سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

وقت را از دست ندهید و هم اکنون با ما تماس بگیرید و منزل – خانه یا ساختمان خود را نقاشی کنید،

منتظر شما هستیم

 

نقاشی ساختمان

 

خدمات نقاشی ساختمان، کاغذ دیواری، طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی

مطابق با سلیقه شما با بهترین کیفیت، قیمت مناسب و تحویل فوری

 

نقاشی ساختمان و دکوراسیون

نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی

تهیه، نصب و فروش انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی – کاغذ دیواری اتاق خواب – کاغذ دیواری اتاق کودک و کاغذ دیواری های قابل شستشو و ارائه طرح و مدل کاغذ دیواری – همراه با ارائه کاتالوگ و آلبوم و قیمت کاغذ دیواری با بهترین کیفیت

شما می توانید انواع کاغذ دیواری در رنگ ها و طرح های مختلف را سفارش دهید تا در اسرع وقت خانه خود را کاغذ دیواری کنید

 

کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی منزل

انجام کلیه کارهای مربوط به طراحی و دکوراسیون ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل (سنگ آنتیک – پارکت لمینت – کفپوش – کامپوزیت – انواع پرده و شید- موکت – کرکره – کفپوش و تزئینات داخلی و خارجی ساختمان) در طرح ها و مدل های مختلف و جدید

برای اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی ساختمان کافیست هم اکنون با ما تماس بگیرید و از آخرین قیمت دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون ساختمان آگاه شوید

 

ارائه آلبوم و کاتالوگ – بازدید رایگان – مشاوره رایگان – نظافت کامل

تصاویر-آلبوم-و-کاتالوگ-نقاشی-در-آذین

نقاشی ساختمان

اعتماد شما به گروه ما نتیجه

 logo.gif (368Ã?86)

* – * – * کیفیت مطلوب * – * خدمات متمایز * – * – *

* – * – * اثری ماندگار * – * طرحی زیبا * – * – *

————-*- همراه با قیمت مناسب خدمات ما -*————-

تحویل در اسرع وقت

با قیمت اتحادیه و توافقی

naghashi.org-4.png (355Ã?200)

هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیز است

مدیریت مجرب و متعهد

عضویت اتحادیه نقاشان

مشاوره و بازدید رایگان

logo.gif (368Ã?86)

 


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 7:40 عصر     |     () نظر

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری مستقلا ً تغییر پذیر است : فام ، درخشندگی و اشباع .

فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند .گفته می شود که تقریبا ً 150 فام متفاوت را می توان تشخیص داد ، ولی همه ی اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند ، زیرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول موج های بلند تر توانایی بیشتری دارد . بلند ترین طول موج ها در منطقه ی قرمز و کوتاه ترین طول موج ها در منطقه ی بنفش هستند . دسته بندی عمومی رنگ ها به بیفام ( سیاه ، سفید و خاکستری ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،...) بر همین صفت مبتنی است . برای سهولت درک مطلب ، فام را می توان مشخص کننده ی اسم عام رنگ ها تعریف کرد .

logo.gif (368Ã?86)

قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند ، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی( پرتقالی) ،

نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ ، نشان می دهند . در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند ، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .

 

درخشندگی (والوور) ، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند(غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) . معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد . در سلسله ی رنگی ، هر فام نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آورد (مثلا ً اگر بنفش روشن در کنار سبز زیتونی قرار گیرد ، نوعی تکان بصری ایجاد می کند) .

 naghashi.org-4.png (355Ã?200)

اشباع (پرمایگی) ، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ) . فام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت . همچنین ، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آمیخته شوند ، رنگ های شکسته به دست می آیند . اختلاط فام های خالص با یکدیگر یا با رنگ های بیفام ، باعث تغییر در پرمایگی و درخشندگی شان می شوند . به طور کلی ، هر فام قابلیت ایجاد رنگ های متنوعی را در حوزه ی خود دارد که به آن تلوّن (واریاسیون ) می گویند ( مثلا ً انواع صورتی ، اُخرایی وقهوه ای ، تلوّن در فام قرمز هستند ) .

 kkkkkk.gif (400Ã?150)

چگونگی متظاهر شدن رنگ ها از دیگر مباحث رنگ شناسی است . در تجربه ، سه نمود مختلف در رنگ ها می توان تشخیص داد : فیلمرنگ ، حجمرنگ و سطحرنگ .

فیلمرنگ ، رنگی است که در فاصله ای نا مشخص نسبت به بیننده ظاهر می شود (مثلا ً رنگی که در طیف نما اسپکتروسکوپ می توان دید ، یا رنگ آسمان خاکستری یکنواخت) . فیلمرنگ ، بافت واضحی ندارد و گویی شخص می تواند کمابیش به درون آن رسوخ کند . همواره در تراز جلو به چشم می آید . فیلمرنگ را نمی توان همچون کیفیتی در اشیاء و یا متعلق به رویه ی اشیاء دانست .

 

حجمرنگ را در اشیای پشت نما می توان دید ( مثلا ً در یک استکان چای یا در بخار رنگین) . حجمرنگ در فضای سه بُعدی که اشغال کرده است گسترش می یابد ، ولی تراز متغیری نسبت به چشم بیننده ندارد .

 

سطحرنگ ، چنان به نظر می آید که روی سطح شیء قرار گرفته است ( مثلا ً در یک کاغذ رنگی) . بافت رویه ی شیء را به خود می گیرد و حایل غیر قابل نفوذ برای چشم ایجاد می کند . سطحرنگ را معمولا ً همچون کیفیتی در خود شیء می انگاریم .

از این سه کیفیت ظاهری که اشاره کردیم ، نمود های دیگری چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشی می شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و کار دارند ولی بخشی از صناعت آنان معطوف به ایجار نمود های حجمرنگ ، فیلمرنگ ، تلأ لو و فروغ به وسیله ی رنگیزه است که در واقع چنین کیفیت هایی را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن که با موادی چون پلاستیک کار می کنند ، از نمود حجمرنگ بهره می گیرند .


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 7:2 عصر     |     () نظر

نقاشی ساختمان قلی پور در شهریار و کرج و تهران

اجرای رنگ آمیزی و بلکا با رنگ بدون بو در شهریار و تهران

کندن بلکا و نصب بلکا با مدیریت بابک قلی پور



  همــه چیــز درباره انتخاب رنگ اتاق نوزاد

 

در گذشته، بیشتر والدین اتاق‌خواب نوزاد خود را به ‌صورت ساده با رنگ آبی یا صورتی رنگ‌آمیزی می‌کردند اما امروزه انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌کودک، پیشرفت و توسعه بسیار کرده و والدین با نگاهی به آینده برای دکوراسیون اتاق نوزاد خود رنگ انتخاب می‌کنند.

 

 یک اتاق‌خواب به‌رنگ صورتی ‌پاستل (ملایم) ممکن است خیلی زود تکراری و از مد افتاده شود، اما با اضافه کردن مقداری رنگ‌های چاشنی می‌توانید آن را به فضایی ایده‌آل و مناسب برای فرزند خود در سال‌های اولیه زندگیش تبدیل کنید.

 

والدین در انتخاب رنگ توجه زیادی به پسر یا دختر بودن کودک می‌کنند و در بازی با رنگ‌های قوی و شاد، فضایی دلنشین و لذت‌بخش برای فرزندشان تدارک می‌بینند. اتاق یک نوزاد، نخستین دنیای رنگارنگ و روشنی است که نوزاد در آغاز تولد در آن سکنی می‌گزیند و از این‌رو باید به اندازه کافی برای او جذاب و دوست‌داشتنی باشد. می‌توانید با انتخاب مناسب و رنگ‌آمیزی خوب، این دنیای کوچک را برای او زیبا و شاد سازید.

 

نکته مهم دیگر این است که هرچه تعداد رنگ‌های مورد استفاده در اتاق نوزاد بیشتر باشد، نیاز به استفاده از اکسسوری در دکوراسیون اتاق کمتر می‌شود و این کمک بسیاری به بودجه شما می‌کند.

 

در ادامه به نکته‌هایی در خصوص انتخاب رنگ برای اتاق نوزاد توجه کنید:

 

انتخاب رنگ زرد آفتابی برای دکوراسیون این اتاق نوزاد، آن را برای پسرها و دخترها و همچنین یک رده سنی وسیع، مناسب ساخته است. وجود تخت سفید رنگ، اتاق را به فضایی مدرن تبدیل کرده و همچنین استفاده از آویزها و طبقه‌های کودکانه، فضا را خصوصی و شخصی کرده است.

 

استفاده از یک رنگ قوی و تند برای دیوارهای این اتاق، فضایی مناسب برای دوره نخستین رشد نوزاد به ‌وجود آورده است. صورتی تند و گرم، فضایی غنی و تا حد زیادی دخترانه به ‌وجود آورده است. جزئیات، نوع دکوراسیون تخت و اکسسوری استفاده شده در این اتاق به گونه‌ای است که این رنگ را در مرکز توجه نگه داشته است.

 

استفاده از مقداری رنگ‌های مختلف کنار هم در قالب طرح‌های مختلف، مانند آنچه در تصویر می‌بینید، در اتاقی با دیوارهای ساده و رنگ شده با رنگی محرک، می‌تواند محیطی طبیعی و نقطه کانونی قدرتمندی را در فضا ایجاد کند.

 

یک ترکیب موفقیت‌آمیز رنگ‌های تند و قدرتمند، با طرح‌های گرافیکی قوی، می‌تواند اتاقی دوست‌داشتنی و ایده‌آل با جلوه‌ای مدرن و باطراوت خلق کند. استفاده از وسایل و مبلمان کلاسیک و سفید، رنگ‌آمیزی ساده و ملایم برای دکوراسیون تخت‌خواب و کف‌پوش خنثی، باعث می شود این دکوراسیون نامطلوب جلوه نکند و همواره جالب و خوشایند باشد.

 

استفاده از رنگ صورتی‌ ملایم برای ملحفه‌ها و دکوراسیون این تخت‌خواب نوزاد، تندی و گرمی رنگ نارنجی دیوارها را تعدیل کرده است و نوزاد را برای خوابیدن آرام می‌سازد. طرح خال‌خال‌های پولکی در کنارطرح راه‌راه، جلوه‌ای جالب برای دکوراسیون این تخت‌خواب ایجاد کرده و این طرح‌ها با رنگی ملایم و صورتی، فضا را دخترانه کرده است.

 

طرح‌های گرافیکی مدرن در کنار طرح کلاسیک پولکی، به همراه رنگ‌های تند و قوی شرایط مورد پسند و دوست‌دار نوزاد را ساخته است.

 

رنگ درمانی:

 

روانشناسی موجود در پس رنگ‌ها به‌گونه‌ای باور نکردنی شخصی است. بزرگسالان در زندگی خود تجربیاتی داشته‌اند که درک آنها را در خصوص هر رنگی تعیین می‌کند. اولویت‌های افراد در خصوص رنگ‌ها از احساسات قوی آن‌ها که وابسته به خاطرات منفی و مثبت آن‌ها در گذشته هستند شکل می‌گیرد.

 

دانستن این موضوع و به یاد داشتن آن، زمانی که نمی‌توانید در خصوص رنگ اتاق نوزاد خود با همسرتان به توافق برسید به شما کمک می‌کند. تعمق در مسائلی فراتر از مساله خصوصی و شخصی و آشنایی با روانشناسی کلی رنگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا رنگی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با نیازهای شما داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که روانشناسی رنگ‌ها نسبی است و باز هم در پایان این شما هستید که رنگ درست را انتخاب می‌کنید. پیشنهادهای زیر می‌توانند راهنمایی برای این کار باشند:

 

قرمز: محرک اشتها، ضربان قلب و تنفس است. قرمز می‌تواند سبب ایجاد ترس و اضطراب در نوزاد شود. پیشنهاد می‌شود در مقداری کم در اکسسوری‌ها استفاده شود.

 

نارنجی: رنگی گرم و رضایت‌بخش است. رنگی است که برای رشد و شادی کودک مناسب است.

 

زرد: زرد قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد و یادگیری را تقویت می‌کند اما می‌تواند سبب شود تا نوزاد بیشتر گریه کند. همچنین رنگ زرد فراوان تا اندازه‌ای سبب خستگی چشم می‌شود؛ از این رو اگر قصد دارید از این رنگ برای اتاق نوزاد استفاده کنید از طیف ملایم آن بهره گیرید.

 

آبی: دقیقا برعکس قرمز عمل می‌کند. آبی فضا را آرام و تسکین‌دهنده می‌سازد و استرس را کاهش می‌دهد و همیشه یکی از رنگ‌های مفید و کمک کننده در اتاق خواب است.

 

صورتی: آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است.

 

سبز: راحت‌ترین رنگ برای چشم است. سبز به دلیل طبیعی بودنش، برای کاهش استرس بسیار موثر است و رنگی بسیار باطراوت و شاداب به شمار می‌آید.

 

متحدسازی با کمک رنگ‌ها

 

استفاده از رنگ‌های سنتی در این اتاق نوزاد جلوه‌ای معاصر و آرام به آن داده است. تکرار رنگ اصلی دیوار در جاهای دیگر دکوراسیون و در وسایل دیگر، انسجام خوبی برای این دکوراسیون ایجاد کرده است. اشاره‌ای کم به رنگ سبز لیمویی نیز کنتراست لازم را برای زیبایی بیشتر تامین کرده است.

 

این دراور قدیمی که در بازسازی با رنگ لیمویی نو و زیبا شده است، در آن واحد هم فضای ذخیره‌سازی است و هم میز تعویض. برای دستگیره‌های کشوهای آن از رنگ دیوار‌ها استفاده شده که انسجام و زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون ایجاد کرده است.

 

استفاده از رنگ فیروزه‌ای و سبز لیمویی در این اتاق نوزاد الهام بخش طبیعت است.

 

حل مشکل با کمک رنگ‌ها

 

آیا در اتاق نوزاد شما نور طبیعی به میزان کافی وجود ندارد؟! پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های گرم مانند زرد و طلایی استفاده کنید.

 

آیا نور خورشید با قدرت فراوان و به شدت بسیار وارد اتاق نوزاد شما می‌شود؟ پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های خنک و تیره‌تر استفاده کنید.

 

آیا به رنگ‌های قوی تمایل دارید، اما نمی‌خواهید برای تمام دیوارها از آن استفاده کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای سه دیوار و سقف از یک رنگ خنثی استفاده کنید و آن رنگ قوی و تند مورد علاقه خود را برای رنگ‌آمیزی یک دیوار استفاده کنید. با این کار اگر با مرور زمان از آن خسته شدید می‌توانید به راحتی آن را عوض کنید.

 

آیا می‌خواهید فضایی آرام بسازید؟ اتاق را با یک رنگ به صورت ساده رنگ‌آمیزی کنید. اضافه کردن رنگی دیگر، به خصوص اگر مکمل رنگ اصلی باشد بر انرژی فضا می‌افزاید و این اقدام خوبی برای اتاق بازی است.

 

طرح راه راه کاغذ دیواری نصب شده بر دیوار به خوبی با روبان‌ها و خال‌خال‌های پولکی موجود روی ملحفه‌ها هماهنگ شده و جلوه‌ای کلاسیک-مدرن به این اتاق بخشیده است.

 

رنگ صورتی ملایمی که برای دیوار این اتاق انتخاب و استفاده شده بسیار آرامش‌بخش و زیبا است و ترسیم حباب‌هایی روی زمینه صورتی رنگ، فضا را رویایی کرده است.

 

انتخاب پارچه‌ای رنگارنگ برای دکوراسیون تخت‌خواب نوزاد و همچنین شیوه نقاشی دیوار، فضای شاد و جذابی برای نوزاد به وجود آورده است.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 6:20 عصر     |     () نظر

همه چیز در مورد پیدایش ترک در ساختمان

 

 logo.gif (368Ã?86)

افت پی بر اثر عواملی همچون رطوبت و فشارهای وارده از طبقات ، بی مقاومتی خاک و عملکردهای آن پیش می آید . همچنین نوع مصالح مصرفی و اجرای غیرفنی ، سبب نشستهای پی می شود . در مجموع ، بر اثر حرکات زمین ، اسکلت بنا حرکت می کند و شکستهای مختلف که شامل ترکهای عمیق و یا معمولی و در مواردی به شکل مویی است ، نمایان می شود.

 

موقعیت ترک :

 

ترکهای عمیق : این ترکها گاهی به طور دائمی به وجود می آید و دلیل آن نشست مرتب پی است که در این صورت ، بودن ساکنان در ساختمان خطرناک است.

 

ترکهای ثابت : معمولا پس از نشست پی ، تحرک ساختمان کم می شود. این پدیده بر اثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زیر پیش می اید. در نتیجه ، شکست و افت دیوارها و اسکلت بنا نیز متوقف ، و حالت ترک ثابت می شود.

 naghashi.org-4.png (355Ã?200)

موی ترکهای معمولی : این ترکها در اثر افتهای کوچک در اسکلت بنا و به واسطه نیروها و در مواردی به علت نوع مصالح اندود به وجود می ایند. رطوبت ، انقباض و انبساط حاصله در مقابل خشک شدن سطوح مرطوب ، باعث ایجاد ترکهای مویی می شود.

 

حالتهای ترک :

 

ترک را به شکلهای مختلف می توان آزمایش کرد. نوع خطرناک و بدون خطر آنها را به شکلهای زیر می توان شناسایی کرد:

 

الف) بند دوقسمت دیوار را که بر اثر ترکهای عمیق از یکدیگر جدا شده اند ، با گچ دستی طوری کف کش می کنیم که ملات فقط دو قسمت جدا شده را پوشش دهد ؛ یعنی در ترکها نفوذ نکند

 

پس از خودگیری و خشک شدن ملات گچ ، چنانچه از دیوار جدا شود ، اسکلت در حال نشست و افت کامل است که باید در مورد آن با احتیاط رفتار کرد.

 kkkkkk.gif (400Ã?150)

ب) در موارد ذکر شده در بالا ، می توان روی ترک دو قسمت جدا شده دیوار را نوار کاغذی از جنس کاهی نازک به ابعاد 30*3 سانتیمتر به شکل ضربدر (*) با پونز نصب کرد. چنانچه کاغذ پاره شود ، شکست و نشست در ساختمان بسیار خطرناک می باشد. در این صورت ، ساختمان باید از سکنه خالی شود.

 

ج) در نشستهای خطرناک ، کلاف پنجره بر اثر نیروی فشار ، اهرم و دفرمه می شود . به علت بالا بودن ضریب شکنندگی ، شیشه پنجره ها ترک می خورند و می شکنند.

 

د) در افتهای مداوم پی و مواقع سکوت ، صداهای "تک تک " که حاصل ترک مصالح و بویژه اجرکاری است ، شنیده می شود.

 

روش تعمیر ترکها :

 

همانطور که گفتیم ، بر اثر نشست ، ترکهایی به وجود می آید که برخی از آنها مویین و ریز هسنتد . با خالی کردن اطراف آنها و با " کشته کشی " و کشیدن پنبه آب روی سطوح ترکهای مویین آنها گرفته و آماده نقاشی می شوند.

 

ترکهای نیمه عمیق :

 

بر اثر حرکت پذیری سقف توفال که از انقباض و انبساط رطوبت و حرارت حاصل می شوند . ترکهایی به وجود می آید . این ترکها را با نوک کاردک و ماله خالی می کنیم و پس از " آماده کشی " و پرداخت کشته و پنبه زنی ، ترکها را می گیریم و آماده نقاشی میکنیم.

 

ترکهای عمیق :

 

اطراف ترک را با تیشه می تراشیم و سپس درز آن را کاملا خالی می کنیم. کاربردن گچ دستی و کف کش کردن ، درون ترک را پر و سطح آن را با گچ آماده صاف می کنیم . سپس با گچ کشته و پنبه اب ، سوح آن را کاملا پرداخت و آماده نقاشی می کنیم.

 

توجه شود : چون سطح کشته کشی در بعد بیشتری انجام می شود تا خطر کپ کردن به وجود نیاید ، بابد اصولی را به کاربرد تا سطح ترک از اطراف به شکل پخ از گچکاری و اندود برداشته شود تا عمق ترک در سطحی عریض پیوند شود. به این عمل اصطلاحا " پرداخت کردن ، کشته و همسطح کردن با زمینه در گچکاری قدیمی " می گویند.

 

ترک در تقاطع دیوار :

 

دیوارها بر اثر نداشتن پیوند با هشت گیر ترک می خورند . در مواقعی نشست و شکست دیوارها ، ترکها کاملا باز و رویت می شوند . در بعضی موارد ، این ترکها بسیار عمیق هستند ؛ به طوری که می توان دست را در درون آنها حرکت داد . در این حالت ، چنین عمل می کنیم :

 

1- سطح ترک را از دو طرف کاملا با تیشه می تراشیم ، و پس از جارو ، سطوح آن را کاملا مرطوب می کنیم .

 

2- چنانچه لازم باشد ، کنارهای ترک را با قلم و چکش چند سانتیمتر بازتر می کنیم تا نشست گچ با عمق بیشتری انجام شود.

 

3- ملات گچ تیزون را شلاقی در درون ترک می کوبیم تا سطح ترک کاملا پر شود.

 

4- پس از پر کردن ترک به شکل سرتاسری و کف کش کردن گچ تیزون ، اندود گچ و خاک را اجرا می کنیم.

 

5- در صورت نیاز ، ترک را شمشه گیری می کنیم تا در سطح گچکاری یکنواختی به وجود آید.

 

6- با گچ آماده و سپس گچ کشته ، سطح اندود را " سفیدکاری" می کنیم و با پنبه آب زدن برای پرداخت ، گچکاری را خاتمه می دهیم.

 

توجه شود: چنانچه در محل تقاطع دیوار دیوار ابزار گرد زده شود ، یعنی ماهیچه به وجود آید ، ترک مجددی پیش نخواهد آمد .

 

ترک در نعل درگاه :

 

به علتهای زیر ، نعل درگاه و سطوح زیر آن می شکنند :

 

الف) در اثر نشست ستون زیر نعل درگاه ، به علت اهرم شدن آن ، برش افقی به وجود آید.

 

ب) برشهای عمودی به خاطر وجود پیوند و اثر نیروهای فشاری در امتداد تیر نعل درگاه و برشهای طولی بعد از مقدار گیر نعل درگاه به وجود می آید که در هر دو حالت ، جداره ترکها را می تراشیم ، باز می کنیم و سپس گرد آن را می گیریم . بهد ، محل مرطوب شده را با اصطلاحا گچ تیزون ( زودگیر) پر می کنیم و زمینه را با کشته کشی آماده می سازیم و سپس ترکها را به ترتیب ترمیم و تعمیر می کنیم.

 

 

پیوند در ترکهای عمیق :

 

چنانچه ترک عمیق باشد ، رجهای بریده شده را از دو طرف به اندازه یک نیمه ، خالی می کنیم و با به کاربردن ملات مرغوب و اجرهای راسته مقاوم ، سطح ترک را در عزض دیوار با رعایت پیوند ، کامل می گیریم و سپس مبادرت به اندودکاری می کنیم. در این صورت ، اثر ترک کلی محو می شود. در بعضی موارد ترک به حدی است که از بیرون نور و اشیا قابل رویت می شود .

 

به طور مسلم ، این ترک و شکست و نشست از پی شروع می شود و تا بالاترین قسمت ساختمان ادامه می یابد که برای تعمیر ان ، به اینصورت عمل می کنیم : مسیر ترک را در کفسازی دنبال می کنیم و با برداشتن کفسازی به پی می رسیم . تعمیر از پی شروع می شود . پاز کرسی چینی ، جداره ترک را جهت به وجود آوردن پیوند خالی می کنیم . پس از بنایی ترک مذکور ، در عمق دیوار اندود و سفیدکاری انجام می دهیم.

 

رفع ترک اطراف ستونهای فلزی :

 

در اجرای اسکلت فلزی کنار ستون فلزی ، هر 60 سانتیمتر ، میلگرد با برگشت به صورت l خوابیده به نام علمی کیلیبس به معنای گیره ، چفت و بست ، پهلو گرفتن و سفت کردن است . آهنگر اسکلت ساز آن را اصطلاحا کلمس می گوید . حدودا به قطر نمره 16 میلیمتر و به طول 50 سانتیمتر و برگشت ( گونیا زاویه 90 درجه ) حدود 12 سانتیمتر پاجوش به قطر کافی اتصال می شود. این اجرا دیوار آجری را با ستون فلزی به طور اصولی پیوند و اتصال می دهد. اجرای اصولی این روش یه این شرح است که کیلیپس زا به دو ستون مقابل و در راستای یکدیگر جوش می دهیم . سپس ، با میلگرد راستای هم قطر و با رعایت اورلپ به دو کیلیپس جوش می دهیم . توجه گردد که چنانچه فاصله دو ستون فلزی مقابل از 3 متر بیشتر باشد ، باید از وجود وادار ، فلزی مانند سپری جهت نصب بین دو ستون استفاده کنیم. سپس ، کیلیپس گذاری بین ستونها و وادار را در راستای یکدیگر انجام دهیم . بهد هم سفتکاری دیوار را اجرا کنیم. باز هم توجه گردد که چنانچه فاصله تیر زیرین و تیر فوقانی در قاب ، مرتفع و بیشتر از ارتفاع 3 متر باشد ، باید از وجود تیر فرعی غیر باربری مانند نبشی استفاده کنیم . به طور مسلم ، اتصال تیر فرعی با وادار و اجرای کلیپس گذاری در مجموعه ذکر شده ، سفتکاری را با اسکلت فلزی کاملا درگیر می سازد. با این روش اولا وجود ترکها در موقع نشست از بین خواهد رفت ؛ ثانیا در مقابل زلزله و تحرکات زمین ، دیوارهای ساختمان و به خصوص دیوارهای خارجی نگهداری می شوند که از برای تعمیر چنین عمل می کنیم :

 

1- سطح اندود رویه ، آستر روی ستون و دو دیوار متصل به ستون فلزی را به عرض 100 سانتیمتر و در شرایط محدود حتی به عرضی کمتر ، جمع اوری می کنیم .

 

2- به فاصله و ارتفاع هر 60 سانتیمتر از ذدو دیوار ، کناره ستون را در یک رج افقی به اندازه 50 سانتیمتر خالی می کنیم.

 

3- عمل کلیپس گذاری را در دو رج خالی شده با ستون فلزی از میلگرد حداقل نمره 16 با جوش مطمئن و کافی انجام می دهیم.

 

4- محل خالی را با ملات مرغوب و آجر نیم لایی آبخور به طور اصولی انجام می دهیم تا شکاف گرفته شود.

 

5- پس از جارو زدن سطح تراشیده شده و آب پاشیدن به ان ، میخ سر کج را به فاصله هر 25 سانتیمتر طوری می کوبیم که 5/1 سانتیمتر با سطح ستون و سفتکاری فاصله داشته باشد.

 

6- توری گالوانیزه به عرض 80 سانتیمتر را توسط سیم آرماتور بندی با قلاب مطمئن و محکم به میخهای سرکج می بندیم .

 

7- اندود آستر را طوری انجام می دهیم که توری در وسط ملات قرار گیرد و اندود را مسلح سازد.

 

8- پس از آستر ، عمل سفیدکاری و لکه گیری و سپس رنگ و روغن را انجام می دهیم.

 

با این روشهایی که در بالا توضیح دادم چنانچه نشست به وجود آید ، دیگر ترک در کناره ستون فلزی به وجود نخواهد آمد.

 

 

 

                                                       خانه رنگ نقاشی ساختمان کاغذ دیواری


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 6:1 عصر     |     () نظر


دنیای هنر رنگ و نقاشی

همه چیز درباره رنگ صورتی
به رزهای صورتی نگاه کنید. می‌بینید رنگ صورتی تا چه حد گرم و روح‌بخش است؟!
صورتی رنگی است که از اثبات زیادی برخوردار است و هر جا که باشد زندگی و نشاط را در آن مکان القا می‌کند. صورتی خفیف شده و ملایم شده رنگ قرمز است. این رنگ در طیف‌های ملایم آرام‌بخش و در طیف‌های تیره تر محرک و انرژی زاست. صورتی رنگ شادی و نشاط است،
وقتی ما خوشحال هستیم اگر از ما پرسیده شود « حس می‌کنید چه رنگی هستید؟ به احتمال زیاد جواب خواهیم داد: صورتی
صورتی رنگ لطافت، عشق، احساسات رماتیک و عاشقانه است. صورتی رنگ خانم‌هاست! در جوامع غربی وسایل و اثاثیه صورتی از طرفداران زیادی برخوردارند، صورتی علاوه بر چیزهایی که گفته شد رنگ راحتی و آرامش نیز می باشد. جوامع غربی در دوران باستان معتقد بودند که دختران در گلبرگ‌های صورتی گل رز متولد می‌شوند که این اعتقاد بسیار زیبا و لطیفی است. 
روانشناسان رنگ بر این باورند که صورتی رنگ بسیار قدرتمندی است. این رنگ علاوه بر اینکه احساس آرامش و راحتی را القا می‌کند به شدت ضد افسردگی و گوشه‌گیری است.
صورتی کلید در احساسات خاموش است که این امکان را برایمان فراهم می‌کند تا احساسات نهفته خود را رها سازیم و آن‌ها را ابراز کنیم. از نظر علم انرژی درمانی، صورتی سمب عشق و احساسات عاشقانه است. این علم می‌گوید صورتی برای بینندگان خود آرامش به ارمغان می‌آورد. صورتی نسبت به قرمز خیلی راحتر و ساده‌تر خود را با شما وقف می‌دهد.
استفاده از صورتی سیر را فراموش نکنید. این رنگ گرم و شاد در کنار شکلاتی, آبی آسمانی و زرد موزی بسیار زیبا و چشم نواز می‌شود.
صورتی بر خلاف خواهر بزرگترش قرمز، کاهش دهنده اشتهاست! طی تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی جان هاپکینز صورت گرفته این نتیجه به اثبات رسیده است. در آثار هنری تاریخی حضور صورتی هم چون رنگ سفید زیاد به چشم می‌خورد. صورتی محبوبیت جهانی دارد و این نمایانگر قدرت رنگ صورتی می‌باشد.

kkkkkk.gif (400Ã?150)
هیچ رنگی به اندازه این رنگ زیبا نمی‌تواند احساس عشق، نشاط و خوبی را در شما القا کند.
استفاده از صورتی در خانه
هرگاه نام این رنگ را می‌شنویم سریعاً به یاد اتاق کودک و اتاق دختر بچه‌ها می‌افتیم! اما دیگر زمان آن رسیده که از این رنگ زیبا، عاشقانه و پرنشاط در دیگر جاهای خانه نیز بهره گیریم. برای تمام اتاق خواب‌ها چه متعلق به کودک کوچک باشد، چه فردی بالغ صورتی رنگ مناسبی است. اگر شما این رنگ را برای اتاق خواب خود برگزیده‌اید توصیه می‌کنیم برای زیادتر شدن جلوه آن مقداری رنگ مشکی در کنار صورتی قرار دهید؛ و اما اگر قصد دارید اتاق خوابی فانتزی و آرام داشته باشید می‌توانید از ترکیب صورت و آبی ملایم برای دیوارها و سرویس خواب سفید و کوسن‌های گلدار استفاده کنید. طیف‌های رنگ صورتی در اتاق نشیمن به شما این امکان را می‌دهد که مهمانان و اعضای خانواده را به آرامش و راحتی دعوت کنید.
اتاق نشیمن جاییست که می‌توان انواع سبک‌ها را در آن اجرا نمود. چنانچه تمایل دارید سبک مکزیکی را داشته باشید می‌بایست از ترکیب صورتی، آبی فیروزه‌ای وسبز و اثاثیه چوبی استفاده کنید و اگر سبک هندی را می‌پسندید ترکیب صورتی و هلویی را بیشتر بکار گیرید.
صورتی هم‌چنین رنگی مناسب برای سرویس‌های بهداشتی شما می‌باشد که بسیار توصیه می‌شود. از آنجایی که صورتی اشتها را کاهش می‌دهد، استفاده زیاد از آن در آشپزخانه توصیه نمی‌شود.
اما اگر به وجود این رنگ در آشپزخانه اصرار دارید می‌توانید تنها در حد یک تستر صورتی یا یک یخچال صورتی رنگ اکتفا نمائید.
بچه‌ها عاشق رنگ صورتی هستند! حتماً از این رنگ بصورت تکی یا در کنار رنگ‌های دیگر در اتاق بازی بچه‌ها استفاده نمائید. این رنگ بازی‌های آن ها را شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. صورتی بهترین گزینه برای شروع یک روز شاد است.
برای ایجاد یک جلوه متمایز صورتی تیره را در کنار قرمز گوجه ای و و زرد قرار دهید. صورتی رنگ شکوفه‌های زیباست وبنابراین با حضورش در خانه بهار را به آنجا می آورد. اگر فرزند دختر دارید حتما از صورتی در اتاق خوابش به وفور استفاده کنید. برای کوسن ها رنگ صورتی تیره رنگ بسیار مناسبی است.
صورتی در هارمونی
صورتی از جمله رنگ‌هایست که در کنار اکثر رنگ ها به زیبایی می‌نشیند و جلوه‌های متفاوتی را خلق می‌کند. باز هم یادآوری می‌کنیم که طبیعت بهترین الگو برای قراردادن و ترکیب رنگ‌های مختلف کنار هم ‌می‌باشد که می‌تون از آن بسیار الهام گرفت. باغچه‌ای پر از گل‌های رز صورتی را تصور کنید خواهید دید که صورتی و سبز در کنار هم ترکیب چشم‌نوازی را بوجود می‌آورند.
حال اگر به ترکیب صورتی و سبز مقداری آبی ملایم و قهوه‌ای اضافه کنیم ترکیب پخته‌تری خلق می‌شود که دارای عمق نیز می‌باشد. صورتی و سفید ترکیبی آرام‌بخش و کلاسیک را بوجود می‌آورند ترکیبی که دارای لطافت خاصی می‌باشد و یادآور شیرینی خامه ای و بستنی‌های سفید و صورتی است!
صورتی در کنار سیاه جلوه‌ای خاص و کاملاً متفاوتی را خلق می‌کند. صورتی و سیاه فضا را به شدت عاشقانه و رمانتیک می‌سازند و بسیار گرم و آتشین می شوند. اضافه کردن مقداری طوسی به ترکیب صورتی و سیاه، ترکیب رنگی شما را کامل‌تر می‌سازد و به زیباتر شدن آن کمک می‌کند.
صورتی و آبی در طیف‌های مختلف نیز بسیار چشم‌نواز و زیبا کنار هم می‌نشینند و ترکیبی سرد و آرام را خلق می‌نمایند. چنانچه تمایل دارید که ترکیب صورتی و آبی شما دارای عمق شود، مقداری بنفش بادمجانی به آن اضافه کنید.
صورتی هندوانه‌ای در کنار پرتغالی و لیمویی ترکیبی خاص و فانتزی را بوجود می‌آورند. هم‌چنین اگر به دنبال ترکیبی زنده برای روح بخشیدن به فضای خانه خود هستید توصیه می‌کنیم از ترکیب صورتی، ارغوانی و قرمز و مقداری سبز لیمویی استفاده نمائید. کوسن ها ی زیاد با رنگ های متفاوت و متضاد در خانه احساس خوشایندی را برای اعضای خانه بوجود می آورد. طوسی و صورتی در کنار هم از ترکیبات بی نظیر و بسیار زیبا می باشند.
صورتی ملایم هم چنین در کنار آبی ملایم و سبز صدری نیز به زیبایی می نشیند. 
هر شب هنگاه خواب سر بر گلبرگ های گل های رز بگذارید.
اتاق خواب بهترین مکان برای استفاده از پارچه های گلدار می باشد. صورتی به اتاق نشیمن شما آرامش و راحتی می بخشد مخصوصا اگر در کنار آن از یک میل راحتی چرم, کوسن پشمی و رنگ شکلاتی سیر قرار داده شود.
صورتی در کنار طوسی و سبز مغز پسته ای یک ترکیب فانتزی را بوجود می آورند .
نوشته شده در شنبه بیست و ششم تیر 1389ساعت 16:15 توسط مَیسا| 9 نظر |
زرد لیمویی در تابستان
بهترین راه برای کاستن از گرمای تابستان استفاده از هرآنچه که در طبیعت در این فصل به وفور یافت می شود است: بله، لیمو ترش هم یکی از آنهاست؛ هیچ چیز شما را بیش از نوشیدن یک لیوان شربت لیموی تازه، خنک نمی‌کند، اما این فقط به یک پارچ شربت لیمو ختم نمی‌شود، بهتر است لیمو را در تمام اتاق‌هایتان بچکانید تا بیش از هر زمان دیگری خنک بشوید.
زرد لیمویی دقیقاً رنگ لیوترش در زمانی است که کاملاً رسیده باشد. یعنی یک رنگ روشن و کاملاً آبدار
از زرد لیمویی می‌توانید برای روشن کردن هر اتاقی در خانه استفاده کنید: چه در اتاق نشمین پر نور و چه در اتاقی که هیچ پنجره ای ندارد و فضا به اصطلاح خفه است. استفاده از زرد لیمویی فقط به رنگ دیوارها ختم نمی‌شود، بلکه در آشپزخانه برای کابینت‌ها و قفسه‌ها و لوازم آشپزخانه و در نشیمن و پذیرایی برای مبلمان و در اتاق خواب برای تختخواب و رو تختی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ زرد لیمویی این قدرت را دارد که در فضایی که به هیچ وجه نور طبیعی وجود ندارد، خطای حسی وجود نور طبیعی را ایجاد کند. در عین حال وقتی که در محیط نور طبیعی هم وجود داشته باشد، زرد لیمویی به بهسازی و با کیفیت تر جلوه دادن نورهای طبیعی کمک می کند. 
زرد لیمویی همچنین می توان به عنوان تم رنگی مکمل به صورت محدود در همه اتاقها استفاده کرد. این رنگ به عنوان مکمل در کنار رنگ‌های شاه بلوطی و خرمایی، انواع آبی، و سبز به زیبایی می‌نشیند. 
همچنین سفید روشن سبب می‌شود که این رنگ بیش از پیش و زیباتر از همیشه خودش را نشان بدهد. در تابستان با کمی زرد لیمویی می‌توانید هر اتاقی را تازه کنید و به آن نیرو ببخشید. در آخر که کار دکوراسیونتان تمام شد، با یک لیوان شربت خنک لیمو و بیسکویت های لیمویی سلیقه و چیدمان بی نظیر خود را جشن بگیرید.
نوشته شده در پنجشنبه بیست و چهارم تیر 1389ساعت 12:0 توسط مَیسا| 7 نظر |
همه چیز درباره رنگ زرد
برخی از نقاشان خورشید را به لکه های زرد تبدیل می‌کنند و برخی دیگر لکه ها ی زرد را به خورشید "پابلوپیکاسو

 

به رنگ زرد گل نرگس، پوست لیمو، و کره فکر کنید!چه احساسی به شما دست می‌دهد؟! بله این حس گرمی و نشاط است، رنگ زرد یادآور شروعی دوباره است؛ یادآور بهار و امید آرزوهای شیرین در هندوستان افراد زمانی که قصد دارند شرو ع بهار را جشن بگیرند جامه زرد به تن می‌کنند. چنانچه کمی تامل کنید و به رنگ یاقوت زرد، و برخی از تکه سنگ ها توجه کنید، درمیابید که رنگ زرد ماهیتا"زاده زمین است و درنگاه اول ما را به یاد طبیعت می‌اندازد. یاد نرگس زرد، گندمزار، و یا کشتزار ذرت. از طرفی گیرایی زمینه طلایی این رنگ به انسان نوعی انرژی مضاعف می‌دهد.
نظر روانشناسی زمینه روحی و روانی انسان به گونه ایست که رنگ زرد باعث ارتقا و نشاط انسان می‌گردد.
وین وان گوگ هنرمندی که سال‌های زیادی را صرف مطالعه در مورد رنگ زرد کرده است. وی اینچنین اظهار می دارد که "زرد خود خورشید است، زرد حقیقتا"فوق العاده است". علاوه بر این زرد رنگ خوش‌بینی و آرامش است؛ زرد یعنی امیدواری.
روانشناسان رنگ بر این باورند که انسان‌ها در نهان و ذات خود تمایل به رنگ زرد دارند. چنانچه در پی اعتماد به نفس و آرامش روحی هستید، روانشناسان رنگ زرد را به شما توصیه میکنند. آن‌ها معتقدند افرادی که طرفدار این رنگ هستند افراد پرامید،شاد و قاطعی هستند.
جالب است بدانید رنگ زرد اولین رنگی است که نوزادان در بدو تولد قادر به تشخیص آن می‌باشند. ارسطو فیلسوف یونانی معتقد است که رنگ زرد اولین رنگی است که از تاریکی خارج می‌شود و به همین دلیل است که زرد و آبی (آبی هم اولین رنگی است که به تاریکی وارد می‌شود) تنها رنگهای حقیقی در سه رنگ اصلی می‌باشند.
بطور خلاصه رنگ زرد ذاتا" سازنده اعتماد به نفس، شادی آور، و تحریک کننده انسان هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ جسمی می‌‎باشد.
دکتر مکس لوسچر روانشناس سوئیسی در دهه 1950 دلیل اهمیت رنگ زرد را در یک مثال ساده شرح داد. او معتقد بود که روز که زمان فعالیت و تکاپو است با رنگ زرد خورشید شروع می‌شود در حقیقت زرد رنگ بیداری و شروع است.
جان ‌ولگاتگ فیلسوف قرن 18از رنگ زرد به عنوان رنگ دوستی و راحتی (آرامش) یاد می‌کند، او هم‌چنین هنگام مطالعه نکات مهم را با رنگ زرد مشخص می‌ ‌‌‌نمود تا بهتر در ذهنش باقی بمانند. رنگ زرد نه تنها باعث ارتقاء فعالیت‌های جسمی می‌گردد، بلکه باعث تحریک ذهن نیز می‌شود و به تقویت حافظه هم کمک می‌کند. 
همه طیف‌های رنگ زرد به یک اندازه تاثیر گذار نیستند؛ برای مثال زرد شفاف و روشن خیلی بیشتر و بهتر از زرد تیره و مات قدرت خلق شادی و نشاط در محیط را دارد. بنابراین هنگام استفاده از این رنگ زیبا به طیف آن نیز توجه نمائید. 
درنهایت در یک جمله می‌گوئیم که رنگ زرد،رنگ سوزندگی،نشاط،اعتماد به نفس،ثروت و عشق و دوستی است. پس با داشتن این رنگ در خانه خود گرما و روشنی را تجربه کنید و لذت ببرید.

logo.gif (368Ã?86)
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون و خانه
زمانی که قصد دارید از این رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، این نکته را از یاد نبرید که نورهای طبیعی و هنری که در خانه وجود دارند، تاثیر زیادی در تغییر جلوه رنگ زرد خواهند داشت. برای مثال در اتاقهای آفتابگیر زرد درخشانتر جلوه می‌کند و بطور زیادی گرمای خورشید را د ر اتاق منعکس خواهد کرد در حالی که زیر نور لامپ‌های الکتریکی زرد بسیار متفاوت از آنچه در واقعیت است جلوه می ‌کند. ازاینرو قبل از هر اقدامی ببینید کدام طیف از رنگ زرد مناسب اتاق مورد نظر شماست. به این منظور بهتر است ابتدا از تکه‌های تستر کاغذ دیواری استفاده کنید و پس از اطمینان اجرا نمائید.

naghashi.org-4.png (355Ã?200)
بهتر است برای روشن جلوه دادن اتاق‌های بزرگ بجای سفید در رنگ آمیزی دیوارها از رنگ زرد ملایم استفاده کنید زیرا در این شرایط سفید باعث بی‌روح شدن اتاق می‌گردد. همچنین برای اتاق‌های کوچک و تاریک نیز رنگ زرد براق را برای نقاشی دیوارها توصیه می‌کنیم زیرا این رنگ به طرز معجزه آسائی باعث روشن شدن و بزرگتر جلوه کردن اتاق ‌های این چنینی می ‌گردد.


زرد بطور سنتی رنگ آشپزخانه‌هاست! همانگونه که روز با رنگ زیبای خورشید شروع می‌شود بهتر نیست ماهم هنگام صرف صبحانه از فنجان‌ها و ظروف زرد رنگ استفاده کنیم و همانند طبیعت روز خود را با این رنگ شروع کنیم ؟! گفتیم که زرد رنگ انرژی و تحرک است بنابراین سعی کنید از این رنگ در جای جای چیدمان منزل خود استفاده کنید. البته بهتر است از عناصر طبیعی که زرد رنگ هستند استفاده شود مثلا" گلدانی پر از گل‌های زرد روی میز غذاخوری ....
علت اینکه استفاده از این رنگ در اتاق غذاخوری بسیار توصیه می‌شود، اجتماعی بودن این رنگ است! وجود این رنگ در اتاق غذاخوری باعث می‌شود افراد در این اتاق احساس آرامش بیشتری کنند و از خوردن غذا در کنار هم لذت ببرند.
از آنجائی که این رنگ رنگ تحرک و فعالیت است، استفاده زیاد از آن در اتاق خواب توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث بی‌خوابی گردد.
طیف‌های ملایم این رنگ برای سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب هستند. زرد هم‌چنین رنگ مناسبی برای اتاق‌های نشیمن می‌باشد.چنانچه تمایل دارید اتاق نشیمن شما جلوه‌ای مدرن داشته باشد، توصیه می‌کنیم ترکیبی از رنگ‌های زرد ملایم، طوسی و سفید را در طراحی خود داشته باشید و با استفاده از وسایل چوبی تیره و اشیاء کریستال به فضایتان عمق و ژرفا ببخشید.
هم‌چنین برای داشتن اتاق نشیمن شیک و ساده بهتر است از ترکیب زرد اخرایی و نارنجی سیر استفاده کنید و برای عمق دهی به فضا از سرویس‌های چوبی تیره و ظروف بزرگ و طرح دار استفاده نمایید.
رنگ زرد در هارمونی
زرد رنگ جنبش و درخشش است. زرد دشمن تاریکی و هر رنگ تیره و افسرده است. ویژگی دیگر این رنگ این است که به خوبی خود را در یک ترکیب رنگی سازگار می‌کند و به راحتی در کنار رنگ‌های دیگر همخوانی پیدا می‌کند.
اگر با دقت بیشتری به طبیعت زیبا بنگرید خواهید دید که طیف‌های رنگ زرد با طیف‌های رنگ آبی به شدت همخوانی دارند و به زیبائی کنار هم می‌نشینند.
هم‌چنین سبز نیز از جمله رنگ‌هاییست که کنار زرد ترکیبی فوق العاده را خلق می‌کنند.
بنفش سیر رنگ مکمل رنگ زرد است. بنابراین در کنار زردترکیبی چشم‌نواز را تشکیل می‌دهند. رنگ دیگری که بسیار زیبا کنار زرد می‌نشیند رنگ قهوه‌ای می‌باشد.
رنگ زرد در بسیاری از ترکیب‌ها به آن ترکیب رنگ و روح زندگی می‌بخشد.
هم‌چنین بسیاری از معماران که به سبک کلاسیک کار می‌کنند ترجیح می‌دهند رنگ زرد با مشکی و قرمز ترکیب نمایند.
در قرن 20 رنگ زرد از طرفداران زیادی برخوردار شد خصوصا" ترکیباتی که شامل زرد ملایم و دیگر رنگ ‌ها می‌شد.
برای مثال در دهه 1950 ترکیب زرد لیموئی با صورتی ملایم، آبی ملایم، و سبز بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفت. هم‌چنین در دهه 1960 ترکیب زرد لیموئی با بنفش ،سبز روشن و نارنجی سیر بیشترین ترکیب رنگی بود که از طرف افراد انتخاب می‌شد.حال چنانچه با تصور این ترکیب‌های رنگ زرد و دیگر رنگ‌ها احساس خوشایندی به شما دست داده است به شما توصیه می‌کنیم هر یک از آن‌ها را که بیشتر می‌پسندید به خانه‌های خود بیاورید.
یکی از اشکال رنگ زرد که بسیار جذاب و چشم‌گیر است رنگ طلائی می‌باشد.چنانچه می‌خواهید شکوه و جلوه‌ای بی‌نظیر را به خانه خود دعوت کنید به شما ترکیب زرد طلائی با آبی سیر، قرمز مخملی و بنفش تیره را به شما توصیه می‌کنیم


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 5:56 عصر     |     () نظر

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب