سفارش تبلیغ
صبا ویژن

" نقاشی ساختمان قلی پور " " کاتالوگ بلکا
"

آشنایی با رنگ‌های متضاد در دکوراسیون

:

یکی از سخت‌ترین موارد تصمیم‌گیری در دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ‌های متضاد است. برای این منظور می‌توانید از چرخه رنگ کمک بگیرید.

logo.gif (368Ã?86)

بعضی از رنگ‌ها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند، در حالی که تلفیق سایر رنگ‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت. در عین حال انتخاب دو رنگ متضاد کاملا به سلیقه شخصی، دوست داشتن و احساس رضایت شما بستگی دارد. مثلا می‌توانید قهوه‌ای و نارنجی را با هم ست کنید یا اگر بخواهید به اتاق ظاهر خاکی‌تری دهید، قهوه‌ای را با سبز تیره به کار ببرید.

در مورد رنگ‌های کلاسیک اگر بخواهید به هم بیایند، می‌توان از زرد و بنفش، آبی و نارنجی، و قرمز و سبز نام برد.

به خاطر سپردن این سه رنگ کلاسیک آسان است. کافیست سه رنگ زرد، آبی و قرمز را به عنوان پایه در نظر بگیرید و از میان آن‌ها یک رنگ را انتخاب و دو رنگ دیگر را با هم ترکیب کنید تا به رنگ جدید برسید. برای مثال اگر از زرد استفاده می‌کنید، ترکیب دو رنگ آبی و قرمز بنفش خواهد شد. یا اگر از قرمز استفاده می‌کنید، با ترکیب دو رنگ زرد و آبی رنگ سبز را خواهد داشت.

 naghashi.org-4.png (355Ã?200)

مشکی به هر رنگی می‌آید. رنگ سفید هم همین‌طور. درست است که این دو جزو رنگ‌های متضاد هستند اما در اتاقی که فقط از این دو رنگ استفاده شود، خیلی یکنواخت خواهد شد. بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

اگر از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنید، در مورد وسایل دقت نمایید. چرا که این رنگ‌ها می‌توانند مبلمان شما را نامناسب نشان دهند. این مسئله باز به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر تمایلی به خرید وسایل جدید ندارید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به مبلمان شما بیایند. مثلا رنگ سفید با دو رنگ متضاد آبی و نارنجی یا زرد و بنفش می‌آید و فضا را متعادل‌تر می‌کند.

kkkkkk.gif (400Ã?150)

مطمئنا تمام روز نگاه کردن به دیواری کاملا نارنجی سردرد، خستگی و سنگینی چشم را به همراه دارد. پس بهتر است از یک رنگ سوم برای متعادل شدن فضا استفاده کنید.

بهتر است از رنگ‌های متضاد تیره‌تر و رنگ‌هایی که خیلی خیره‌کننده نیستند یعنی رنگ‌های پاستلی استفاده نمایید. انتخاب رنگ‌های براق برای محیط زندگی مناسب نبوده، خیلی وقت‌ها غیرقابل تحمل است و فضا را کوچک‌تر از آن‌چه هست، نشان می‌دهد.

انتخاب طرح رنگی درست، اتاق را بزرگ‌تر و پذیراتر می‌کند. انتخاب رنگ‌های متضاد یک ریسک است، اما بعضی وقت‌ها ارزش ریسک کردن را دارد.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 12:30 عصر     |     () نظر

ترکیبات : انواع رزینهای الکیدی ، اکسید تیتان ، الیافهای مصنوعی در گریدههای مختلف ،پرلایت، حلالهای ویژه مخصوص ، بنتونیت ،اکسید زنگ ، بی کربنات کلسیم در مشهای مختلف ، پودر تالک ، پودر میکا ، کبالت ، سرب ، کلسیم و ...

logo.gif (368Ã?86)

مشخصات عمومی :کنیتکس های روغنی سوپر پوشش و محافظ بسیار زیبائی برای خارج و داخل ساختمانها می باشد . مقاومت و استحکام کنیتکس روغنی در مقابل عوامل جوی ملی چندین سال گذشته کنیتکس روغنی را به عنوان پوشش و نمای مناسب ساختمان در اکثر کشورهای جهان معرفی نموده است. کنیتکسهای روغنی بخاطر ترکیب شیمیائی مخصوص آن واتر پروف بوده و در مقابل عوامل جوی کاملاً مقاوم می باشد همچنین کنیتکسهای روغنی بعلت سبکی و وزن مخصوص آن بر روی ساختمان بار کمتری وارد و برروی سیمان، چوب، آهن، آردواز، گچ، ینلهای گچی، بتون، جداول خیابان و غیره به رنگهای مختلف براحتی قابل اجراء می باشد قابل توجه است که هر کیلوگرم کنیتکس نوع سوپر 5/1 متر مربع، ممتاز 30/1 متر مربع، و درجه یک 15/1 متر مربع را پوشش می دهد

naghashi.org-4.png (355Ã?200)

دستور العمل اجرای و نگهداری کنیتکس روغنی سوپر :لطفاً حلبها و سطلهای محتوی کنیتکس روغنی سوپر را زیر مستقیم تابش نور آفتاب قرار ندهید چون در این حالت حلالهای موجود در ظروف به سرعت تبخیر می شود و محتوی ظرف بحالت خمیر خیلی سفت وغیر قابل مصرف در می آید لطفاً از قرار دادن ظروف محتوی کنیتکس روغنی زیر مستقیم تابش نور آفتاب خوداری شود. لطفاً قبل از اجرای کنیتکس روغنی به روی نماهای داخلی و خارجی چنانچه سطح مورد نظر هر گونه خلل و فرجی دارد توسط بتونه مخصوص برطرف و همچنین توصیه می گردد قبل از اجرای کنیتکس روغنی بر روی نماهای داخلی و خارجی آلودگی حاصل از عوامل جوی حتماً پاکسازی شود.

توجه : 8 ساعت تا 15 ساعت پس از اسپری شدن خشک و استقامت نهایی آن پس از 1 ماه حاصل می شود

دانه بندی : در سه نوع دانه بندی پلی تکس (04نرم ) ، منظم (05 ریز) و متوسط (06)عرضه می گردد

تنفس : در حالی که دیوارها در مقابل نفوذ آب حفاظت می کند به بخار آب موجود در دیوارها اجازه خروج می دهد

حلال رقیق کننده : AW410 یا AW402

kkkkkk.gif (400Ã?150)

گارانتی : 15 سال گارانتی دارد

وزن : 20 کیلو گرم

پلمپ : دارای پلمپ سربی می باشد


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 12:3 عصر     |     () نظر

آشنایی با رنگ‌های متضاد در دکوراسیون

یکی از سخت‌ترین موارد تصمیم‌گیری در دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ‌های متضاد است. برای این منظور می‌توانید از چرخه رنگ کمک بگیرید.

logo.gif (368Ã?86)

بعضی از رنگ‌ها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند، در حالی که تلفیق سایر رنگ‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت. در عین حال انتخاب دو رنگ متضاد کاملا به سلیقه شخصی، دوست داشتن و احساس رضایت شما بستگی دارد. مثلا می‌توانید قهوه‌ای و نارنجی را با هم ست کنید یا اگر بخواهید به اتاق ظاهر خاکی‌تری دهید، قهوه‌ای را با سبز تیره به کار ببرید.

در مورد رنگ‌های کلاسیک اگر بخواهید به هم بیایند، می‌توان از زرد و بنفش، آبی و نارنجی، و قرمز و سبز نام برد.

به خاطر سپردن این سه رنگ کلاسیک آسان است. کافیست سه رنگ زرد، آبی و قرمز را به عنوان پایه در نظر بگیرید و از میان آن‌ها یک رنگ را انتخاب و دو رنگ دیگر را با هم ترکیب کنید تا به رنگ جدید برسید. برای مثال اگر از زرد استفاده می‌کنید، ترکیب دو رنگ آبی و قرمز بنفش خواهد شد. یا اگر از قرمز استفاده می‌کنید، با ترکیب دو رنگ زرد و آبی رنگ سبز را خواهد داشت.

 naghashi.org-4.png (355Ã?200)

مشکی به هر رنگی می‌آید. رنگ سفید هم همین‌طور. درست است که این دو جزو رنگ‌های متضاد هستند اما در اتاقی که فقط از این دو رنگ استفاده شود، خیلی یکنواخت خواهد شد. بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

اگر از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنید، در مورد وسایل دقت نمایید. چرا که این رنگ‌ها می‌توانند مبلمان شما را نامناسب نشان دهند. این مسئله باز به سلیقه شما بستگی دارد.

kkkkkk.gif (400Ã?150)

اگر تمایلی به خرید وسایل جدید ندارید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به مبلمان شما بیایند. مثلا رنگ سفید با دو رنگ متضاد آبی و نارنجی یا زرد و بنفش می‌آید و فضا را متعادل‌تر می‌کند.

مطمئنا تمام روز نگاه کردن به دیواری کاملا نارنجی سردرد، خستگی و سنگینی چشم را به همراه دارد. پس بهتر است از یک رنگ سوم برای متعادل شدن فضا استفاده کنید.

بهتر است از رنگ‌های متضاد تیره‌تر و رنگ‌هایی که خیلی خیره‌کننده نیستند یعنی رنگ‌های پاستلی استفاده نمایید. انتخاب رنگ‌های براق برای محیط زندگی مناسب نبوده، خیلی وقت‌ها غیرقابل تحمل است و فضا را کوچک‌تر از آن‌چه هست، نشان می‌دهد.

انتخاب طرح رنگی درست، اتاق را بزرگ‌تر و پذیراتر می‌کند. انتخاب رنگ‌های متضاد یک ریسک است، اما بعضی وقت‌ها ارزش ریسک کردن را دارد.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 11:39 صبح     |     () نظر

سبز آرایی با سبکی نو
سبز آرایی با سبکی نو
رنگ‌ها با داشتن طول‌موج‌های متفاوت، تاثیراتی متفاوت بر جسم و روان ما می‌گذارند. با استفاده طولانی مدت از یک رنگ خاص در یک محیط بسته می‌توان، عارضه‌های منفی و نتیجه‌های مثبت را روی اشخاص واقع در محیط مشاهده کرد. گیرنده‌های نور در شبکیه که به آنها گیرنده‌های مخروطی می‌گویند، موج‌های متصاعد شده از رنگ را به احساس رنگ توسط مغز تبدیل می‌کنند. شبکیه دارای سه نوع گیرنده مخروطی است، یکی برای رنگ آبی، یکی برای سبز و یک نوع برای قرمز. وقتی انرژی رنگ‌ها وارد بدن ما می‌شود، غده‌های هیپوفیز و پینه‌آل (‌صنوبری‌) ‌را تحریک می‌کند. این تحریک می‌تواند باعث ترشح هورمون‌ها‌یی شود که روی فیزیولوژی بدن ما موثر است و این خود می‌تواند علت ارتباط رنگ‌ها با حالت‌های جسمی‌ و روانی ما باشد ـ و اما آثار و عوارض رنگ سبز:

kkkkkk.gif (400Ã?150)
در رنگ‌درمانی می‌گویند رنگ سبز، نمادی از پشتکار و استقامت، قدرت اراده، غرور و بلند پروازی است.

رنگ سبز آرامش، تعادل و حس زندگی را به محیط القا می‌کند و مقداری حس سرما در محیط به‌وجود می‌آورد که با استفاده از چند عنصر دکوراتیو به رنگ‌های نارنجی و قرمز می‌توان تعادل دما را برقرار کرد.
رنگ سبز روی دستگاه عصبی سمپاتیک موثر است. فشار خون را در رگ‏های خونی کاهش می‌دهد. این رنگ روی دستگاه عصبی انسان به عنوان یک رنگ آرام‏بخش اثر می‌کند و در بهبود اختلالات خواب، خستگی و تحریک‏پذیری موثر است. اگر یکی از اعضای خانواده به چنین بیماری‌هایی مبتلا باشد، می‌توانید با رنگ کردن موقت دیواری از اتاق به روند بهبود بیماری کمک کنید.
اگر از این رنگ به ‌مدت طولانی استفاده کنید، ممکن است حالاتی مانند خستگی، بی‌حوصلگی، کسالت و بی‌قراری در شما به‌وجود بیاید.

naghashi.org-4.png (355Ã?200)

رنگ سبز را با بنفش و نقره‌ای به کار ببرید
سبز به دلیل خنثی بودن برای دکوراسیون داخلی فوق‌العاده است. سبز در همه جای طبیعت وجود دارد، با هر رنگ رنگین‌کمان همنشین می‌شود و ظاهر فوق‌العاده‌ای به خود می‌گیرد. 
رنگ سبز به دلیل آرام‌بخش‌بودن مناسب اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی است.
سبز اگر در کنار طیف بنفش و نقره‌ای قرار بگیرد، زیباتر شده، رفاه و غنی‌بودن را می‌رساند.
از سبز چون رنگ پوست را خوب انعکاس نمی‌دهد، در سالن‌های پوست و زیبایی و حتی بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لباس استفاده نکنید.

logo.gif (368Ã?86)
سبز را می‌توان با صورتی پررنگ، زرشکی، آبی روشن، زرد و بنفش استفاده کرد.

سبز آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.
سبز نشانه ثروت، رشد، تولد، تجدید حیات، غبطه‌خوردن و همدردی است.
سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می‌رساند.


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 11:22 صبح     |     () نظر

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری مستقلا ً تغییر پذیر است : فام ، درخشندگی و اشباع .

فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند .گفته می شود که تقریبا ً 150 فام متفاوت را می توان تشخیص داد ، ولی همه ی اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند ، زیرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول موج های بلند تر توانایی بیشتری دارد . بلند ترین طول موج ها در منطقه ی قرمز و کوتاه ترین طول موج ها در منطقه ی بنفش هستند . دسته بندی عمومی رنگ ها به بیفام ( سیاه ، سفید و خاکستری ها ) ، و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز ،...) بر همین صفت مبتنی است . برای سهولت درک مطلب ، فام را می توان مشخص کننده ی اسم عام رنگ ها تعریف کرد .

kkkkkk.gif (400Ã?150)

قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند ، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی( پرتقالی) ،

نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ ، نشان می دهند . در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند ، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .

 

درخشندگی (والوور) ، دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند(غالبا ً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند) . معمولا ً درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره ی نزدیک به سیاه) را دارد . در سلسله ی رنگی ، هر فام نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آورد (مثلا ً اگر بنفش روشن در کنار سبز زیتونی قرار گیرد ، نوعی تکان بصری ایجاد می کند) .

 

اشباع (پرمایگی) ، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه ی شدت را در این مورد به کار می برند ) . فام های چرخه ی رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت . همچنین ، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه ی رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آمیخته شوند ، رنگ های شکسته به دست می آیند . اختلاط فام های خالص با یکدیگر یا با رنگ های بیفام ، باعث تغییر در پرمایگی و درخشندگی شان می شوند . به طور کلی ، هر فام قابلیت ایجاد رنگ های متنوعی را در حوزه ی خود دارد که به آن تلوّن (واریاسیون ) می گویند ( مثلا ً انواع صورتی ، اُخرایی وقهوه ای ، تلوّن در فام قرمز هستند ) .

 logo.gif (368Ã?86)

چگونگی متظاهر شدن رنگ ها از دیگر مباحث رنگ شناسی است . در تجربه ، سه نمود مختلف در رنگ ها می توان تشخیص داد : فیلمرنگ ، حجمرنگ و سطحرنگ .

فیلمرنگ ، رنگی است که در فاصله ای نا مشخص نسبت به بیننده ظاهر می شود (مثلا ً رنگی که در طیف نما اسپکتروسکوپ می توان دید ، یا رنگ آسمان خاکستری یکنواخت) . فیلمرنگ ، بافت واضحی ندارد و گویی شخص می تواند کمابیش به درون آن رسوخ کند . همواره در تراز جلو به چشم می آید . فیلمرنگ را نمی توان همچون کیفیتی در اشیاء و یا متعلق به رویه ی اشیاء دانست .

 

حجمرنگ را در اشیای پشت نما می توان دید ( مثلا ً در یک استکان چای یا در بخار رنگین) . حجمرنگ در فضای سه بُعدی که اشغال کرده است گسترش می یابد ، ولی تراز متغیری نسبت به چشم بیننده ندارد .

 naghashi.org-4.png (355Ã?200)

سطحرنگ ، چنان به نظر می آید که روی سطح شیء قرار گرفته است ( مثلا ً در یک کاغذ رنگی) . بافت رویه ی شیء را به خود می گیرد و حایل غیر قابل نفوذ برای چشم ایجاد می کند . سطحرنگ را معمولا ً همچون کیفیتی در خود شیء می انگاریم .

از این سه کیفیت ظاهری که اشاره کردیم ، نمود های دیگری چون تلأ لو، فروغ و فلزنما ناشی می شوند . نقاشان با سطحرنگ سر و کار دارند ولی بخشی از صناعت آنان معطوف به ایجار نمود های حجمرنگ ، فیلمرنگ ، تلأ لو و فروغ به وسیله ی رنگیزه است که در واقع چنین کیفیت هایی را ندارد . آن دسته از حجم سازان مدرن که با موادی چون پلاستیک کار می کنند ، از نمود حجمرنگ بهره می گیرند .


نوشته شده توسط بابک قلی پور 97/7/15:: 10:51 صبح     |     () نظر

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها
نقاشی ساختمان

پیغام ورود و خروج

کد کج شدن تصویر

جلوگیری از کپی کردن مطالب