سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

 

پتینه - بلکا- رومالین - پوشش های سلولزی درجه یک

 

پوشش های سلولزی:

با هدف خدمت رسانی به صنعت ساختمان و کمک به رشد و ارتقاء کیفیت در بنا ایجاد گردیده است

رنگ سلولزی جزء دسته پوششهایی میباشد که از مواد سلولزی تشکیل شده و نقش پر کنندگی بر روی سطح را دارد و اما اگر به عنوان فیبر تلقی گردد در دسته رنگهای امولوسیونی قرار می گردد که از گروه رنگهای پایه آبی محسوب میشوند.

 

رنگ سلولزی جایگزین مناسب برای سفید کاری ، نقاشی و کاغذ دیواری است و مزین کننده آرک ،اپن و ابزار زنیهای سقف می باشد که با قابلیت اجرا بروی سطوح مختلف اعم از گچ و خاک،سیمان،گچ،شیشه،چوب و...باعث کاهش هزینه های ساختمان می شود.

رنگ سلولزی باسطحی زیبا وقابلیت اجرا در طرحها و شکلهای مختلف در مکانهای تجاری،

مسکونی ،اداری ومراکز تفریحی ورزشی و....قابل اجرا بوده و آرام بخش محیط میباشد.

به طور کلی رنگ سلولزی حاصل تکنولوژی نوین جهت پوشش داخلی ساختمان می باشد.

 

 

****مزایای پوششهای سلولزی :

طول عمر بالا

پوشاننده ترکها و عیوب زیر کار

کاهش قابل توجه مصرف انرژی

نوع نامحدود رنگی و قابلیت ترمیم

*نداشتن بو ومواد فرار در حین و بعد از اجرا کاهش رفلکس صدا وعایق صوت

خاصییت آنتی استاتییک (گرد وغبارومولکولهای سوخته هوا را به خود جذب نمی کند)

قیمت پوشش های الیافی(بلکا)

پوشش های الیافی(بلکا)

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/10/30:: 12:10 عصر     |     () نظر

 

اصول و مبانی رنگ شناسی کاربردی - تاریخچه ی رنگ - دوم 

با پیشرفت انسان، کشیدن تصاویر در دوران غارنشینی و تزیین دیوارها، در میان جوامع قبیله ای جایش را به خود آرایی بر سطح بدن داد. در ابتدا، برای این کار از انواع اشیاء طبیعی مانند برگ، پر، صدف و رنگ استفاده می کردند. در هر قبیله و اجتماعی تمامی اعضاء سطح بدنشان را مطابق با طرح به خصوصی رنگ آمیزی می کردند تا موقعیت خاص خود را در جامعه پیرامونشان نشان دهند.

این گونه رنگ آمیزی ها را معمولاً در زمان های مهمی از حیات فرد یعنی به هنگام آغاز دوره ی جدیدی از زندگی او (تولد، بلوغ، ازدواج، مرگ) انجام می دادند. رنگ بدن و شیوه ی خود آرایی، نشان گر هویت و تعلق هر فرد به جامعه ای خاص بود و در عین حال موقعیت او را در میان سایر اعضا تعیین می کرد و مبین نقش اجتماعی وی بود. رنگ ها و طریقه های مختلف رنگ آمیزی، به افراد یک قبیله به خصوص یا قبایل دیگر، امکان می داد تا اشخاص را از یکدیگر تمیز دهند و در نتیجه به مثابه مدل های خاص لباس (درست مانند لباس های متحد الشکل افراد پلیس، کارمندان، پرستاران، پزشکان و در برخی از مدرسه ها و دانشکده ها و کالج ها) عمل می کردند.

امروزه، رنگ آمیزی بدن به اشکال مختلفی صورت می گیرد. افراد از انواع رنگ های آرایشی (معمولاً برای صورت) استفاده می کنند. خانم ها به منظور ایجاد تغییر در قیافه ی خود، با پر رنگ تر کردن رنگ های طبیعی صورت، چهره شان را می آرایند و بازیگران به منظور ایجاد مؤثرترین و بهترین تاثیر گذاری حین اجرای نقش، از رنگ های قوی ترین نورها بهره می گیرند.

مصریان باستان از ترکیبی آبی رنگ (که به احتمال زیاد حاصل آزمایش هایی بوده که برای ساخت شیشه انجام میدادند) به عنوان نمادی از حقیقت و کمال استفاده می کردند.

این ویژگی های رنگ آبی، خصوصیت نمادینی بود که بعدها در تمثال مریم عذرا نیز ظهور کرد.

در هندوستان عروسک های هندو به مدت 6 روز قبل از مراسم ازدواج،‌ لباس کهنه زرد رنگی بر تن می کنند تا ارواح پلید را از خود برانند. در مراسم ازدواج نیز عروسک و کاهنی که عقد را جاری می سازد، هر دو لباس هایی به رنگ زرد می پوشند، در حالی که در چین دختری که قرار است ازدواج کند لباسی قرمز رنگ در بر می کند، چرا که قرمز برای چینی ها نماد زندگی تازه و آینده ای خوب و شاد است. سفید برای پاراتنون های یونانی (به معنای «باکرگی» و پیکره آتنا اصلی ترین رنگ به شمار می رفته، و هنوز هم رنگی است که اکثر عروس های غربی بر تن می کنند (همارد و دوروتی، 1378). ارغوانی، مقدس ترین رنگ نزد یونانیان و رومیان بوده است. این رنگ را از نوعی صدف حلزونی تهیه و برای آراستن خدایان و امپراطوران ذخیره می کردند.

چینی ها از دیر باز نقاشانی ورزیده و کار آموز بودند. چنین ثبت شده است که امپراطوری از سلسله ی «هان» در 80 سال قبل از میلاد مسیح مجموعا ای از نقاشی هایی را که گفته می شود از زیبایی رنگین و با عظمتی برخوردار بودند، در انبارهایی نگهداری می کردند که امروزه به آنها موزه می گویند.

در عصر تانک، در سال های 1618-1907 پس از میلاد مسیح نقاشی های دیواری و لوحه های نقاشی که با قدرت رنگ آمیزی شده بودند، ترسیم گردیده است. همان زمان سرامیک های جدیدی با رنگ های زرد، قرمز، سبز و آبی ساخته شده و در سلسله ی «سونگ» ذوق و سلیقه ی افراد در زمینه ی یرنگ به نحوی خارق العاده پرورده شد، رنگ های تصویری تنوع بیشتری یافت و جنبه ی واقع گرائی آن نیز افزایش یافت. سرامیک ها با لعاب های فراوان جدیدی به رنگ هایی نظیر سبز بیدی و مهتابی که از بی مانندی برخوردار بودند، آراسته شدند.

 

 

در ضمن این مطالب چکیده ای از کتاب اصول و مبانی رنگ شناسی در معماری و شهرسازی است که بر اساس مباحث رنگ ایتن می باشد. منتظر ادامه ی بحث باشید.

 

آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/10/29:: 10:56 عصر     |     () نظر

اصول اصلی نقاشی ساختمان در رنگ آمیزی دیوارهای گچی با دیوارهای رنگ شده متفاوت می باشد. برای دیوارهای گچی مراحل زیر را توصیه می کنیم:

1- پشت تیغ کشیدن ملایم روی گچ

2- روغن زیر کار مناسب گچ

3- ماستیک با یتونه مناسب

4- سمباده بعد از خشک شدن بتونه(24-12 الی ساعت بعد)

5- گردگیری گردو خاک حاصل سنباده

6- رنگ آمیزی با قلمو و غلتک(نحوه استفاده از غلتک و مقدار رنگ مصرفی روی دیوار در این مرحله به شکیل تر شدن کار انتهایی کمک زیادی می کند.- مرحله آستری نقاشی ساختمان)

7- بعد از کامل خشک شدن رنگ اولیه و آستری  با بتونه مخصوص، سطح کار (دیوار) لکه گیری می شود.

8- بعد از خشک شدن (12 الی 24ساعت) مرحله دوم سنباده کاری با سنباده نرم انجام می شود.

9 -گردگیری

10- رنگ دوم

11-رنگ سوم(این مرحله با دو غلتک انجام می شود. غلتک ترک و ایتالیایی برای شکیل تر شدن نتیجه کار )

12- در صورت نیاز رنگ روغن چهارم 

(دوستان توجه کنید که تفاوت فاحش هزینه مدنظر برخی از به اصطلاح نقاشان ساختمانی به خاطر رعایت نکردن خیلی از این اصول(نحواه انجام -صرف زمان- مواد مصرفی- نوع زیر کارو...)می باشد. همیشه بر این باور بودم که کار مناسب با هزینه مناسب همسوست .پس همیشه به کار مناسب با هزینه پایین شک کنید!)

 

آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/10/29:: 5:52 عصر     |     () نظر

نقاشی ساختمان زمان اجرا با رنگ روغنی

 

نقاشی ساختمان قلی پور با کادری مجرب آماده اجرای نقاشی ساختمان و پتینه کاری ایتالیائی به صورت کاملا تخصصی وبهره گیری از علم روز دنیا می باشد

 

 

مدت زمان اجرای رنگ‌ روغنی در نقاشی ساختمان یکی از معایب بزرگ رنگ روغنی در اجرا نقاشی ساختمان مدت زمان خشک شدن آن می‌باشد رنگ‌های روغنی غالباً زمانی معادل 24 ساعت یا یک روز کامل نیاز دارند تا نقاش ساختمان بتواند لایه بعدی رنگ را اجرا کند

به همین دلیل است همیشه ساختمان هائی که از رنگ روغنی جهت نقاشی ساختمان در آنها استفاده می گردد می‌بایست مدت زمان زیادی تخلیه گردند

 

این امر باعث می گردد که همیشه صاحب خانه در اجرای نقاشی ساختمان خود مردد باشد معمولاً مدت زمانی که نقاشی ساختمان به صورت سنتی و با استفاده از رنگ‌ روغنی طی می‌کند 3 الی 4 برابر بیشتر از نقاشی ساختمان با رنگ‌ اکریلیک می باشد

 

بنابراین باز هم گوشه‌ای از مشکلات اجراء در نقاشی ساختمان با رنگ‌های روغنی را به اطلاع رساندیم گر چه این مقالات بسیار ساده و به زبان عامیانه نوشته شده است اما با کمی دقت و حوصله در بررسی آنها در این وب سایت پاسخ تمام سئوالات در ذهن شما جهت نقاشی ساختمان داده خواهد شد

 

اهمیت نقاشی ساختمان آنچنان است که همکاران به این فکر افتادیم تا با ایجاد قسمت‌های مختلف در وب سایت این شرکت تمامی راه کارها مشکلات ، معایب ، محاسن استفاده از رنگ‌های روغنی رنگ پلاستیک و رنگ‌ اکریلیک به زبان کاملاً ساده و عامیانه که درک و تفسیر آن برای عموم مردم راحت باشد را به نگارش درآوریم

امیدواریم بتوانیم کمک کوچکیبه هموطنان عزیزمان در هر کجای ایران و دنیا می باشند کرده باشیم

 

برای نقاشی ساختمان خود همیشه از کارشناسان خبره کمک و مشاوره بگیرید

 

ما شما را تنها نخواهیم گذاشت

 

 

افتخار ما پاسخ گوئی به شما در سراسردنیا می باشد

 

 

آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/10/27:: 1:42 صبح     |     () نظر

آشنایی با انواع رنگها:

 

رنگ ها دو نوع هستند. روغنی و پلاستیک.

 

 رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن ، فقط در سقف اتاقها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

 

 

 

رنگ روغنی:

 

مات ( سفید 101)

 

روشن ( 204زرد)

 

براق (102سفید – روناس)

 

کدر ( مشکی )

 

مات: به رنگهایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

 

روشن: بیشتر به رنگهایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

 

براق: به رنگهایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است. و لیزی آن بیشتراست. و غلظت روغن در این نوع رنگ ،بیشتر از بقیه رنگها است.

 

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگهای دیگر آمیخته می شود، و برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

 

رنگ پلاستیک در بازار به 2صورت در بازار یافت می شود:

 

پلاستیک و نیمه پلاستیک .

 

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نمیه پلاستیک است.

 

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بابک قلی پور 91/10/26:: 11:40 صبح     |     () نظر

   1   2   3   4   5      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب