهید داشت. او پیشنهاد می‌کند که برای چنین سقفی از غلتک ابری استفاده کنید تا پوشش یکنواخت‌تری داشته باشید: «به این ترتیب شما با صرف انرژی کمتر، رنگ بیشتری به سطح مورد‌نظر خواهید زد.»

 

در‌ها چگونه رنگ می‌شوند

 

هرچند بیشتر معمول است که قبل از رنگ‌آمیزی یک در، آن را از چهارچوب خارج کنند؛ می‌توان آن را در جای خود هم رنگ کرد. به این ترتیب شما می‌توانید تمام اطراف آن را یکباره رنگ کنید و نیازی به نصب مجدد آن هم نخواهد بود. اما قبل از شروع کار باید دستگیره‌ها و قسمت‌های فلزی دیگر مانند ذره‌بین، جای کلید و.. را از در جدا کنید و لولاها را با یک ماده مناسب مانند دو- سه لایه چسب میسکیت (چسبی با پایه آمونیاک که با قلم موی نقاشی روی محل مورد‌نظر مالیده شده، پس از خشک شدن حالت لاستیکی پیدا کرده و می‌توان آن را پس از اتمام کار به راحتی از محل جدا نمود) بپوشانید. سپس از یک بتونه و آستری با پایه روغنی استفاده کنید تا رویه اولیه در را کاملا بپوشاند، سپس حداقل دو دست رنگ براق یا نیمه براق به در بزنی

 

کابینت و مقدمات مهم

 

به گفته هیرش، هنگام رنگ‌آمیزی کابینت «مقدمات کار، بیش از هر چیز اهمیت دارد.» ابتدا درها و کشوها و و ابزار یراق‌های دیگر داخل کابینت مانند سبدهای سیمی را بیرون بیاورید و سطح مورد‌نظر را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری که به کار می‌برید به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد یا لمینت

اگر کابینت‌ها قبلا رنگ شده باشند، باید ببینید که این رنگ چه بوده است. اهمیت این نکته در این است که اگر رنگ نهایی قبلی دارای پایه روغنی بوده، اکنون برای بتونه‌کاری و آستری آن هم باید

 

رنگ روغنی به کار ببری

 

پس از زدن رنگ آستری مناسب، دو یا سه دست از رنگ مورد‌نظر خود را به سطوح بزنید تا مطمئن شوید که رنگ کابینت‌ها در مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد یافت. طبعا هرچه تعداد لایه‌های رنگ بیشتر باشد، دوام آن هم بیشتر خواهد شد. به گفته هیرش، «یک لایه رنگ پس از خشک شدن تنها به ضخامت یک دستمال کاغذی خواهد بود». سانتوس پیشنهاد می‌کند که برای نتیجه بهتر، رنگ را با غلتک ابری به کابینت بزنید، سپس با یک قلم مو رنگ را پخش کرده و لایه‌ای یکنواخت ایجاد کنی

مواد افزودنی دکوراتیو که به تازگی به رنگ‌ها اضافه می‌شوند نیز می‌توانند امکانات جالبی برای شما ایجاد کنند. برای مثال افزودن ماده‌ای که موجب ترک خوردن رنگ می‌شود به رنگ قرمز و زدن لایه نهایی قرمز بر روی رنگ پایه خاکستری، جلوه زیبایی ایجاد می‌کند؛ زیرا ترک‌های ایجاد شده در رنگ قرمز موجب می‌شوند تا رنگ خاکستری زیری نمایان شده و کابینت‌های قدیمی جلوه تازه‌ای پیدا کنند

 

شومینه هم رنگ می‌شود

 

ابتدا باید آجرها را کاملا تمیز کنید. برای این کار از یک برس سیمی و یک ماده شوینده بدون کف دارای تری‌سودیوم فسفات (TSP) استفاده کنید تا دوده‌ها و تیرگی‌ها به خوبی پاک شوند. سانتوس توصیه می‌کند که پس از این تمیزکاری کامل، دست نگه دارید و شومینه را یک مرتبه دیگر از نظر بگذرانید. شاید تنها چیزی که برای زیبا شدن نیاز داشته، تمیز شدن بوده است و شما دیگر تمایلی به رنگ کردن آن نداشته باشید.

در غیر این صورت، پس از این که آجرها تمیز و خشک شدند، یک دست رنگ آستری به آنها بزنید. رنگ آستری با مواد پوشاننده لکه را توصیه می‌کند تا هر لکه دوده را نیز بپوشاند. هنگام انتخاب رنگ توجه کنید که هرقدر براقی‌رنگ بیشتر باشد، بیشتر در مقابل دوده مقاومت می‌کند. گروه تزئیناتی محمدی رنگ‌های پر جلا یا نیمه‌براق را توصیه می‌کند. برای رنگ‌آمیزی قطعات فلزی می‌توانید از رنگ‌های مقاوم در برابر حرارت نیز استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که به هیچ‌وجه داخل شومینه را رنگ نکنید

 

 

 

مراحل 9 گانه رنگ کاری  :

 

1-عادی کردن سطوح،

2- روغن‌ کاری،

3- بتونه،

4 -سمباده کاری،

5- آستر اولیه،

6- ترمیم بتونه،

7- سمباده کاری مجدد،

8- آستر دوم،

9- رنگ رویه.

 

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/12/14:: 6:27 عصر     |     () نظر

 

نصب و اجرای بلکا


 

اجرای این پوشش برخلاف ظاهر ساده آن به مهارت زیادی نیاز دارد تا علاوه بر ایجاد یک پوشش کامل بر روی دیوار ? با استفاده از مقدار مناسب مواد اولیه بلکا ضخامت لایه روی دیوار در حد استاندارد  0.5mm – 1.5mm  باشد . این پوشش به راحتی بر روی سطوح گچ و خاک ? انواع سیمان سیاه و سفید ? رنگ پلاستیک ( در این صورت باید فبل از اجرای بلکا سطح دیوار آستری از رنگ روغنی زده شود )  ? رنگ روغنی و ... قابل اجرا می باشد . در مواردی که دیوار کثیف بوده و یا دوده زیادی روی آن قرار گرفته ابتدا لازم است تا حد امکان دیوار تمیز شود .

 

جهت اجرای بلکا ابتدا لازم است مقدار مورد نیاز از پودر بلکا را از کیسه خارج و در یک تشت مناسب بریزید . سپس 3 تا 5 برابر وزن پودر ( بسته به پوشش دیوار ) آب به آن اضافه نموده آنرا حدود 10 دقیقه خوب ورز دهید . در این مرحله لازم است خمیر حاصل را 30 دقیقه به حال خود رها کرده در نهایت مجددا ورز دهید و بر روی سطوح توسط ماله مخصوص اجرا نمایید .

 

مراحل آماده سازی و نصب بلکا

 

ترمیم لایه آسیب دیده بلکا :

 

جهت ترمیم نقاط آسیب دیده ابتدا مواد اولیه بلکا را با حدود سه تا پنج برابر آب مخلوط و خمیر حاصل را به مدت ده دقیقه خوب ورز دهید سپس با خیس نمودن حدود 10 سانتی متر از اطراف نقطه آسیب دیده از پوشش بلکا توسط آبپاش و گذشت 10 دقیقه  از آن توسط پشت قاشق خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار داده و صاف نمایید .

 

مدت زمان خشک شدن لایه بلکا :

 

زمان لازم جهت خشک شدن بلکا به دما و شرایط محیط و همچنین جنس دیوار وابسته می باشد . اما بطور معمول در دما و رطوبت نرمال اتاق در صورتی که دیوار گچ و خاک باشد به دلیل جذب سریعتر آب ? پس از 24 ساعت و در سایر موارد نهایتا در عرض 72 ساعت ? بلکا کاملا خشک خواهد شد .

 

اجرای پوشش سلولزی بلکا بر روی سطوح مختلف :

 

از آنجا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زیر سازی را حل کند تا جایی که این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کرده به ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا منجر شود .

 

? سطح آهن سیاه : از آنجا که آهن سیاه به سرعت زنگ می زند اکیدا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی پوشش داده شود .

 

? آهن گالوانیزه – شیشه - آلومینیوم : در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد محدودیتی جهت اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر بلکا را کمی سفت تر انتخاب نمایید .

 

? گچ نرمه – گچ سفید - سیمان نرم : گچ نرمه یا گچ سفید مناسبترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت .

 

? چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آنها با تترونیوم رزین آغشته و سپس خشک شود این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت .

 

? سطوح گچ و خاک : تنها مشکل این سطوح خالی بودن دور دربها و پنجره ها و همچنین شمشه گیری نشدن نبش و کنج ها می باشد که برای اجرای پوشش بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند .

 

? کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس : این پوشش ها معمولا چسبندگی مناسبی به سطح زیرین خود ندارند و همچنین حلال آنها آب می باشد لذا با اجرای بلکا بر روی آنها تمام سطح یکجا کنده خواهد شد لذا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتما سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملا آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند .

 

? کنیتکس روغنی – رنگ روغنی : اجرای بلکا بر روی این سطوح در صورتی که دارای پوسیدگی نباشند به سهولت امکانپذیر خواهد بود .

 

? سیمان زبر : تنها مشکل پیش رو در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر وجود سطح متخلخل و نا تراز آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود .

 

اجرای بلکا - نحوه اجرای بلکا - پوشش سلولزی بلکا - قیمت بلکا - بلکا کیمیا دکور - ترمیم بلکا - نصب بلکا

 

نمونه رنگ و طرح پوششهای سلولزی - بلکا - پتینهنمونه رنگ و طرح پوششهای سلولزی - بلکا ابریشمیپوشش های سلولزی – بلکا پتینه رومالین روپادگالری پوشش های سلولزی – بلکانحوه تولید بلکا – پوشش های سلولزی پتینه کاری - آنتیک کاری دیوار و سقف


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/12/14:: 5:59 عصر     |     () نظر

 

اموزش رنگ ساختمان در شهریار

 

 

  آموزش نصب بر چسب های دیواری دکوراتیو:

 

 

 

نصب برچسب دیواری  بر روی دیوار خود یک تجربه جدید و سرگرم کننده می باشد .نگران نصب کردن برچسب دیواری خود نباشید . شما براحتی می توانید برچسب دیواریتان را پس از مطالعه مراحل دستورالعمل های نوشته شده توسط ما در عرض چند دقیقه نصب کنید .

 

برچسب دیواری  سه بخش تشکیل شده است :

 

1) کاغذ پشت برچسب دیواری یا همان پوست برچسب دیواری که بعد از اتمام کار آن را دور می اندازید .

 

2) خود جنس و طرح برچسب دیواری که می خواهید بر روی مکان مورد نظر بچسبانید .

 

3) سلفون مخصوص نصب برچسب دیواری که بر روی برچسب دیواری اتان کشیده شده است که آن را هم پس از اتمام کار دور خواهید انداخت .

 

 

                                                                     دستورالعمل های کلی جهت نصب برچسب دیواری های کوچک

 

 

 

 

1 ) قرار دادن برچسب دیواری توسط نوار چسب در محل و مکان مورد نظر جهت نصب

 

2 ) برچسب دیوار را بلند کندی و پوسته کاغذی برچسب دیواری را از زیر گرفته و تا نصف  به پائین بکشید.

 

3 ) توسط کاردک پلاستیکی نرم و یا کارت نرم و یا ... در زاویه 45 درجه بر روی طرح خود بکشید تا بر روی دیوار برچسبتان نصب گردد و سپس مابقی کاغذ پشت برچسب دیواری اتان را بکشید تا برچسب بطور کامل بر روی دیوار نصب گردد .

 

4 ) جهت اطمینان از کامل نصب شدن تمام سطح برچسب دیواری را کاردک بکشید .

 

5 ) به آرامی گوشه سلفون بر روی برچسب دیواری را بگیرید و در زاویه 180 درجه به پائین بکشید . این کار را به آرامی انجام دهید .

 

6 ) به شما تبریک می گوئیم . شما برچسب دیواری اتان را نصب کردید . امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید .

 

                                                                   دستورالعمل های کلی جهت نصب برچسب دیواری های بزرگ و عمودی

 

                                                                                           

 

 سایت نقاشی ساختمان

 

 

1 ) بالای برچسب دیواری اتان را توسط نوارچسب بر روی محلی که می خواهید آن را نصب کنید بچسبانید ( نوار چسب کاغذی ترجیح داده می شود ) . 2 الی 3 عدد بالای برچسب دیواری و یک عدد از وسط برچسب دیواری

 

2 ) پس از اطمینان از محل مورد سلیقه اتان جهت نصب ، نوارچسب های بالای برچسب دیواری اتان را بکنید تا فقط نوار چسب وسطی باقی بماند . با این کار قسمت بالائی و پائینی بصورت آویزان در می آیند .

سلفون بر روی برچسب دیوار را به آرامی بکشید تا پوسته کاغذی از برچسب دیواری جدا گردد .

 

3 ) پوسته کاغذی را توسط قیچی ببرید .

 

4 ) سلفون برچسب دیواری را بگیرید و به بالا بکشید تا برچسب صاف بر روی دیوار قرار بگیرد و با کاردک بر روی طرح بکشید تا کاملا" به دیوار بچسبد .

 

5 ) نوار چسب وسط برچسب دیواری را بکنید ( در این لحظه برچسب توسط خود سلفون بر روی دیوار قرار دارد ) . پوسته کاغذی برچسب دیواری را به آرامی به پائین بکشید تا کاملا از برچسب طر مورد علاقه اتان جدا گردد .

 

6 ) توسط کاردک نرم پلاستیکی بر روی طرحتان بکشید تا کاملا" به دیوار بچسبد . سعی کنید این کار را فقط بر روی طرح امجام بدهید و جاهائیکه طرح ندارد نیار به کشیدن کاردک نیست .

 

7 ) گوشه سلفون را گرفته و به آرامی از بالا به پائین بکشید تا سلفون از روی برچسب دیواری جدا گردد .

 

8 ) امیدواریم از دیدن برچسب دیواری اتان لذت ببرید .

 

 

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 95/12/14:: 5:42 عصر     |     () نظر

   1   2   3   4      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب